Kauanko sinulla menee aamuisin laittautumiseen?
Ja lisätkää vielä ikänne ja ammattinne. Mulla menee 15 min suihkussa, sitten meikkaus 20 min, hiustenkuivaus 20 min ja vielä kiharrus/suoritus toiset 20 minuuttia. Viimeisempänä vaatteiden valitseminen ja pukeutuminen johon kuluu 10 min. Eli yhteensä n. puolitoista tuntia. Huh. Ai niin ja olen 20-vuotias opiskelija.
Kommentit (98)
Aamuna, jolloin en käy suikussa enkä torkuta paljoa, sängystä fillarin selkään kapeamiseen menee joku 1h 20 min, sis. hammaspesu, alapesu + vaatteet (olen pukeissa ja ulos kylppäristä ehkä 15 minuutissa kun mietin vaateet valmiiksi), ja sitten laitan puuron+kahvin tulemaan jonka aikana meikkaan vähän (puuteri ja ripsari) ja laittelen hiuksia.. Syön ja juon, laitan loppuajan hiuksia, vien koiran aamupissalle. Hiukset on ne vaikeimmat/aikaavievimmät. Monesti aikaa menee kyllä ihan jumittamiseen varsinkin jos erehdyn avaamaan koneen aamulla..
Suihkuaamuna ei oikeastaan mene paljoakaan pidempään, ehkä jotain 10, max. 15 min? Mutta jos jaksaisin herätä aiemmin, saisin helposti menemään aamutoimissa 2h. Viikonloppuisin saattaa mennä 3h ennenkuin olen valmis ihmisten ilmoille.
N25, mm. toimistohommia.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:09"]Siis missä sulla on se sänki? Naamassa? [/quote] Armaissa koivissani. Karvoja naamassa ei kasva !(onneksi, taas menisi aikaa sheivaamiseen) ap [/quote] Siis joka päiväkö sheivaat jalkasi, siis en ymmärrä? [/quote] Kyllä :D Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Ap
[/quote]
Mitä tapahtuu, jos yksi päivä jää väliin?
Itse en sheivaa koskaan :D
Laitan illalla vaatteet valmiiksi joten pukeutuminen n. 3min, kasvojen pesu ja rasvaus 5min, meikkaaminen 10-20min ja hiusten laitto 5-10min. Tähän vielä aamupala ja hampaitten pesu. Heräämisestä ulos suoriutumiseen menee yleensä n. tunti. -16v opiskelija
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:09"]Siis missä sulla on se sänki? Naamassa? [/quote] Armaissa koivissani. Karvoja naamassa ei kasva !(onneksi, taas menisi aikaa sheivaamiseen) ap [/quote] Siis joka päiväkö sheivaat jalkasi, siis en ymmärrä? [/quote] Kyllä :D Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Ap
[/quote]
Mitä tapahtuu, jos yksi päivä jää väliin?
Itse en sheivaa koskaan :D
[/quote]
Tulee sänki. Ja koska tykkn nukkua lähes alasti niin aina kun jalat koskettavat toisiaan niin se pistely.. hrrr!
Ap
Olen toivoton aamutoimien suhteen. Aamuisin menee 1h15min ulos pääsemiseen. Ja mihin ajan tuhlaan:
1. Makaan toivottomana sängyssä ja kiroan paskaa maailmaa ja toivottomuutta 15-30min
2. Vessaan, kasvojen pesu ja pissalla käynti, naaman rasvaaminen
3. Jotain pientä aamupalaa, jos nälkä (kuppi teetä, jogurttia, omena tms)
4. Jos en ole ollut toivottoman hidas edellisten kohtien kanssa (monesti kaadun uudestaan sänkyyn vain makaamaan), tässä kohtaa meikkaamista ja hiusten laittoa
5. Vaatteiden valinta ja pukeminen
6. Laukun täyttäminen, jos ei ole jo kaikki olennainen valmiina, hampaiden pesu ja ulkovaatteet
Olen opiskelija. Toivoton sellainen.
Herään 8:15, valmis ja ulkona pitää olla 9:40. Heräilemisessä menee 15-30min yksinään, sillä aikaa otan lääkkeet ja vitamiinit, tarkistan viestit ja sähköpostit kännykällä. Menen keittiön kautta kylppäriin, laitan kahvin tulemaan ja veden kiuhumaan puuroa varten. Käyn pikaiseen parin minuutin suihkussa, samalla puhdistan hampaat ja suun. Kahvi ja puuro mukaan keittiöstä ja meikkaan samalla kun syön, tähän menee helposti puolisen tuntia. Valmiiksi valitut vaatteet minuutissa päälle, hiustenlaittoon uhrautuu muutama sekunti, kun päätän annanko olla vapaina vai laitanko kiinni. Loppuajan pakkaan tavaroita mukaan, jammailen musiikkia kuunnellen ja tarkistan että meikki on siisti ja vaatteet ookoo. 9:40 olen matkalla kouluun, ilman kiirettä aamut ovat mulle helpoimpia.
16v opiskelija(+masennus ja ahdistushäiriö pakko-oireineen jotka pitkittävät heräämistä lääkkeiden takia)
Heräämisen menee yleensä noin 2 tuntia ja muuhun sävellykseen tunti. Lehdenjakaja 31 v.
