Liian aikaisin eläkkeelle jääneitä ja liian vähän eläkemaksuja maksaneilta voisi alkaa periä hoidontarveveroa
Ennakoivaa veroa koko eläkeajalta koskien progressiivisesti enemmän mediaani eläkettä ja sitä suurempaa eläkettä saavia.
Sellaiset 1-3% lisää veroa heille (riippuen eläkkeen suuruudesta) , niin saisivat paremmin hoitajia ja lääkäreitä töihin ja tarvittavat tutkimukset ja lääkkeet tulisivat myös maksetuiksi (verotulojen kohdentaminen).
Muuten työnantajien maksamaa eläkemaksua pitäisi korottaa 24% heti 27%, jotta kuluja saataisin katettua, mutta kun työtätekeviltä viedään jo heidän maksama eläketurva nykyisten eläkeläisten käyttöön, niin olisi tehtävä korjausliike, jolla he jotka kuluttavat myös maksavat enemmän. Muuten nykyiset eläkeläiset jättävät meille vielä työtä tekeville 30% osuuden palkastamme siirtymään elämenoihin. He voivat hyvin maksaa hoitoaan enemmän itse!
Kommentit (5)
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta ei minulla mitään lääkekuluja ole.
Ei tuollaiset riitä 20-30% on oikea määr
Ei ole mahdollista koska ne, jotka ovat kotiäiteinä tai työttöminä vuosikymmeniä eivät paljoa omista eivätkä saa paljoa eläkettä, joten eivät voi vähistä rahoistaan maksaa lisää veroa.
Eikä hätää työntekijöiden kannalta. Jos multa otetaan lisää eläkemaksua niin mä siirryn kohta kelan luukulle hakemaan korvaavaa tukea, että saan laskut maksettua.
Jaa näiltä alle kolmekymppisiltä elämään uupuneilta?
Valitettavasti tämä on totta. Suomalainen eläkejärjestelmä on pyramidihuijaus, jossa ensiksi eläköityneet vei rahat ja viimeksi systeemiin mukaan tulleet jäävät maksumiehiksi.
Suuret ikäluokat saivat järjestelmään antamastaan eurosta takaisin 1,5 euroa. Nykyisin töissä olijat saavat antamaansa euroa kohti 90 senttiä.