Saako kaupungin vuokra-asuntoon ottaa kissan?
yhden kappaleen, kiltti ja hiljainen? asunto espoossa
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:00"]
Varaudu siihen, että mikäli kissa sattuisikin tekemään jotain vahinkoa asunnossa (esim. repii tapetteja, kuseskelee ympäri asuntoa tmv.), niin takuuvuokraa ei palauteta vaan se käytetään asunnolle mahdollisesti aiheutuneiden vahinkojen kattamiseen.
[/quote]
Takuuvuokra? Ei mulla mitään semmosta ollu kun kaupunkin kämpän sain. Ihan vaan soppariin nimet alle ja sitten vuokra tilille. Seuraava vuokra päivä oli viikonpäästäs. Mutta mitään takuuvuokrelia mulla ei oo. No köhät ja lusmut makselee takuuvuokria. Muhun luotetaan.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:00"]
Varaudu siihen, että mikäli kissa sattuisikin tekemään jotain vahinkoa asunnossa (esim. repii tapetteja, kuseskelee ympäri asuntoa tmv.), niin takuuvuokraa ei palauteta vaan se käytetään asunnolle mahdollisesti aiheutuneiden vahinkojen kattamiseen.
[/quote]
Takuuvuokra? Ei mulla mitään semmosta ollu kun kaupunkin kämpän sain. Ihan vaan soppariin nimet alle ja sitten vuokra tilille. Seuraava vuokra päivä oli viikonpäästäs. Mutta mitään takuuvuokrelia mulla ei oo. No köhät ja lusmut makselee takuuvuokria. Muhun luotetaan.
[/quote]
Tyhmä, se "vuokra" minkä maksoit heti oli takuu jos kerta seuraava vuokran erä oli jo viikon päästä. Hohhoijjaa ...
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:08"]
[/quote]
[/quote]
No sinulta sitten vain peritään asunnolle aiheuttamasi vahingot oikeusteitse. Kalliimmaksi se itsellesi tulee, mutta ole toki ylpeä kun "luotetaan".
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:00"]
[/quote]
[/quote]
Tyhmä, se "vuokra" minkä maksoit heti oli takuu jos kerta seuraava vuokran erä oli jo viikon päästä. Hohhoijjaa ...
[/quote]
Ei kaupungin asunnoista peritä takuuvuokraa. Että hohhoijaa sinne vain.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:00"] Varaudu siihen, että mikäli kissa sattuisikin tekemään jotain vahinkoa asunnossa (esim. repii tapetteja, kuseskelee ympäri asuntoa tmv.), niin takuuvuokraa ei palauteta vaan se käytetään asunnolle mahdollisesti aiheutuneiden vahinkojen kattamiseen. [/quote] Takuuvuokra? Ei mulla mitään semmosta ollu kun kaupunkin kämpän sain. Ihan vaan soppariin nimet alle ja sitten vuokra tilille. Seuraava vuokra päivä oli viikonpäästäs. Mutta mitään takuuvuokrelia mulla ei oo. No köhät ja lusmut makselee takuuvuokria. Muhun luotetaan. [/quote] Tyhmä, se "vuokra" minkä maksoit heti oli takuu jos kerta seuraava vuokran erä oli jo viikon päästä. Hohhoijjaa ... [/quote] Ei kaupungin asunnoista peritä takuuvuokraa. Että hohhoijaa sinne vain.
[/quote]Hohhoijattele rauhassa. Espoossa myös kaupungin vuokra-asunnoista menee takuumaksu. Ja sinnehän ap oli muuttamassa.
Kyllä Kotkassa ainakin kaupungin vuokrakämpistä otetaan takuumaksu. Maksoi sen sitten sossun lapulla tai rahalla, mutta kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:08"]
[/quote]
[/quote]Yksityisillä vuokranantajilla kahden kuukauden takuuvuokra on ihan tavallista. Eipä sitä köyhä pystyisi maksamaan.
Lemmikkejä saa pitää, jos ei ole kielletty säännöissä ja kissahan on tavallinen lemmikkieläin (toisin kuin vaikka hevonen, ei ole sallittu vaikka säännöissä ei erikseen kiellettäisikään).
Yleensä saa, ellei ole erikseen kielletty. Joillakin vuokranantajilla on allergiataloja, joissa on kielletty lemmikkieläimet ja tupakointi. Tarkista vuokrasopimuksesi, onko siinä mainintaa eläintenpitokiellosta. Luonnollisesti olet myös vastuussa kissasi aiheuttamista vahingoista, jos se vaikka kynsii ovenkarmit ja tapetit pilalle.
Meillä on kissa ja kaksi kania. Ei niistä kukaan kysele
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 12:54"]
Meillä on kissa ja kaksi kania. Ei niistä kukaan kysele
[/quote]
Kysyn sinun kahdesta kanista ja kissassasta?
No nyt on kysytty.
Saa, kolme kisua omistan ja helsingin kaupungin asunnossa asun.