Ihmiset elävät nykyään liian vanhoiksi … kohta väki elää 100-vuotiaaksi.
Eli jos elää 100-vuotiaaksi niin eläkeiän nosto 70-vuoteen on ihan realistinen.
Kommentit (30)
Minun isoisoisäni teki töitä 80 vuotiaaksi, ja kuoli 101 vuotiaana.
Samaa mieltä, missä nuoret ja työkykyiset ovat kun 70 v papat ja mammatkin luulevat tekevänsä vielä maailmaa.
Kyllähän minä tekisin töitä 70 vuotiaaksi, jos vaan saisin töitä. Mutta kun en ikäni (52v) vuoksi kelpaa enää minkäänlaisiin töihin.
Mua epäilyttää tuossa eutanasiasta juuri se, että vanhat ja raikkaat alkavat kokea olevansa taakka ja pianostusta valita eutanasia. Niinhän siinä tulee käymään myös.
Ei pitäisi vanhoja tappa via sairauksia liikaa tutkia niin ei osattaisi hoitaa. Tai vaikka tutkittaisiinkin niin vain nuorempia rasittavien vaivojen hoitomuotojen kehittämiseksi. Muistisairauksia niitäkin voitaisiin toki ehkäistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi elää niin kauan? Ei ole elämää, jossa on särkynyt sydän ja varastettu koti.
Vain harvat elävät 100-vuotiaiksi. Nyt kuolee lähinnä 30-luvulla syntyneitä . Hesarissa oli tänäänkin monta sivua kuolinilmoituksia. Jossakin se näkyy. Kuolema korjaa joka päivä satoa.
Vierailija kirjoitti:
Mua epäilyttää tuossa eutanasiasta juuri se, että vanhat ja raikkaat alkavat kokea olevansa taakka ja pianostusta valita eutanasia. Niinhän siinä tulee käymään myös.
Ei pitäisi vanhoja tappa via sairauksia liikaa tutkia niin ei osattaisi hoitaa. Tai vaikka tutkittaisiinkin niin vain nuorempia rasittavien vaivojen hoitomuotojen kehittämiseksi. Muistisairauksia niitäkin voitaisiin toki ehkäistä.
Suomessa noin 200 vanhusta päätyy itsemurhaan joka vuosi ja määrä on nousussa. Eikö eutanasia olisi inhimillisempi tapa lopettaa elämä kuin pilleripurkeista överien vetäminen ja oksennukseensa yksikseen tukehtuminen.
Tämä Suomen läpimätä eläkejärjestelmä kaipaisi uudistusta. Viron eläkejärjestelmästä voisi ottaa mallia. On 100x parempi!
Joo, kelpaishan se jos 80-vuotiaana olis yhtä notkea kuin 25-vuotiaana. Mutta ei, kun joka kehonosaa kolottaa ja kävelystä tulee vaivalloista.
Haluatteko, että lapsenne kuolevat nuorempina?
Palkka tietysti työkyvyn ja tuottavuuden mukaan.