Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ette te akateemiset ole sen parempia kuin muutkaan

Vierailija
05.11.2014 |

Naurettavaa dissata muita sen takia, kun ei ole käynyt sitä yliopistoa.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:31"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:27"]Hanki ap itsetunto! [/quote] Mulla on hyvä itsetunto. Pitää vain jotkut nirppanokkaiset akateemiset tiputtaa takas maantasalle. [/quote]   Heh, minua ei kukaan "amislainen" tipauta mistään ;) Luuletko oikeasti, että akateemiset ottaa teidän kommentteja kuuleviin korviinsa? Ehei, naureskelee vain teidän säälittävää kateellista läppää.  [/quote] miksi olisin kateellinen vain papereita pyörittelevälle akateemiselle? Varsinkaan, kun yliopisto-opinnot eivät tarvitse älyä muuta kuin sen verran, että osaa lukea ja jättää asiat mieleensä.

[/quote]

Papereita en pyöritä, vaan parannan ihmisiä. Entäs sinä?

[/quote]

Minäkään akateeminen en pyöritä papereita vaan teen taidetta. Kannattais edellisen vähän laajentaa tuota ajattelua akateemisten ammattien suhteen.

Vierailija
2/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:16"]

Näistä akateemisuuskeskusteluista paistaa hyvin läpi se, että laukaisijana on ei-akateemisten oma alemmuudentunne. Ei palstalta kovin usein löydy aloituksia "hah luuserit oon akateeminen", mutta sitäkin useammin näitä akateemisten ylemmyydentuntoa dissaavia aloituksia.

Uskontokeskusteluissa sama, altavastaajat ne kovimmalla äänellä huutelee. Harvoin uskovaiset avaa mitään ateisteja dissaavia ketjuja, ateistit sitäkin useammin arvostelevat uskovaisia kovin sanoin.

Fiksuimmat tuntemani ihmiset jakautuvat hyvin tasaisesti. Yksi on lääkiksessä, toinen ammattikoulusta valmistunut, kolmas oppisopimusraksamies ja neljäs kauppatieteellisessä. Ei koulutus kerro kaikkea, mutta on toki yhdenlainen mittari. Yhtä lailla ahdasmielisyyttä esiintyy niin alemmilla koulutustasoilla kuin ylemmilläkin.

T: akateeminen ateisti

[/quote]

Niin, eikä perheelliset tee aloituksia, että "lälläslää velat, mullapa on perhe". Velat tekee aloituksia siitä miten kivaa on itekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisesti koulutettuna ajattelen, että jokaiselle ihmiselle ja ammatilla on paikkansa tässä yhteiskunnassa. Sekä akateemisia että käytännön työn tekijöitä tarvitaan. Akateemisuus merkitsee yleensä tietynlaista avarakatseisuutta. En pidä akateemisia kollegojani millään tavalla ylimielisinä, vaikka tiedän myös huonokäytöksisiä akateemisia olevan.

Vierailija
4/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei todella ole ei.

Vierailija
5/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Still fooling you.

Vierailija
6/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jotakin kertoo ihmisen tavoitteellisuudesta ja opiskelutaidoista.

Vierailija
7/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole ihmisarvoltaan sen korkeampia, mutta fiksumpia ne on ;) t: Yläkoululainen tuleva akateeminen

Vierailija
8/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:19"]Kyllä se jotakin kertoo ihmisen tavoitteellisuudesta ja opiskelutaidoista.
[/quote]
no ei se kerro kyllä paljoakaan.

Vierailija
9/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:19"]Ei ne ole ihmisarvoltaan sen korkeampia, mutta fiksumpia ne on ;) t: Yläkoululainen tuleva akateeminen
[/quote]
No jos on fiksua kouluttautua työttömäks niin mikäs siinä.

Vierailija
10/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ne kyllä parempia kuin esim. työttömät juopot.

Vierailija
11/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu tällä palstalla mitää akateemisia käy

Vierailija
12/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole koskaan dissannut ketään koulutuksen tai ammatin vuoksi enkä pidä itseäni fiksumpana siksi, että olen suorittanut oikeustieteellisen loppututkinnon. Itse asiassa jos olisin 25 vuotta nuorempi, valitsisin ihan toisen koulutuksen ja ammatin - ei-akateemisen.

