Olen täysin turhautunut ja vihainen turvotukseen!! Syön thyroxinia 150 mikrog
Voi kun ottaakin päähän. Tämä on ainaista taistelua ollut painon ja lääkityksen kanssa.
Laihdun vain, siis vain jos olen erittäin tiukalla ketogeenisellä ruokavaliolla. Heti jos syön vähänkin enemmän tai hiilareita niin paino alkaa nousemaan. Sama jos on liikaa stressiä niin lihon.
Miksi en vaan voi syödä kuin normaalit ihmiset tai vähintään on pakko pitää ainaista laihdutusta päällä koska muuten turpoan kuin pullataikina aivan hetkessä. Pakko pitää kontrollia.
Nyt syön thyroxinia tosiaan 125-150 mikrog lääkärin ohjeistuksen mukaan. Loppukesästä annos ollut tuo ja myös syön rautalisää.
Ei ole paino tippunut, naama turvonnut kuten myös sormet, vatsa ja sääret.
Ikää on huikeat 25v. ja näky kamala.
Taidan aloittaa nesteenpostolääkityksen jos ei nuo lääkkeet ala pikkuhiljaa tehoamaan. Ei jaksaisi enää kiinnostaa tämä pelleily kroppani kanssa. Ihan oikeasti veetuttaa.
Kommentit (24)
Liothyroniiniin tarvitaan erityislupa, joten ainakin itse kävin ensimmäisellä kerralla endolla. Sen jälkeen lupahakemuksen on tehnyt hoitava lääkärini. Hänen suosituksestaan kävin endolla jokin aika sitten, mutta endon mukaan hoito on niin hyvässä jamassa kuin se voi olla :)
Tsemppiä sinulle! Toivottavasti löydät sen oikean lääkityksen ja sopivan ruokavalion ja elämä taas hymyilee, ainakin enemmän kuin juuri nyt :)
Itseltäni poistettiin kilpirauhanen kesällä. Korvaushoito 100 mikrog. Olin aivan hysteerinen lihomisesta etukäteen.
Alkuun kertyikin nestettä. Arvot on olleet kuitenkin hyvät. Jätin vehnän pois ja turvotus laski sen jälkeen. Jotain jouduin siis muuttamaan mutta nyt olen hoikka ja energinen.
Tosin, kun lukee tuon ekan lauseen, ei ne ole tainnut kokonaan helpottaa.😅
-sama