Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v kutsui lyhythiuksista naista sedäksi, nainen mulkaisi vihaisesti ja käski opettamaan kakaralleni käytöstavat

Vierailija
20.09.2021 |

2v näki naisen takaapäin, osoitti häntä ja sanoi "setä menee" Kadulla ei ollut muita meidän lisäksemme, joten tajusi lapsen tarkoittaneen häntä. Oliko nyt oikeasti joku maailmanloppu?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin vanhempana erehtynyt kysymään pitkähiuksiselta henkilölltä jonka näin takaapäin että.. anteeksi neiti.. no se oli äijä. Ja arvaatte varmaan mitä kävi.

no miten, saitko?

Vierailija
22/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli nuorena pidempi tukka, ei edes mikään heviletti vaan vähän yli olkapäiden. Joku vanhempi mies (asiakas) oli ihmetellyt toiselle työntekijälle kovaan ääneen: ”Jaa teillä on täällä tyttökin!”

Mieheni ei loukkaantunut asiasta vaan naureskellen kertoi minulle asiasta. Mutta tässä tapauksessa joku jaksaa loukkaantua lapsen oletuksesta. :D Huhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen, kun tänä(vai onko se jo viime?) kesänä yks parivuotias lähti mun perään, kun olin menossa tauolta laitteelle, ja ilmoitti vain isäoletetulle, et "mä seuaan tuota setää" :D Vaihdoin muutaman sanan pikkuisen kanssa, ja sanoin sit, että "mee sä tuonne iskän luo, kun se tuolla hiukkii. Mun pitää tästä mennä takaisin tuonne Pegasukselle".

Ei se oo niin vakavaa :D

Vierailija
24/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tädillä oli kuitenkin munat kun noin lapselle hermostu. opeta lapsesi kysymään epävarmoissa tilanteissa ONKS TOI TRANSSU.

Vierailija
25/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle olisi hyvä opettaa että on epäkohteliasta osoitella ja kommentoida muita ihmisiä. Noin yleisesti. Mutta en ymmärrä miten joku jaksaa loukkaantua taaperon sanomisista.

Vierailija
26/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voisit olla opettamatta lapsellesi tuommoisia typeriä setä- ja täti-termejä vieraista ihmisistä, eivät he ole lapsen setiä eivätkä tätejä ja enimmäkseen sillä vastaantulijan sukupuolella ei muutenkaan ole merkitystä. Yleisesti ottaen ihmiset ei pidä sedittelystä tai tädittelystä, vaikka sukupuolioletus menisikin oikein. Mutta onhan tuo vähän ylireagointia kyseiseltä ihmiseltä silti.

Vierailija
27/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle olisi hyvä opettaa että on epäkohteliasta osoitella ja kommentoida muita ihmisiä. Noin yleisesti. Mutta en ymmärrä miten joku jaksaa loukkaantua taaperon sanomisista.

Riittävän herkkähipiäinen onnistuu. Mun lyhyt kasvuinen veli sai kerran raivarin, kun joku 3-4v lapsi sanoi häntä kääpiöksi. Huusi sekä lapselle että äidille. Ei millään suostunut ymmärtämään, ettei noin pieni todennäköisesti osaa sanoa oikein, koska kaikki aikuisetkaan ei tiedä. Ei tänä päivänäkään näe reaktiossaan mitään väärää.

Vierailija
28/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
29/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa, jos lapsesi ei ymmärrä, että naisella voi olla lyhyet ja miehellä pitkät hiukset.

Höm. Puhutte nyt KAKSIVUOTIAASTA.

Vierailija
30/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tapahtuneen.

Vierailija
31/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa, jos lapsesi ei ymmärrä, että naisella voi olla lyhyet ja miehellä pitkät hiukset.

Siis kyseessä oli kaksivuotias.

Vierailija
32/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kukaan normaali suutu 2-vuotiaan höpinöistä. Lapset puhuu mitä sattuu. Ei ole välillä aikuisellekaan helppoa tunnistaa kaikkien sukupuolta oikein.

Vierailija
33/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle kannattaa opettaa, että joillakin aikuisilla on mielenterveyden ongelmia. Vaikka ei kaksivuotias vielä sellaista ymmärrä.

Vierailija
34/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
35/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksivuotiaani ei sukupuolita ihmisiä hiusten perusteella. Isällään kun on heviletti ja minulla alopecia :D

Vierailija
36/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siilitukkaiset naiset lokeroin vielä aikuisenakin "tiettyyn" ryhmään. Pitkätukkaiset miehet ryhmään joka on koko elämänsä etsinyt (seksuaalista) identiteettiään löytämättä sitä, ja seilaavat vielä hopeakettu-ikäisinäkin jossain välimaastossa tai ovat aseksuaaleja.

Vierailija
37/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siilitukkaiset naiset lokeroin vielä aikuisenakin "tiettyyn" ryhmään. Pitkätukkaiset miehet ryhmään joka on koko elämänsä etsinyt (seksuaalista) identiteettiään löytämättä sitä, ja seilaavat vielä hopeakettu-ikäisinäkin jossain välimaastossa tai ovat aseksuaaleja.

Aika väsynyttä ja konservatiivisen kankeaa ajattelua, mutta sinulla on täysi oikeus olla kalkkeutunut ajattelija. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
38/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ihmisethän ovat siis miehiä ja naisia ja sitten on näitä, joilla sukupuoli epäselvä. 

Mutta tädit ja sedät sitten ovat sukulaisuussanoja. 

Kannattaa opettaa lapsille oikeat termit, niin pärjää sitten sosiaalisesti paremmin. 

Muuten normaali lapsi oppii erottamaan varsin nopeasti miehet ja naiset toisistaan, kuten oppii erottamaan esim. kissan ja koiran. 

Vierailija
39/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tarinaa. Hiukset eivät ole ainoa asia, josta lapsi sukupuolen määrittää.

Täällä palstalla on ollut niin monta kertaa esillä tekstialoitus, jossa haukutaan lyhythiuksisia naisia... kananpersehiukset ja pitkät hiukset ovat naisen kruunu jne.

Tämä aloitus on keksitty juttu. 

Toki, yksi sukulaispenska taannoin kysyi kaljun henkilön nähdessään, että onks toi kekkonen.

Tuosta on siis aikaa.

Vierailija
40/40 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaksivuotiaani ei sukupuolita ihmisiä hiusten perusteella. Isällään kun on heviletti ja minulla alopecia :D

Ai, terve, taidakin olla se tietty pipopää, jolla on kaks taloo - heh hehe - tyhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi