Olenko minäkin siis ylipainoinen?
Ton "laihduttaminen ei ole vaikeaa"- ketjun innoittamana laskin itselleni BMI:n ja sain 26.1. Eli minulla olisi siis lievä ylipaino, koska menen rajan yli.
Järkytyin! Olen 173cm ja painan 78-79kg, syön lautasmallin mukaisesti ja säännöllisesti, vaatekokoni on yleensä 38 ja juoksen 40-50min 3 krt viikossa + 1krt tunnin kävelylenkki viikossa. Juoksun myötä kroppani on kiinteytynyt eli lihaksia on tullut ainakin jonkin verran. Itse asiassa painoni nousi 2kg, kun aloitin juoksun säännöllisesti.
Mutta siis mittareiden mukaan olen sitten ylipainoinen! Herrajee, mitä tässä nyt sitten enää voi tehdä?
Kommentit (45)
jos niillä meinaa selittää ylipainonsa...
paidoissa vaatekokoa 42, housut 38. En ole ylipainoinen, mutta ylimääräisiä makkaroita kyllä vyötäröltä löytyy.
paksu kun on vielä raskauskiloja jäljellä. Sun ihannepainohan on 63 kg eli 110kg pois pituudesta. Mutta itse kuitenkin parhaiten tiedät miltä näytät.
Pituutta 180 cm ja painoa 84-85kg eli bmi n.26. Kukaan ei ole kyllä koskaan lihavaksi haukkunut, lähinnä laihaksi. Mieheni on lihaksikas, ja tunnetusti lihas painaa enemmän kuin läski.. Painoindeksi ei siis kerro aina totuutta. Jos tunnet itsesi sopivaksi, liikut ja syöt hyvin, en näkisi mitään ongelmaa olevan. Ja jos mahdut 38 vaatteisiin (ilman että ahtaudut ;) ), olet hyvissä mitoissa.
Olen 171 cm ja 65 kg, ja mulla on vaatekoko 38/40. Eli en usko että 10 kg painavampi voi MILLÄÄN mahtua 38:aan
BMi antaa yleiskuvaa, mutta ei ole mikään ehdoton mittari. mittanauha ja rasvaprosentti kertovat paljon enemmän.
Ei ole mitenkään perusteltua, että BMI-rajat miehille ja naisille on samat. Mie son tosi helposti ylipainoinen jos on vähänkään lihaksikasta ja harteikasta mallia (ja jalkojen pituus tekee tosi paljon, yläkroppa voi olla kahdella miehellä/naisella saman kokoinen ja toisella jalat 10 cm lyhyemmät).
AV ei ole mikään lääkärikerho, joka voi määritellä lihavuuden. Katso mittais ja mittauta rasvaprosenttisi. Jos mahdut kokoon 38 ja olet yli 170, kyse EI voi olla ylipainosta. Tai sitten olet osi erikoisen mallinen.
Ainakin mulla on allien lisäksi ainoa paikka mistä saa kahmaistua ihonalaista "löllöä" peukalon ja etusormen varaan.
sillä ap:n mitoilla hän saa normaalipainon painaessaan 63-74.5kg (eli BMI 21-25). Eipä tunnu kovin "luotettavalle" mittarille, sillä onhan rajoissa ero 10kg!
Olen 171 cm ja painoin viimeisillään raskaana saman kuin ap. Normaalisti 60-65 kg. Mullakin vaatekoko on 38-40.
Olen 171 cm ja 65 kg, ja mulla on vaatekoko 38/40. Eli en usko että 10 kg painavampi voi MILLÄÄN mahtua 38:aan
eri valmistajilla on suuriakin eroja kokojen v'äljyydessä! Esim. Mexx:llä on tosi "pienet" koot. Ja toisekseen riippuu myös vähän siitä millaisia vaatteita pitää (vrt. tyköistuva jakku tai T-paita).
Olet ehkä sokea omalle ulkonäöllesi ja kehonkuvasi on vääristynyt. Sitä sattuu meille kaikille. Käy vaikka tekemässä kehonkuva testi. Sulle hyvä paino olisi siinä 60-65kg jos et ihan terveen painoindeksin alarajalle halua.
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl?language_id=1
Minulla on liian läski kuva itsestäni ;-) Valitsin tuossa sen kutosen, mutta olenkin sen mukaan vitonen. Tavoitteenani olisi vain se nelonen, eli muutama kilo pois - ja avot. Minullakin BMI 26. Vähän siis pitäisi puodottaa, että olisin sinut itteni kans.
ei AP, vaan ihan muuten vain onnellinen.
