Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkäaikaisesti haluton antakoon puolisolleen luvan vieraissa käymiseen

Vierailija
05.11.2014 |

Huom: EN TARKOITA tilapäistä haluttomuutta, enkä suhteen tai yksityiselämän muista ongelmista tai esim. stressistä johtuvaa seksin vähyyttä.

Tarkoitan tilannetta, jossa suhde on muuten erittäin hyvä ja molemmat sitä haluavat jatkaa ja siihen panostaa, ja jossa puolisot rakastavat ja huomioivat toisiaan, läheisyyttä on muuten, eikä seksissä kummankaan mielestä ole mitään vikaa, mikä aiheuttaisi kiinnostuksen menettämisen sitä kohtaan. On myös sellaisia ihmisiä, jotka vain kaikesta tästä huolimatta lakkaavat haluamasta seksiä. Heillä on tietysti silloin täysin ehdoton oikeus olla harrastamatta seksiä.

Mutta miten sitten puoliso, joka vastentahtoisesti on ilman seksiä vuosia, toivoen tilanteen muuttuvan ja tehden kaikkensa sen eteen? Jos toinen on ilmoittanut, ettei oikeasti vain seksiä halua, muttei kumpikaan halua erotakaan? Täytyykö silloin halukkaan puolison sitoutua loppuelämäänsä ilman seksiä, jotta voisi jatkaa elämäänsä kumppaninsa kanssa?

Miksi on tässä tilanteessa niin vaikeaa antaa rakkaalleen luvan hakea (yhteisesti sovittujen sääntöjen puitteissa tietysti) muualta sen, mitä ei itse vain koe pystyvänsä antamaan? Pystyisittekö kuvittelemaan tekevänne näin?

Minä pystyisin. Olen alle 30v nainen, ja jos jostain syystä jossain vaiheessa elämääni menetän kokonaan mielenkiintoni seksiä kohtaan (muutenkin kuin esim. pikkulapsiajan hormonaalisista ja väsymyksestä johtuvista syistä pariksi vuodeksi) niin puolisoni ei tarvitse minun puolestani kärsiä tästä tilanteesta loputtomiin, jos kuitenkin rakastaa minua ja haluaa juuri minun kanssani elää. Seksuaalisen uskottomuuden kestäisin paljon helpommin kuin emotionaalisen uskottomuuden, joten minulla olisi varmaan ehtona, että kyseiseen naiseen / naisiin ei saisi olla muuten mitään kovin tuttavallista suhdetta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan osaa runkata enää nykyaikana- siis miehet ja naiset???

No vastaus on että eroa ensin. Tai jos puoliso suostuu että käy vieraissa/maksullisissa niin sitten ok.

Vierailija
22/32 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokaisen tulisi antaa puolisolleen "lupa" käydä vieraissa. Ei aidon kahden aikuisen ihmisen välisen rakkauden kuulu sisältää ehtoja ja toisen vapauden rajoittamista. Ehtoja ja rajoja puolisolle muodostetaan koska pelätään, ei suinkaan siksi, että rakastetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kukin pariskunta ratkaisisi tällaiset ongelmat ihan itse? Miksi sinä ap tunnet kovaa halua määrätä ihmiset tekemään tällaisia ratkaisuja?

Vierailija
24/32 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyolisoni on haluton. En kuitenkaan halua muita kuin häntä. Mutta onneksi hän on niin fiksu että antaa sitten vaikka suuseksiä.

Vierailija
25/32 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tulisi kysymykseen muu kuin ero tällaisessa tilanteessa. Itse en antaisi lupaa eikä antaisi mieskään.

Vierailija
26/32 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 12:37"]

Mitä jos kukin pariskunta ratkaisisi tällaiset ongelmat ihan itse? Miksi sinä ap tunnet kovaa halua määrätä ihmiset tekemään tällaisia ratkaisuja?

[/quote]

En yrittänyt saada ihmisiä kannalleni, vaan kysyin kuinka moni kuvittelisi noin ajatuksen tasolla pystyvänsä tällaiseen, ja jos ei, niin miksi se olisi vaikeaa. Tarkoitus oli herättää keskustelua, ei määräillä muita. Kukin tietysti tekee omat päätöksensä.

Vierailija
27/32 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap. :)

Vierailija
28/32 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koskisi kuitenkin varmaan vain naisia, eikös?

Vierailija
29/32 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos puoliso on sairas eikä voi harrastaa seksiä moneen vuoteen? Pitääkö kysyä lupa yhden illan suhteisiin vai vaan tyytyä osaansa ? T. Mies

Vierailija
30/32 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 12:51"]

Mitä jos puoliso on sairas eikä voi harrastaa seksiä moneen vuoteen? Pitääkö kysyä lupa yhden illan suhteisiin vai vaan tyytyä osaansa ? T. Mies

[/quote]

Vastaan samoin kuin aiemmin: eikö kukaan osaa enää runkata? ja toinen vastaus jos puolisolle on ok että käy tilapäisesti vieraissa niin se on ok myös kaikille muille!

Vierailija
31/32 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 12:33"]Vähemmillä murheilla pääsee kun vain harrastaa sitä seksiä vaikka ei niin haluttaisikaan. Liukkaria päälle ja menoksi. (Tietysti jos seksissä on kyse siitä että kolme kertaa päivässä äijän pitää saada runnoa p*****seen, niin voihan se käydä haluttomalle ylivoimaiseksi. Mutta puhun nyt ihan sellaisesta tavallisesta vaniljaseksistä pari kertaa viikossa.) Johan niiden ulkopuolisten suhteiden myötä tulee tautiriskejäkin. Ja ei, kondomi ei suojaa 100%.
[/quote]
helvetin samaa mieltä!

Vierailija
32/32 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 12:33"]

Vähemmillä murheilla pääsee kun vain harrastaa sitä seksiä vaikka ei niin haluttaisikaan. Liukkaria päälle ja menoksi. (Tietysti jos seksissä on kyse siitä että kolme kertaa päivässä äijän pitää saada runnoa p*****seen, niin voihan se käydä haluttomalle ylivoimaiseksi. Mutta puhun nyt ihan sellaisesta tavallisesta vaniljaseksistä pari kertaa viikossa.) Johan niiden ulkopuolisten suhteiden myötä tulee tautiriskejäkin. Ja ei, kondomi ei suojaa 100%.

[/quote]

Tuossa on se vaara, ettei halut palaa ollenkaan kun harrastaa halutonta seksiä. Myöskään moni mies/nainen ei halua harrastaa seksiä henkilön kanssa jolla ei ole halua. Haluttomasta seksistä voi myös saada vulvodynian ja se voi vaikuttaa seksielämään niin ettei yhdyntä enää onnistu ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi