Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko minäkin siis ylipainoinen?

Vierailija
11.08.2008 |

Ton "laihduttaminen ei ole vaikeaa"- ketjun innoittamana laskin itselleni BMI:n ja sain 26.1. Eli minulla olisi siis lievä ylipaino, koska menen rajan yli.

Järkytyin! Olen 173cm ja painan 78-79kg, syön lautasmallin mukaisesti ja säännöllisesti, vaatekokoni on yleensä 38 ja juoksen 40-50min 3 krt viikossa + 1krt tunnin kävelylenkki viikossa. Juoksun myötä kroppani on kiinteytynyt eli lihaksia on tullut ainakin jonkin verran. Itse asiassa painoni nousi 2kg, kun aloitin juoksun säännöllisesti.

Mutta siis mittareiden mukaan olen sitten ylipainoinen! Herrajee, mitä tässä nyt sitten enää voi tehdä?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisesti pitää sanoa, että olet aika tuhti. Mutta jos voit hyvin, kuntosi on hyvä, syöt terveellisesti ja olet vielä tyytyväinen ulkonäköösi, niin anna olla.

Vierailija
2/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden ja eliniän kannalta sopiva painoindeksi on 23-27. Ole varmasti sopivan painoinen ja hyväkuntoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa....

Ap

Vierailija
4/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis paljonko ympärysmitat? rinta-vyötärö-lantio?

Vierailija
5/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä sokea omalle ulkonäöllesi ja kehonkuvasi on vääristynyt. Sitä sattuu meille kaikille. Käy vaikka tekemässä kehonkuva testi. Sulle hyvä paino olisi siinä 60-65kg jos et ihan terveen painoindeksin alarajalle halua.

http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl?language_id=1

Vierailija
6/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta 180 cm ja painoa 84-85kg eli bmi n.26. Kukaan ei ole kyllä koskaan lihavaksi haukkunut, lähinnä laihaksi. Mieheni on lihaksikas, ja tunnetusti lihas painaa enemmän kuin läski.. Painoindeksi ei siis kerro aina totuutta. Jos tunnet itsesi sopivaksi, liikut ja syöt hyvin, en näkisi mitään ongelmaa olevan. Ja jos mahdut 38 vaatteisiin (ilman että ahtaudut ;) ), olet hyvissä mitoissa.

Vierailija
7/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olet terveen, liikunnallisen ja normaalipainoisen näköinen nainen. Et laiha mutta et missään tapauksessa mikään tuhti tai lihava.

Vierailija
8/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 10 cm lyhyempi ja 30 kg (!) vähemmän painava. Mieheni on 175 cm pitkä (aika lyhyt siis mieheksi, mutta ap:ta pidempi) ja painaa alle 75 kg (harrastaa helvetisti urheilua; päivittäin 1-5 tuntia). Joten kyllä ap:n jollain tavalla "tuhti" täytyy olla. Onko kyse sitten toooosi isoista lihaksista vai mitä.

Vierailija
9/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihasmassansa osalta suht keskimääräisiä. Jos kumpikaan poikkeaa merkittävästi keskimääräisestä (tosi pitkä/lyhyt, tosi lihaksikas/lihakseton) niin ei kerro oletko lihava vai et.

Jos käytät kokoa 38 niin tuntuu tosi epätodennäköiseltä että olisit ylipainoinen.

Vierailija
10/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI on 24.5 eli siis hillkua vaille ylipaino. Onko hän sinusta silmämääräisesti lihava?

itse olen 10 cm lyhyempi ja 30 kg (!) vähemmän painava. Mieheni on 175 cm pitkä (aika lyhyt siis mieheksi, mutta ap:ta pidempi) ja painaa alle 75 kg (harrastaa helvetisti urheilua; päivittäin 1-5 tuntia). Joten kyllä ap:n jollain tavalla "tuhti" täytyy olla. Onko kyse sitten toooosi isoista lihaksista vai mitä.

Vierailija
11/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 175 cm pitkä ja kun painoin 75 kg niin lääkärikin alkoi vihjailla, että nyt olisi hyvä alkaa laihduttamaan ennen kuin painosta tulee ongelma. Tunsin itseni myös varsin pulleaksi. Nyt painan 69 kg , olen urheillut hullun lailla puoli vuotta (n. 30- 40 km juoksua viikko, pari spinningiä ja kuntosali), kroppa on kiinteytynyt ja olen kaikin puolin paljon paremmassa kunnossa. Aion laihduttaa vielä 4 kg. 65 olisi täydellinen paino. Saa nähdä saavutanko ikinä, paino ei kuitenkaan enää stressaa ja mieli on paljon parempi.

