Luetelkaa pelottavia biisejä!
Kommentit (83)
Michael Jacksonin Little Susie on todella ahdistava
Ei nyt järinkään pelottava enää, mutta lapsena pelkäsin sitä "Lasten mehukestit päättyi ikävästi, musta enkeli vei päivänsankarin" -biisiä, jonka nimeä tai esittäjää en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 16:53"]
Ei nyt järinkään pelottava enää, mutta lapsena pelkäsin sitä "Lasten mehukestit päättyi ikävästi, musta enkeli vei päivänsankarin" -biisiä, jonka nimeä tai esittäjää en tiedä.
[/quote]
Tuomari Nurmio
Itsekään en nyt varsinaisesti mitään biisiä pelkää mutta mukavan kylmääviä ovat esim. King Crimsonin The Court of the Crimson King, tai Blut Aus Nordin Our Blessed Frozen Cells.
Don Huonojen Suojelusenkeli karmaisee mua. On kun suoraan väkivaltaisen ex:n päästä lähtöisin se sanoitus.
Mike Oldfield: Tubular bells. Tiedätte-kyllä-minkä elokuvan tunnussäveleksikin lainattu.
Tää on aika paha mun mielestä, ei ole edes kuvitelmaa vaan täyttä totta: Billie Holiday ja Strange Fruit
En ole kuullut tuota olkinaista enkä uskalla kuunnella :D
Ratsia: Älä näytä että pelkäät. Kunnon vainoharhabiisi.
Ratsia: Hiljaisuus. (Hiljaisuus katsoo seinien läpi, kadotettua aikaa kaikki kellot lyö. Sylissäni sirpaleita. Näinkö vain pelon vai näinkö totuuden)
Kävin lukemassa ton Olkinaisen lyriikat, en ole koskaan kuullut. Meni kylmät väreet, hyi.
Rammstein - monet biisit, ei niinkään sanoitusten osalta, mutta se musiikin raskaus yhdistetynä sakasan kieleen... Esim. Ich Will, du hast, sonne.
Yyyh haluan kuunnella olkinaisen mutta pelkät sanat sai kylmät väreet meneen D:
sama kappale sanojen kanssa
https://www.youtube.com/watch?v=inpDJMGiCTM
https://www.youtube.com/watch?v=WtblCZQXRsA
Jotkut 70-luvulla elänet tutut ovat kertoneet pelänneensä Paula Koivuniemen Kapteeni Aika-biisiä. Onhan kappaleessa se oma jännä ja mystinen tunnelmansa kyllä.
Vaikka itse suuri Dingo-fani olenkin, mutta lapsena Autiotalo oli pelottava kappale erityisesti introssa kuuluvien narahdusten johdosta. Toi aina silloin välittömästi kummitustalon mieleen.