HS: Liian iso treffeille
Linkki juttuun, valitettavasti taisi olla vaan tilaajille: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008223964.html
Jutun pointtina on valittaa siitä, että lihavat kokevat "painosyrjintää" deittailussa. Näkökulma on ilmeisesti se, että globaali kauneusihanne on keksitty tyhjästä. Erikseen vielä jossain kohtaa mainittiin, että jos on pluskokoinen, niin oikea tapa olla sitä olisi muistuttaa plus-malleja ja olla siis "kurvikas oikeista paikoista".
En ymmärrä, eikö oikeasti haastateltava tai toimittaja ole kumpikaan koskaan lukeneet niitä tutkimuksia, joiden mukaan vyötärö-lantiosuhde ja kasvojen naiselliset estrogeenin tuottamat piirteet ovat universaalisti viehättäviä?
Samoin mainitaan, että hintelät miehet saavat kuulla olevansa liian pieniä. Ihan yhtä lailla naisia viehättää testosteronin muokkaama keho.
Alkoi oikein ärsyttää, kun ilmeisesti se on SYRJINTÄÄ jos ihminen ei viehäty keskivartalolihavasta, hintelästä tai vaikka naamastaan väärältä sukupuolelta näyttävästä. Ihan yhtä vähän tähän on mahdollista itse vaikuttaa kuin seksuaaliseen suuntautumiseen!
P.s. AP on nainen, jolle hintelä mies ei ole ongelma, mutta iso kaljamaha on yksi suurimpia turn-offeja miehessä.
Kommentit (1374)
Vierailija kirjoitti:
Mikään näistä ei sytytä. Lisäksi mahakkaan kanssa seksi hankalaa ja yleensä iän myötä ihmiset lihoo lisää.
Yksi tuttu nainen lihoi juuri tuohon tapaan. Seksi ei enää onnistunut, oli aivan kuin olisi ollut rantapallon päällä.
Lisääntymisterveys vaikuttaa miesten mieltymyksiin, vaikka jo useampi sukupolvi lajimme edustajia on nauttinut mahdollisuudesta ehkäistä raskaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi annatte itsenne lihoa kymmeniä kiloja?
Jotta välttyisimme kusipäisiltä, pinnallisilta miehiltä. Jos rakkaus katoaa jos paino nousee, ei se mitään rakkautta ole koskaan ollutkaan. Parempi yksin, kun pinnallisen miehen kanssa.
Naisille yksikin kriteeri on liikaa, samalla kun itse on tehty pitkiä vaatimuslistoja monta vuotta.
Sepä se. Jos mies haluaa pariutua, täytyy olla ulkonäön lisäksi 10 muuta asiaa kunnossa. Naisen ei tarvitse muuta kuin pitää itsensä normaalipainossa, mutta sekin on liikaa vaadittu. You had one job.
Lopettakaa jo tämä iänikuinen ruikutus kun teillä ei ole mitään kokemusta sinkkunaisena olemisesta.
T: ikisinkku nainen 33v, 50kg.
Aina pakko muistuttaa, että yksittäiset tapaukset eivät muodosta pääsääntöjä.
Inseleillä menee tunteisiin, kun normaalipainoiset ja hoikat naiset ovat sinkkuja. Ja yhtä lailla vituttaa, kun pullukat pariutuvat. Maailma ei ole videopeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että moni pitää esim. sporttisesta kehosta. Se on ok, tottakai saa olla mieltymyksiä. Mutta se on mielestäni outoa, että lihavia pidetään yleensä aina laiskoina. Itsellä on kaveripiirissä muutama ylipainoinen henkilö ja he ovat kaikkein aktiivisempia: hyötyliikunnassa ja yleisesti harrastuksissa. Saan aina halutessani lenkkiseuraa. Ei tietenkään voi yleistää tämänkään perusteella, mutta laiskuus-oletus on outoa.
Mä olen ylipainoinen ja todella paljon treenaava. Juoksen 5x7 km ja käyn salilla kahdesti viikossa, lisäksi yksi jooga. Joka päivä on siis urheilua.
Keski-ikäisenä ei liikunta vaikuta mitenkään painoon. Syön 1800-2200kcal päivä. Olen kokeillut että alan laihtua vasta kun nettosaanti on 1200-1300 päivässä ja tuolla määrällä ei kukaan jaksa urheilla.
Olen siis mieluummin urheileva ylipainoinen kuin laiha ja urheilematon. Mulle ei ulkonäöllä ole väliä, vain terveydellä/kunnolla/voimalla on.No pistäs ne mitat ja katsotaan kuinka iso oikein olet. Enkä nyt siis tarkoita kiloja, koska ne saattavat hämätä yllättävän paljon.
Olen keski-ikäinen nainen, laihduttelin ja olen nyt painoindeksillä 23. Joka pvä kuntopyöräilyä, kävelyä, pientä jumppaa yms. Lihakset on kasvaneet, kunto noussut. Syön proteiinia ja nälkää pitäviä hiilihydraatteja, vähän sokeria. Se onnistuu mutta nälkää on välillä siedettävä ja ruoka-annoksia pienennettävä. Ihmiset jakaa väärää tietoa kun itsekuri ei pidä..
Käsi pystyyn kuka kiihottuu ylipainoisista ihmisistä? Aivan..yhtäkään kättä ei nouse. Artikkelin tapauksessa on kyse ensivaikutelmasta deittaillessa, eikä mieltymyksistä pitkässä parisuhteessa. Totta hemmetissä haluaisin parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, jonka vartalo saa ”pelin kovaksi”.
Hyvin monella meillä on kotona ylipainoinen ja muhku kumppani, mutta silti niin rakas ja tämän myötä haluttavakin. Kilot ovat hiipineet vuosien saatossa tai raskauksien myötä, jokaisella on se oma tarinansa. Silti ei tulisi mielenkään heivata häntä luiskaan kilojensa takia, ei sinnepäinkään!
Mutta parisuhteeseen saa jokainen toivoa juuri sellaista ihmistä kuin haluaa, eikä kenelläkään tulisi olla siihen sanomista.
Maailma on aina ollut tämmöinen jo ennen deittisovelluksia, nih!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta välttyisimme kusipäisiltä, pinnallisilta miehiltä. Jos rakkaus katoaa jos paino nousee, ei se mitään rakkautta ole koskaan ollutkaan. Parempi yksin, kun pinnallisen miehen kanssa.
Naisille yksikin kriteeri on liikaa, samalla kun itse on tehty pitkiä vaatimuslistoja monta vuotta.
Sepä se. Jos mies haluaa pariutua, täytyy olla ulkonäön lisäksi 10 muuta asiaa kunnossa. Naisen ei tarvitse muuta kuin pitää itsensä normaalipainossa, mutta sekin on liikaa vaadittu. You had one job.
Lopettakaa jo tämä iänikuinen ruikutus kun teillä ei ole mitään kokemusta sinkkunaisena olemisesta.
Ylivoimaisesti suurin turn off miehessä -päihdehuuruisen elämän lisäksi -on kyvyttömyys nauraa itselleen. Luulen, että monen miehen, joka katkeroituu kun ei menesty treffimarkkinoilla, kannattaisi miettiä ottaako itsensä ja muutenkin asiat liian vakavasti. Mun päähän piirtyy stereotypia ikisinkusta miehestä, joka elää tylsää ja kaavamaista elämää ja katkeroituu valtavasti kun ei koe arvostusta (naisten) saavutuksistaan, kuten omasta arviostaan, että on "kunnon" mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa mainittu Always-mainoksen nainen on lihava, ei normaalipainoinen, kuten haastateltava väittää.
Normaalipainoinen näyttää suht hoikalta. Lihava on jo tosi iso. Lihavien ei saa antaa hämärtää tosiasioita.
Onko sulle ollut suurikin henkilökohtainen kriisi kun nuoremmat on alkaneet preferoida muodokkaita kehoja? Hoikkuus kun on vielä saavutettavissa kaikille ja usealle jopa ilman minkäänlaista työtä tai mistään luopumista, mutta Cardi B tai Evelina figuuri vaatii useimmilta aivan hemmetinmoista duunia
Mitä tarkoita tällä preferoida muodokkaita kehoja? Siis omaansa vai deittikumppaninsa muodokasta kehoa? Ei se kyllä vaikuta, että lihavien deittikumppanien suosio olisi nousussa. Eihän tuota juttuakaan olisi silloin kirjoitettu.
