Onko kukaan saanut raskauden jättämää alavatsalöllöä pienemmäksi...
...muuten, kuin kirurgin veitsen avulla?
Siis esim. oikean ruokavalion ja vaikka voimaharjoittelun yhdistelmällä tjsp. Jos siis löllö ei ole vielä sellainen kunnon roikkuva nahkapoimu, mutta häiritsee silti. Muistaakseni Jutta G. sanoi ohjelmassaan joskus, että monet vetoavat siihen kuinka vatsassa on nahkaa, joka ei lähde, mutta siellä nahan alla voi hyvin olla vielä rasvaa poltettavana.
Kokemuksia? Olenko turhan optimistinen?
Kommentit (15)
Liikunta ja ruokavalio, mahan kuoriminen ja rasvaaminen. Läskiä pois ja lihasta tilalle. Mahasta ei välttämättä täysin kireää saa, mutta huomattavaa muutosta voi saada aikaan.
Kyllä siihen ihan vähän voi vaikuttaa, mutta entiselleen ainakaan mulla ole tullut vaikka viimeisestä raskaudesta on aikaa jo 8 vuotta. Arvet vetää ihon ruttuun vaikka läskiä ei paljon olekaan.
Kiitos vastauksista, sen tiedostankin ettei entiseen ole paluuta. Olisi kuitenkin motivaation kannalta tärkeää nähdä edes jotain valoa tunnelin päässä :)
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:35"]Kyllä siihen ihan vähän voi vaikuttaa, mutta entiselleen ainakaan mulla ole tullut vaikka viimeisestä raskaudesta on aikaa jo 8 vuotta. Arvet vetää ihon ruttuun vaikka läskiä ei paljon olekaan.
[/quote]
Tämäkin on varmasti ihotyypistä ja ihmisestä ylipäätään riippuvainen juttu, sillä siskoni synnytti vajaa kolme vuotta sitten ja on elämänsä kunnossa nykyään, ei jälkeäkään raskaudesta muualla kuin rinnoissa.
Juu. Älä syö kauheasti raskausaikana niin vatsa ei kasva eikä jää löllöä.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:43"]Juu. Älä syö kauheasti raskausaikana niin vatsa ei kasva eikä jää löllöä.
[/quote]
:::DDD niin että mitä? No nyt saatiin oikea einstein linjoille. Mun paino nousi raskausaikana 8kg, vaan kyllä toi mahan ympärys melkoiseksi kasvoi, siellä oli 4kg vauvaa ja muutama kili istukkaa ja lapsivettä :DD
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:43"]Juu. Älä syö kauheasti raskausaikana niin vatsa ei kasva eikä jää löllöä.
[/quote]
:::DDD niin että mitä? No nyt saatiin oikea einstein linjoille. Mun paino nousi raskausaikana 8kg, vaan kyllä toi mahan ympärys melkoiseksi kasvoi, siellä oli 4kg vauvaa ja muutama kili istukkaa ja lapsivettä :DD
[/quote]
Ihana kirjoitusvirhe
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:43"]Juu. Älä syö kauheasti raskausaikana niin vatsa ei kasva eikä jää löllöä.
[/quote]
[/quote]
No mulla nousi myös joku 8-9 kg, vauva painoi sen 3 kg ja ei jäänyt löllykkää vatsaksi.t.6
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:43"]Juu. Älä syö kauheasti raskausaikana niin vatsa ei kasva eikä jää löllöä. [/quote] :::DDD niin että mitä? No nyt saatiin oikea einstein linjoille. Mun paino nousi raskausaikana 8kg, vaan kyllä toi mahan ympärys melkoiseksi kasvoi, siellä oli 4kg vauvaa ja muutama kili istukkaa ja lapsivettä :DD [/quote] No mulla nousi myös joku 8-9 kg, vauva painoi sen 3 kg ja ei jäänyt löllykkää vatsaksi.t.6
[/quote]
Ja sillä perusteella, että sun iho on elastista ja hyvin palautuvaa sorttia, päättelet, että kaikkien muidenkin kohdalla täytyy olla näin? Ja näinollen kaikki joille sitä mahalöllykkää jää, ovat vaan syöneet liikaa ja lihottaneet itseään liikaa?
Mä lihoin nuorena e-pillereiden aloittamisen jälkeen nopeasti jonkun kymmenen kiloa, ja siitä jo tuli ikävät raskausarvet, jotka vaan paheni kun tuon painon ja vähän enemmän laihtui, ja sama sitten molemmissa raskauksissa vaikkei painoa tullut mitenkään liikaa. Ei mulla edes ole koko vatsa raskausarpien peitossa, mutta yhtäkaikki alavatsa on sellanen vähän lölleröinen nahkapussi, ei kauheen paha seisoessa, mut jos oon kontillani, niin siinä alavatsan keskellä se nahka sitten roikkuu sellasena pussina. En usko, että laihtuminen sitä parantaisi muuten, päinvastoin, silloin kuin oli painoa muutama kilo enemmän, niin se rasvakerros vähän pingotti sitä ihoa niin ettei se roikkunut niin pahasta. Mitä enemmän sitä rasvaa sieltä lähtee, niin sitä "tyhjempi" eli siis roikkuvampi se iho on.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:43"]Juu. Älä syö kauheasti raskausaikana niin vatsa ei kasva eikä jää löllöä.
[/quote]
[/quote]
No mulla nousi myös joku 8-9 kg, vauva painoi sen 3 kg ja ei jäänyt löllykkää vatsaksi.t.6
[/quote]
Mulla nous molemmissa raskauksissa n. 18 kg paino, vatsa oli iso, vaikka olen muuten pieni. Ei jäänyt löllyköitä, vielä vähän huomaa ylimääräistä jos on tiukat farkut jalassa, mutta viimeisimmästä synnytyksestä vasta 3 kk. Ei se niistä syömisistä pelkästään oo kiinni. Söin ja syön edelleen paljon, myös herkkuja.
5 lasta. Jokaisella kerralla painoin liki 100 kiloa ja laihduin ennen seuraavaa raskautta. Vatsanympärys viimeisimmässä raskaudessa 120 senttiä nyt 86 ja laihis puolessavälissä. Alan näyttää taas naiselta! Säännöllinen, tavallinen kotiruoka ja lenkkeilyä, venyttelyä, ihon kuorintaa, rasvausta ja korsetti. Tavallinen kotijumppa riittää ja toistan venyttelyn. Hyvä ryhti. Pylly ylös penkiltä!
Vali vali.
Kaikki tietävät, että joidenkuiden naisten iho palautuu täydellisesti ja toisten jää rumaksi ja löysäksi.
Joko ottaa tuon riskin tai sitten jättää lapset tekemättä. Oma valinta.
Sain lapset 25- ja 27-vuotiaana. Ihan aika kutisti alavatsapömppiksen. Siihen meni noin vuosi synnytyksestä kummallakin kerralla.
Ei se valitettavasti siitä mihinkään lähde, joten ei auta muita kuin oppia elämään sen kanssa. Ehkä se ei ole nätti, mutta mitä sitten? Mulla on myös pussukka alavatsassa ja edellisen lapsen syntymästä on kahdeksan vuotta. Kun vähän katsoo mitä päälleen laittaa niin sen voi unohtaa kokonaan ja miestäni se ei ole häirinnyt tai seksielämäämme pilannut. Muuten olen ihan timmissä kunnossa. Kannattaa siis keskittyä muihin asioihin.