Vähensin kaljan juontia, iski ummetus.
Mahalaukun ja suoliston bakteeristo oli vuosien ajan tottunut siihen, että kaljaa tulee neljästi viikossa. Ripuli oli ainaisena vieraana, kai siellä joku oluen hiivakanta sen aiheutti. Nyt vähensin kaljoitteluani radikaalisti, ja ripuli vaihtui ummetukseen. Kun kävin joku päivä sitten kakilla, tuntui hirveä tuska, tuntui että perä repeää, ja nyt on persettä särkenyt jo viikon. Ummetus on jo vähentynyt, mutta kipu ei. Tarinan opetus: tiheää kaljan juontia ei kannata lopettaa kuin seinään.
Kommentit (7)
Kuulostaa tosi terveeltä tuo sun suolistos..
T: sh
Ps. Kyllä se kaljan juomisen lopettaminen on pitemmän päälle ihan hyvä juttu.
Lopetin alkoholin käytön nelisen vuotta sitten ja ummetus vaivaa vieläkin. Joku jo ehdotti pellavansiemeniä ja minä suosittelen niitä myös, eikä niitä kannata säästellä. Jos ei auta, voit ehkä kokeilla järeämpää asetta, vanhaa kunnon risiiniöljyä, jota tosin ei enää ole kaikissa apteekeissa. Ainakin minulle tehosi ja luulen, että yhdessä yössä tuli sitten kaikki vuodessa varastoitunut, ja ihan ponnistelematta.
Visiblin apteekista ja jos umpiperä iskee, niin illalla pari Laxoberon helmeä räjäyttää pöntön aamulla.
Sun kannattaisi kokeilla myös maitohappobakteereita.
Juo nyt kaljan sijaan vettä. Ilmankos iskee ummetus jos suolistossa on paljon vähemmän nestettä kuin aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 01:17"]
Syöt varmaan pääasiassa lihaa ja rasvaa.
[/quote]
Rasva saa pökäleen tulemaan pihalle liukkaammin. Enpä siis usko, että ap syö pääasiassa rasvaa. Sitäpaitsi ap kertoi ummetuksen tulleen kaljanjuonnin vähentämisestä eikä puhunut muusta ruokavaliostaan mitään. Taidat olla joku ääliövegaani.