Pesen illalla hiukset ja käyn suihkuissa. Aamulla hiuksiin vähän lakkaa, ripsari, kulmat, meikkivoide, poskipuna, hampaiden lankaus ja harjaus ja vaatteet päälle. Tähän menee noin 20 min. Lisäksi aamupala 10 min. 30 minuuuttia menee lasten kanssa sählätessä.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:06"]Jokubpari minsaa ku käy kusella sit vaatteet päälle pari minsaa jos löydän kaikki heti. Josku oon lähteny menee ilman sukkii. Duunimatkalla vedän röökin ja duunissa vedän ekaks kahvin sit voiki mennä jo aamupaskalle.
eli mitä vittuu te siellä himassa vedätte sitä kahvii ku sen voi vetää duunissa.
[/quote]
Nii siis en oo muija.
[/quote]
öö no kyllä mä ainakin istun mielummin sohvalla ja lipitän moccamasterilla tehtyä kahvia ja katon teeveetä, kun hörpin jotain laihaa litkua paperimukista happamien ämmien keskellä.
[/quote]
Meil ei oo duunissa muijia.
[/quote]q
No onnea sinne. Täällä niitä on ja paljon. Ja aina on vähintään kaksi joilla on menkat.
[/quote]
No huh, huh. Ja sit vielä et yritän käydä paskalla aina duuniaikana.
[/quote]
Miksi kukaan haluaisi käydä paskalla töissä?
[/quote]
Koska paska duuni.
Meikkaaminen ja tukan vääntämien nutturalle 30 minuuttia. Kahvinjuonti, paskallakäynti ja pukeminen toiset 30 minuuttia. Teen töitä himasta, joten meikkaaminen ja pukeminen eivät useimmiten ole tarpeen.
Suihku, tukan kuivaus ja laitto, meikkaus, pukeutuminen, yhteensä n. 1,5h oon 17
Mulla menee 5min päästä edes sängystä ylös, ja normaaliaamuina puoli tuntia kahvin juontiin :D mutta mä työskentelen kotona/pihapiirissä, joten useimmiten ei tarvitse päivittäin edes vääntäytyä ihmisten ilmoille, joten en vaivaudu meikkaamaan tai laittamaan hiuksia. Mäkin käyn suihkussa iltaisin, koska on kivempi mennä puhtaana nukkumaan. Aamuisin käyn suihkussa vain erityistapauksissa, hampaat pesen ja dödöä laitan joka aamu sentään. Mutta en kyllä tiedä miten kummassa saisin pelkkiin aamutoimiin kulumaan edes tuntia (jos siis ei lasketa sitä kahvin juomiseen kuluvaa aikaa). Ei mulla mene edes juhliin valmistautumiseen niin kauaa :D sen myönnän, että hiusten kanssa pääsen helpolla, ne ei vaadi kummoista laittoa varsinkaan tässä arjen keskellä.
Mä ensin torkutan tunnin, koomailen kahvia juoden toisen tunnin ja loppuun menee puoli tuntia.
MUTTA koska tunnen itseni, kello soi tarpeeksi ajoissa, enkä koskaan myöhästy.
Herään about kasin jälkeen, notkun ja torkutan ainakin vartin, eli nousen jaloilleni ehkä 8.22... Siitä aamupalalle, vessaan, ripsaria, vaatteet. Jos täytyy käydä suihkussa niin siinä menee sellanen 2 minuuttia jos oikein lotraan. Töihin lähden noin 8.50. Että sellanen ~30 minsaa menee. Ikää 30 vee ja asiakaspalvelutehtävissä/esimiehenä toimin.
Niin ja paskalla käydään töissä tietysti siksi että siitä maksetaan.
2 tuntia:
Suihkussa menee 30 minuuttia (lämmin suihku ja maapallon tuhoaminen <3) hammaspesuineen tai naama-kainalo-alapää-hammaspesu 15 minuuttia.
Vaatteiden laitto ja hiusten harjaus pari minuuttia.
Loppuaika kahvin lipitystä, aamupalan syömistä, lehden lukemista ja tv:n katsomista.
Vihaisin kiireisiä aamuja.
Hampaiden pesu ja pukeutuminen 10min.
Olen 23-vuotias ja en näe syytä meikata tai laittaa hiuksia arkena. Pipo päähän ja menoks.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:01"]
2 tuntia:
Suihkussa menee 30 minuuttia (lämmin suihku ja maapallon tuhoaminen <3) hammaspesuineen tai naama-kainalo-alapää-hammaspesu 15 minuuttia.
Vaatteiden laitto ja hiusten harjaus pari minuuttia.
Loppuaika kahvin lipitystä, aamupalan syömistä, lehden lukemista ja tv:n katsomista.
Vihaisin kiireisiä aamuja.
[/quote]
Ai niin, 24v opiskelija.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:06"]Jokubpari minsaa ku käy kusella sit vaatteet päälle pari minsaa jos löydän kaikki heti. Josku oon lähteny menee ilman sukkii. Duunimatkalla vedän röökin ja duunissa vedän ekaks kahvin sit voiki mennä jo aamupaskalle. eli mitä vittuu te siellä himassa vedätte sitä kahvii ku sen voi vetää duunissa. [/quote] Nii siis en oo muija. [/quote] öö no kyllä mä ainakin istun mielummin sohvalla ja lipitän moccamasterilla tehtyä kahvia ja katon teeveetä, kun hörpin jotain laihaa litkua paperimukista happamien ämmien keskellä. [/quote] Meil ei oo duunissa muijia.
[/quote]
Et peseydy mitenkään aamulla, vain kusella käynti :) Näin avotoimistoaikana on mukavaa, kun ihmiset pesevät edes jalkovälinsä ennen toimistolle tuloa. Ehkä tuo tyyli menee sillon, kun samassa huoneessa ja työpisteessä on vain äijiä.