Onko hiljaisen palvelun kampaaja-parturille kysyntää Suomessa?
Haaveissa on perustaa kampaamo missä ei puhuta toimituksen aikana vaan ainoastaan alussa tervehditään ja käydään läpi mitä asiakas haluaa sekä lopussa summan ilmoitus ja heipat. En ole puhelias vaan introvertti mutta haluaisin hyödyntää ammattitaitoani kampaajana ilman turhia hölinöitä ja asiakaskin saisi rentoutua rauhassa. Onko ihan tyhmä idea vai hyvä idea?
Kommentit (36)
Joillekin on joillekin ei.
Ei läheskään kaikki ihmiset halua istua hiljaa ja tuppisuuna sen aikaa kampaaja käsittelee hiuksia.
Siihenhän kuluu pitkiäkin aikoja toisinaan.
Asiakkaat haluavat puhua pulputtaa ja kertoa itsestään ja hiuksistaan ja matkoistaan ja koiristaan ja vaikka mistä.
Ja sitten on taas on niitä, jotka eivät halua jutella ollenkaan, vaan olla rauhassa.
Joten kampaajan on taivuttava moneksi. Juteltava niiden kanssa jotka haluaa jutella ja oltava hiljaa niiden asiakkaiden kanssa, jotka eivät halua puhua ja pälistä koko ajan.
Varmaan kampaajasta itsestäänkin on mukavaa välistä olla hiljaa, sillä niitä puhuvia täti-ihmisiä on enemmän kuin niitä hiljaisia ihmisiä.
On tyhmä, aivan kertakaikkisen raivostuttavaa jos kampaaja on smalltalkia taitamaton, olkoon intro tai extro.
Uskon että on. Jos minun pitäisi valita kahdesta yhtä hyvästä ja saman hintaisesta kampanjasta, joista toinen tarjoaa palvelun hiljaisena niin valitsisin ehdottomasti hiljaisen. Minulla on hektinen työ ja sosiaalisen kanssakäymisen kuormani on valtava, kampaajalla/hierojalla haluaisin (ainakin unelmissani) olla hiljaa ja rentoutua - ottaa aikaa itselleni enkä vääntää tikusta asiaa tai keskustella pintapuolisia asioita. Minulle ainakin tällainen palvelu toimisi erittäin hyvin.
No jos saat asiakkaita pelkästään tuppisuuna olemisella, niin mikäpä siinä.
Mutta tuskin riittää asiakkaat, jos sinua ei koskaan huvita jutella asiakkaan kanssa yhtään mistään.
Huomaa että asiakas maksaa palvelelusta.
Siinä myy palvelua, hiustenhoitoa.
Jos kampaamossasi olisi aina hiljaista kuin haudassa, luulen että asiakaskato on suuri,
Kyllä ihmiset yleensä haluaa jostain edes lyhyesti jutella ja vaihtaa mielipiteitä.
Kampaajalla tulee olla silmää, katsoa millainen asiakas on. Jos asiakas ei puhu, on kampaankin syy pitää suunsa supussa.
Jos asiakas taas puhuu, olis ky,llä hölmöä jos kampaaja ei vastaisi eikä lähtisi mukaan keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että on. Jos minun pitäisi valita kahdesta yhtä hyvästä ja saman hintaisesta kampanjasta, joista toinen tarjoaa palvelun hiljaisena niin valitsisin ehdottomasti hiljaisen. Minulla on hektinen työ ja sosiaalisen kanssakäymisen kuormani on valtava, kampaajalla/hierojalla haluaisin (ainakin unelmissani) olla hiljaa ja rentoutua - ottaa aikaa itselleni enkä vääntää tikusta asiaa tai keskustella pintapuolisia asioita. Minulle ainakin tällainen palvelu toimisi erittäin hyvin.
Kampaajasta siis, ei kampanjasta.
Uskon kyllä liikeideaasia, jo pelkästään erikoisuudellaan tuo vetoaisi ja oma kohderyhmä löytyisi varmasti.
Vierailija kirjoitti:
On tyhmä, aivan kertakaikkisen raivostuttavaa jos kampaaja on smalltalkia taitamaton, olkoon intro tai extro.
Kyllä. Näin on. Palveluammattissa pitää osata se small talk, muutoin siinä hommassa ei pärjää.
Mutta pitää huomata myös se, että kampaaja tekee koko ajan siinä omaa duuniaan ja pitää keskittyä vähän siihenkin.
Puhuva asiakas taas ei tee muuta kuin puhuu jatkuvasti. Suoltaa ulos sieltä suustaan niin paljon tavaraa, että suuremissa kampaamoissa alkaa muita asiakkaita jo ärsyttää.
Yhdessä kampaamossa pyysin kerran vaihtaa paikkaa eri tuoliin, kun kertakaikkiaan kestänyt erään naisen jatkuvaa puhumista, koko hiustemmen hoidon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on joillekin ei.
Ei läheskään kaikki ihmiset halua istua hiljaa ja tuppisuuna sen aikaa kampaaja käsittelee hiuksia.
Siihenhän kuluu pitkiäkin aikoja toisinaan.
Asiakkaat haluavat puhua pulputtaa ja kertoa itsestään ja hiuksistaan ja matkoistaan ja koiristaan ja vaikka mistä.
Ja sitten on taas on niitä, jotka eivät halua jutella ollenkaan, vaan olla rauhassa.
Joten kampaajan on taivuttava moneksi. Juteltava niiden kanssa jotka haluaa jutella ja oltava hiljaa niiden asiakkaiden kanssa, jotka eivät halua puhua ja pälistä koko ajan.
Varmaan kampaajasta itsestäänkin on mukavaa välistä olla hiljaa, sillä niitä puhuvia täti-ihmisiä on enemmän kuin niitä hiljaisia ihmisiä.
En ala kälättämään turhia ja tämän tyyppinen kampaamo on tarkoitettu hiljaisuudesta nauttiville, jotka haluavat rentoutua hiustenlaiton lomassa.
Vierailija kirjoitti:
Nimeksi Kampaamo Vaisu?
Nimi ei tule olemaan Vaisu vaan sille on olemassa jo hieno nimi.
Kyllä kiitos, meitä on kyllä oikeasti paljon. Varsinkin sosiaalisia tilanteita pelkäävät tykkäävät. Lehtiä vaan luettavaksi, niin hyvä tulee.
Kävin kerran turkkilaisella parturilla ja siellä ei työn aikana puhuttu yhtään mitään. Kieltämättä oli outo fiilis näin aikaisemmin kantasuomalaisiin partureihin tottuneella.
Luulin, etten välitä small talkista, mutta näköjään välitän sittenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiitos, meitä on kyllä oikeasti paljon. Varsinkin sosiaalisia tilanteita pelkäävät tykkäävät. Lehtiä vaan luettavaksi, niin hyvä tulee.
Kiitos. <3 Aion mainostaessa kertoa minkälaisesta kampaamosta on kyse että asiakkaalle ei jää epäselväksi ja puheliaammat osaavat suuntautua tarvittaessa puheliaammille kampaajille.
Itsekin tykkäisin myös hiljaisesta kampaajasta. Se ärsyttää myös, kun viereisessä tuolissa juorutaan ja sen kuulee kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiitos, meitä on kyllä oikeasti paljon. Varsinkin sosiaalisia tilanteita pelkäävät tykkäävät. Lehtiä vaan luettavaksi, niin hyvä tulee.
Kiitos. <3 Aion mainostaessa kertoa minkälaisesta kampaamosta on kyse että asiakkaalle ei jää epäselväksi ja puheliaammat osaavat suuntautua tarvittaessa puheliaammille kampaajille.
Luulen kanssa, että sulla on tässä markkinarako. Onnea vaan kokeilulle, jos sen päätät toteuttaa. :)
Kampaaja on ainut jonka kanssa smalltalkkaan...
En minä jaksa puhua mitään kampaajalla vaan selaan yleensä puhelinta. Mutta kampaajan valitsen kuitenkin taitojen enkä hiljaisuuden takia.
Kampaajan pitää huomata asiakkaan mielenliikkeet, ja sen mukaan joko jutella tai pysytellä vaiti, mutta ei pelkästään liikeideana kanna, ja introvertin sopii kartuttaa ammattitaitoa, jos on tarkkaa ja huolellista jälkeä niin asiakkaat antaa silloin paljon anteeksi vaikka aina ei jaksaisi pitää keskustelua yllä.
Kyllä tämä sujuu mun parturissa ihan ok. Jos en ota mitään puheeksi niin parturikaan ei sano mitään.