Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS "Ulkonäön takia ei anneta edes mahdollisuutta deittimaailmassa"

Vierailija
20.09.2021 |

Mitä ihmeen mahdollisuutta? Jos ei kuulu kohderyhmään, niin eihän se mahdollisuuksilla miksikään muutu.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän voi sentään laihduttaa. Vähän pahempi lähteä tekemään mitään kasvoilleen, pituudelleen, kaljuudelle jne. miehenä kun kyse geneettisistä asioista.

Hei, älä viitsi. Te miehet haluate nuoren, kauniin ja hoikan naisen- ainoastaan painolle voi tehdä jotakin. Naisilla on ihan samalla tavoin silloin oikeus toivoa miehen olevan pitkä, normaalipainiinen ja komea.

Vierailija
22/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sitten jatkavat itkeä ja itkeä näistä treffi- ja parisuhdeongelmista.

Kyllä on paljon helpompaa ilman moisia täysin turhia haluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla se "ulkonäköseikka" on lähes poikkeutta härski ylipaino ja useimmiten pystyy laihduttamaan jos vaan haluaa ja viitsii. Vaikka toki se totutun ruokamäärän syömisen vähentäminen voi olla naisilla yhtä haastavaa kuin pakonomaisen masturboinnin vähentäminen miehillä.

Minä olen ollut koko ikäni normaalipainon rajojen sisällä. Olen tavallisen näköinen, en ruma enkä kaunis. Minä olen ujo eikä minusta taatusti saa minkäänlaista antavaista vaikutelmaa.

Ikinä ei ole tullut miehiä ehdottamaan miehen maksamalla matkalle lähtöä, yllätyskukkaa, sanomaan kaunista kohteliaisuutta tai ylipäänsä muutenkaan kyselemään treffeille. Olen elämäni aikana ollut viisi kertaa treffeillä.

Minun ongelmani ei ole keskustelukyvyttömyys. Ongelma on siinä, etten voi pizzalla käymisen jälkeen tuntea käytännöllisesti katsoen tuntematonta kohtaan niin suurta mielenkiintoa, että voisin estoitta heittäytyä petipuuhiin. Se pizzalla käyminen ei saa minua vielä syttymään.

Toisia treffejä ei tule saman ihmisen kanssa sen jälkeen kun on kieltäytynyt ensimmäisillä treffeillä petipuuhista.

Vierailija
24/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa yleiset ihmisoikeudet ovat joidenkin mielissä muuttuneet ainoiksi hyväksytyiksi kumppanin valinnan kriteereiksi? Ja muu on r-sismia tai vastaavaa?

Vierailija
25/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon jutun, ja totesin että sanan lihavuus voi yhtä hyvin vaihtaa rumaksi naamasi. Kohtelu on suunnilleen verrattavissa. Lihavan kohdalla ehkä tinder-maailmassa vähän vilkaistaan ilmoitusta ennen ylipainon huomaamista, jutun nainenkin on kasvoiltaan ihan kaunis. Rumalla naamalla tulee todennäköisemmin hylätyksi sekunnin murto-osassa.

Vierailija
26/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän voi sentään laihduttaa. Vähän pahempi lähteä tekemään mitään kasvoilleen, pituudelleen, kaljuudelle jne. miehenä kun kyse geneettisistä asioista.

Hei, älä viitsi. Te miehet haluate nuoren, kauniin ja hoikan naisen- ainoastaan painolle voi tehdä jotakin. Naisilla on ihan samalla tavoin silloin oikeus toivoa miehen olevan pitkä, normaalipainiinen ja komea.

Ei, naisilla ei ole oikeutta toivoa sitä.

Ainakaan jos on noissa mitoissa kuin tuon artikkelin nainen. Millä oikeudella hän saa vaatia sitä pitkää, normaalipainosta ja komeakasvoista miestä?

Varmaan sanottu jo monta kertaa ketjussa, mutta: Syökää vähemmän, niin se ylipaino katoaa. Sitä ennen on turha valittaa että olette ilmaa noille miehille.

Itse olen ylipainoinen ja lyhyt mies, ja antavatko tuollaiset lihavat naiset kaltaisilleni mahdollisuuksia esim. deittipalveluissa? No ei, koska näiden naurettavat epätodelliset kriteerit aiheuttavat sen että he ovat mielummin yksin kuin kaltaiseni kanssa.

