Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 35-vuotiaana jo liian vanha työelämässä?

Vierailija
05.11.2014 |

Siis löytämään uutta työtä? Menin töihin heti kirjoitusten jälkeen ja olen ollut nyt yli 10 vuotta töissä äitiyslomia lukuun ottamatta, ilman korkeakoulututkintoa kun en ole opiskelemaan ehtinyt. Ennen kuin nyt. Valmistun parin vuoden päästä, mutta onkohan se jo auttamatta liian myöhäistä kohtuullisen työpaikan löytymistä ajatellen, se vähän murehduttaa. Kolmevitosena olen kuitenkin ns. nainen parhaassa työiässä kun lapset on jo isoja ja itse olen terve ja motivpitunut

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jollekin uraohjusimagoalalle valmistut, niin kolmevitosena, jolla ei ole mitään alan kokemusta ja vähäiset verkostot, alat tosiaan olla työnantajalle vähän outo tapaus. Tosin aina voi tuuri käydä eikä kukaan tiedä, miltä työmarkkinat näyttävät muutaman vuoden päästä.

Vierailija
2/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha?? Mä olen 54v enkä vieläkään ole liian vanha vaihtamaan työtä. Olen vaihtanut (parempaan) 38v, 46v, 48v ja 52v:nä. Vielä tässä olis melkein 10v aikaa edetä uralla:)

Vierailija
4/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:20"]Minä valmistun ensi vuonna ja olen silloin 35v. Mulla ei ole mikään tuollainen edes käynyt mielessä! Mulla on niin monta hyvää esimerkkiä lähipiirissä (ihan just vajaa 40v ystäväni sai suoraan viran, vaikka oli ollut kotiäitinä lähes 10v eikä siis ennen kotiäitiyttä tuota paikkaa hänellä ollut), että mikään 30-40-vuotias ei ole mitenkään liian vanha uuteen työhön tai saamaan edes sitä ns. huippupaikkaa. Niille huippupaikoille harvemmin kukaan pääsee suoraan koulunpenkiltä. Samalla tavalla 35v ehtii vielä nousta kuin se päälle parikymppinenkin.

Sitä paitsi, jos vastakkain on 25v ja 35v vastavalmistuneet, niin hyvin usein sen 35-vuotiaan elämänkokemus vetää pidemmän korren. Näin on viisaimmilta kuultu.
[/quote]

Kiitos kun jaoit tämän!!!

Vierailija
5/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et etene, saat iästäsi ainakin sopivan itsepetoksen aiheen. Muuten olisin rikas mutta...

Ei tietenkään ole liian vanha kohtuullista työpaikkaa löytämään. Huippupaikat meni jo, mutta eihän ne oikeasti ole tavoiteltavissa kuin harvoille. Suuri osa kovien alojen nuoristakaan ei ole koskaan pääsemässä niihin.

Vierailija
6/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

Vierailija
8/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelen uutta alaa, ja mietin joskus samaa. Sitten totesin, etten tosiaan edes halua olla mikään uraohjus. Tässä iässä voi jo rentoutua ja tunnustaa itselleen millainen oikeasti on, ei millainen ihmisen pitäisi olla. ;) Minulle tärkeintä on perhe, läheiset ihmissuhteet, rauhallinen elämä ja järkevä työ jossa on jatkuvuutta. Ne kaikki on kohta kasassa, muuta en halua.

Mille alalle valmistut? On paljon aloja, joissa se aiempi kokemus, ja elämänkokemus, lasketaan meriitiksi vaikka ne eivät juuri olekaan tältä kyseiseltä alalta.

Vierailija
9/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meinaako joku, että kolmevitonen olisi työttömänä ikävuodet 35-68 ja sitten eläkkeelle? Jos jäisi työttömäksi, niin pakkohan sitä uutta työtä olisi hakea.

Vierailija
10/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta.

Vierailija
11/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää mielessä että sulla on työikää edessä 35 vuotta, niin et ole liian nuori.

Vierailija
12/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään ole liian vanha! Esim. opetusalalla muuttovoittokaupungeissa virka saadaan usein vasta 35-40-vuotiaana, ja elämänkokemus on plussaa.

Vierailija
13/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa työelämässä on vallalla ihme meininki: koskaan et ole oikean ikäinen.

Vierailija
14/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa tuo olisi liian vanha. Suomessa alle nelikymppisellä on vielä toivoa. Toki joudut tappelemaan 5-10v nuorempien kanssa, mutta ei ne hoksaa eroa.

Vierailija
15/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos työhösi liittyy luottamuksellista asiakaspalvelua, on keski-ikäisyydestä hyötyä. Ei ne asiakkaat tiedä että olet vasta aloittelija...

Vierailija
16/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:51"]

Varsinkin jos työhösi liittyy luottamuksellista asiakaspalvelua, on keski-ikäisyydestä hyötyä. Ei ne asiakkaat tiedä että olet vasta aloittelija...

[/quote]

aloittelija myös keski-iän suhteen! Meidän työpaikalla puhutaan keski-ikäisistä, kun tarkoitetaan reilusti päälle nelikymppisiä.

Vierailija
17/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin huolesi. Olen alanvaihtaja ja opiskelen raadollista ja kovaa alaa ja toisinaan hyvin vahvasti hiipii mieleen, että olen tämänikäisenä vastavalmistuneena aivan epätoivoisessa asemassa kaikkien uratykkien rinnalla. 

Itse uskon, että tuo ei ole vielä paha ikä, JOS lapset on jo tehty. Jos olet lapseton nainen tuossa iässä niin se on kyllä työnantajille ongelma vaikka kuinka vakuuttaisit, että suunnitelmissa ei ole yhtä ainutta.

Mä uskon, että loppupelissä moni juttu on niin hiton tuurista kiinni. Kun vaan saa jalan väiin siihen ekaan paikkaan...tosin nyt on aika epätoivoinen tilanne todella monella alalla.

Vierailija
18/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valmistun ensi vuonna ja olen silloin 35v. Mulla ei ole mikään tuollainen edes käynyt mielessä! Mulla on niin monta hyvää esimerkkiä lähipiirissä (ihan just vajaa 40v ystäväni sai suoraan viran, vaikka oli ollut kotiäitinä lähes 10v eikä siis ennen kotiäitiyttä tuota paikkaa hänellä ollut), että mikään 30-40-vuotias ei ole mitenkään liian vanha uuteen työhön tai saamaan edes sitä ns. huippupaikkaa. Niille huippupaikoille harvemmin kukaan pääsee suoraan koulunpenkiltä. Samalla tavalla 35v ehtii vielä nousta kuin se päälle parikymppinenkin.

Sitä paitsi, jos vastakkain on 25v ja 35v vastavalmistuneet, niin hyvin usein sen 35-vuotiaan elämänkokemus vetää pidemmän korren. Näin on viisaimmilta kuultu.

Vierailija
19/24 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei todellakaan ole!

Vierailija
20/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin opiskelen tällä hetkellä uudelle alalle ja ikää 36, vaikkei päälle päin kyllä uskoisi. Itse en todellakaan pidä itseäni liian vanhana asiakaspalvelua edellyttävään työhön tulevaisuudessa. Tottakai vähän jännitän, et suhtaudutaanko hyvin, kun lähden haastatteluilla töitä kysymään, mutta haluan todellakin töihin ja toivon vakaasti, että löytyy työpaikka.