Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänahkaa kutittaa, miten hoidatte omaanne?

Vierailija
19.09.2021 |

Koko ajan tekee mieli raapia mutta kohta se on verillä, ei kiva.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtelen laimennetulla etikalla pesun jälkeen päänahan ja hiukset. Hiuspohja ja hiukset ovat happamat, mutta pesuaineet emäksisiä, mikä kuivattaa päänahkaa.

Vierailija
2/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhtelen laimennetulla etikalla pesun jälkeen päänahan ja hiukset. Hiuspohja ja hiukset ovat happamat, mutta pesuaineet emäksisiä, mikä kuivattaa päänahkaa.

Mahtaa olla melkoinen löyhkä sinussa. Itse kokeilin hehkutettua omenaviinietikkaa kerran, mutta pakko oli lopettaa kun hiukset löyhkäsivät etikalle vaikka ne pesi uudelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä suhteessa laitat etikkaa ja vettä? ap

Vierailija
4/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Hydrokortison liuos. Sillä pahimmat (huom! ei saa laittaa rikkinäiselle iholle). Kun pahin on hoidettu joku kevyempi kostetuttava hoitoneste aina pesun jälkeen. 

Vierailija
5/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hydrokortison-liuos. Tai hilseshampoo. Riippuen kutinan syystä.

Vierailija
6/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistahan onko täitä?

Vierailija
7/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen hiukset vain pari kertaa viikossa. Alkuun olivat likaiset, mutta äkkiä tottuivat harvennettuun pesuväliin. Aikaisemmin pää kutisi melkein joka päivä, mutta nyt ei juuri koskaan.

Vierailija
8/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen pesu hellävaraisella shampoolla.

Vierailija
9/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SP Balance scalp lotionilla.

Vierailija
10/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulfaatiton shampoo auttoi minulla. Olin mitä ilmeisimmin allerginen sulfaateille. Sitä ennen testasin vaikka ja mitä tuloksetta. 

Vierailija
11/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistahan onko täitä?

Ei todennäköistä, kukaan ei nuku vieressäni, en käytä muiden pipoja, ei ole lapsia. En keksi mistä jotkut täit olisivat päähäni hypänneet. En ole edes halannut ketään moneen kuukauteen. ap

Vierailija
12/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla melkoinen löyhkä sinussa. Itse kokeilin hehkutettua omenaviinietikkaa kerran, mutta pakko oli lopettaa kun hiukset löyhkäsivät etikalle vaikka ne pesi uudelleen. 

Ehkä sinulla on jotenkin hauraat hiukset, jotka imevät kaikki hajut? Ei mulla jää se haju hiuksiin.

Vierailija
13/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä suhteessa laitat etikkaa ja vettä? ap

EN nyt niin tarkasti mittaa mutta suunnilleen 1 osa etikkaa ja 3 osaa vettä.

Vierailija
14/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä raavi, sit on paha tilanne jos pääsee joku pöpö ja päänahka tulehtuu.

Pitäisi olla kutinan syy selvillä niin löytyisi oikea keino hillitä sitä ja saada kokonaan pois. Eri syistä johtuviin vaivoihin auttaa eri jutut, väärät voivat jopa pahentaa tilannetta.

Mutta sulfaattishampoot ainakin pois käytöstä oli syy mikä tahansa.

Vierailija
15/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selukos shampoo apteekista. Sain vinkin tältä palstalta joitakin vuosia sitten ja sillä kutina on pysynyt poissa, kun olen pessyt kerran viikossa. Mikään muu aikaisemmin kokeiltu ei auttanut. Myöskään hydrokortisoniliuos ei auttanut itselläni tarpeeksi, haisi pahalta ja teki hiukset hyvin rasvaisen näköisiksi.

Vierailija
16/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile öljytä päänahka oliivi- tai rypsiöljy öljyllä. Tiedän, tuntuu inoittavalta, jää rasvaiseksi ja pitää pestä monta kertaa, mutta syväkosteuttaa ja lopulta auttaa.

Vierailija
17/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt kokeilussa avocadoöljy. Eli sitä päännahkaa ja hiuksiin, mieluiten yön yli päässä. Aamulla sitten kahteen kertaan hiusten pesu, ei muuten lähde. Käytän mietoja shampoita esim. Natusanin vauvashampoota. Olen nyt kaksi kertaa laittanut tuota öljyä ja kyllä se on rauhoittanut päännahkaa.

Vierailija
18/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoon sekaan kämmenelle pari tippaa oregano- tai teepuuöljyä ja annetaan vaikuttaa päässä muutaman minuutin.

Vierailija
19/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selukos shampoo apteekista. Sain vinkin tältä palstalta joitakin vuosia sitten ja sillä kutina on pysynyt poissa, kun olen pessyt kerran viikossa. Mikään muu aikaisemmin kokeiltu ei auttanut. Myöskään hydrokortisoniliuos ei auttanut itselläni tarpeeksi, haisi pahalta ja teki hiukset hyvin rasvaisen näköisiksi.

Hydrokortisoniliuos ei haise yhtään miltään. Rasvaisen näköiseksi tekee jos sitä hölvää mahdottomat määrät. Kun laittaa maltilla ja hieroo huolella päänahkaan, ei jää hiuksiin tahmaamaan. 

Vierailija
20/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätän hoitoaineen pois, kuivuu ja voi kutittaa. Sitten on Nizoral shampoo apteekista, jos epäilee pientä pintatulehdusta jonka vuoksi kutittaa. Hankalammissa tapauksissa tietenkin lääkäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi