Tunnetko sinä hamstraajaa?
http://yle.fi/uutiset/hamstraaja_peittelee_kerailyvimmaansa_viimeiseen_asti/7598876
Millaisia ongelmia hamstraus on ko. henkilölle aiheuttanut?
Kommentit (55)
Mistä tuollainen johtuu, siis mitä tuossa on taustalla?
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:28"]Tunnen, maatnviljelijän ja äidin. Ahdistunut, lentää tuli perseen alla koko ajan.
[/quote]
Henkilöiden nimikirjaimet/paikkakunta?
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:02"]
Mistä tuollainen johtuu, siis mitä tuossa on taustalla?
[/quote]
Ei siihen tarvita muuta kuin lapsuuskoti jossa hävitettiin kaikki mahdollinen. Pahinta oli kun huomasi koulusta kotiin tullessa että jotain tärkeää oli poissa. Ja mitään ei olisi saanut ostaa.
Tunnen, itseni. En keräile mitään, enkä hanki tavaraa. En vain osaa heittää mitään pois. :(
Vieraita meillä ei juuri käy, koska häpeän kotiani.
Miehelläni on suuri vaikeus heittää mitään lehtiä pois. Meillä on viidentoista vuoden ajalta säästetty kaikki mahdolliset Koneviestit, Kamera-lehdet, Tekniikan Maailmat, Traktoripörssit sun muut miesten aikakauslehdet. Olen jyrkästi kieltäytynyt säilömään yli kaksi vuotta vanhoja lehtiä kodissamme, joten niitä on nyt miehen kotipuolen käytöstä poistettu suuli puolillaan pahvilaatikoissa. Mies ei koskaan lue niitä, ne ovat pikkuhiljaa homehtuneet, pois niitä ei kuitenkaan saa laittaa. Ja uusia tulvii taloon koko ajan. Itse laitan omat lehteni kiertoon ystäville ja sukulaisille aina luettuani ne.
Tunnen, äitini. Hän kerää roinaa kaikki paikat täyteen. Kaksikerroksisessa rintamamiestalossa on keittiö ja makuuhuone juuri ja juuri asuttavassa kunnossa, muut paikat ovat täynnä roinaa ja laatikoita, joiden sisältö on tuntematon.
Siivoaminen on mahdotonta. Joskus ehdotan että siivoaisimme yhdessä jonkin kaapin tai laatikon, ja sieltä löytyy ihan järjettömiä tavaroita, kuten rikkinäisiä muovipusseja tai jauhoja joissa valmistusmaa DDR. Mitään ei saa heittää pois, koska sitä varmasti vielä tarvitaan johonkin. Äidiltä ovat usein avaimet, sakset, ompelutarvikkeet ym. pikkuesineet hukassa ja niiden etsimiseen menee tuntikausia. Saunan pukuhuoneen penkillä ei mahdu istumaan, yläkertaan vieviä portaita mahtuu juuri ja juuri kulkemaan... Kauhulla odotan aikaa, jolloin äiti joutuu laitoshoitoon tai kuolee, koska talon tyhjentäminen jää minun vastuulleni.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:13"]
Miehelläni on suuri vaikeus heittää mitään lehtiä pois. Meillä on viidentoista vuoden ajalta säästetty kaikki mahdolliset Koneviestit, Kamera-lehdet, Tekniikan Maailmat, Traktoripörssit sun muut miesten aikakauslehdet. Olen jyrkästi kieltäytynyt säilömään yli kaksi vuotta vanhoja lehtiä kodissamme, joten niitä on nyt miehen kotipuolen käytöstä poistettu suuli puolillaan pahvilaatikoissa. Mies ei koskaan lue niitä, ne ovat pikkuhiljaa homehtuneet, pois niitä ei kuitenkaan saa laittaa. Ja uusia tulvii taloon koko ajan. Itse laitan omat lehteni kiertoon ystäville ja sukulaisille aina luettuani ne.
[/quote]
Järkky... Etkö voisi heittää niitä pois salaa?
Tunnen erään, jolla homma on luisumassa käsistä hamstraamisen suuntaan. Hän itse pitää hamstraamista hyveenä ja ajattelee vanhan kansan tavalla, että tulee vielä jokin pula-aika ja tuota voirasiaa saattaa vielä joskus tarvita... Mutta jos niitä pölyisiä voirasioita on jokainen nurkka väärällään, niin pitäisi ottaa järki käteen.
Tunnen, maatnviljelijän ja äidin. Ahdistunut, lentää tuli perseen alla koko ajan.
Taidan olla minä itse. En ostele mitään, mitä en oikeasti tarvitse. Silti kaksikerroksinen talomme on täynnä tavaraa. Saan paljon kaikkea mm. vaatteita ystäviltäni. Useampikin kuolinpesä ollaan peritty mieheni kanssa. Kierrätän ahkerasti mm. lehtiä ja lasten vaatteita. Vien ylimääräiset aikuisten vaatteet UFFin laatikkoon. Myyn tavaroitamme aktiivisesti Huuto. netissä ja kauppakin käy. Silti talossamme on kamalasti kaikkea, mm. kirjoja. Mitä niille voi tehdä, kun en roskiinkaan raaski heittää?
Tunnen yhden jolla tuhansia lehtileikkeitä. Pieniä ja isompia. Leikannut kuvia ja kuvittelee tekevänsä vielä muotokuvia joita sitten myy näille henkilöille.
Sitten vaatteita on satamäärin.
Ja suuri osa sellaisia joita se ei tule käyttämään.
Kunhan haaveilee.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:31"]Taidan olla minä itse. En ostele mitään, mitä en oikeasti tarvitse. Silti kaksikerroksinen talomme on täynnä tavaraa. Saan paljon kaikkea mm. vaatteita ystäviltäni. Useampikin kuolinpesä ollaan peritty mieheni kanssa. Kierrätän ahkerasti mm. lehtiä ja lasten vaatteita. Vien ylimääräiset aikuisten vaatteet UFFin laatikkoon. Myyn tavaroitamme aktiivisesti Huuto. netissä ja kauppakin käy. Silti talossamme on kamalasti kaikkea, mm. kirjoja. Mitä niille voi tehdä, kun en roskiinkaan raaski heittää?
[/quote]
Anna ja myy.
Tyttärestäni on tulossa sellainen. Ei heitä mitään ikinä pois. Jokainen paperilappu on tallessa ekaluokasta asti( hän on 26 v). Heitän salaa pois tavaraa hänen huoneestaan ( ei asu enää kotona).
U