Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihoekspertit hoi!

Vierailija
05.11.2014 |

Minulla on atooppinen, hilseilevän kuiva iho. Eilen ajattelin kokeilla kookosöljyä myös ulkoisesti, mutta huhhuh, se ei mulle sopinut. Nyt iho nimittäin "kärvähti" eli helahti täyteen ikäväntuntoista polttelevaa punaista läikkää, joista tulee nestettä. Kutisee ihan kamalasti.

Millä mä saan ihon kuntoon nyt? Mitä kasvovoidetta suosittelette todella kuivalle iholle, kun ei nuo öljyt näköjään käy...

Kortisonia en suostu enää ikinä käyttämään, koska se aiheutti samanlaisen reaktion kuin nyt on...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että olet saanut ihottuman. Ota antihistamiinia. Ihovoiteita en osaa suositella.

Vierailija
2/4 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa atooppinen iho, ja silloin kun tilanne on paha, laitan rasvaisempaa (punaista) Bepanthenia koko naamaan. Se rauhoittaa mulla kutinan samantien. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP!

Itse olen tapellut saman ongelman kanssa ja tosiaan kokeillut kookosöljyä yms, mutta mikään ei tuntunut tehoavan. Mutta tällä hetkellä saan ihottuman kuriin apteekista saatavalla suht edullisella BASAN -nimisellä voiteella.

On "punainen", joka on rasvainen ja "sininen/lila", joka on kevyempi. Kannattaa ostaa molemmat. Varsinkin sininen voide auttaa kutinaa. Samantyyppistä voidetta, kuin kortisonissa, sibicortissa jne, mutta ilman lääkeaineita.

Suosittelen myös Sibicortia, mutta sitä ei kannata käyttää liikaa, muuten tarvitset kohta vahvempia ja vahvempia lääkevoiteita. Toivottavasti auttavat!

Vierailija
4/4 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xyliderm-geeli auttaa.