Ette te akateemiset ole sen parempia kuin muutkaan
Naurettavaa dissata muita sen takia, kun ei ole käynyt sitä yliopistoa.
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:59"]Kyllä se reipas duunarin työ, joka naisen ja miehen tiellä pitää!
Henkilökohtaisesti arvostan paljon enemmän ihmisiä, jotka menee peruskoulun jälkeen vaikka suoriltaan töihin, kun enää kouluun istumaan.
Kyllä se kertoo että ihmisellä on paljon enemmän rehtiä selkärankaa.
Monen ammatin kun oppii ihan töissä olemalla, kun konkari opettaa.
Nämä hienostorouvat ja herrat ei tiedä todellisesta työnteosta hevonhelvettiä, kun mielummin istuvat päivät pitkät päätteen edessä.
- Mies 47v, Hitsaaja
[/quote]
Meinaat että ne sun käyttämät hitsauslangat ja kaasut sekä niiden käyttömenetelmät on itsestään kehittyneet...
Pois näkyvistä, pois mielestä pätee sekä lapsiin että osaan aikuisväestöstä koulutukseen katsomatta. Se on myös tyypillistä ajattelua että se oma homma on hienointa ja muiden hommat turhaa. Olen tehnyt myös mm. raksalla duunia, mutta suurimman hyödyn yhteiskunta saa kuitenkin korkeakoulutusta vaativasta työpanoksestani.
Hohhoi, siellä päin mistä olen kotoisin pitäisi jatkuvasti pyytää anteeksi akateemisuuttaan. Joten en kuvittele sen tuovan ainakaan arvostusta.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:16"]
Naurettavaa dissata muita sen takia, kun ei ole käynyt sitä yliopistoa.
[/quote]
Arvostan kaikkia ammattitutkinnon hankkineita. Muutama työkaveri dissaa teoreettista tietoa ja akateemisuutta...se siitä avarakatseisuudesta.
On ollut niin paljon enemmän akateemista koulutusta kuin akateemista työtä tarjolla jo pitkään, ettei todellakaan ole tarvinnut olla mikään järjen jättiläinen maisterikoulutukseen päästäkseen.
Ihmisarvosta tämä ei kerro mitään.
t. itsekin maisteri
Itse olen filosofian maisteri. En ole kyllä koskaan pitänyt itseäni millään tavalla parempana. Täysi kupla koko toi ajatus.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:38"]On kiva toimia samoissa työtehtävissä yhdessä ei-akateemisten kanssa. Varsinkin, kun he eivät tunne taustaani.
Saan leikkiä samanlaista idioottia ja toisinaan muina miehinä oikaisen jotain outoja uskomuksiaan. Minulla on ihan hauskaa näiden vähemmän fiksujen kanssa. :D
terv. Ylempi akat loppututkinto, parhain arvosanoin
p.s. Kiitos peukuista jo etukäteen!
[/quote]
Jännää, kun minä taas joudun usein toteamaan akateemiset kollegani tehottomiksi silloin kun pitää toimia. Tosin meillä on paljon noita FM:iä, jotka eivät ole juurikaan opiskelleet tätä alaa. Ja Se näkyy todella usein puutteellisina taitoina.
luin eilen lehdestä, että joku kokki tienaa vuodessa n 500 000..
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:27"]Hanki ap itsetunto!
[/quote]
Mulla on hyvä itsetunto. Pitää vain jotkut nirppanokkaiset akateemiset tiputtaa takas maantasalle.
[/quote]
Eli sinulla ei ole hyvä itsetunto. :)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:59"]Kyllä se reipas duunarin työ, joka naisen ja miehen tiellä pitää!
Henkilökohtaisesti arvostan paljon enemmän ihmisiä, jotka menee peruskoulun jälkeen vaikka suoriltaan töihin, kun enää kouluun istumaan.
Kyllä se kertoo että ihmisellä on paljon enemmän rehtiä selkärankaa.
Monen ammatin kun oppii ihan töissä olemalla, kun konkari opettaa.
Nämä hienostorouvat ja herrat ei tiedä todellisesta työnteosta hevonhelvettiä, kun mielummin istuvat päivät pitkät päätteen edessä.
- Mies 47v, Hitsaaja
[/quote]
Suurin osa akateemisista hienohelmoista on jossain vaiheessa elämäänsä ollut duunaritöissä, mutta harva duunari akateemisissa. Sulla tässä on suppea kuva todellisesta työnteosta.
