Ette te akateemiset ole sen parempia kuin muutkaan
Naurettavaa dissata muita sen takia, kun ei ole käynyt sitä yliopistoa.
Kommentit (79)
Ap:lla on huono itsetunto, koska luulee, että akateemiset dissaavat niitä, jotka eivät ole käyneet yliopistoa. Ei se niin mene. Kyllä ihminen voi olla fiksu, olkoon koulutus mikä hyvänsä.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:39"]No kun kouluttautumat on usein niin WT; kiroilee, polttaa tupakkaa, loisii miehensä lompakolla, ryyppää, huutaa lapsilleen jne, että akateemisissa piireissä ollaan vaan niin paljon sivistyneempiä..
[/quote]
Joo näinhän se olikin, ettei akateemiset tee mitään tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:31"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:27"]Hanki ap itsetunto! [/quote] Mulla on hyvä itsetunto. Pitää vain jotkut nirppanokkaiset akateemiset tiputtaa takas maantasalle. [/quote] Heh, minua ei kukaan "amislainen" tipauta mistään ;) Luuletko oikeasti, että akateemiset ottaa teidän kommentteja kuuleviin korviinsa? Ehei, naureskelee vain teidän säälittävää kateellista läppää. [/quote] miksi olisin kateellinen vain papereita pyörittelevälle akateemiselle? Varsinkaan, kun yliopisto-opinnot eivät tarvitse älyä muuta kuin sen verran, että osaa lukea ja jättää asiat mieleensä.
[/quote]
Ei ne yliopisto-opinnot älyä tarvitsekaan, vaan siellä opiskeleva ihminen. Monta op:ta olet yliopistossa suorittanut, kun tunnut opinnoista paljonkin tietävän? Mä olen maisteri ja nyt tohtorikoulutettava, mutten silti voi antaa yleispätevää lausuntoa kyseisestä opinahjosta.
Itse arvostan kaikkia ammattilaisia, mutta toivoisin arvostusta myös tänne päin.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:31"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:27"]Hanki ap itsetunto! [/quote] Mulla on hyvä itsetunto. Pitää vain jotkut nirppanokkaiset akateemiset tiputtaa takas maantasalle. [/quote] Heh, minua ei kukaan "amislainen" tipauta mistään ;) Luuletko oikeasti, että akateemiset ottaa teidän kommentteja kuuleviin korviinsa? Ehei, naureskelee vain teidän säälittävää kateellista läppää. [/quote] miksi olisin kateellinen vain papereita pyörittelevälle akateemiselle? Varsinkaan, kun yliopisto-opinnot eivät tarvitse älyä muuta kuin sen verran, että osaa lukea ja jättää asiat mieleensä.
[/quote]
Papereita en pyöritä, vaan parannan ihmisiä. Entäs sinä?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:40"]Ap:lla on huono itsetunto, koska luulee, että akateemiset dissaavat niitä, jotka eivät ole käyneet yliopistoa. Ei se niin mene. Kyllä ihminen voi olla fiksu, olkoon koulutus mikä hyvänsä.
[/quote]
No johan täällä nää akateemiset dissaa amkin käyneitäkin. :D
Ettepä ilman akateemisia kirjoittelisi tännekään palstalle yhtään mitään..
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:37"]
[/quote]
Ei ne yliopisto-opinnot älyä tarvitsekaan, vaan siellä opiskeleva ihminen. Monta op:ta olet yliopistossa suorittanut, kun tunnut opinnoista paljonkin tietävän? Mä olen maisteri ja nyt tohtorikoulutettava, mutten silti voi antaa yleispätevää lausuntoa kyseisestä opinahjosta.
Itse arvostan kaikkia ammattilaisia, mutta toivoisin arvostusta myös tänne päin.
[/quote]
En ole suorittanut yhtäkään op:ta, mutta mulla ei ole siihen tarve. Veljeni on yliopistossa, eikä todellakaan ole se penaalin terävin kynä joten kertoo vähän.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:45"]Ettepä ilman akateemisia kirjoittelisi tännekään palstalle yhtään mitään..
[/quote]
ei se akateeminen silti ole parempi kuin joku muu. Eri koulutusala.
Fiksu ei katso muita nenänvartta pitkin oli koulutusta enemmän tai vähemmän.
Koulutusaste kertoo usein ihmisten erilaisista vahvuuksista erilaisissa tilanteissa.
Yhtenä havaintona korkeakoulutettuna asioita tulee usein mietittyä laajemmin ennen toimintaa, mutta kolikon kääntöpuolena on joissakin tapauksissa toivoton jahkailu ennen toimintaa. Vähemmän koulutetuilla toiminta tulee nopeammin, mutta jos ei ole sekeänä mitä pitää tehdä, lopputulos voi vaihdella paljonkin. Turha dissailla ketään. Ilman duunareita maailma ei pyörisi ja ilman korkeakoulutettuja jäisi moni asia kehittämättä ja menisi maan kilpailukyky.
