Miehen markkina-arvo nousee parisuhteessa, onko totta?
Toisessa keskustelussa esitettiin tämä väite. Mihin mahtaa perustua?
Itse en naimisissa olevana naisena ole huomannut, että kiinnostaisin nyt miehiä enemmän kuin sinkkuna.
Kommentit (69)
Kyllä se nousee molemmilla. Joitakin se varmaan kiinnostaa ja kokee itsensä upeaksi, jos saa varatun ”itselleen”.
Minullakin nuorempana. En hirveästi välittänyt, vaikka toinen oli varattu. Nykyään eri ääni kellossa ja se on ehdoton nono.
Lähinnä koskee miehiä, jotka eivät muuten ole olleet täysin kiinnostavia. Sitten jos kuulee heidän seurustelevan ja ehkä kertovan parisuhteessa tekemästään tai muuttuneen avoimemmiksi, voi heistä kiinnostua.
Eli jos kadulla näet itsevarman tai hyväntuulisen miehen, josta huokuu naisilta saatu hyväksyntä tai arvostus, voit kiinnostua. Tai näet puolison kanssa ja puoliso on viehättävä. Tuolloin parisuhde vaikuttaa vain, ellei mies yksinäänkin olisi ollut sinusta kiinnostava.
Miesten omanarvontunto saattaa nousta parisuhteessa. Mieliala voi olla parempi kuin sinkkuna, elämänasenne saattaa olla positiivisempi. Nämä tekijät saattavat tehdä miehen houkuttelevammaksi naisten silmissä.
Tietenkin tämä pätee vain tilanteisiin, joissa nainen ei tiedä, että mies on parisuhteessa.
Itse taas en koe varattuja miehiä sillä tavalla kiinnostaviksi.
Saatan toki pitää vaikka komeana ja mukavana, mutta ei tule mitään seksuaalisia ajatuksia tms.
Minulle varatut vaan on aivan täysin pois laskuista.
N28
Ei todellakaan kiinnosta miehiä varatut naiset samalla tavalla, koska vaarana on aina että naisen mies on joku lihaskaappi jolta saa turpaansa. Naiset kiinnostuu varatuista miehistä koska se kohottaa miehen statusta aivan samalla tavalla kuin varakkuus. Miehen täytyy olla todella taitava ja hyvä kun on kyennyt hankkimaan rahaa ja/tai naisen.
Parisuhteessa elävillä miehillä on myös korkeampi palkka ja heidät palkataan mieluummin kuin sinkku mies. Myös lapset nostaa miehen palkkaa ja arvostusta, naisilla ilmiö toimii päinvastoin. Nainen on riski kun se on parisuhteessa ja sillä on lapsia. Tämä näkyy palkkaamis haluttomuutena, pätkätöinä ja huonompana palkkana.
Runsaat irtosuhteet ja ikisinkkuus laskevat miehen MA:ta naisten silmissä ja pitkät seurustelu- ja parisuhteet nostavat.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa elävillä miehillä on myös korkeampi palkka ja heidät palkataan mieluummin kuin sinkku mies. Myös lapset nostaa miehen palkkaa ja arvostusta, naisilla ilmiö toimii päinvastoin. Nainen on riski kun se on parisuhteessa ja sillä on lapsia. Tämä näkyy palkkaamis haluttomuutena, pätkätöinä ja huonompana palkkana.
Ei vaan nainen on riski jos hän on parisuhteessa ja sillä ei vielä ole lapsia. Silloin se on kohta raskaana ja äitiyslomalla.
Itse kituutin ennen lasten saamista vuosia pätkätöissä mutta heti kun lapset oli tehtynä (ja sen myös työhaastattelussa kerroin) niin sain vakituisen paikan.
Naisilla nousee alitajuisesti kilpailunhalu varatusta miehestä. Haluavat näyttää olevansa parempia kuin miehen nykyinen kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Runsaat irtosuhteet ja ikisinkkuus laskevat miehen MA:ta naisten silmissä ja pitkät seurustelu- ja parisuhteet nostavat.
