lyhyt kierto ja raskaaksi tulo
Onko kellään kokemusta tai tietoa, kuinka paljon kierron pituus vaikuttaa raskaaksi tulemiseen? Minun kiertoni on poikkeuksetta 20-21 pv. Olen yli kolmekymmentä (ei raskauksia takana) ja ehkäisy on ollut pois käytöstä puoli vuotta. Ei tekisi mieli ruveta heti ovulaatiotestejä käyttämään, mutta onko muuta vaihtoehtoa?
Kommentit (9)
Mulla 22pv kierto ilman pillereitä. 2 lasta tehty. Joka toinen pv seksiä. Niin eka lähti alulle 10kk pillereiden jälkeen. Ja toinen 8kk pillereiden jälkeen. Molemmat meillä poikia.
Mulla on lyhyt ja epäsäännöllinen kierto. Kierron laskin 25 päivällä, että tiesin suunnilleen missä vaiheessa ehkä menkat alkaa, mutta kaikki välillä n. 20 - 30 päivää on mulle normaali. Yleisin vaihteluväli mulla 24 - 26 päivää, mutta ei koskaan kahta kiertoa peräkkäin samalla välillä. Eli siis vaihtelua paljon, ja yleisemmin kierto lyhempi kuin pitempi, eli siis lyhyitä kiertoja enemmän.
Olen synnyttänyt 38-vuotiaana, lähes 40-vuotiaana ja vähän alle 42-vuotiaana kaksoset. Raskaaksi olen tullut parissa kolmessa kuukaudessa ehkäisyn poisjättämisestä. Ja mulla on myös ylipainoa, eli monta teoriassa raskaaksituloa haittaavaa tekijää, ja silti mulla on nopeasti maha pystyssä kun ehkäisy jätetään pois.
Kierto on suunnilleen edelleen samanlainen, en vaan enää tarkkaile sitä niin, koska mulla on onnistuneen Novasure-operaation jälkeen jäänyt vuoto kokonaan pois! Novasure tehtiin hyvin runsaan vuodon hoitamiseksi, ja onnistui yli odotusten. Ja sterilaatio tehty, nyt on elämä ihanaa ja etenkin se seksielämä!
Tosi lyhyt kierto sulla. Sullahan on ovis melkein heti kun menkat loppuu? Tunnetko/huomaatko oviksen?
En huomaa eikä koskaan ole mitään tuntemuksia. Mietityttää tuleeko sitä ollenkaan.
Onko muilla kokemuksia?
Saat todennäköisesti tytön. Ne joilla pitkä kierto saa poikia
Kiitos ennustuksesta! Pitäis vaan tulla raskaaksi ensin. Av
Mulla ei epänormaalin lyhyt kierto, mutta lyhentynyt viime vuosina 30 päivästä 26 päivään. Ei vaikuttanut raskaaksi tulemiseen.
Jos et halua käyttää ovistestejä niin olkaa yhdynnässä joka ainoa päivä. Luultavasti oviksesi on jo kp 6-7.
Eiks kellään ole tietoa asiasta?
Av