HS "Ulkonäön takia ei anneta edes mahdollisuutta deittimaailmassa"
Mitä ihmeen mahdollisuutta? Jos ei kuulu kohderyhmään, niin eihän se mahdollisuuksilla miksikään muutu.
Kommentit (60)
Kenenkään ei ole helppo löytää seuraa nettideiteistä. Pullukat vaan aina uhriutuu.
Makuasia mistä kukakin tykkää. Jotkut tykkää puollukoista jotkut ei🤷🏻♀️
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa että aina se lihavuus ei ole itsestä kiinni, vaan voi olla esim. sairaus, kuten kilpirauhasen vajaatoiminta, joka itsessään aiheuttaa ylipainoa, tai sitten jokin lääkitys, esim. mielialalääkitys voi aiheuttaa ylipainoa. Ja sitä voi olla miltei mahdotonta saada pudotettua.
Ihan tosissasi kirjoittelet? Jos lihavuuden syyksi paljastuu sairaus, lääkitys, mt-ongelmat - se on viimeinen naula sinkkuarkkuun. Noilla spekseillä ei ole mitään mahiksia deittimarkkinoilla. Vertaistukea voi saada, korkeintaan, jostain toisesta ressukasta.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa että aina se lihavuus ei ole itsestä kiinni, vaan voi olla esim. sairaus, kuten kilpirauhasen vajaatoiminta, joka itsessään aiheuttaa ylipainoa, tai sitten jokin lääkitys, esim. mielialalääkitys voi aiheuttaa ylipainoa. Ja sitä voi olla miltei mahdotonta saada pudotettua.
Onhan se totta. Itse kieltäydyin juuri sen vuoksi tarjotusta mielialalääkityksestä, koska siinä on lihomisriski. Minulla ei siis ole aivokemiallista häiriötä, psyykkistä sairautta, tms. vaan minulle tarjottiin mielialalääkkeitä vaikean elämäntilanteen vuoksi. Jälkeenpäin ajateltuna todella hyvä, että tajusin kieltäytyä niistä. Nyt voin hyvin ja olen tyytyväinen elämääni, mutta jos olisin ottanut mielialalääkkeet ja lihonut, olisin luultavasti masentunut muuttuneen ulkonäköni vuoksi ja itsetuntoni olisi romahtanut, ja lisäksi masennusta lisäisi se, etten löytäisi kumppania. Nyt normaalipainoisena on kumppanin löytäminenkin todennäköisempää, itsetunto ja mieliala ovat kunnossa.
Vastuutonta, miten helposti mielialalääkkeitä määrätään ihmisille. Itse perustelin kieltäytymisen lihomisriskillä, ja kukaan ei tuntunut ymmärtävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissasi kirjoittelet? Jos lihavuuden syyksi paljastuu sairaus, lääkitys, mt-ongelmat - se on viimeinen naula sinkkuarkkuun. Noilla spekseillä ei ole mitään mahiksia deittimarkkinoilla. Vertaistukea voi saada, korkeintaan, jostain toisesta ressukasta.
Samaa ihmettelin, että miten sairaus tai mielen sairaus lihavuuden lisäksi jotenkin parantaisi asiaa?
Sittenhän miinuksia pariutumista ajatellen on entistäkin enemmän.
Kyseisen laardin kannattaisi muuttaa Afrikkaan. Siellä jossain lihavuus on statusta ja tyttöjä pakkosyötetään.
Mä olen niin täynnä näitä ns kehopositiivisia, kun lopun päälle ne kuitenkaan sitä ole. Selityksiä ja selityksiä, paha olo on niistä läskeistä, yritetään verhoilla johonkin trendiin. Ei se mitään muuta, laihduttakaa, ei tartte olla seinäruusu yössä eikä kantaa tuota taakkaa, joka on henkisesti isompi kuin fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhanen ei ruokaa suuhun laita.
