Ette te akateemiset ole sen parempia kuin muutkaan
Naurettavaa dissata muita sen takia, kun ei ole käynyt sitä yliopistoa.
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:27"]Hanki ap itsetunto! [/quote] Mulla on hyvä itsetunto. Pitää vain jotkut nirppanokkaiset akateemiset tiputtaa takas maantasalle.
[/quote]
Heh, minua ei kukaan "amislainen" tipauta mistään ;) Luuletko oikeasti, että akateemiset ottaa teidän kommentteja kuuleviin korviinsa? Ehei, naureskelee vain teidän säälittävää kateellista läppää.
[/quote]
Mä olen varmaan sitten poikkeus. Reittini akateemiseksi oli ammattikoulu -> AMK -> yliopisto. Arvostan kaikkia koulutustasoja. Nykyisin olen tohtorikoulutettava ja herätän entisissä amiskavereissa täysin aiheettomia ennakkoluuloja, jopa varautuneisuutta. Olen huomannut, että matalakoulutetut enimmäkseen kuvittelevat akateemisten halveksivan heitä ja näkevät olemattomia merkkejä tuosta kuvittelemastaan halveksinnasta. Nuo ennakkoluuloista johtuvat kuvitelmat aiheuttavat ongelmia työpaikoilla ja muissa tiiviissä yhteisöissä.
[/quote]
blaa blaa blaa
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:08"]luin eilen lehdestä, että joku kokki tienaa vuodessa n 500 000..
[/quote]
Mihin tämä kommentti liittyy? Kuin alakoululainen olet.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:27"]Hanki ap itsetunto! [/quote] Mulla on hyvä itsetunto. Pitää vain jotkut nirppanokkaiset akateemiset tiputtaa takas maantasalle.
[/quote]
Heh, minua ei kukaan "amislainen" tipauta mistään ;) Luuletko oikeasti, että akateemiset ottaa teidän kommentteja kuuleviin korviinsa? Ehei, naureskelee vain teidän säälittävää kateellista läppää.
[/quote]
Mä olen varmaan sitten poikkeus. Reittini akateemiseksi oli ammattikoulu -> AMK -> yliopisto. Arvostan kaikkia koulutustasoja. Nykyisin olen tohtorikoulutettava ja herätän entisissä amiskavereissa täysin aiheettomia ennakkoluuloja, jopa varautuneisuutta. Olen huomannut, että matalakoulutetut enimmäkseen kuvittelevat akateemisten halveksivan heitä ja näkevät olemattomia merkkejä tuosta kuvittelemastaan halveksinnasta. Nuo ennakkoluuloista johtuvat kuvitelmat aiheuttavat ongelmia työpaikoilla ja muissa tiiviissä yhteisöissä.
[/quote]
Olen valitettavasti huomannut saman. Vanhassa kaveriporukassa muiden töistä jutellaan ja kysellään ja valitetaan yhdessä. Kohteliaasti toki kysytään, että miksikä sinä nyt valmistuitkaan ja filosofian maisterin kohdalla hiljenee. "Hienon kuuloinen... mut hei muistatteko..."
Tietäisivätpä, että minä humanistina olen se akateemisen maailman amis. :D
No kyllä ne elämänhallintataidot on yleensä akateemisilla paremmin hallussa, lisäksi haluan olla ihmisten kanssa, jotka keskustelevat samalla tasolla itseni kanssa. Vähemmän koulutettujen maailmankuva on usein kovin suppea, poikkeuksiakin toki löytyy. Mutta yleensä ottaen matalammin koulutetut ovat aika raskasta keskusteluseuraa, kokonaiskuva asioista jää usein siihen oman navan ympärille...
Tässä ketjussa esiintynyttä duunarien tilastollista päättelyä: "mun veli on yliopistossa ja on tyhmä, kertoo yliopistosta jotai" ja: "joku kokki tienaa 500 000 vuodessa, et nii".
Tarvitseekohan sanoa enempää? Koulutus todellakin kannattaa... :D
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:33"]No kyllä ne elämänhallintataidot on yleensä akateemisilla paremmin hallussa, lisäksi haluan olla ihmisten kanssa, jotka keskustelevat samalla tasolla itseni kanssa. Vähemmän koulutettujen maailmankuva on usein kovin suppea, poikkeuksiakin toki löytyy. Mutta yleensä ottaen matalammin koulutetut ovat aika raskasta keskusteluseuraa, kokonaiskuva asioista jää usein siihen oman navan ympärille...
[/quote] No, yleistys tosiaan. Itse olen duunari ja istuin iltaa akateemisen pariskunnan kanssa. Juttu lensi kohtuuhyvin, kunnes akateeminen rouva alkoi haukkumaan ulkonäköäni ja haukkui minua myös tyhmäksi. Rouva oli kyllä muutenkin jauhanut lähinnä omista saavutuksistaan koko illan. Väitän käyttäytyneensä fiksummin, koska en provosoitunut.
Hölmöä yleistää kumpaakaan. Amis dokaa lidli-kaljaa korillisen joka perjantai, käyttää rahansa röökiin, asuu vuokralla ja puskee mukulaa mukulan perään, kun ei osaa ehkäistä?
Akateeminen on entinen kiusattu rillipää jolla on karmea pätemisentarve ja huono huumorintaju?
Toinen nai ekan vastaan hoipertelevan rekkakuskin ja toinen taas hieltä haisevan konttorirotan?
Toisen lapset kiroilee ensisanoikseen ja toisen lapsista kasvaa jo hyvissäajoin ärsyttäviä, näsäviisaita saparopäitä?
Ehkä me heitetään nää stereotypiat jo romukoppaan, vai?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:33"]No kyllä ne elämänhallintataidot on yleensä akateemisilla paremmin hallussa, lisäksi haluan olla ihmisten kanssa, jotka keskustelevat samalla tasolla itseni kanssa. Vähemmän koulutettujen maailmankuva on usein kovin suppea, poikkeuksiakin toki löytyy. Mutta yleensä ottaen matalammin koulutetut ovat aika raskasta keskusteluseuraa, kokonaiskuva asioista jää usein siihen oman navan ympärille... [/quote] No, yleistys tosiaan. Itse olen duunari ja istuin iltaa akateemisen pariskunnan kanssa. Juttu lensi kohtuuhyvin, kunnes akateeminen rouva alkoi haukkumaan ulkonäköäni ja haukkui minua myös tyhmäksi. Rouva oli kyllä muutenkin jauhanut lähinnä omista saavutuksistaan koko illan. Väitän käyttäytyneensä fiksummin, koska en provosoitunut.
[/quote]
No, persoonallisuushäiriöisiä ja mielenterveystapauksia riittää joka koulutustasolle tasaisesti. Pisteet sulle kuitenkin.
En kerro mistä olen valmistunut, mutta se täytyy sanoa että ilman tätä typerää palstaa en olisi koskaan ymmärtänyt että jotkut ihmiset ovat jääneet niin yläasteaikoihin, jolloin vertailtiin sitä ketkä menevät lukioon ja ketkä ammattikouluun. Paras ystäväni opiskelee yliopistossa "päiväkodintädiksi" ja toinen ammattikorkeakoulussa medianomiksi, kummatkin ovat erittäin fiksuja ja filmaattisia naisia. Sitten löytyy yksi, joka ei muista Suomen itsenäistymisvuottakaan ja hän opiskelee oikiksessa. Toinen taas kävi juuri toisen asteen amiksen opiskeltuaan ensin yliopistossa saksan kieltä.
Ei tavallisella, normaalilla ja terveellä ihmisellä tule edes mieleen jaotella tai arvostella ihmisen viisautta ja älykkyyttä sekä sivistyneisyyttä koulutuksen mukaan. Velipuoleni aikoinaan lopetti peruskouluun opintonsa ja nyt hänellä on miljoonia tuottava metallituoteyritys. Tohtoriksi yltänyt setäni on ollut kaksi vuotta työttömänä.
Menkää itseenne, ihmiset!
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
blaa blaa blaa
[/quote]
Onko vaikeaa lukea noin pitkiä sanoja?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:40"]Tässä ketjussa esiintynyttä duunarien tilastollista päättelyä: "mun veli on yliopistossa ja on tyhmä, kertoo yliopistosta jotai" ja: "joku kokki tienaa 500 000 vuodessa, et nii".