Näistä akateemisuuskeskusteluista paistaa hyvin läpi se, että laukaisijana on ei-akateemisten oma alemmuudentunne. Ei palstalta kovin usein löydy aloituksia "hah luuserit oon akateeminen", mutta sitäkin useammin näitä akateemisten ylemmyydentuntoa dissaavia aloituksia.
Uskontokeskusteluissa sama, altavastaajat ne kovimmalla äänellä huutelee. Harvoin uskovaiset avaa mitään ateisteja dissaavia ketjuja, ateistit sitäkin useammin arvostelevat uskovaisia kovin sanoin.
Fiksuimmat tuntemani ihmiset jakautuvat hyvin tasaisesti. Yksi on lääkiksessä, toinen ammattikoulusta valmistunut, kolmas oppisopimusraksamies ja neljäs kauppatieteellisessä. Ei koulutus kerro kaikkea, mutta on toki yhdenlainen mittari. Yhtä lailla ahdasmielisyyttä esiintyy niin alemmilla koulutustasoilla kuin ylemmilläkin.
T: akateeminen ateisti
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:27"]Hanki ap itsetunto!
[/quote]
Mulla on hyvä itsetunto. Pitää vain jotkut nirppanokkaiset akateemiset tiputtaa takas maantasalle.
[/quote]
Eli sinulla ei ole hyvä itsetunto. :)
[/quote]
mulla on ihan hyvä itsetunto. :)
Kyllä pitää olla suppea näkemys elämästä, jos kukaan muu ei tee mitään arvokasta kuin asianomainen itse - ihan riippumatta siitä, onko tämä toisten alentaja ja itsensä ylentäjä duunari tai akateeminen. Mielenköyhyyttä osoittaa ap itsekin siis.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:27"]Hanki ap itsetunto! [/quote] Mulla on hyvä itsetunto. Pitää vain jotkut nirppanokkaiset akateemiset tiputtaa takas maantasalle.
[/quote]
Heh, minua ei kukaan "amislainen" tipauta mistään ;) Luuletko oikeasti, että akateemiset ottaa teidän kommentteja kuuleviin korviinsa? Ehei, naureskelee vain teidän säälittävää kateellista läppää.
[/quote]
Mä olen varmaan sitten poikkeus. Reittini akateemiseksi oli ammattikoulu -> AMK -> yliopisto. Arvostan kaikkia koulutustasoja. Nykyisin olen tohtorikoulutettava ja herätän entisissä amiskavereissa täysin aiheettomia ennakkoluuloja, jopa varautuneisuutta. Olen huomannut, että matalakoulutetut enimmäkseen kuvittelevat akateemisten halveksivan heitä ja näkevät olemattomia merkkejä tuosta kuvittelemastaan halveksinnasta. Nuo ennakkoluuloista johtuvat kuvitelmat aiheuttavat ongelmia työpaikoilla ja muissa tiiviissä yhteisöissä.
Ei ollakkaan, mutta minä valitsin akateemisen koulutuksen siksi, koska akateeminen koulutus avaa ovet sellaisiin työtehtäviin, joita haluan tehdä (siis jos/kun niitä oman alan töitä saa). Jos olisin äärimmäisen rahanhimoinen, niin silloin olisin jättänyt koulutuksen heti peruskoulun jälkeen sikseen ja lähtenyt tekemään jotain aivan muuta, mahdollisesti jopa ulkomaille.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:39"]No kun kouluttautumat on usein niin WT; kiroilee, polttaa tupakkaa, loisii miehensä lompakolla, ryyppää, huutaa lapsilleen jne, että akateemisissa piireissä ollaan vaan niin paljon sivistyneempiä.. [/quote] Joo näinhän se olikin, ettei akateemiset tee mitään tuollaista.
[/quote]:Djep ei tehdä niin.Itse olen ehkä pahimmasta päästä aina kiroilemassa ja ryyppäämässä, mielelläni loisisin miehen lompakolla...akateeminen olen.; p -rankka työ rankat huvit.
[/quote]
"Akateeminen olen". Kukaan akateeminen ei aloita virkettä pienellä alkukirjaimella... Busted! :D
[/quote]
Eikä sivistynyt akateeminen käytä typeriä englanninkielisiä heittoja, koska hän osaa käyttää luovasti omaa äidinkieltään.