Ei laita ei, mutta itse lihoin 2 kuukaudessa 9 kiloa. Suoli ei toiminut muuta kuin yhden kerran viikossa. Hormonikilot oli todella vaikea pudottaa. Ja ärsytti, koska kilot eivät tulleet laiskuuden tai huonon ruokavalion takia vaan kilpirauhasen vajaatoiminnan. Onneksi sain diagnoosin 2 kuuakudessa enkä esim. vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo urpo. Viimeinen naula arkkuun, jos on kilpirauhasen vajaatoiminta :D Oliko tuo vitsi?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin täynnä näitä ns kehopositiivisia, kun lopun päälle ne kuitenkaan sitä ole. Selityksiä ja selityksiä, paha olo on niistä läskeistä, yritetään verhoilla johonkin trendiin. Ei se mitään muuta, laihduttakaa, ei tartte olla seinäruusu yössä eikä kantaa tuota taakkaa, joka on henkisesti isompi kuin fyysisesti.
Tupakkaa polttava haisee pahalle, purkka ja pastillit ei auta, lopetatte vaan sen tupakan polton niin kelpaatte treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Alkolia juovat näyttävät pöhöttyneiltä, lopettaa sen alkoholin juonnin niin kelpaa treffeille.
Montako ketjua tästä pitää avata?
Löytyykö tuota artikkelia jostain luettavaksi myös meille, jotka emme ole Hesarin tilaajia? Ärsyttävää kun ei tiedä mistä on kyse ja kuka on itseasiassa sanonut ja mitä.
En oikein tajua ongelmaa. Täällä Treella missä asun lähes kaikki naiset ovat pullu koita ja heillä on läväreitä ja tatskoja. Silti ovat parisuhteissa!
Vierailija kirjoitti:
Tuo jutun nainen on niin pihalla. Jutusta paistaa se, ettei kyetä ottamaan vastuuta omasta elämästä ja kaikki on aina muiden syytä. Se, ettei lihava pääse treffeille, sekin on syrjintää ja vain media on keksinyt, että hoikka on kaunis. Ei vaan millään voida myöntää itselle, että kyse on puhtaasti biologiasta ja seksuaalivietistä parinvalinnasta. Ei ihminen voi päättää, että nyt minä sytynkin lyhyestä ja lihavasta.
Pätee myös jo alkaneisiin parisuhteisiin. Jos on valinnut hoikan kumppanin (koska hän on sytyttänyt) ja tämä lihoo ja sitämyöten suhteen intohimo katoaa, ei se ole mikään valinta- tai ennakkoluulokysymys.
Minä ainakin haluan sporttisen ja aktiivisen ihmisen kumppaniksi. Tällaisesta elämäntyylistä solakka ulkomuoto on aivan luonnonllinen seuraus eikä mikään asia, jonka eteen nähdään erikseen kamalasti vaivaa. Jutun nainenkin sanoo olevansa aktiivinen, mutta ei se kyllä ainakaan ulkomuodossa näy?
Puhutaan sisäisestä kauneudesta, että lihava voi olla ihana ihminen jne. Juu, mutta kun deittisovelluksista ei etsitä kaveria, kämppistä tai ystävää, vaan henkilöä joka kiinnostaa seksuaalisesti. Se on fakta joka ei muuksi muutu.
Kun se hoikka ja itsestään huolta pitävä voi olla ihan yhtä ihana sisäisesti kuin sinäkin lihava, niin kumpaanhan se valinta muodostuu?
Pihalla olet sinäkin. Et kehtaa sanoa että haluat hoikan/laihan kumppanin vaan verhoat sen:"sporttinen ja aktiivinen"
Vierailija kirjoitti:
Hän voi sentään laihduttaa. Vähän pahempi lähteä tekemään mitään kasvoilleen, pituudelleen, kaljuudelle jne. miehenä kun kyse geneettisistä asioista.
Saat kyllä naisen, mutta joudut käyttämään etsimiseen enemmän aikaa ja vaivaa, kyllä Suomessa kaupunkeja riittää, jos ei kotikaupungista löydy.
Kyllä voin sen tunnustaa että olen sen verta pinnallinen että mielenkiintoni lopahtaa heti jos treffikumppanini on huomattavan ylipainoinen nainen, harmi sinänsä koska saattaa olla muuten tosi mukava mutta tavallaan se on minun puutteeni/ominaisuuteni kun tunnen ja koen niin.
Jos on huono ulkonäkö, niin pitää olla muita ominaisuuksia jotka herättävät mielenkiinnon. Esim. älykkyys, huumorintaju jne.
Kilpirauhanen ei ruokaa suuhun laita.