Minä taas haluaisin nimenomaan ikisinkkumiehen, sillä se kertoisi todennäköisemmin samanlaisista arvoista sitoutumisen suhteen.
Itsekin olen siis ikisinkku, eikä miehen menneet parisuhteet tee muuta kuin miehestä epäilyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas haluaisin nimenomaan ikisinkkumiehen, sillä se kertoisi todennäköisemmin samanlaisista arvoista sitoutumisen suhteen.
Itsekin olen siis ikisinkku, eikä miehen menneet parisuhteet tee muuta kuin miehestä epäilyttävän.
No hyvä. Yksittäisen ihmisen mielipide on aina olemassa MA:n rinnalla, mutta ei kumoa sitä.
En nyt sanoisi markkina-arvo, mutta jollain tapaa pidän parisuhteessa elävää tai perheellistä miestä esimerkiksi luotettavampana työkaverina. Ero ei statusta muuta, mutta ikisinkut ja kukasta kukkaan lentelijät on epäilyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla nousee alitajuisesti kilpailunhalu varatusta miehestä. Haluavat näyttää olevansa parempia kuin miehen nykyinen kumppani.
Pieni ryhmä naisista toimii juuri noin, kateus motivoi. Mies on siinä vain välikappale näyttää toiselle naiselle.
Miehen arvo todellakin nousee parisuhteessa kun tämän käytös muuttuu "saaneen miehen" käytökseksi, mikä taas vetää naisia puoleensa ihan toisella tasolla kuin pitkiä kuivia kausia viettänyt mies.
Naisellahan pitkässä suhteessa ja ennen pitkää seksin puutteessa kärvisteleminen taas aiheuttaa luonnottoman poikkeaman ja arvonlaskun. Silloin vähän heikompitasoinenkin mies voi saada nälkäistä laatunaista.
Miehen arvo nousee, koska on kelvannut jollekin naiselle todistettavasti.
Naisella arvon muutos riippuu miehen statuksesta. Jos mies on YTM, niin naisen status nousee. Jos nainen on ottanut ATM, niin arvo laskee, kun on joutunut tyytymään sellaiseen eikä ole saanut YTM.
Mun tapauksessa menee just noin. Vaimoni on huomiota herättävän kaunis ja kaikki tuttavan tasolla olevat naiset heittävät paljon viatonta flirttiä (pikkuhärskiä vitsiä) kun tuntevat minut, mutta sen sijaan koskaan tuntemattomat naiset eivät osoita mitään huomiota minuun.
Luulen kanssa, että naiset arvottavat miehiä sen perusteella millaisen naisen kanssa he ovat. Jos nainen on ”tasokas”, nostaa se myös miehen arvoa toisten naisten silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaistakaan piirrettä ole minussa.
Olisi todella turn off huomata, että mies kohtelee minua joidenkin tämän ketjun kaltaisten stereotypioiden ja yleistysten kautta.
Nimenomaan miehen haluttavuus nousee parisuhteessa, koska hän selvästi kelpaa kanssasiskollekin. Ja sen lisäksi miehen parisuhde muuttaa status quuta yleiseen tilanteeseen nähden, missä mies on aina halukas ja valmis. Eli sinkkumiehen kun nainen tapaa, niin hän voi isolla olettamalla ajatella, että mikäli hänen näkemänsä miellyttää silmää, se on varma nakki. Mies ei kieltäydy. Tähän tulee muutos, kun kyseessä on parisuhteessa oleva mies. Hän ei ole enää varma nakki, vaan pitää voittaa hänen naisensa ja sen lisäksi saada vielä mies rikkomaan suhteensa sääntöjä.
Miehillä se on eri asia. Markkina-arvo nousee parisuhteessa, koska naiset huomaavat että miehellä on muutakin kysyntää.