Sen sijaan naiset itse kyllä selittävät itse itsestään kuinka he ovat lihavina todella kauniita ja seksikkäitä ym. Miehet vaan eivät ole minusta oikein nousseet siihen junaan. He haluavat vieläkin sen instabeben, tai sellaisen joka ei ole Tess Holiday, vaan pikemmin Jennifer Lawrence tai Alicia Vikander. Ja näistä kurvikkaimmista tyyliin ehkä Beyonceen tai Ashley Graham vartalolla varustetun.
Laihuus ja nykyisin jopa normaalipaino vaatii duunia. Kaikkea ei voi syödä ja juoda ja on joskus jopa liikuttava muullakin kuin autolla.
Vierailija kirjoitti:
Valtavanlihava niin että se haittaa elämää. Jos ei jaksa mitään. Ei sellaisen kanssa ole kiva elää
Miten ne miehet sanookaan, "Päällä ei pysy ja alle ei uskalla mennä." ? Kyllä se vatsa on monessa tiellä, ihan kengännauhojen sitomisesta lähtien.
Niin, harva haluaa seurustella juopon tai narkkarin kanssa, joten vastaavasti harva haluaa seurustella reilusti ylipainoisen kanssa. Tuo hesarin jutun henkilö ei taida oikeasti ymmärtää, että lihavuus on monen mielestä oikeasti todella vastenmielistä ja kertoo ihmisestä aika paljon.
Tässäkin asiassa kaikki olisi hyvin, jos ihmiset noudattaisivat Raamatun sanaa ja tuottaisivat ruumiillaan Jumalalle kunniaa. Tähän ei satavarmasti kuuluu ylensyönnillä paisutettu vartalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että moni pitää esim. sporttisesta kehosta. Se on ok, tottakai saa olla mieltymyksiä. Mutta se on mielestäni outoa, että lihavia pidetään yleensä aina laiskoina. Itsellä on kaveripiirissä muutama ylipainoinen henkilö ja he ovat kaikkein aktiivisempia: hyötyliikunnassa ja yleisesti harrastuksissa. Saan aina halutessani lenkkiseuraa. Ei tietenkään voi yleistää tämänkään perusteella, mutta laiskuus-oletus on outoa.
Mä olen ylipainoinen ja todella paljon treenaava. Juoksen 5x7 km ja käyn salilla kahdesti viikossa, lisäksi yksi jooga. Joka päivä on siis urheilua.
Keski-ikäisenä ei liikunta vaikuta mitenkään painoon. Syön 1800-2200kcal päivä. Olen kokeillut että alan laihtua vasta kun nettosaanti on 1200-1300 päivässä ja tuolla määrällä ei kukaan jaksa urheilla.
Olen siis mieluummin urheileva ylipainoinen kuin laiha ja urheilematon. Mulle ei ulkonäöllä ole väliä, vain terveydellä/kunnolla/voimalla on.No pistäs ne mitat ja katsotaan kuinka iso oikein olet. Enkä nyt siis tarkoita kiloja, koska ne saattavat hämätä yllättävän paljon.
Olen keski-ikäinen nainen, laihduttelin ja olen nyt painoindeksillä 23. Joka pvä kuntopyöräilyä, kävelyä, pientä jumppaa yms. Lihakset on kasvaneet, kunto noussut. Syön proteiinia ja nälkää pitäviä hiilihydraatteja, vähän sokeria. Se onnistuu mutta nälkää on välillä siedettävä ja ruoka-annoksia pienennettävä. Ihmiset jakaa väärää tietoa kun itsekuri ei pidä..
Juuri niin, on vaan opittava ettei kotona kannata aina olla ruoka-aikaan, ulkona ei kannata syödä ja kun siellä silloin kotona on, niin syö sen määrän joka ei lihota ja antaa tarpeeksi ravintoa ja vitamiineja.
Monelle tekee vaan pahaa luopua kaikesta herkusta ja niistä luopuminen tuntuu näännyttämiseltä tai kärsimykseltä. Me itse opetimme itsellemme, että kaiken pitää olla hyvän makuista ja kaikkea pitää maistaa.
Meistä on itsestään selvää, että juomissa on sokeria ja kaloreita. Että jälkiruoka , välipala ja naposteltavat kuuluvat onnellisen elämään. Ilman sitä elämä on kärsimystä. Kuinka alkoholi kuului illanviettoon, kuinka kahvin kanssa on syötävä jotain ja kuinka treenin jälkeen on tankattava.
Monelle se vaatimaton vähän mauttomamp, mutta vähäkalorisempi ruokavalio on mahdottomuus. Koska elämän kuuluu olla nauttimista, vaikka sitten lihomisen hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina pakko muistuttaa, että yksittäiset tapaukset eivät muodosta pääsääntöjä.
Inseleillä menee tunteisiin, kun normaalipainoiset ja hoikat naiset ovat sinkkuja. Ja yhtä lailla vituttaa, kun pullukat pariutuvat. Maailma ei ole videopeli.
Ihmiset eivät näytä ymmärtävän tilastoja eikä todennäköisyyksiä.
Minä en käsitä sitä miksi se on ”syrjintää” että etsin kumppania joka lähtee kanssani vaeltamaan ja liikkumaan eikä minulla siten olisi juuri mitään yhteistä pullukan kanssa? Aivan sama juttu kuin se etten etsi päihteiden suurkuluttajaa tai homoseksuaalia. Eli tietenkään ylipainoiselle ei ole mitään asiaa olla ilkeä, mutta se ettei ”matchaa” heidän kanssaan ei ole mitään ilkeilyä vaan yksinkertaisesti itselle sopivuuden valintaa.
Mietin myös että hyväksyyköhän tämä daami itse ylipainoisia miehiä? Heitä kun luulisi deittisovelluksessa olevan tarjolla ihan siinä missä naisiakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa mainittu Always-mainoksen nainen on lihava, ei normaalipainoinen, kuten haastateltava väittää.
Normaalipainoinen näyttää suht hoikalta. Lihava on jo tosi iso. Lihavien ei saa antaa hämärtää tosiasioita.
Onko sulle ollut suurikin henkilökohtainen kriisi kun nuoremmat on alkaneet preferoida muodokkaita kehoja? Hoikkuus kun on vielä saavutettavissa kaikille ja usealle jopa ilman minkäänlaista työtä tai mistään luopumista, mutta Cardi B tai Evelina figuuri vaatii useimmilta aivan hemmetinmoista duunia
Mitä tarkoita tällä preferoida muodokkaita kehoja? Siis omaansa vai deittikumppaninsa muodokasta kehoa? Ei se kyllä vaikuta, että lihavien deittikumppanien suosio olisi nousussa. Eihän tuota juttuakaan olisi silloin kirjoitettu.
Sen sijaan naiset itse kyllä selittävät itse itsestään kuinka he ovat lihavina todella kauniita ja seksikkäitä ym. Miehet vaan eivät ole minusta oikein nousseet siihen junaan. He haluavat vieläkin sen instabeben, tai sellaisen joka ei ole Tess Holiday, vaan pikemmin Jennifer Lawrence tai Alicia Vikander. Ja näistä kurvikkaimmista tyyliin ehkä Beyonceen tai Ashley Graham vartalolla varustetun.
Laihuus ja nykyisin jopa normaalipaino vaatii duunia. Kaikkea ei voi syödä ja juoda ja on joskus jopa liikuttava muullakin kuin autolla.
Tulkitsin vain tuota lausetta "lihavien ei saa antaa hämärtää tosiasoita". En oikein tiedä kuinka muutenkaan sen tulkita kuin niin, että lihavuuden yleistyminen kauniissa mainoskuvissa, instaseurattavissa jne uhkaa muokata kauneusihannettakin kohti muodokkaampaa. Kyllähän joku Ashley G on jo kliinisesti ylipainoinen ja silti häntä usea mies himoitsee. Mutta mitä sitten? Haluaa kuka mitä haluaa, eri asia sitten mitä saa. Jos laiha nainen ei kelpaa treffeille jollekulle niin onko se sen murheellisempaa kuin artikkelin henkilön kokemukset?
Ja tuo ei vaan yksinkertaisesti pidä paikkaansa, että laihuus saati normaalipaino vaatisi jokaiselta yhtä lailla duunia. Minulla on useita (kaikki pitkäraajaisia, pitkiä) ystäviä, jotka kertovat auliisti, ettei painoasioihin ole koskaan tarvinnut kiinnittää minkäänlaista huomiota. Myös on pari ankarasti liikkuvaa ja ruokavaliota noudattavaa ystävää, joilla on kehonrakennuksen suhteen tavoite. Ja sitten minä ja moni muu, joka ei jaksa hirveästi ruokavaliolla kikkailla ja liikkuu ahkerasti ihan liikunnan ilosta, mutta ei ole kropaltaan aivan ihannetikissä.