Vierailija
27/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskan erittäin hyvin ja olen sen itse kokenut, tosin miehenä. Treffailussa on kuitenkin iso mutta, toisin kuin vaikkapa siellä työelämässä. Treffailua ja parinhakua ohjaa seksuaalivietti. Tämän takia on mahdontonta ja jopa väärin vaatia muita pitämään itseään sillä tavalla haluttavana. Kavereita saa olemalla kiva ja ystävällinen, mutta parisuhteeseen noin lähtökohtaisesti vaaditaan myös se seksuaalinen kipinä.

Jokainen saa olla sen kokoinen ja näköinen mitä haluaa olla. Tästähän tässä ei ole kyse. Mutta jos kokee, ettei oma ulkokuori vetoa tarpeeksi parisuhdemarkkinoilla, niin sille joko voi tehdä jotain, tai sitten ei. Lihavuus on onneksi niitä asioita, joille oikeasti voi itse sentään tehdä jotain. Toista on vaikkapa miehillä liian lyhyt pituus. En todellakaan sano, että reilusta ylipainosta normaalipainoon tiputtaminen on helppoa. Se on kaikkea muuta kuin helppoa ja mukavaa, mutta sen tehneenä tiedän sen olevan silti täysin mahdollista. Ja edelleenkään kenenkään ei tarvitse niin tehdä, mutta jos nyt itse kokee sen ongelmaksi, niin sille voi silloin tehdä jotain.

En myöskään usko, että muutama lisäkilo kaataa keneltäkään mahdollisuuksia deittailuun. Suurin osa suomalaisistahan on tilastollisesti ja tutkitusti jonkin verran ylipainoisia. Uskon että painon negatiivinen vaikutus parinmuodostukselle tulee vasta silloin, kun ylipainoa on selvästi. Tällöin myös ihan lääketieteelliset syyt ovat valideja perusteita tiputtaa painoa pois, ei pelkästään kivan kumppanin löytyminen.

Painonpudotukseen saa apua. Sitä ei missään nimessä tarvitse tehdä yksin. Personal trainer, ravintoterapeutti, lääkäri ja usein etenkin miehillä: päihdetyöntekijä ovat apuvoimia mitä kannattaa ja saa hyödyntää. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa!

Vierailija
28/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haba Koskinen kirjoitti:

Ymmärrän tuskan erittäin hyvin ja olen sen itse kokenut, tosin miehenä. Treffailussa on kuitenkin iso mutta, toisin kuin vaikkapa siellä työelämässä. Treffailua ja parinhakua ohjaa seksuaalivietti. Tämän takia on mahdontonta ja jopa väärin vaatia muita pitämään itseään sillä tavalla haluttavana. Kavereita saa olemalla kiva ja ystävällinen, mutta parisuhteeseen noin lähtökohtaisesti vaaditaan myös se seksuaalinen kipinä.

Jokainen saa olla sen kokoinen ja näköinen mitä haluaa olla. Tästähän tässä ei ole kyse. Mutta jos kokee, ettei oma ulkokuori vetoa tarpeeksi parisuhdemarkkinoilla, niin sille joko voi tehdä jotain, tai sitten ei. Lihavuus on onneksi niitä asioita, joille oikeasti voi itse sentään tehdä jotain. Toista on vaikkapa miehillä liian lyhyt pituus. En todellakaan sano, että reilusta ylipainosta normaalipainoon tiputtaminen on helppoa. Se on kaikkea muuta kuin helppoa ja mukavaa, mutta sen tehneenä tiedän sen olevan silti täysin mahdollista. Ja edelleenkään kenenkään ei tarvitse niin tehdä, mutta jos nyt itse kokee sen ongelmaksi, niin sille voi silloin tehdä jotain.

En myöskään usko, että muutama lisäkilo kaataa keneltäkään mahdollisuuksia deittailuun. Suurin osa suomalaisistahan on tilastollisesti ja tutkitusti jonkin verran ylipainoisia. Uskon että painon negatiivinen vaikutus parinmuodostukselle tulee vasta silloin, kun ylipainoa on selvästi. Tällöin myös ihan lääketieteelliset syyt ovat valideja perusteita tiputtaa painoa pois, ei pelkästään kivan kumppanin löytyminen.

Painonpudotukseen saa apua. Sitä ei missään nimessä tarvitse tehdä yksin. Personal trainer, ravintoterapeutti, lääkäri ja usein etenkin miehillä: päihdetyöntekijä ovat apuvoimia mitä kannattaa ja saa hyödyntää. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa!

ravintoterapeutti ja pt maksaa mansikoita

Vierailija
29/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas, ainahan se ulkonäkö on vaikuttanut deittimaailmassa! Silloin vielä kun käytännössä kaikki oli normipainoisia niin kauneimmilla oli vientiä enemmän kuin riittävästi ja ei-niin-kauniit jäi seinäruusuiksi. Ja auta armias jos ei-niin-kaunis oli vielä jotenkin sosiaalisesti kömpelö.. Kaunis sen sijaan sai olla millainen blondi/vttupää tahansa, mutta yksin ei tarvinnut olla.

Vierailija
30/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. En minäkään anna edes mahdollisuutta miehelle jonka ulkonäöstä esim näkee että kuppi ja rööki maistuu (saati sitten huumeet) ja/tai että mies on täydellinen sohvapottu. Enkä myöskään usko että meillä olisi kamalasti yhteistä jos mies olisi vaikka punkkari tai gootti.. Tai sellainen outo soijalattehipsteri.

Sen sijaan esim kaljuuntuminen ei haittaa. Eikä se, että mies on "vain" 170cm. Ylipaino ja epäterveelliset elämäntavat on turn off.

Vierailija
31/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lihavuus on erityisen stigmatisoitu ominaisuus naiselle, lihavuustutkija Harjunen sanoo."

Vai niin. Vai että oikein ja niin. Olisipa eri jännä kuulla, miten lihavuustutkija Harjunen näkee lihavien miesten olevan parinhakumarkkinoilla paremmassa huudossa. Väitehän on ilmiselvästi puhtaasti vale ja tarkoituksena lienee jotenkin juuri naisen aseman korostaminen tässäkin keississä. Kun lihava mies menee baarissa kysymään solakoiden naisten pöydästä onko siellä tilaa tulla juttelemaan, niin mitähän palstalaiset arvelette? Onkohan? Ja jos on, niin otetaanko pullukka poika siihen vain heittämään vitsejä, tarjoamaan juomia ja ehkä luomaan jonkinlaista vaikutelmaa niille sporttisille miehille siellä baaritiskillä, että tässä joudut kilpailemaan huomiosta.

Parinhakumarkkinat on monellakin tavalla eri tasoiset. Korkeimmalla hierarkiassa ovat tietenkin hoikat, urheilulliset ja feminiiniset naiset. Niille on kysyntää joka suunnasta. Mutta pahnan pohjimmaisena ei taatusti ole lihava nainen, sillä lihavakin nainen saa edes satunnaisesti seuraa ja kotiinviemisiä. Vaikka tilanne saattaakin olla ikävästi niin, ettei "parempaa ole löytynyt", mutta kuitenkin. Lihava mies on kuitenkin sen pahnan pohjimmainen. Hän ei voi valita edes niistä lihavista naisista, sillä hekin ottavat kenet tahansa normaalipainoisen mieluummin ja jos vaihtoehtona on jäljellä enää lihava mies, niin usein lähtevät kotiin tyhjin käsin mieluummin.

Vierailija
32/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on kaikilla rumilla ihmisillä ollut aina.

Vierailija
33/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla se "ulkonäköseikka" on lähes poikkeutta härski ylipaino ja useimmiten pystyy laihduttamaan jos vaan haluaa ja viitsii. Vaikka toki se totutun ruokamäärän syömisen vähentäminen voi olla naisilla yhtä haastavaa kuin pakonomaisen masturboinnin vähentäminen miehillä.

Minä olen ollut koko ikäni normaalipainon rajojen sisällä. Olen tavallisen näköinen, en ruma enkä kaunis. Minä olen ujo eikä minusta taatusti saa minkäänlaista antavaista vaikutelmaa.

Ikinä ei ole tullut miehiä ehdottamaan miehen maksamalla matkalle lähtöä, yllätyskukkaa, sanomaan kaunista kohteliaisuutta tai ylipäänsä muutenkaan kyselemään treffeille. Olen elämäni aikana ollut viisi kertaa treffeillä.

Minun ongelmani ei ole keskustelukyvyttömyys. Ongelma on siinä, etten voi pizzalla käymisen jälkeen tuntea käytännöllisesti katsoen tuntematonta kohtaan niin suurta mielenkiintoa, että voisin estoitta heittäytyä petipuuhiin. Se pizzalla käyminen ei saa minua vielä syttymään.

Toisia treffejä ei tule saman ihmisen kanssa sen jälkeen kun on kieltäytynyt ensimmäisillä treffeillä petipuuhista.

Eli sä et ole edes missään deittipalveluissa ja odottelet siellä jossain että miehet lähestyisivät? Ei ihme, että on hiljaista, oli paino sitten mikä tahansa. Netissä kesksutellessa kun ei siihen ujouteenkaan oikein voi vedota, paitsi jos sitten treffien kolkutellessa alkaa saamaan jotain paskahalvauspaniikkeja jotka estää koko homman.

Vierailija
34/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, harvalla pää enää tuottaa mitään siedettävää sisältöä, ni on sit edes se ulkonäkö. Ja sitäpaitsi, noihan on vaan projekteja, ei mitään kestosettejä noi panot.

Vierailija
35/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin pohtimasta ulkonäköä ja sitä mitä muut minusta ajattelee. Se voidaan tulkita itseluottamukseksi ja kyllä alkoi seuraa löytyä.

Vierailija
36/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko muuten että ensimmäisenä BBssä heilutti peittoa nelikymppinen nainen eikä nuoret ylipainoiset..

Vierailija
37/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jutun nainen on niin pihalla. Jutusta paistaa se, ettei kyetä ottamaan vastuuta omasta elämästä ja kaikki on aina muiden syytä. Se, ettei lihava pääse treffeille, sekin on syrjintää ja vain media on keksinyt, että hoikka on kaunis. Ei vaan millään voida myöntää itselle, että kyse on puhtaasti biologiasta ja seksuaalivietistä parinvalinnasta. Ei ihminen voi päättää, että nyt minä sytynkin lyhyestä ja lihavasta. 

Pätee myös jo alkaneisiin parisuhteisiin. Jos on valinnut hoikan kumppanin (koska hän on sytyttänyt) ja tämä lihoo ja sitämyöten suhteen intohimo katoaa, ei se ole mikään valinta- tai ennakkoluulokysymys.

Minä ainakin haluan sporttisen ja aktiivisen ihmisen kumppaniksi. Tällaisesta elämäntyylistä solakka ulkomuoto on aivan luonnonllinen seuraus eikä mikään asia, jonka eteen nähdään erikseen kamalasti vaivaa. Jutun nainenkin sanoo olevansa aktiivinen, mutta ei se kyllä ainakaan ulkomuodossa näy? 

Puhutaan sisäisestä kauneudesta, että lihava voi olla ihana ihminen jne. Juu, mutta kun deittisovelluksista ei etsitä kaveria, kämppistä tai ystävää, vaan henkilöä joka kiinnostaa seksuaalisesti. Se on fakta joka ei muuksi muutu.

Kun se hoikka ja itsestään huolta pitävä voi olla ihan yhtä ihana sisäisesti kuin sinäkin lihava, niin kumpaanhan se valinta muodostuu?

Vierailija
38/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen varmaan sisimmässään tietää, onko ruma vai ei ja merkkaako se vai ei.

Mutta en ihmettele yhtään, että tulee epätoivoa ja kiukkua ihmisiltä, kun joka tuutista huudetaan suvaitsevaisuutta ja kehopositiivisuutta jne, kun loppujen lopuksi se on aivan silkkaa hölynpölyä. Noilla markkinoilla ei sillä "sisäisellä kauneudella" oo arvoa sen pennin vertaa.

Ja no se tietenkin, että ennen ihmisillä oli vain epäilys siitä omasta epäkelpoisuudestaan, kun taas somen myötä se on joka päivä osana tulla muistutetuksi siitä.

Enkä nyt meinaa että kenenkään pitäis omasta mielestään ruman ihmisen kanssa olla, mutta olkaa nyt edes rehellisiä asiasta.

Vierailija
39/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa valitusta

Vierailija
40/60 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa että aina se lihavuus ei ole itsestä kiinni, vaan voi olla esim. sairaus, kuten kilpirauhasen vajaatoiminta, joka itsessään aiheuttaa ylipainoa, tai sitten jokin lääkitys, esim. mielialalääkitys voi aiheuttaa ylipainoa. Ja sitä voi olla miltei mahdotonta saada pudotettua.