Tarvitseekohan sanoa enempää? Koulutus todellakin kannattaa... :D
[/quote]
Jep :D Kaiken huippuna hitsaaja, jonka mielestä oikeita töitä ovat vain paskahommat, joita oppii tekemään koulutettu apinakin.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:41"]
Hölmöä yleistää kumpaakaan. Amis dokaa lidli-kaljaa korillisen joka perjantai, käyttää rahansa röökiin, asuu vuokralla ja puskee mukulaa mukulan perään, kun ei osaa ehkäistä? Akateeminen on entinen kiusattu rillipää jolla on karmea pätemisentarve ja huono huumorintaju? Toinen nai ekan vastaan hoipertelevan rekkakuskin ja toinen taas hieltä haisevan konttorirotan? Toisen lapset kiroilee ensisanoikseen ja toisen lapsista kasvaa jo hyvissäajoin ärsyttäviä, näsäviisaita saparopäitä? Ehkä me heitetään nää stereotypiat jo romukoppaan, vai?
[/quote]
anteeksi, alapeukutin ennen kuin tajusin sarkasmin!
t. AMKlainen, eli tyhmyyden ja älyn väliseltä harmaalta vyöhykkeeltä
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
blaa blaa blaa
[/quote]
Onko vaikeaa lukea noin pitkiä sanoja?
[/quote]
Huomaatko miten itse nyt halveksit omalla tavallasi amista, kun vetoat hänen "kouluttamattomuuteensa" viittaamalla liian pitkiin sanoihin?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:43"]
En kerro mistä olen valmistunut, mutta se täytyy sanoa että ilman tätä typerää palstaa en olisi koskaan ymmärtänyt että jotkut ihmiset ovat jääneet niin yläasteaikoihin, jolloin vertailtiin sitä ketkä menevät lukioon ja ketkä ammattikouluun. Paras ystäväni opiskelee yliopistossa "päiväkodintädiksi" ja toinen ammattikorkeakoulussa medianomiksi, kummatkin ovat erittäin fiksuja ja filmaattisia naisia. Sitten löytyy yksi, joka ei muista Suomen itsenäistymisvuottakaan ja hän opiskelee oikiksessa. Toinen taas kävi juuri toisen asteen amiksen opiskeltuaan ensin yliopistossa saksan kieltä. Ei tavallisella, normaalilla ja terveellä ihmisellä tule edes mieleen jaotella tai arvostella ihmisen viisautta ja älykkyyttä sekä sivistyneisyyttä koulutuksen mukaan. Velipuoleni aikoinaan lopetti peruskouluun opintonsa ja nyt hänellä on miljoonia tuottava metallituoteyritys. Tohtoriksi yltänyt setäni on ollut kaksi vuotta työttömänä. Menkää itseenne, ihmiset!
[/quote]
Anna kun veikkaan: olet valmistuntu tai opiskelemassa yliopistossa?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:43"]
En kerro mistä olen valmistunut, mutta se täytyy sanoa että ilman tätä typerää palstaa en olisi koskaan ymmärtänyt että jotkut ihmiset ovat jääneet niin yläasteaikoihin, jolloin vertailtiin sitä ketkä menevät lukioon ja ketkä ammattikouluun. Paras ystäväni opiskelee yliopistossa "päiväkodintädiksi" ja toinen ammattikorkeakoulussa medianomiksi, kummatkin ovat erittäin fiksuja ja filmaattisia naisia. Sitten löytyy yksi, joka ei muista Suomen itsenäistymisvuottakaan ja hän opiskelee oikiksessa. Toinen taas kävi juuri toisen asteen amiksen opiskeltuaan ensin yliopistossa saksan kieltä. Ei tavallisella, normaalilla ja terveellä ihmisellä tule edes mieleen jaotella tai arvostella ihmisen viisautta ja älykkyyttä sekä sivistyneisyyttä koulutuksen mukaan. Velipuoleni aikoinaan lopetti peruskouluun opintonsa ja nyt hänellä on miljoonia tuottava metallituoteyritys. Tohtoriksi yltänyt setäni on ollut kaksi vuotta työttömänä. Menkää itseenne, ihmiset!
[/quote]
Anna kun veikkaan: olet valmistuntu tai opiskelemassa yliopistossa?
[/quote]
Heh, ei. Valmistuin artesaaniksi ammattikoulussa vuonna 2010.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:37"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:31"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:27"]Hanki ap itsetunto! [/quote] Mulla on hyvä itsetunto. Pitää vain jotkut nirppanokkaiset akateemiset tiputtaa takas maantasalle. [/quote] Heh, minua ei kukaan "amislainen" tipauta mistään ;) Luuletko oikeasti, että akateemiset ottaa teidän kommentteja kuuleviin korviinsa? Ehei, naureskelee vain teidän säälittävää kateellista läppää. [/quote] miksi olisin kateellinen vain papereita pyörittelevälle akateemiselle? Varsinkaan, kun yliopisto-opinnot eivät tarvitse älyä muuta kuin sen verran, että osaa lukea ja jättää asiat mieleensä. [/quote] Ei ne yliopisto-opinnot älyä tarvitsekaan, vaan siellä opiskeleva ihminen. Monta op:ta olet yliopistossa suorittanut, kun tunnut opinnoista paljonkin tietävän? Mä olen maisteri ja nyt tohtorikoulutettava, mutten silti voi antaa yleispätevää lausuntoa kyseisestä opinahjosta. Itse arvostan kaikkia ammattilaisia, mutta toivoisin arvostusta myös tänne päin. [/quote] En ole suorittanut yhtäkään op:ta, mutta mulla ei ole siihen tarve. Veljeni on yliopistossa, eikä todellakaan ole se penaalin terävin kynä joten kertoo vähän.
[/quote]
Ilmeisesti veljesi oli teidän perheestä kuitenkin se fiksumpi.
Miksi tällaista keskustelua pitää edes käydä? Eikö ole tärkeintä, että kaikki kouluttautuvat sille alalle mikä on lähinnä sydäntä ja millä uskoo olevansa tyytyväinen tulevaisuudessa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:37"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:31"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:27"]Hanki ap itsetunto! [/quote] Mulla on hyvä itsetunto. Pitää vain jotkut nirppanokkaiset akateemiset tiputtaa takas maantasalle. [/quote] Heh, minua ei kukaan "amislainen" tipauta mistään ;) Luuletko oikeasti, että akateemiset ottaa teidän kommentteja kuuleviin korviinsa? Ehei, naureskelee vain teidän säälittävää kateellista läppää. [/quote] miksi olisin kateellinen vain papereita pyörittelevälle akateemiselle? Varsinkaan, kun yliopisto-opinnot eivät tarvitse älyä muuta kuin sen verran, että osaa lukea ja jättää asiat mieleensä. [/quote] Ei ne yliopisto-opinnot älyä tarvitsekaan, vaan siellä opiskeleva ihminen. Monta op:ta olet yliopistossa suorittanut, kun tunnut opinnoista paljonkin tietävän? Mä olen maisteri ja nyt tohtorikoulutettava, mutten silti voi antaa yleispätevää lausuntoa kyseisestä opinahjosta. Itse arvostan kaikkia ammattilaisia, mutta toivoisin arvostusta myös tänne päin. [/quote] En ole suorittanut yhtäkään op:ta, mutta mulla ei ole siihen tarve. Veljeni on yliopistossa, eikä todellakaan ole se penaalin terävin kynä joten kertoo vähän.
[/quote]
Ilmeisesti veljesi oli teidän perheestä kuitenkin se fiksumpi.
[/quote]
Opiskelee alaa jolla ei välttämättä työllisty kun itse sain työpaikan heti kun valmistuin. Kaiken lisäks mä opiskelin sellaista alaa johon halusin. Veljeni on kaiken lisäksi ollut aina huonompi koulussa kuin minä.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:18"]Kyllä pitää olla suppea näkemys elämästä, jos kukaan muu ei tee mitään arvokasta kuin asianomainen itse - ihan riippumatta siitä, onko tämä toisten alentaja ja itsensä ylentäjä duunari tai akateeminen. Mielenköyhyyttä osoittaa ap itsekin siis.
[/quote]
en alenna ketään tai ylistä itseäni. Sanon vain ettei ne akateemiset oo yhtään sen parempia kuin matalammin koulutetut.