Vierailija kirjoitti:
Käsi pystyyn kuka kiihottuu ylipainoisista ihmisistä? Aivan..yhtäkään kättä ei nouse. Artikkelin tapauksessa on kyse ensivaikutelmasta deittaillessa, eikä mieltymyksistä pitkässä parisuhteessa. Totta hemmetissä haluaisin parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, jonka vartalo saa ”pelin kovaksi”.
Hyvin monella meillä on kotona ylipainoinen ja muhku kumppani, mutta silti niin rakas ja tämän myötä haluttavakin. Kilot ovat hiipineet vuosien saatossa tai raskauksien myötä, jokaisella on se oma tarinansa. Silti ei tulisi mielenkään heivata häntä luiskaan kilojensa takia, ei sinnepäinkään!
Mutta parisuhteeseen saa jokainen toivoa juuri sellaista ihmistä kuin haluaa, eikä kenelläkään tulisi olla siihen sanomista.
Maailma on aina ollut tämmöinen jo ennen deittisovelluksia, nih!
Jo lehtijutunkin mukaan reippaastakin ylipainosta tykkääviä löytyy. Aikuisviihdetarjonta todistaa samaa. Ei varmasti enemmistö, mutta ei reippaasti ylipainoisiakaan ole enemmistöä.
Se on tosiaan vahinko, että välillä nekin, jotka tykkäisivät, eivät ympäristön paineiden takia kehtaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, harva haluaa seurustella juopon tai narkkarin kanssa, joten vastaavasti harva haluaa seurustella reilusti ylipainoisen kanssa. Tuo hesarin jutun henkilö ei taida oikeasti ymmärtää, että lihavuus on monen mielestä oikeasti todella vastenmielistä ja kertoo ihmisestä aika paljon.
Tässäkin asiassa kaikki olisi hyvin, jos ihmiset noudattaisivat Raamatun sanaa ja tuottaisivat ruumiillaan Jumalalle kunniaa. Tähän ei satavarmasti kuuluu ylensyönnillä paisutettu vartalo.
Tai mitä jos te lahkolaiset lakkaisitte piilottelemasta uskonveljienne tuhotöitä, omien tai naapurien kakaroihin kajoamista ja keskittyisitte siten teoillanne tuottamaan kunniaa mielikuvitusolennollenne? Mutta onhan se helpompi kytätä toisten kehoja.
Katsokaa youtubesta Secret eaters. Se virsi siitä siitä ettei ei ”en syö juuri mitään, minulle vaan kertyy toisin kuin muille” ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.
Lihavuus on aina jonkinlainen säätelypulma eikä ihminen vaan huomaa sitä miten keksipaketit katoavat ja lautanen lainehtii kastikkeita, vatsalaukku venyy ylisuureksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat sitä luistelijaa, niin hän on mielestäni upea. Olen itse hoikka mies.
Vierailija kirjoitti:
Juttu on vain tilaajille, mutta eikö tuo nainen siis paljastanut olevansa reilusti ylipainoinen jo viestittelyvaiheessa? Tai eikö kukaan deittikumppaneista ole ehdottanut webcamin käyttöä?
Siinähän näkisi heti onko painoa häiritsevän paljon.
"OLETHAN huomannut, että olen pluskokoinen, Miisa Asikainen aloittaa viestit deittisovelluksessa." Kyllä se selväksi käy.
"Lihava taas voi olla mitä hienoin ihminen, mutta hänelle ei anneta ulkonäön takia mahdollisuutta"
No, jos henkilön ulkonäkö ei viehätä, on aivan sama kuinka "hieno" on luonne, fiksu, älykäs, rehellinen, huumorintajuinen tms.
Varmaan näistäkin tehdään jotain tasa-arvokysymystä, että kaikkien pitää seurustella myös lihavien kanssa tai joutuu somemyrskyn kohteeksi.
Moni mies -minä mukaanlukien- pitää pyöreästä naisesta ja jos se pyöreys on takapuolessa ja reisissä niin runsaampikaan ei haittaa. Päinvastoin.
Joku pitää jostain ja asia on niin, että jos ulkonäössä on yksikin sellainen asia josta ei pääse yli, niin sitten ei suhde onnistu vaikka kuinka se toinen olisi ihana ihminen.