Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hikoilen todella paljon jumpassa

Vierailija
04.11.2014 |

Aloitin kesäloman jälkeen jumppatunneilla käynnin ja olen aika säännöllisesit käynyt 2-3 kertaa viikossa tunneilla (lukuunottamatta yhtä viikkoa kun olin kuumeessa). Kuntoni on noussut, vyötäröni kaventunut ja paino on tippunut. Lempituntini on bodypump, mutta käyn myös erilaisilla aerobisilla tunneilla.

Silti en millään "kehity" hikoiluni suhteen vaan hikoilen kuin olisin sydänkohtauksen partaalla. Viisi minuuttia siitä kun jumppa on alkanut, naamani on punainen kuin keitetty rapu. Kymmenen minuutin jälkeen hikinorot sen kuin valuvat. Välillä joudun keskeyttämään liikkeet hikoilun vuoksi voidakseni pyyhkiä silmiäni.

Kokeneemmat jumppaajat: rauhoittuuko tämä jossain vaiheessa vai kuulunko johonkin runsashikiseen ihmislajiin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuupahan kaikki kuona-aineet tehokkaasti :) 

Terveisin Toinen hikoilija

Vierailija
2/26 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy ryhmäliikuntatunneilla juuri liikahikoilun takia. Naama on heti ihan punaisenkirjava ja hiki tosiaan valuu noroina. Ei ehkä haittaisi muita mutta itseäni nolottaa. Jumppaan mieluummin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin hämää sellaiset ihmiset jumpissa, jotka ei hikoa..tekevätkö he mitään. Älä välitä mitä muut ajattelevat, ap. Minä ainakin ajattelen hikoilijoista, että tuo ainakin treenaa tosissaan.

Vierailija
4/26 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:10"]

Mua ainakin hämää sellaiset ihmiset jumpissa, jotka ei hikoa..tekevätkö he mitään. Älä välitä mitä muut ajattelevat, ap. Minä ainakin ajattelen hikoilijoista, että tuo ainakin treenaa tosissaan.

[/quote]

Vai niin. Minä en hikoile, vaikka mitä tekisin. En ole koskaan hikoillut enkä tiedä, miltä tuntuu, kun hiki valuu. Iho ei edes kostu.

Vierailija
5/26 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:13"]

[/quote]

Vai niin. Minä en hikoile, vaikka mitä tekisin. En ole koskaan hikoillut enkä tiedä, miltä tuntuu, kun hiki valuu. Iho ei edes kostu.

[/quote]

Eikö tuu lämpöhalvaus? Miten sun elimistö jäähdyttyy?

Vierailija
6/26 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei tuu. Huonosti.

Vierailija
7/26 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin hikoilemaan, kun aloin juoda enemmän vettä. Minua hävetti jumpan jälkeen lähteä sieltä kuivassa paidassa. Onneksi enää ei tatvi hävetä, kun keho ei enää ole niin kuiva :)

Vierailija
8/26 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan hikoilee enemmän kun toiset jumpassa. Täysin normaalia, älä turhaan murehdi asiaa. 

Terveisin ryhmäliikuntaohjaaja joka muuttuu punaiseksi naamasta ja hikoilee ihan siinä missä asiakkaatkin, vaikka kunto on hyvä. 

Vierailija
9/26 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan hyvä,että elimistö jäähdyttää. Itsekin hikoilen kuin possu aina lenkillä, vaikka olen juossut vuosikausia, myös maratoneja.

Vierailija
10/26 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:42"]

Itse aloin hikoilemaan, kun aloin juoda enemmän vettä. Minua hävetti jumpan jälkeen lähteä sieltä kuivassa paidassa. Onneksi enää ei tatvi hävetä, kun keho ei enää ole niin kuiva :)

[/quote]

Olisi ihanaa olla kuiva. Hikoilen aina! Jopa normaalisti kävellessä!

Vierailija
11/26 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilu on hyvän kunnon merkki! Ammatikseen urheilevilta hiki valuu ihan valtoimenaan.

Vierailija
12/26 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoiset hikoilee helpommin kuin huonokuntoiset. Hyväkuntoisen elimistön on oppinut reagoimaan rasitukseen ja säätelee hikoilulla paremmin kehon lämpöä.

Anna hien valua, eihän se jumpassa mitään haittaa.

Vierailija
13/26 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei tuu. Huonosti.

[/quote]

Jos elimistön on pienessä nestevajauksessa, niin silloin ei hikoile, mutta eihän se ole elimistölle hyväksi.

Vierailija
14/26 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut spinningiä, salia ym ym jo vuosia ja voin sanoa että hikoilen yhtä lailla, ellen enemmän (johtuu siitä että kunto kasvaa ja jaksan painaa koko tunnin täpöllä = hiki lentää)

ja muuten, se hiki on hyvä asia :) ! eihän sitä muuten tiedä töitä tehneensä!

Vierailija
15/26 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta kun se hikoilu on todella runsasta, siis pää aivan märkänä!!! Ei mitään seksikästä hikoilua :(

Vierailija
16/26 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hikoillut aina ja palelen tosi tosi harvoin. Talvellakin pärjään lyhythihaisilla paidoilla toimistossa, kun muut vetelevät siellä villatakeissa ja kaulahuiveissa. Tää on sukuvika, äitini puolelta kaikki ovat samanlaisia. Salilla ja kahvakuulassa ja golfatessa pidän lippistä, joka on treenin jälkeen aivan likomärkä. Ilman lippistä en näkisi sieltä hien alta mitään ;)

Vierailija
17/26 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:48"]

Olen hikoillut aina ja palelen tosi tosi harvoin. Talvellakin pärjään lyhythihaisilla paidoilla toimistossa, kun muut vetelevät siellä villatakeissa ja kaulahuiveissa. Tää on sukuvika, äitini puolelta kaikki ovat samanlaisia. Salilla ja kahvakuulassa ja golfatessa pidän lippistä, joka on treenin jälkeen aivan likomärkä. Ilman lippistä en näkisi sieltä hien alta mitään ;)

[/quote]

ai niin, alimillaan BMI:ni on ollut 18 luokkaa, nykyään 20 paikkeilla. Ei siis kyse ole liikalihavuudesta. Ulkomailla olen kaikkea muuta kuin hehkeä rannalla, pää ja naama aivan litimärkä koko ajan...

Vierailija
18/26 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ihan yksilöllistä? Luuletteko että ihmisiä kiinnostaa kuinka paljon hikoilette...? Ihan oikeesti, luonnollista se on kun urheilee...:D

Vierailija
19/26 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä kiinnostaa onko normaalia tai jopa suotavaa hikoilla kuntosalilla.

Vierailija
20/26 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 10:09"]Kyllä meitä kiinnostaa onko normaalia tai jopa suotavaa hikoilla kuntosalilla.
[/quote] :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi