Kauanko sinulla menee aamuisin laittautumiseen?
Ja lisätkää vielä ikänne ja ammattinne. Mulla menee 15 min suihkussa, sitten meikkaus 20 min, hiustenkuivaus 20 min ja vielä kiharrus/suoritus toiset 20 minuuttia. Viimeisempänä vaatteiden valitseminen ja pukeutuminen johon kuluu 10 min. Eli yhteensä n. puolitoista tuntia. Huh. Ai niin ja olen 20-vuotias opiskelija.
Kommentit (98)
alapääsuihku minuutti, kasvot pestä minuutti, rasvat naamaan minuutti, hampaat minuutti, pukea 3 minuuttia, puuron syönti n 5 min. , ulkovaatteet muutama sekunti ja kengät ja menoksi
Aamulla noin puol tuntia, mutta käytän 15 minuuttia siihen että kävelen ympyrää silmät ristissä :)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"]Huh, tosi moni jaksaa käydä aamulla suihkussa! Pakko kysyä millaset hiukset teillä on? En voi mennä aamulla suihkuun, kun ei tuota pehkoa saa millään nopeasti kuivaksi..
T:ohis
[/quote]
No mulla on tosi isot ja paksut vaaleat hiukset peppuun asti. Jos kävisin illalla suihkussa ja antaisin kuivata niin menisi varmaan 4-5 tuntia että olisivat kuivat. Helpompaa käydä aamulla ja kuivata föönillä. Eivätkä ehdi mennä ällöiksi yön aikana.
Ap
[/quote]
mikä estää föönaamasta illalla? Ja paksut hiukset tuskin rasvoittuu yhdessä päivässä.
1,5-2 tuntia. Tykkään laittautua ja heräillä rauhassa. Ei taida olla keltään pois?
n. tunti heräämisestä olen jo matkalla töihin. Suihku 5min. meikkaus max. 15min. vaatteet päälle 2min. hiustenlaitto max. 5min. Teen pari voikkaria 2min. ja syön ne töissä. Jos hiukset tarvitsee pestä teen sen illalla, vaatteet katson myös illalla valmiiksi. Lähihoitaja kotihoidossa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"]
Huh, tosi moni jaksaa käydä aamulla suihkussa! Pakko kysyä millaset hiukset teillä on? En voi mennä aamulla suihkuun, kun ei tuota pehkoa saa millään nopeasti kuivaksi.. T:ohis
[/quote]
No itse en pese hiuksia todellaakaan joka päivä (ihan turhaa), joten aikaa ei mene kuivailuun yms vaikka suihkussa aina aamuisin käynkin. Pesen hiukset yleensä kerran arkena (joku sellainen päivä jolloin yliopisto vasta myöhemmin tai on vapaapäivä) ja sunnuntaina.
23-vuotias yliopisto-opiskelija, aamutoimiin menee:
15 min vessa, suihku, hampaiden pesu
15-25 min meikki + hiukset
5-10 min vaatteet
15 min aamiaisen teko ja syöminen
Eli yleisemmin vajaassa tunnissa olen pihalla.
5 min suihku, pukeutuminen, hammaspesu, mikropuuro ja tee. Meikkivoiteen levitys. Yhteensä 20 min. Lähden hiukset märkänä kotoa, sopivasti kuivuvat junassa ja työpaikalla meen suoraan vessaan, laitan puuteria ja huulikiiltoa sekä harjaan pitkät hiukseni ja laitan vähän lakkaa. Työpaikalla siis loppulaittautuminen 5 min. 33v opettaja.
Semmoset 5 min. Vaatteet päälle ja ulos
Kahvin laitto+juonti,tukan kampaus,kulmien rajaus,aamu paska.20min. 32v laitoshuoltaja. Näin aamuvuoroon lähtiessä.
Myöhempään vuoroon: edelliset+lasten herätys,aamupala,pesut,tiskit,vaatteiden vaihdot,ulkovaatteiden metsästys,pukemiset ym. Muutama tunti.
Herään 6.30, menen tupakalle, vessaan jossa myös pesen hampaat, laitan dödöä sekä harjaan hiukset, menen pukemaan, laitan hiukset ponnarille ja ulkovaatteet päälle ja ulkona olen noin klo 6.55 ja töissä 07.00 :-)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"]Huh, tosi moni jaksaa käydä aamulla suihkussa! Pakko kysyä millaset hiukset teillä on? En voi mennä aamulla suihkuun, kun ei tuota pehkoa saa millään nopeasti kuivaksi..
T:ohis
[/quote]
No mulla on tosi isot ja paksut vaaleat hiukset peppuun asti. Jos kävisin illalla suihkussa ja antaisin kuivata niin menisi varmaan 4-5 tuntia että olisivat kuivat. Helpompaa käydä aamulla ja kuivata föönillä. Eivätkä ehdi mennä ällöiksi yön aikana.
Ap
[/quote]
mikä estää föönaamasta illalla? Ja paksut hiukset tuskin rasvoittuu yhdessä päivässä.