Vierailija
12/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettava se 5 kg pois, että pääsen BMI-mittarin mukaisesti norm.painoon. Ensin kai pitää jotenkin imeyttää noi tissit pois, niissä se suurin massa taitaa olla.

Ap

Vierailija
13/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on itse asiassa painanut viime vuosina n. 68 kg:sta n. 74 kiloon, riippuen siitä, harrastaako pääsääntöisesti tyyliin kiipeilyä (pakko olla tosi hoikassa ja notkeassa kunnossa) vai tyyliin surffia (saa isot reisilihakset ja kunnon sixpäckin, pitää olla tujummassa kunnossa). Joo, ei mieheni ole kyllä silmämääräisesti mitään muuta kuin "herkku", ja joskus silmään jopa liian laiha ;-).

Lähinnä vaan hahmotan meidän mittojen kautta tota ap:n habitusta. Aika vaikea uskoa, ettei hänellä olisi yhtään "ylimääräistä", kun paljon urheileva ja häntä pidempi miehenikin on kevyempi. Toisaalta, tunnen pituiseni (163 cm) naisen, joka on aina painanut yli 60 kg (jotain 64-69 kg omien sanojensa mukaan), eli itseäni 15-20 kg enemmän, ja hän on ihan oikeasti tosi hoikka. Lihaksikas ja urheilullinen, mutta ei taatusti YHTÄÄN läski. Hänellä on varmasti pienempi rasvaprosentti kuin minulla; siitä olen varma. Ihmiset on NIIN eri mallisia ja kokoisia. Kilokas ei ole välttämättä läski.

ysi

Vierailija
14/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan terveyden suhteen tilanteesi kuulostaa ideaalilta.

Ulkonäön suhteen makuja on monia, ja niin anorektisia ihmisiä maailma on täynnä, että mikä tahansa normaalipaino on jonkun mielestä liikaa. Eli ei sellaista voi miettiä.

Jos olet tyytyväinen, niin hienoa! Jos nyt paastoat muutaman kilon takia, voit joutua ojasta allikkoon, nimimerkillä kokemusta on.

Vierailija
15/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kehonrakentajille BMI antaa tulokseksi sairaalloisen ylipainon, vaikka kyse ei todellakaan ole siitä.

Vierailija
16/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liiku ollenkaan, enkä aina syökään terveellisesti.

Masentaa....

Ap

Vierailija
17/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on anoreksia-bulimia taustaa. Painoin alhaisemmillani 52kg, ja siihen rääkkiin ja tilaan en kyllä aio joutua....

Vierailija
18/45 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanotaanko nyt, että kyllä sä isokokoinen olet, mutta sitähän ne urheilemalla saadut lihakset teettää - ja ne nostavat painoakin. Ihmettelen kyllä kuitenkin suuresti tuota vaatekokoasi, koska itse olen samanpituinen mutta painan 15 kiloa vähemmän, silti käytän vaatekokoa 38/40 - eivätkä kyllä vaatteet roiku ylläni. Joten jossainhan sen 15 kiloa täytyy sussa olla, missä mulla ei ole. Luulen ihan rehellisesti, että käytät liian pieniä vaatteita, vaikket lihava olekaan.

Vierailija
19/45 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kiloa! Rankalla päivittäisellä liikunnalla voi kasvattaa noin 2kg lihasmassaa vuodessa. ap ei ole huippu-urheilija vaan ihan tavallinen normaaleissa määrin liikuntaa harrastava naisihminen. Kyllähän liikunta kiinteyttää, mutta ei se läskiä minnekään vie. Itse olen 175cm ja jos painaisin 78-79kg niin olisin kokoa 44-46. saisin painaa alle 60kg jotta olisin kokoa 38! Olen painanut alle 60 kiloakin ja silloin lenkkeilin päivittäin vähintään tunnin, pyöräili ja pelasin erilaisia pallopelejä. Kumma kun minun lihakset ei alkaneet painaa 20 kiloa...

Mun kaveri on 179cm ja painaa 72kg. Kaupassa ahtauti 38 koon housuihin ja suuttui mulle kun sanoin, että ne on ihan liian pienet. Napista ei kuulu jäädä jälkeä ihoon ja läskien tursuta yli. Hyvä ettei saumat repeilleet reisistä.

Koska ap olet viimeksi ostanut vaatteita? Vaatteet pystyy venymään useitakin kokoja jos niit pikkuhiljaa venytetään...

Vierailija
20/45 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta unohti täysin kertoa minkä verran syö... se ratkaisee sen painon!

Lautasmalli on hyvä, mutta ei kerro määrästä mitään.... niitä mallin mukaisia annoksia voi mennä vaikka kuinka monta päivässä... entäs muu syöminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi