Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mieheni täyttää vuosia - mitä aamiaiseksi?

Vierailija
06.11.2014 |

Hei!

Mieheni täyttää aivan pian vuosia ja haluaisin järjestää hänelle ihanan aamun. Ongelmani on, etten tiedä minkälaista aamupalaa valmistaisin. Hän tykkää miltei laidasta laitaan erilaisista ruoista, joten on avoin uusillekin ruokalajeille. Aamulla on hyvin aikaa valmistaa aamiaista, samoin kun tarvittaessa edellisenä iltana. Onko ehdotuksia? Superkiitos jo etukäteen! Jos et keksi aamiasta, voit myös ehdottaa jonkin sortin päiväruokaa tai sitten jälkiruokaa, joista voin soveltaa aamupalan. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku talonpojan munakas voisi olla sopivan "miehekäs"? Pekonia ja/tai kinkkua, sipulia ja paistettua perunaa.

Vierailija
2/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toast skagen? Tuoreita marjoja, tuorepuristettu mehu, parempaa kahvia.

Tai toast jonka päälle kylmäsavu- tai garaavilohta, päälle vielä bearnaisekastiketta ja uppomuna, toimii loistavasti! Miehet ei ole niin hulluna makeaan, ainakaan aamulla, joku tummasuklaa muffinssi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bagelit, niiden päälle tuorejuusto, hyvä leikkele/graavilohi ja kasviksia. Bagelit voi tehdä itse, googlaamalla löytyy varmasti helppoja reseptejä.

Mun miehen suosikki on amerikkalaiset "pancakes", vaahterasiirapin kanssa. Kylkeen voi paistaa pekonia, toimii hyvin tuo makean ja suolaisen liitto (jos sellaisesta tykkää).

Tai tuoreet croissantit ja hedelmäsalaatti?

Tuorepuristettu appelsiinimehu ja hyvä kahvi tietysti kuuluvat aamiaiseen.

Vierailija
4/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:03"]

Bagelit, niiden päälle tuorejuusto, hyvä leikkele/graavilohi ja kasviksia. Bagelit voi tehdä itse, googlaamalla löytyy varmasti helppoja reseptejä.

Mun miehen suosikki on amerikkalaiset "pancakes", vaahterasiirapin kanssa. Kylkeen voi paistaa pekonia, toimii hyvin tuo makean ja suolaisen liitto (jos sellaisesta tykkää).

[/quote]

Jenkkipannukakut tai pekoni ei todellakaan maistu kaikille miehille, ei erikseen eikä yhdessä.

Vierailija
5/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee oikein kunnon "English Breakfast", se on ainakin mun miehen suosikkia ja tykkään usein viikonloppuaamuina ehtimisen/jaksamisen mukaan varioida näitä elementtejä hänen lautaselle kun siitä tuntuu niin nauttivan. Valmistaminenkaan ei kestä kovin kauaa!

Pannulla paista:

- Prinssinakkeja

- Pekonipaketista (mieluiten se Amerikan pekoni, on parasta!) puolet eli 4 siivua

- Puolikas tomaatti (mausta mustapippurilla)

- Valkosia papuja tomaattikastikkeessa

- 1-2 munaa, ensin toinen puoli niin et keltuainen pysyy ehjänä, sit vaan nopeesti toiselta puolelta et keltuainen jää vähän lötsöksi. Nää kannattaa paistaa vasta kun muu on valmiina ja vaikka levyn sammuttaakkin jo kun kääntää

- Herkkusieniä pilkottuina (tuoreita, lisää halutessasi vähän valkosipulia)

Lisäksi

- paahtoleipää siivu tai pari, pelkkää voita päälle

- joku pieni hedelmä lohkottuna tai vaikka mansikoita (että saa vitamiinejä ;))

- jälkkäriks jogurtti tai vanukas hänen mielensä mukaan tai joku donitsi tms

- tuoremehua jääpaloilla

Lähtee muuten nälkä ja jaksaa pitkälle päivään asti ja varmaan saat palkkioksi illallisen ravintolassa kun on niin myyty! :D

Vierailija
6/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti tosi paljon! Kaikki kuulostaa tosi, tosi hyvältä ja tulee itsellekin kauhea nälkä kun näitä lukee. Bagelit ois ainakin jotain erilaista ja mun mieheni rakastaa graavia lohta. Toisaalta toi English breakfast voisi olla hyvä, koska se on just sopivan ruokanen ja täyttävän olonen. Nyt vaan sitten vaa listaa kirjoittamaan ja ostoksille! 

Vierailija
7/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:13"]

Tee oikein kunnon "English Breakfast", se on ainakin mun miehen suosikkia ja tykkään usein viikonloppuaamuina ehtimisen/jaksamisen mukaan varioida näitä elementtejä hänen lautaselle kun siitä tuntuu niin nauttivan. Valmistaminenkaan ei kestä kovin kauaa!

Pannulla paista:

- Prinssinakkeja

- Pekonipaketista (mieluiten se Amerikan pekoni, on parasta!) puolet eli 4 siivua

- Puolikas tomaatti (mausta mustapippurilla)

- Valkosia papuja tomaattikastikkeessa

- 1-2 munaa, ensin toinen puoli niin et keltuainen pysyy ehjänä, sit vaan nopeesti toiselta puolelta et keltuainen jää vähän lötsöksi. Nää kannattaa paistaa vasta kun muu on valmiina ja vaikka levyn sammuttaakkin jo kun kääntää

- Herkkusieniä pilkottuina (tuoreita, lisää halutessasi vähän valkosipulia)

Lisäksi

- paahtoleipää siivu tai pari, pelkkää voita päälle

- joku pieni hedelmä lohkottuna tai vaikka mansikoita (että saa vitamiinejä ;))

- jälkkäriks jogurtti tai vanukas hänen mielensä mukaan tai joku donitsi tms

- tuoremehua jääpaloilla

Lähtee muuten nälkä ja jaksaa pitkälle päivään asti ja varmaan saat palkkioksi illallisen ravintolassa kun on niin myyty! :D

[/quote]

Ei sitä munaa pidä kääntää, vaan paistaa vaan yhdeltä puolelta ja tarjoilla "sunny side up" siten, että keltuainen on vielä vähän nestemäistä. Siihen on hyvä dipata sitä leipää :) 

Vierailija
8/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin mieluummin ihan jotain muuta kuin englantilaisen aamiaisen. Kamalaa syödä rasvainen ja raskas aamiainen. Toki jos miehesi on isoruokainen , niin mikäs siinä.

Kotiisä

Vierailija
9/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitti paljon vinkistä. Onko sulla jotain tietynlaista "unelma-aamiaista", josta voisin ottaa inspiraatiota?

Vierailija
10/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:03"]

[/quote]

Jenkkipannukakut tai pekoni ei todellakaan maistu kaikille miehille, ei erikseen eikä yhdessä.

[/quote]

Kas, kun en väittänytkään, että maistuvat kaikille. Kerroin, että ovat mun miehen suosikkeja, ja ap itse kertoi, että miehensä on ennakkoluuloton ja kokeilunhaluinen ruoan suhteen. 

Nyt vähän sitä luetun ymmärtämistä harjoittelemaan...

Vierailija
11/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viikonloppujen herkkuaamiaisten tämän hetken suosikki on pekonimuna. Eli pekonisiivuja paistetaan hetki uunissa niin että hiukan kypsyvät mutta ei saa tulla rapeaksi. Sen jälkeen silikoniseen muffinssivuokaan laitetaan yksi pieni pekonipala pohjalle ja pekonisiivu "vuoraamaan" vuoka. Keskelle rikotaan muna ja koko komeus uuniin. Paistoaika sen mukaan kuinka kypsän munan haluaa. Jos muffinssivuoka on isompi, voi pohjalle laittaa leipäviipaleen niin saa vielä ruokaisamman :)

Ja juu juu tiedän että kaikki ei tykkää munista ja pekonista mutta eikö tässä saa heitellä ideoitaan ja kukin voi niitä käyttää tai jättää käyttämättä.

Vierailija
12/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakokkeli ja graavilohi. Katso YouTubesta Gordon Ramsay scrambled eggs, on ainakin mun miehen suosikki. Siinä ei ole lohta mutta sopii tosi hyvin, pekoni myös.

Vierailija
13/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:29"]

Meidän viikonloppujen herkkuaamiaisten tämän hetken suosikki on pekonimuna. Eli pekonisiivuja paistetaan hetki uunissa niin että hiukan kypsyvät mutta ei saa tulla rapeaksi. Sen jälkeen silikoniseen muffinssivuokaan laitetaan yksi pieni pekonipala pohjalle ja pekonisiivu "vuoraamaan" vuoka. Keskelle rikotaan muna ja koko komeus uuniin. Paistoaika sen mukaan kuinka kypsän munan haluaa. Jos muffinssivuoka on isompi, voi pohjalle laittaa leipäviipaleen niin saa vielä ruokaisamman :)

Ja juu juu tiedän että kaikki ei tykkää munista ja pekonista mutta eikö tässä saa heitellä ideoitaan ja kukin voi niitä käyttää tai jättää käyttämättä.

[/quote] Vau! En ole ikinä kuullukkaan tollasesta pekonimunasta, ja lyön vetoa, ettei mieheni ole myöskään. Pitäisi varmaan kokeilla kerran salaa tota reseptiä kattoakseni että oon kykenevä väsäämään tuollaisen. Mahtava idea!

Vierailija
14/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin pillu , kahdella tissillä..bon apetit

Vierailija
15/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:29"]

[/quote] Vau! En ole ikinä kuullukkaan tollasesta pekonimunasta, ja lyön vetoa, ettei mieheni ole myöskään. Pitäisi varmaan kokeilla kerran salaa tota reseptiä kattoakseni että oon kykenevä väsäämään tuollaisen. Mahtava idea!

[/quote]

Ja voin kertoa että on todella hyvää! Voi myös tuunata jos haluaa, laittaa esim ruohosipulia ja me laitettiin kerran nokareet homejuustoa kun oli edellisiltana jäänyt pala ja sopi oikein hyvin.