Miten eroon korvatulpista?
Onko muita jotka jääneet "koukkuun" korvatulppiin? En enää osaa nukkua ilman niitä :/
Aloin siis käyttämään niitä kun esikoinen oli vauva ja hänellä oli paha koliikki. Käytin korvatulppia kun oli miehen "yövuoro" hoitaa vauvaa jotta sain nukuttua. Nyt esikoinen jo 2 - v enkä ole vieläkään päässyt tulpista eroon! Olen muutenkin herkkäuninen ja kuulen kyllä jos lapsi itkee.
Vinkkejä miten osaan nukkua enää ilman tulppia :)
Kommentit (12)
Minulla sama tilanne, aloin käyttää korvatulppia vuonna 2015 ja olen sen jälkeen niitä käyttänyt melkein koko ajan. Kaiken lisäksi minulla on atooppinen iho korvakäytävissä eli ei ainakaan paranna sitä tilannetta. Joskus yritän päästä niistä eroon ja silloin aloitan niin että otan toisen pois, en tiedä sitten jos sitä jatkaisi ja sitten vaan jättäisi toisenkin pois. Kai se totuttelu kysymys on, jos niihin on kerran tottunut kai sitä voi taas tottua olemaan ilman. Vinkkejä toivon minäkin.
Aioin just tällä viikolla laittaa samasta aloituksen!!! Itse aloin käyttämään korvatulppia vasta kolmisen kuukautta sitten mökillä, jossa äänieristystä ei juurikaan ole.
Nyt käytän niitä täällä kotonakin..on ihana ruveta nukkumaan vain kohina ja oma rauhallinen hengitys korvissa! On kuin olisi omissa maailmoissaan ilman minkäänlaista taustahäiriötä..siihen tunteeseen kai koukkuun jäinkin.
Kaiken hyvän lisäksi olen koukussa myös silmälappuihin, niitäkin aloin käyttämään mökillä ja nyt käytän niitäkin joka ilta, vaikkei valoisaa enää olekaan. Ihana sulkeutua oman pään sisään ennen nukkumaanmenoa..=)
Tosin en ole varma, haluanko edes niistä eroon. Kai tuo on riippuvuuksista kuitenkin niitä terveellisimipiä.
Oon käyttäny korvatulppia 10vuotta, eikä häiritse. Ihana nukkua rauhassa!
Totuttamalla. Vaihda ensin pumpuliin, joka eristää ääntä vähemmän.
Korvatulppien käyttö yöllä ei vahingoita korvia mitenkään. Eli jos ei ole mitään ihottumaa tms niin miksi nistä pitää päästä eroon?
T. ainakin 15v korvatulppien kanssa nukkunut.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:01"]Minulla sama tilanne, aloin käyttää korvatulppia vuonna 2015 ja olen sen jälkeen niitä käyttänyt melkein koko ajan. Kaiken lisäksi minulla on atooppinen iho korvakäytävissä eli ei ainakaan paranna sitä tilannetta. Joskus yritän päästä niistä eroon ja silloin aloitan niin että otan toisen pois, en tiedä sitten jos sitä jatkaisi ja sitten vaan jättäisi toisenkin pois. Kai se totuttelu kysymys on, jos niihin on kerran tottunut kai sitä voi taas tottua olemaan ilman. Vinkkejä toivon minäkin.
[/quote]
Tulevaisuudestako tulet, kerran jäit koukkuun 2015?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:01"]
Minulla sama tilanne, aloin käyttää korvatulppia vuonna 2015 ja olen sen jälkeen niitä käyttänyt melkein koko ajan. Kaiken lisäksi minulla on atooppinen iho korvakäytävissä eli ei ainakaan paranna sitä tilannetta. Joskus yritän päästä niistä eroon ja silloin aloitan niin että otan toisen pois, en tiedä sitten jos sitä jatkaisi ja sitten vaan jättäisi toisenkin pois. Kai se totuttelu kysymys on, jos niihin on kerran tottunut kai sitä voi taas tottua olemaan ilman. Vinkkejä toivon minäkin.
[/quote]
Vuonna 2015??
Otat ne pois korvasta ja olet ilman.
Kokeile ennen sellaisia päiviä, jolloin ei tarvitse tehdä mitään erityistä, eli kun ei ole "pakko" saada unta.
Itse lopetin aikanaan saatuani kaksikymppisenä elämäni ensimmäisen korvatulehduksen. Paha flunssa yhdistettynä olemattomaan äänieristykseen eli korvatulppien käyttöön aiheutti korvatulehduksen. Sen jälkeen olin vain ilman, jottei sama toistuisi. Heräilin sitten aina välillä naapureiden ääniin (osa niistä oli aika kovia ääniä), mutta olin silti ilman ja lopulta totuin siihen. Tosin nykyäänkin käytän tulppia satunnaisesti, jos on odotettavissa melua, mutta muutoin pystyn nukkumaan ilmankin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:01"]Minulla sama tilanne, aloin käyttää korvatulppia vuonna 2015 ja olen sen jälkeen niitä käyttänyt melkein koko ajan. Kaiken lisäksi minulla on atooppinen iho korvakäytävissä eli ei ainakaan paranna sitä tilannetta. Joskus yritän päästä niistä eroon ja silloin aloitan niin että otan toisen pois, en tiedä sitten jos sitä jatkaisi ja sitten vaan jättäisi toisenkin pois. Kai se totuttelu kysymys on, jos niihin on kerran tottunut kai sitä voi taas tottua olemaan ilman. Vinkkejä toivon minäkin.
[/quote]
Tulevaisuudestako tulet, kerran jäit koukkuun 2015?
[/quote]
Tämä.
Olen ollut tulppakoukussa jo vuosia. Samoin aloitin sen huonouniduuden takia pikkulapsiaikana. En osaa nukkua yhtään ilman, vaikka talossa ei olisi yhtään ihmistä. Hyvin sanottu tuo, että on ihanaa sulkeutui oman pään ja veren kohinaan. Pahus vain, ääniherkkyys vain yltyy. Miehen kuorsaus kuuluu jo liikaa läpi, vaikka käytän tulppana niitä nahkeita, kartion mallisia talitintin tamponeja.
Miksi pitäisi päästä eroon?