Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tutteli 1 vai 2????

02.09.2006 |

Moi!

Te jotka olette antaneet tuttelia vauvalle sekä alle että yli 6kk iässä, niin oletteko siirtyneet tutteli 2:n käyttöön puolen vuoden jälkeen?

Siis meidän tilanne on se, että vauva on saanut alusta asti tuttelia lisämaitona, pari kk muistaakseni ehdin antaa sitä " vanhaa" tuttelia kunnes tuli nämä tutteli 1 ja tutteli 2. No, siirryimme tietysti tutteli 1:n käyttäjäksi. Nyt vauva yli 6 kk niin mietin että pitääkö taas vaihtaa juomaa, eli pitääkö nyt sit välttämättä alkaa antamaan tutteli 2:a. Vai voiko ykköstä antaa vuoden ikään asti? Mitähän eroa noissa tutteleissa on?

Neuvolassa sanottiin että se on makuasia siirtyykö tutteli kakkoseen. Miten sen nyt sit tulkitsisi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin neuvolassa et siinä on erona vaan rasvan koostumus, eli tutteli 2 on " kauempana " maultaan rintamaidosta verrattuna tutteli1:seen. Kyllä se varmaan kannattaa jo vaihtaa, et lapsi oppis irroittautuun ns. korvikeesta sit pikkuhiljaa siirtymään lehmänmaitoon :) Tutteli 2 on myös energialtaan runsaampaa :)

Vierailija
2/4 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitin sinne Nutricialle ja kysyin niiden kahden erosta. Tutteli 2ssa on enemmän proteiinia ja rautaa. Neuvola sanoi että itse voi päättää asiasta kumpaa juottaa.

Me jatkoimme 1 käyttäjinä (neiti nyt jo 11kk) koska se 2 veti mahan ihan sekaisin.

t: Sanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä meni vatsa myös sekaisin. Jatketaan ykkösellä " loppuun" asti.

Vierailija
4/4 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole probiootteja vaan prebiootteja, jotka myös vaikuttavat vauvan bakteeritasapainoon lisäämällä hyvien bakteerien kantaa. Hyvien bakteerien lisääntymisen puolestaan pitäisi lisätä vauvan vastustuskykyä.