[/quote]
menee silti ällöksi yön aikana. Näiden hiusten kanssa ei todellakaan nukuta auki niin laitan nuttiralle. Hemaiseva näky aamulla.
ap
Onpa täällä nopeita ihmisiä! :D
Mulla menee aamulla noin tunti heräämisestä siihen, että olen valmis lähtöön. Jos käyn aamulla suihkussa, niin ehkä tunti ja 20 min. Suihku+hampaat 25 min, pukeminen 10 min, meikki 10-15 min (meikkivoide, puuteri, kulmakynä, poskipuna, luomiväri, ripsari), hiukset 5 min, aamupala 15 min. Silti lähden aina kiireellä!
20 v, päiväkodissa töissä
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"]Huh, tosi moni jaksaa käydä aamulla suihkussa! Pakko kysyä millaset hiukset teillä on? En voi mennä aamulla suihkuun, kun ei tuota pehkoa saa millään nopeasti kuivaksi.. T:ohis [/quote] No mulla on tosi isot ja paksut vaaleat hiukset peppuun asti. Jos kävisin illalla suihkussa ja antaisin kuivata niin menisi varmaan 4-5 tuntia että olisivat kuivat. Helpompaa käydä aamulla ja kuivata föönillä. Eivätkä ehdi mennä ällöiksi yön aikana. Ap [/quote] mikä estää föönaamasta illalla? Ja paksut hiukset tuskin rasvoittuu yhdessä päivässä. [/quote] menee silti ällöksi yön aikana. Näiden hiusten kanssa ei todellakaan nukuta auki niin laitan nuttiralle. Hemaiseva näky aamulla. ap
[/quote]
en nyt ymmärrä. millä lailla ällöiksi?
meikkaamiseen menisi ehkä 5min jos tekisin sen intensiivisesti. mutta tykkään antaa vaikka esim meikkivoiteen imeytyä jonkun aikaa ennen meikkikynää ja sitten taas ennen puuteria. kulmiin vähän väriä ja maskaraa lisäksi.
vaatteet saa päälle joskus tosi nopsaan ja joskus taas niitä ei millään löydy.
eniten aikaa menee semmoseen heräilyyn kun väsyttää eikä meinaa piristyä millään.
30min sisältien meikkauksen ja vaatteiden vaihdon. Illalla laitan vaatteet valmiiksi, käyn suihkussa ja laitan kaikki esille joita tarvitsen aamulla. Näin voin nukkua pidempään.
18 v opiskelija
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"]Huh, tosi moni jaksaa käydä aamulla suihkussa! Pakko kysyä millaset hiukset teillä on? En voi mennä aamulla suihkuun, kun ei tuota pehkoa saa millään nopeasti kuivaksi.. T:ohis [/quote] No mulla on tosi isot ja paksut vaaleat hiukset peppuun asti. Jos kävisin illalla suihkussa ja antaisin kuivata niin menisi varmaan 4-5 tuntia että olisivat kuivat. Helpompaa käydä aamulla ja kuivata föönillä. Eivätkä ehdi mennä ällöiksi yön aikana. Ap [/quote] mikä estää föönaamasta illalla? Ja paksut hiukset tuskin rasvoittuu yhdessä päivässä. [/quote] menee silti ällöksi yön aikana. Näiden hiusten kanssa ei todellakaan nukuta auki niin laitan nuttiralle. Hemaiseva näky aamulla. ap
[/quote]
en nyt ymmärrä. millä lailla ällöiksi?
[/quote]
Voisin kirjoittaa tästä parisataa sivuisen esseen. Nukun yöni yhdessä asennossa. En siis kieriskele. Hiuksebi viettävät siis kahdeksan tuntia samassa asennossa ja pysyvät siinä asennossa. Lisäksi koirani tykkää nukkua pääni vieressä ja se vain pahentaa tilannetta. Niin ja menevät ihan lyttyyn. Kaikki se pesun jälkeinen ihana kuohkeus häviää.
ap
Jokubpari minsaa ku käy kusella sit vaatteet päälle pari minsaa jos löydän kaikki heti. Josku oon lähteny menee ilman sukkii. Duunimatkalla vedän röökin ja duunissa vedän ekaks kahvin sit voiki mennä jo aamupaskalle.
eli mitä vittuu te siellä himassa vedätte sitä kahvii ku sen voi vetää duunissa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:06"]Jokubpari minsaa ku käy kusella sit vaatteet päälle pari minsaa jos löydän kaikki heti. Josku oon lähteny menee ilman sukkii. Duunimatkalla vedän röökin ja duunissa vedän ekaks kahvin sit voiki mennä jo aamupaskalle.
eli mitä vittuu te siellä himassa vedätte sitä kahvii ku sen voi vetää duunissa.
[/quote]
Nii siis en oo muija.
22-vuotias opiskelija/osa-aikainen siivooja ja noin 20 minsaa? Naaman pesu, kevyt pohjameikki, kulmakarvojen korostus ja jos jaksaa niin hiusten suoristus. Jos ei niin kiinni vaan :P