Tämä on varsinainen ikuisuusaihe. Kuinka te jaksatte dissata tai miettiä kuka dissaa ketäkin.
En ole akateemisesti koulutettu ja kadun, ettei lukeminen aikoinaan kiinnostanut. Omaan ystäväpiiriin kuuluu duunareita ja akateemisia. Kaikilla kyllä juttua riittää keskenään. Akateemisesti koulutetuilla on kuitenkin syvempi yleissivistävä tieto ja sitä kautta tuovat keskusteluihin mielenkiintoa.
Aion tulevaisuudessa opiskella. En työn tai palkan takia vaan siksi, että haluan opiskella.
Olen taatusti omalla alallani parempi kuin ei-akateemiset. Muusta en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:19"]Ei ne ole ihmisarvoltaan sen korkeampia, mutta fiksumpia ne on ;) t: Yläkoululainen tuleva akateeminen [/quote] No jos on fiksua kouluttautua työttömäks niin mikäs siinä.
[/quote]
tilastollisesti työttömyys ja matala koulutus korreloivat, eli ne on ne amikset, jotka kouluttautuvat työttömiksi.
Suomen keskimääräinen ryöttömyysprosentti on 15.
Suomen korkeakoulutettujen työttömyysprosentti on 10.
Ammattikokulutettujen työttömyysprosentti on 20.
Pelkästään peruskoulun/kansakoulun käyneiden työttömyysprosentti on 35.
Lähde: tilastokeskus.
[/quote] ryöttömyysprosentti :D
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:39"]No kun kouluttautumat on usein niin WT; kiroilee, polttaa tupakkaa, loisii miehensä lompakolla, ryyppää, huutaa lapsilleen jne, että akateemisissa piireissä ollaan vaan niin paljon sivistyneempiä.. [/quote] Joo näinhän se olikin, ettei akateemiset tee mitään tuollaista.
[/quote]:Djep ei tehdä niin.Itse olen ehkä pahimmasta päästä aina kiroilemassa ja ryyppäämässä, mielelläni loisisin miehen lompakolla...akateeminen olen.; p -rankka työ rankat huvit.
Kyllä se reipas duunarin työ, joka naisen ja miehen tiellä pitää!
Henkilökohtaisesti arvostan paljon enemmän ihmisiä, jotka menee peruskoulun jälkeen vaikka suoriltaan töihin, kun enää kouluun istumaan.
Kyllä se kertoo että ihmisellä on paljon enemmän rehtiä selkärankaa.
Monen ammatin kun oppii ihan töissä olemalla, kun konkari opettaa.
Nämä hienostorouvat ja herrat ei tiedä todellisesta työnteosta hevonhelvettiä, kun mielummin istuvat päivät pitkät päätteen edessä.
- Mies 47v, Hitsaaja
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:39"]No kun kouluttautumat on usein niin WT; kiroilee, polttaa tupakkaa, loisii miehensä lompakolla, ryyppää, huutaa lapsilleen jne, että akateemisissa piireissä ollaan vaan niin paljon sivistyneempiä.. [/quote] Joo näinhän se olikin, ettei akateemiset tee mitään tuollaista.
[/quote]:Djep ei tehdä niin.Itse olen ehkä pahimmasta päästä aina kiroilemassa ja ryyppäämässä, mielelläni loisisin miehen lompakolla...akateeminen olen.; p -rankka työ rankat huvit.
[/quote]
"Akateeminen olen". Kukaan akateeminen ei aloita virkettä pienellä alkukirjaimella... Busted! :D
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:59"]
Kyllä se reipas duunarin työ, joka naisen ja miehen tiellä pitää!
Henkilökohtaisesti arvostan paljon enemmän ihmisiä, jotka menee peruskoulun jälkeen vaikka suoriltaan töihin, kun enää kouluun istumaan.
Kyllä se kertoo että ihmisellä on paljon enemmän rehtiä selkärankaa.
Monen ammatin kun oppii ihan töissä olemalla, kun konkari opettaa.
Nämä hienostorouvat ja herrat ei tiedä todellisesta työnteosta hevonhelvettiä, kun mielummin istuvat päivät pitkät päätteen edessä.
- Mies 47v, Hitsaaja
[/quote]justiisa.Siinä meillä varsinainen jantteri taas. ei tiedetä joo ei...
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:55"]
[/quote]
"Akateeminen olen". Kukaan akateeminen ei aloita virkettä pienellä alkukirjaimella... Busted! :D
[/quote]minäpäs aloitan! Akateeminen on sen verran fiksu että uskaltaa kyseenalaistaa kato vallitsevat normit.
No kun kouluttautumat on usein niin WT; kiroilee, polttaa tupakkaa, loisii miehensä lompakolla, ryyppää, huutaa lapsilleen jne, että akateemisissa piireissä ollaan vaan niin paljon sivistyneempiä..