Tupakoinnin lopettaminen oli paljon helpompaa kuin karkinsyönnin lopetus!
Otsikko kertoo. Vituttaa tää sokerivieroitusoireinen olo :( :(
Kommentit (9)
Jep! Minä en koskaan enää tule polttamaan yhtäkään tupakkaa, mutta karkinsyöntiä en vaan pysty lopettamaan.
Mulla myös! Tupakasta vierottautuminen oli lopulta helppoa, mutta tämä sokerikoukku on jotain todella kammottavaa. Eikä tähän ole edes korvaushoitoja.
Täällä sama juttu. Tupakasta pääsin 10 vuoden ahkeran tupakoinnin jälkeen eroon pelkällä päätöksellä että tämä oli tässä. Herkuitta pystyn olemaan muutaman päivän, kunnes alkaa niin hirveä makeanhimo että syön vaikka sokeria purkista jossei muuta ole. Ja tämä on ihan hirveetä! Päätä alkaa särkeä, kärsin unettomuudesta ja olen kiukkuinen jos koitan pitää herkkulakkoa. Ja sitten se tunne kun lopulta annat periksi ja syöt jotain makeaa. Hetken mielihyvä ja sitten kamala morkkis. En tiedä mistä löytyis apu..
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 18:55"]Mulla myös! Tupakasta vierottautuminen oli lopulta helppoa, mutta tämä sokerikoukku on jotain todella kammottavaa. Eikä tähän ole edes korvaushoitoja.
[/quote]
Onpas. Aina kun tekee mieli herkkuja, keitä kaakaota, syö banaani tai vaikka appelsiinimehua.
T. Herkkulakossa jo vuoden ollut
Ilman tupakkaa on varmasti helpompi olla, kun tupakka ei näy juuri missään kaupoissa eikä ruoissa/jälkiruoissa ole tupakkaa, toisin kuin sokeria.
Samaa mieltä. Hyvä että luotin, että pystyn lopettaa tupakoinnin, kun karkinsyömisen lopettaminen oli niin vaikeaa. Mutta kappas, meni ihan tuosta vaan eikä mitään vaikeuksia ollut.
Karkitta ~5,5vuotta. Tupakoimatta ~3,5
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 18:55"]Mulla myös! Tupakasta vierottautuminen oli lopulta helppoa, mutta tämä sokerikoukku on jotain todella kammottavaa. Eikä tähän ole edes korvaushoitoja. [/quote] Onpas. Aina kun tekee mieli herkkuja, keitä kaakaota, syö banaani tai vaikka appelsiinimehua. T. Herkkulakossa jo vuoden ollut
[/quote]
Sitten menee litra appelsiinimehua JA puoli kiloa banaaneja JA kaakaota ... ja lopuksi ryntään kauppaan ostamaan karkkia. Paras on yrittää olla kokonaan ilman kylmän kalkkunan kautta. Olin parhaimmillani vuoden kuivilla, kun asuin karkittomassa maassa, mutta sitten Suomeen muutettuani repsahdin taas ja valoa ei näy tunnelin päässä.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 18:55"]Mulla myös! Tupakasta vierottautuminen oli lopulta helppoa, mutta tämä sokerikoukku on jotain todella kammottavaa. Eikä tähän ole edes korvaushoitoja. [/quote] Onpas. Aina kun tekee mieli herkkuja, keitä kaakaota, syö banaani tai vaikka appelsiinimehua. T. Herkkulakossa jo vuoden ollut
[/quote]
Sitten menee litra appelsiinimehua JA puoli kiloa banaaneja JA kaakaota ... ja lopuksi ryntään kauppaan ostamaan karkkia. Paras on yrittää olla kokonaan ilman kylmän kalkkunan kautta. Olin parhaimmillani vuoden kuivilla, kun asuin karkittomassa maassa, mutta sitten Suomeen muutettuani repsahdin taas ja valoa ei näy tunnelin päässä.
[/quote]
Mikä on karkiton maa? :()
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:11"]
[/quote]
[/quote]
Mikä on karkiton maa? :()
[/quote]
Monissa maissa ei ole ollenkaan samanlaisia karkkihyllyjä kuin Suomessa. Suomessa on tosi hyvä valikoima karkkeja, samoin on Ruotsissa ja Tanskassa. Sen sijaan Keski-Euroopassa ja Britannissa on kyllä suklaata paljon, mutta karkeista lähinnä hedelmäkarkkeja. Etelä-Euroopassa karkkimaiset herkut kalpenee entisestään jne. Jos on pidempään ulkomailla niin usein karkinhimo lähtee, koska pääsee juuri näistä Suomessa totutuista herkuista eroon.