Vierailija
13/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ap itsetunto!

Vierailija
14/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:27"]Hanki ap itsetunto!
[/quote]
Mulla on hyvä itsetunto. Pitää vain jotkut nirppanokkaiset akateemiset tiputtaa takas maantasalle.

Vierailija
15/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:19"]Ei ne ole ihmisarvoltaan sen korkeampia, mutta fiksumpia ne on ;) t: Yläkoululainen tuleva akateeminen [/quote] No jos on fiksua kouluttautua työttömäks niin mikäs siinä.

[/quote]

tilastollisesti työttömyys ja matala koulutus korreloivat, eli ne on ne amikset, jotka kouluttautuvat työttömiksi. 

Suomen keskimääräinen ryöttömyysprosentti on 15.

Suomen korkeakoulutettujen työttömyysprosentti on 10. 

Ammattikokulutettujen työttömyysprosentti on 20.

Pelkästään peruskoulun/kansakoulun käyneiden työttömyysprosentti on 35.

Lähde: tilastokeskus.

Vierailija
16/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väheksy ihmisiä, jotka eivät ole käyneet yliopistoa. Esim. sairaanhoitajat ja putkimiehet ovat todellakin aliarvostettuja. Minulle itselleni yliopisto sen sijaan oli aina itsestäänselvyys. MUTTA: yritän nyt olla yleistämättä, mutta tuntemieni duunarien yleissivistys on välillä karmean vajavainen. Turhauttavaa keskustella ihmisen kanssa, joka ei tiedä esim. milloin Suomi on itsenäistynyt. Ei sekään nyt ole ihmisyyden mittari, mutta.. noh niin.

Vierailija
17/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:27"]Hanki ap itsetunto! [/quote] Mulla on hyvä itsetunto. Pitää vain jotkut nirppanokkaiset akateemiset tiputtaa takas maantasalle.

[/quote]

Heh, minua ei kukaan "amislainen" tipauta mistään ;) Luuletko oikeasti, että akateemiset ottaa teidän kommentteja kuuleviin korviinsa? Ehei, naureskelee vain teidän säälittävää kateellista läppää. 

Vierailija
18/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:19"]Ei ne ole ihmisarvoltaan sen korkeampia, mutta fiksumpia ne on ;) t: Yläkoululainen tuleva akateeminen [/quote] No jos on fiksua kouluttautua työttömäks niin mikäs siinä.

[/quote]

tilastollisesti työttömyys ja matala koulutus korreloivat, eli ne on ne amikset, jotka kouluttautuvat työttömiksi. 

Suomen keskimääräinen ryöttömyysprosentti on 15.

Suomen korkeakoulutettujen työttömyysprosentti on 10. 

Ammattikokulutettujen työttömyysprosentti on 20.

Pelkästään peruskoulun/kansakoulun käyneiden työttömyysprosentti on 35.

Lähde: tilastokeskus.
[/quote]
No omalla alallani ei ainakaan kannata mennä amkiin tai yliopistoon. Varma työttömyys, toisin kuin pelkällä ammattikoulun käymisellä.

Vierailija
19/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:27"]Hanki ap itsetunto! [/quote] Mulla on hyvä itsetunto. Pitää vain jotkut nirppanokkaiset akateemiset tiputtaa takas maantasalle.

[/quote]

Heh, minua ei kukaan "amislainen" tipauta mistään ;) Luuletko oikeasti, että akateemiset ottaa teidän kommentteja kuuleviin korviinsa? Ehei, naureskelee vain teidän säälittävää kateellista läppää. 
[/quote]
miksi olisin kateellinen vain papereita pyörittelevälle akateemiselle? Varsinkaan, kun yliopisto-opinnot eivät tarvitse älyä muuta kuin sen verran, että osaa lukea ja jättää asiat mieleensä.

Vierailija
20/79 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva toimia samoissa työtehtävissä yhdessä ei-akateemisten kanssa. Varsinkin, kun he eivät tunne taustaani.

Saan leikkiä samanlaista idioottia ja toisinaan muina miehinä oikaisen jotain outoja uskomuksiaan. Minulla on ihan hauskaa näiden vähemmän fiksujen kanssa. :D

terv. Ylempi akat loppututkinto, parhain arvosanoin

p.s. Kiitos peukuista jo etukäteen!