Toiset vaan painaa enemmän kuin toiset. Et mielestäni ole langanlaiha, vaan normaalipainoinen suomalainen nainen. (Just hyvä!)
Itse olen 176,5 cm ja painan 73,5 kg. Ulospäin en vaikuta mitenkään ylipainoiselta tm., mutta vähän masukumpua on ja muutenkin löysää lihaa.
Mä olen ruumiinrakenteeltani aika skrode, ja kyllä se ruumiinrakenne vaikuttaa myös. Mä oon pelkkää läskiä, mutta jos sä oot lihaksikas, niin paino voikin olla tuo. Ja mitä tulee vaatekokoon, mä käytän 38-42, m-xl, riippuen vaatteesta.
(Muut mitat, rinnat 95 cm, masu 83, peppu 103 cm. Tavoitteena olisi taas painaa 68 kg (minkä painoin pitkään ennen kuin aloin seurustella herkkusuun kanssa), mutta nyt raskaana (tosi alussa, joten ei vaikuta painoon) ollessa en aio ajatella syömisiä.
Jos viihdyt hyvin itsenäsi, niin pidä vaan toi!
Järkytyin! Olen 173cm ja painan 78-79kg, syön lautasmallin mukaisesti ja säännöllisesti, vaatekokoni on yleensä 38 ja juoksen 40-50min 3 krt viikossa + 1krt tunnin kävelylenkki viikossa. Juoksun myötä kroppani on kiinteytynyt eli lihaksia on tullut ainakin jonkin verran. Itse asiassa painoni nousi 2kg, kun aloitin juoksun säännöllisesti.
paksu kun on vielä raskauskiloja jäljellä. Sun ihannepainohan on 63 kg eli 110kg pois pituudesta. Mutta itse kuitenkin parhaiten tiedät miltä näytät.
t. 155cm
Jos joku sattui katsomaan eilen kanadan huippumalli haussa -ohjelmaa niin siinä oli kunto-ohjaaja tosin mies joka painoi 99kg eikä todellakaan ollut mikään pitkä. Bmi:n mukaan on ylipainoinen, mutta hänen rasvaprosenttinsa on 5, joten kaikkea muuta kuin lihava. Lihashan painaa enemmän kuin läski eli peili ja mittanauha kertoo totuuden.
BMi antaa yleiskuvaa, mutta ei ole mikään ehdoton mittari. mittanauha ja rasvaprosentti kertovat paljon enemmän.
voi käydä mittauttamassa?
Oma painoindeksini on 29,3 ja käyn useamman kerran viikossa about 45 min lenkillä sekä useamman kerran viikossa punttisalilla. Lisäksi koitan säännölllisen epäsäännöllisesti uida ja käydä pelaamassa sulkapalloa.
En syö erityisen terveellisesti, mutta en erityisen huonostikaan.
Joskus kymmenen vuota sitten painoindeksini oli 23,3 ja koin itseni ruman laihaksi. Kymmenessä vuodessa uskon lihasmassan kasvaneen 3 - 4 kg ja ja parikiloa lienee lihaksissa lisäksi vettä, kun salilla tulee käytyä kohtuullisesti. Tuolloin painoindeksin ollessa pienimmillään, eli 23,3 oli pääpaino lenkkeilyllä ja potkunyrkkeilyllä, ei niinkään punttisalillla.
Tästä siis päätelmänä, että kokisin itseni "liian laihaksi", jos painoindeksini putoaisi alle 25,4. Olen todella tyytyväinen, jos painoindeksini putoaa alkusyksyn aikana alle 27.
Kesälomalla tuli lihottua viitisen kiloa ja siitä pitää nyt päästä äkkiä eroon, vieläpä tässä kuussa, kalja onkin jo vaihtunut rasvattomaan maitoon ja lenkit hieman pidentyneet.
Painoindeksiä tärkeämpiä ovat:
1. viihtyvyys omassa kropassa
2. peili
3. mittanauha kertoo sopusuhtaisen rakenteen (lantio/vyötärö/rinta)
4. rasvaprosentti
5. puolison mielipide
6. erottuvatko lihakset, vai onko "alleja"
184 cm/101 kg (jos sukupuolella on väliä niin mainittakoon että olen mies).
miehinenkin näkökulma asiaan, kiitos!
jos ap:lla on muka niin isot rinnat, että vaikuttavat painoon, on sula mahdottomuus mahtua kokoon 38!
t. isorintainen BMI 27, yläosa 42