Miehen markkina-arvo nousee parisuhteessa, onko totta?
Toisessa keskustelussa esitettiin tämä väite. Mihin mahtaa perustua?
Itse en naimisissa olevana naisena ole huomannut, että kiinnostaisin nyt miehiä enemmän kuin sinkkuna.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runsaat irtosuhteet ja ikisinkkuus laskevat miehen MA:ta naisten silmissä ja pitkät seurustelu- ja parisuhteet nostavat.
Minä taas haluaisin nimenomaan ikisinkkumiehen, sillä se kertoisi todennäköisemmin samanlaisista arvoista sitoutumisen suhteen.
Itsekin olen siis ikisinkku, eikä miehen menneet parisuhteet tee muuta kuin miehestä epäilyttävän.
No hyvä. Yksittäisen ihmisen mielipide on aina olemassa MA:n rinnalla, mutta ei kumoa sitä.
Arvostaisin MA höpöttäjiä enemmän jos heidän juttunsa olisivat jotenkin loogisia. Heidän mielestäänhän kuumimmat miehet pyröittävät satoja naisia, nytkö sitten yht'äkkiä nämä alfat ei olekaan haluttavia miehiä?
Tulkitsen MA:ta omalla tavallani ja olen nainen. Täällä on väitetty noin, että alfat pyörittävät satoja naisia, mutta sehän ei pidä lainkaan paikkansa. Sellainen mies ei ole alfa, ei missään nimessä.
MA-teoreetikot projisoivat omia arvostuksiaan naisiin eli heidän mielestään pettäjät, säätäjät ja seksiaddiktit ovat alfoja, mutta naiset eivät tuollaisia arvosta, vaan pitkien parisuhteiden miehiä, joilla kuitenkin olisi mahdollisuus moniin naisiin statuksensa takia. Alfa kuitenkin valikoi naisensa huolella ja osaa ajatella asioita pitkällä tähtäimellä toisin kuin pelimies, joka ei menesty työelämässäkään impulsiivisuutensa takia. Naisten kanssa sählääviä miehiä ei arvosteta oikein missään irl. Silloin kun heidän tulisi olla uransa huipulla, he ovat jo kovassa alamäessä - jopa tavismies ajaa heidän ohitseen viisikymppisenä.
Kyllä, pitää paikkansa. Johtuu esivalintailmiöstä, eli naiset kiinnostuvat miehistä joista muutkin naiset ovat kiinnostuneita. Toimii myös kääntäen kun puhutaan kiinnostuksen puutteesta.
Tässä on looginenkin ulottuvuus, koska todennäköisesti mies ei ole ihan paska jos on jollekin muulle kelvannut. Enimmäkseen kuitenkin on kyse siitä, että naiselle on äärimmäisen tärkeää että muut ihmiset pitävät hänen kumppaniaan hyvänä saaliina. Laumasieluisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, pitää paikkansa. Johtuu esivalintailmiöstä, eli naiset kiinnostuvat miehistä joista muutkin naiset ovat kiinnostuneita. Toimii myös kääntäen kun puhutaan kiinnostuksen puutteesta.
Tässä on looginenkin ulottuvuus, koska todennäköisesti mies ei ole ihan paska jos on jollekin muulle kelvannut. Enimmäkseen kuitenkin on kyse siitä, että naiselle on äärimmäisen tärkeää että muut ihmiset pitävät hänen kumppaniaan hyvänä saaliina. Laumasieluisuus.
MA-teoria perustuu laumasieluisuudelle, sekä miesten että naisten. Suosituimmilla on lauma tarjokkaita, joista valita eli myös miehet ovat laumasieluja - ehkä jopa enemmän kuin naiset. He ovat valmiita maksamaan rahaa hyvännäköisestä seurasta ja pelkästä kuvien ja videon katselusta toisin kuin naiset keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun mies eroaa?
MA laskee. Sori.
Joidenkin nousee, joidenkin pysyy ennallaan.
Oman kokemukseni mukaan kyllä.
Olen pari kertaa ollut suhteessa itseäni paremman näköisen naisen kanssa, ja noina aikoina oman sosiaalisen piirini sisällä muut naiset olivat yhtäkkiä erittäin kiinnostuneita minusta. Hakeutuivat seuraani ja flirttailivat. Sinkkuna tuollaista ei minulle tapahdu käytännössä koskaan, naiset eivät siis minua normaalisti lähesty.
Eikös siitä ole joku vanha klisee/sanontakin, että miehenä jos menee kapakkaan ja naisseuraa kaipaa, niin kannattaa laittaa kihlasormus sormeen vaikka olisi sinkku...?
M35
Varmaan joo, mutta kyse on itsevarmuudesta.
Tässä on aika paljon eri kulmia, jotka vaikuttavat asiaan. Toisaalta ne naiset, jotka tuntevat sinut ovat niitä naisia, jotka.. öhm.. tuntevat sinut. Itsekin heitän kaikenlaista läppää sellaisten kavereiden kanssa, jotka tunnen, mutta en niinkään vieraiden ihmisten kanssa, sillä vieraasta ihmisestä ei ikinä tiedä miten hän siihen suhtautuu tai onko kyseessä ehkä karannut avohoitopotilas.
Toki ihmisillä (ainakin minulla) on taipumus arvioida ihmisiä myös hänen sosiaalisten ympyröidensä kautta. Jos vaatimattoman näköisellä ihmisellä on poikkeuksellisen viehättävä kumppani, niin kai se on todennäköistä, että vaatimattoman näköisellä on muita kompensoivia ominaisuuksia.
Varattu mies on myös aika turvallinen flirttikumppani, sillä vapaat miehet ovat joko kiinnostuneita, ja ottavat flirtin kiinnostuksena seksiin. Toisaalta jos he eivät ole kiinnostuneita, niin he ottavat sen tylysti, sillä haluavat viestiä, ettei kiinnosta. Varatun miehen kanssa flirtti taas on vain juuri sitä mitä flirtti parhaimmillaan on: pientä hauskaa leikkiä.
Toki jotkut ihmiset pönkittävät itsetuntoaan pokailemalla varattuja ja nämä saattavat kiinnostua ihmisestä vain, koska hän on varattu.