Kupari- vs. hormonikierukka
Kertokaa naiset miksi valitsitte kumman valitsittekaan ja millaisia kokemuksia. Itse haluaisin eroon hormoniehkäisystä mutta kierukasta puhuttaessa lääkärit oikein pelottelee kuparikierukan haittapuolilla ja väkisin haluavat tyrkyttää hormonikierukkaa tilalle.
Erityisesti kiinnostaa kokemukset Jaydess-hormonikierukasta. Estääkö se ovulaation tai onko ollut vaikutusta haluihin?
Sattuiko kierukan asennus tai koituiko sen käytöstä kipuja?
Kommentit (3)
Kuparikierukka ollut 10 vuotta ja olen todella tyytyväinen. Kuukautiset normaalit ja mikä parasta ei mitään ylim. hormoneja tarvinnut dumpata elimistöön.
Suosittelen erittäin lämpimästi. Laitto nipisti, mutta ei mitään isompaa kipua/vuotoa tullut.
minulla on mirena ollut alkuvuodesta asti. kuukautiset loppuneet melkein kokonaan, halut pysyneet ennallaan ja niitä riittää. kuukautiskivut lisääntyneet vaikka kuukautiset vähentyneet. vaikutuksia myös mielialaan kierron lopussa. suosittelen silti
Synnytyksestä 4kk päästä laitettuna ei kuparikierukan asennus sattunut yhtään. Ei mitään sivuvaikutuksia, joskaan eivät ole kuukautiset vieläkään alkaneet edes, vauva 6kk... Halusin myöskin elää jatkossa vain luonnollisten hormonieni kanssa.