mistä saliohjelma aloittelijalle?
mistä 1 tai 2 jakoinen saliohjelma aloittelijalle?
Kommentit (25)
Ota Arnoldin golden six tai sitten katso Pakkotoiston aloittelijoiden osiosta.
Jos et osaa oikeita suoritustekniikoita, teetä salilla ohjelma ja kierrä ohjaajan/pt:n kanssa laitteet/liikkeet läpi että saat oikeat suoritustekniikat.
olen käynyt bodypumpissa säänöllisesti.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:13"]mistä 1 tai 2 jakoinen saliohjelma aloittelijalle?
[/quote]
No sieltä salilta. Joku ammattilainen sen tekee, monet salit tarjoavat tällaisia palveluita.
Kirjota toi sun kysymys Googleen. Ihme uusavuttomia.
Minä ainakin sain PT:ltä. Kun ostin kausikortin, kuului pakettiin muistaakseni yksi ohjaus ruuan ja toinen ohjelman laatimiseen, ja sitä sitten päivitettiin edistymisen mukaan. Ostin lopulta kokonaisen vuoden jäsenyyden.
Oli ihan hyödyllistä, koska hän saattoi laskea myös proteiinien ja hiilihydraattien suhteen sen mukaan, että halusin laihtua yli 100kg:n painosta siinä sivussa. Viikossa 4 päivää lihaskuntoa ja 1 pelkkä aerobinen.
Tässä on sulle yksijakoinen:
- Lämmittely
- Mave
- Leuanveto myötäotteella (jos pystyt)
- Penkki
- Jalkaprässi
- Loppuun vaikka vatsoja ja venyttelyä
Älä tee mitään "hifistelyliikkeitä".
Voit vaihtaa järjestystä, jos haluat.
tehkää lisää ohjelmia niin saan vaihtelua
Paljonkohan semmoinen maksais?
t. Toinen aloittelija
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:25"]
Paljonkohan semmoinen maksais?
t. Toinen aloittelija
[/quote]
n. 90 e.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:17"]
t. ap
[/quote]
Se ei ole vaikuttanut ainakaan kirjoittamiseesi;)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:22"]
- Lämmittely
- Mave
- Penkki
- Jalkaprässi
[/quote]
Vaihdat tässä vain painoja, järjestystä ja toistojen määrää, niin hyvä on. Leuanvedon voi yrittää korvata ylätaljalla, jos ei pysty. (Leuanveto myötäotteella on kuningas, sitä ei talja voi korvata koskaan kokonaan).
Prässin voi korvata myös kyykyllä, kunhan opit tekniikan (ellet osaa jo, tehdäänkö pumpissa kyykkyjä, en tiedä). Se on kuitenkin monipuolisempi liike kuin prässi, tulee käytettyä monipuolisesti kropan lihaksistoa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:17"]
t. ap
[/quote]
Bp:ssä ne tekniikat on helpotettuja. Jos saliohjelmaasi tulee mavea ja rinnallevetoa niin joudut katsomaan niiden tekniikat uusiksi ja varsinkin opettelemaan pois bp:ssä opetelluista tekniikoista. Ja pelkkä bp:ssä käyminen ei takaa sitä, että sinulla on tekniikat hallussa. Eli suosittelen, että käyt läpi liikkeet jonkun kanssa, joka katsoo tekniikat.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:22"]
- Lämmittely
- Mave
- Penkki
- Jalkaprässi
[/quote]
Oikeesti ap kysyy ohjelmaa aloittelijalle!!! Ootte idiootteja!
Käy kurssi. Itse kävin oman asuinkuntani (n-järvi) järjestämän kuntosalikurssin aloittelijoille.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:33"]
Prässin voi korvata myös kyykyllä, kunhan opit tekniikan (ellet osaa jo, tehdäänkö pumpissa kyykkyjä, en tiedä). Se on kuitenkin monipuolisempi liike kuin prässi, tulee käytettyä monipuolisesti kropan lihaksistoa.
[/quote]
Toki, mutta jos yksijakoista teet, niin teeppä mave ja kyykky samana päivänä.... Itse en ole niin kova. Kaksijakoisessa sitten toki joka toisessa mave ja joka toisessa kyykky.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:33"]
[/quote]
Toki, mutta jos yksijakoista teet, niin teeppä mave ja kyykky samana päivänä.... Itse en ole niin kova. Kaksijakoisessa sitten toki joka toisessa mave ja joka toisessa kyykky.
[/quote]
Ja siis mavesta ei ole olemassa mitään prässiä. Ja se on mielestäni leuanvedon lisäksi yksittäisistä liikkeistä paras.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:22"]Tässä on sulle yksijakoinen:
- Lämmittely
- Mave
- Penkki
- Jalkaprässi
[/quote]
Ja polvet kiittää parin kuukauden päästä. Ap:lle tiedoksi, maksa saliohjelmasta personal trainerille äläkä ota netistä mitään ' ohjeita'
Salilta. Mulle ainakin tehtiin eikä maksanna mittää. Lienee salikohtaista. Yksi ohjelma/jäsen siis kuului hintaan.
Rupea liikkumaan, äläkä käytä aikaasi turhiin höpöohjelmiin, et kuitenkaan käytä niitä!!