Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on pian synttärit, mutta kukaan...

Vierailija
05.11.2014 |

...ei ole edes ehdottanut, että tekisimme jotain yhdessä silloin. Ei edes kahveja tai vierailua. Mihinkään yllätyskäynteihin en usko, niin ei ole ennenkään ollut.
Lapseni sairastaa lastentautia (aikuiselle ei ole vaaraa) eli en voi itse juuri kotoa lähteä etenkään lasten luo.
Kai ne synttärit sitten menee vaan yksin kotona lapsen kanssa. Lapsi on niin pieni, ettei vielä ymmärrä tuollaisista. Taidan viedä hänet vaan keinumaan ja tehdä hänelle kivan päivän.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

snif  ..mitä täytät? 13?

Vierailija
2/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse kutsu ystäviä/sukulaisia teille vaikka kakkukahville? En mä ainakaan aikuiselle ihmiselle menisi syntymäpäivänä yllättäen kylään, jos ei ole kutsuttu. Minusta päivänsankari ehdottaa ja järkkää, jos haluaa jollain tavalla päiväänsä juhlistaa. Toiset nimenomaan eivät halua tehdä numeroa synttäreistään ja osa jopa loukkaantuu, jos menee onnittelemaan tai järkkäämään jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös perinteisesti itse kutsuta ihmisiä synttärikaffeille??

Vierailija
4/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinu lapsi kulta oikein sydämen kyllyydestä ja tee vaikka pari hiekkakakkua ja leiki puhaltavasi kynttilöitä, mitä niitä on 12kpl? ja toivo jotain kivaa.

Vierailija
5/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kuun lopussa ja tiedän, että ellen itse kutsu kylään niin kukaan ei tule eikä muista. Täytän 32v, enkä ole koskaan ns juhlinut itseäni kavereiden kanssa. Mitään kolmekymppisiä ei ollut. Tämä on sellaista aikaa että kukaan ei kerkeä kun on omia kivoja menoja.

Vierailija
6/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:52"]

[/quote]

Aikuiset kyllä kutsuu itse, mutta eikö vanhemmat yleensä järjestä lapsilleen synttäreitä esim. jossain sisäleikkipaikassta tai keilahallilla.

Vierailija
7/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä ilkeilijöitä vaivaa? Huono aamu?

Vierailija
8/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan odota että kukaan ulkopuolinen minun synttäreitäni varten järjestäisi mitään, jos en itse sitä ole ehdottanut tai toivonut. Toivottavasti ei kukaan kavereistanikaan odota minulta tällaista heidän synttäreillään o.o

Omaa juhlimista ja omaa onnellisuutta ei voi kavereiden harteille siirtää -jos sinä haluat juhlia syntymäpäivääsi kavereiden kanssa, ole hyvä ja kerro se kavereille. Eivät varmasti osaa lukea ajatuksia.

Vierailija
9/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos/kun sinulla on synttärit, niin sinä pyydät ystäviäsi kylään tai ehdotat jotain tapaamista. Tee suolaista ja makeaa tarjottavaa, pyydä ystävät ja sukulaiset kylään vaikkapa klo 18 ja viettäkää hauska ilta tai menkää ravintolaan syömään lasten kanssa.

Olisihan se tietenkin ideaalista, jos muut ehdottaisivat, mutta kaikilla meillä on elettävänä oma elämä. Arjen pyörityksessä monet asiat unohtuvat.

Hyvää syntymäpäivää! :)  

Vierailija
10/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lähtisi ehdottamaan synttärisankarille ohjelmaa, vaan odottaisin kutsua ja jos sitä ei kuulu olettaisin, että hänellä on synttäriohjelmaa, johon minä en kuulu (tai vaihtoehtoisestiei halua viettää mitenkään). En tiedä yhtäkään kaveria, joka olisi vain odotellut kotona syntymäpäivänään, että joku tulisi käymään tai ehdottaisi tekemistä. Eli joko kutsut jonkun kylään tai vietät päivän kuten suuri osa aikuisista, eli aikalailla tavallisena arkipäivänä. Kun täytin tänä vuonna 30, kutsuin muutaman kaverin ravintolaan, mutta muina syntymäpäivinä en tee mitään ihmeellistä. Tehdään vähän parempaa ruokaa miehen kanssa tms.

Vierailija
11/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on teillä ap joku tarttuva lastentauti lapsella juuri nyt? Tyyliin vesirokko? Ei silloin kukaan halua tulla kyläilemään, joten voit hyvin siirtää synttärijuhlat eteenpäin siihen asti, että olette terveitä. Kutsut sitten ystävät ja sukulaiset kylään ja laitat kakkua ja kahvia ja lapsille keksejä ja ilmapalloja yms.

Tai jos haluat aikuisten illanvieton, järkkäät se sitten, kun lapsi on terve ja voi mennä hoitoon jollekin tutulle yhdeksi yöksi. Ehdotat itse kavereille, että mennäänkö vaikka syömään mun synttäreiden kunniaksi. Tai kutsut kaverit teille aikuisten illanviettoon.

Vierailija
12/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:52"]

[/quote]

Aikuiset kyllä kutsuu itse, mutta eikö vanhemmat yleensä järjestä lapsilleen synttäreitä esim. jossain sisäleikkipaikassta tai keilahallilla.

[/quote]

Ei kait ap ihan niin lapsi ole??? Eli ap:n pitää ihan itse kutsua.

Vierailija
13/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen haluaa huomiota syntymäpäivänään??????

Minua ärsyttää ystäväni hössötys, ku hän vihjailee synttäreistää jo kuukausi etukäteen, evvvk. Enkä minäkän halua mtn juhlia ikinä, en vietä.Enkä ymmärrä tätä nykyajan vouhotusta että järjestetään kolkyt ja nelkyt -vuotisjuhlat jossain kalliissa paikassa. 

Vierailija
14/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli synttärit viikonloppuna, ja sain kolme synttäritoivotusta :D Kaksi faceen, äidiltä ja kaverilta ja poikaystävä laitto tekstarina. Ostin itselleni 2e karkkipussin ja 2e sipsipussin ja lidlistä 1e colan ja istuin koko päivän koneella, oli villit synttärit :D t. 16v

Vierailija
15/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva, jos joku järkkää jotain synttärijuhlia tai mennään syömään tai on illanistujaiset tai kahvittelut tai mitä vaan. Mutta kaverille en kyllä alkaisi järkkäämään mitään, jos mitään puhetta sellaisesta ei ole ollut. En voisi tietää, onko hän kenties ajatellut juhlia jollain pienellä porukalla, johon minä en mahdu. Tai onko niin, että hän ei halua viettää mitään juhlia eikä muistuttaa kellekään siitä, että vanhenee (näitäkin tapauksia on).

Aikuisten ollessa kyseessä on itse järkättävä. Tai sitten puoliso voi järkätä yllätysjuhlat. Jos sulla ap on mies, vihjaa hänelle, että olisi kiva, jos järkkäisi jotain.

Vierailija
16/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes haluaisi mitään yllätyskäyntejä. Jos on synttärit ja joku tulee kahville, haluan tietää etukäteen ja varautua ja laittaa jotain tarjottavaa ja vähän siistiä kotia ja olla ihmisen näköinen. Jos mitään ei ole sovittu ja joku tulee lahjapaketin ja kukkakimpun kanssa ja mä oon tukka pystyssä kotiverkkareissa pyykkien keskellä ja pystyn keittämään kahvia, mutta mitään kahvileipää ei ole, niin en pitäisi tilanteesta alkuunkaan.

Vierailija
17/17 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas yritän vältellä koko päivää. Viime vuonna unohdin piilottaa syntymäaikana Facesta niin alkoi tulla onnitteluja ja kaverit vei lounaalle, mutta inhoan syntymäpäivien juhlimista...

Olisin tyytyväinen jos kukaan ei mainitsisi sitä sanallakaan.