Päänahkaa kutittaa, miten hoidatte omaanne?
Koko ajan tekee mieli raapia mutta kohta se on verillä, ei kiva.
Kommentit (46)
Hieron ölyä päänahkaan hintsusti.oliivi, rypsi tai mikä vaan .annan vaikuttaa illan ja pesen eri pesuaineella , kuin aikaisemmin ja jos latan hoito- ainetta, niin sekin eriä kuin ennen. Saattaa jommassa kummassa entisessä olla aller aiheut aineita.
Itse käytän pari kertaa viikossa nizoral-ketokonatsoli-shampoota ja sitten kun se kutina yltyy ja iho punoittaa niin sitten locoid-kortisoniliuosta pari päivää.
Aiemmin minua auttoi Ducrayn kelual DS-shampoo, mutta joku ainesosa on muuttunut eikä se enää toimi minulla. Mutta kannattaa ehkä kokeilla, jos sinulla toimisi. Itse käytän nykyään Dermalogin hilseshampoota.
Molemmissa toimii vaikuttavana aineena mm. sinkkipyritioni, joka ilmeisesti on melkoinen kemiallinen myrkky. Se on kuitenkin ainoa, millä apu on tullut. Hydrokortisonilios ei tee mitään. Ihotautilääkärilläkin olen käynyt pahimpina aikoina. Silloin syön antibiootit ja päänahkaa hoidan vahvalla kortisonilla. Niillä lähtee.
Olen itse kuiviin kutiaviin kohtiin laittanut aloe vera -geeliä, se on auttanut eikä klähmää hiuksia.
Pajunkuorishampoo, saa apteekista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selukos shampoo apteekista. Sain vinkin tältä palstalta joitakin vuosia sitten ja sillä kutina on pysynyt poissa, kun olen pessyt kerran viikossa. Mikään muu aikaisemmin kokeiltu ei auttanut. Myöskään hydrokortisoniliuos ei auttanut itselläni tarpeeksi, haisi pahalta ja teki hiukset hyvin rasvaisen näköisiksi.
Hydrokortisoniliuos ei haise yhtään miltään. Rasvaisen näköiseksi tekee jos sitä hölvää mahdottomat määrät. Kun laittaa maltilla ja hieroo huolella päänahkaan, ei jää hiuksiin tahmaamaan.
Minun nokkaani haisi epämiellyttävän alkoholiselle ja vaikka laitoin kuinka vähän, niin hiukset näyttivät ja tuntuivat hyvin likaisilta. Hyvä, että useimmille näyttää kuitenkin toimivan. 🙂
15
Jos päänahka on hirmu kuiva, niin kookosrasva ja kookosmaito voivat auttaa. Maito on kyllä aika tyrnevän hajuista.
pidän öisin rasvattua nahkareppua päässäni.
Miten pystytte käyttämään öljyjä päänahkaan? Mua etoo ajatuskin rasvaisesta päänahasta ja pelkäisin sen tukkivan huokoset.
Päänahan kuorinta ja rauhoittavat kampaamotuotteet auttavat.
Vierailija kirjoitti:
Pajunkuorishampoo, saa apteekista
Anteeksi, mutta tuo jos mikä haisee ihan hirveälle. Itse en pystynyt käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Huuhtelen laimennetulla etikalla pesun jälkeen päänahan ja hiukset. Hiuspohja ja hiukset ovat happamat, mutta pesuaineet emäksisiä, mikä kuivattaa päänahkaa.
Peset ilmeisesti saippualla? Ei tavalliset shampoot ole emäksisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten pystytte käyttämään öljyjä päänahkaan? Mua etoo ajatuskin rasvaisesta päänahasta ja pelkäisin sen tukkivan huokoset.
Päänahan kuorinta ja rauhoittavat kampaamotuotteet auttavat.
Hyvin. Kyllähän hiuksiin erilaisia naamioitakin laitetaan, jotka sisältävä öljyä. Öljy pestään tietenkin pois eikä jätetä päänahkaan muhimaan ikuisuuksiksi.
Murskattua sipulia ja raaka kananmuna. Antaa vaikuttaa ainakin 30 minsaa ja sitten vaan huuhtelulla pois.
Käsidesi ja hilseshampoo päänahan pelastajat. Välillä myös etikka vedellä huuhtelen pään pesun jälkeen.
Selukos on minulla toiminut. Nyt sitä ei saa mistään, on tainneet lopettaa tuotteen valmistuksen. Nixoral ei toimi itsellä samoin.
Jokunen vuosi sitten lopettivat Avecyd pesunesteen, se oli paras atooppiselle iholleni, eikä korvaavaa ole löytynyt.
Et tarvitse muuta, kuin Diprosalic liusta päänahkaan. Toimii, kuin junan vessa. Reseptilääke on. Todella hyvä. Kutinat loppuvat siihen paikkaan. Itselläni on sama vaiva vuosikymmenet. Tämä lääke lopetti sen. Eikä tarvitse käyttää, kuin ajoittain....sen tuntee jo ” nahoissaa”, kun päätä alkaa kuitttamaan ja voi jopa jo ennakoiden laittaa ja hieroa sitä päänahkaan. Pojalleni tuli sama vaiva ja hänelle tehosi myös samantein.
Moni erehtyy luulemaan hilseen ja päänahan kutinan johtuvan kuivasta päänahasta ja hoitaa oiretta väärillä menetelmillä ja näin pahentaa oiretta entisestään.
Päänahan hiiva ja seborrea on yleisiä. Ja liian miedot pesuaineet, öljyt ja pitkä pesuväli tekevät vain huonoa.
Ei oo verillä, kun ostat apteekista tiheäpiikkisen muovisen täi/hirvikärpäskamman ja rapsutat sillä, aaah!!!
Lähettää aivoihin sellaisen endorfiinimyrskyn, että kutinasensorit rauhoittuu!
Jostain syystä kynsillä raapiminen vaan kiihdyttää kutinaa
Nokkosta huuhtelu veteen .