Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylivilkas, koulussa jatkuvaa häiriöitä aiheuttava adhd-poika aikoo kultasepäksi!

Vierailija
04.11.2014 |

Sellaiseen koulutukseen aikoo siis keväällä hakea. Mitähän siitäkin tulee, kun pojan touhu on järkyttävää sähläystä ja säätöä.. Minkälaiset mahdollisuudet hänellä on onnistua, tai edes päästä kouluun sisään kun keskiarvo on 7.5..käytösnumerokin 6...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi, että haluaa sentään jotain! Niin moni on mielestään ihan epäonnistunut eikä mikään kiinnosta!

Vierailija
2/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tue poikaa täysillä! Usko häneen sataprosenttisesti! Se on sun tehtävä äitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on siis aina ollut kiinnostunut aiheesta, mutta mutta.. asiakaspalvelutaidot huonot, keskittyisi varmasti mieleiseen hommaan, mutta kun kiinnostus herpaantuu, on kuin norsu posliinikaupassa. Ei mielestäni kovin hyvä yhtälö. Kyse ei ole omasta lapsesta, mutta läheisestä jonka haluaisin onnistuvan elämässään.

Vierailija
4/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että yrittää ja on mielenkiintoinen ala löytynyt.Ehkä jos ala tarpeeksi kiinnostaa, voi hyvinkin onnistua, ja jos ei; Siperia opettaa.

Vierailija
5/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriköinti voi johtua turhautumisesta koska peruskoulu ei todellakaan ole suunniteltu keskittymishöiriöisille. Käytännöllinen mielekäs ala voi olla just se mikä lievittää myös oireilua. ADHD ei tarkoita etteikö voisi ikinä keskittyä mihinkään.

Vierailija
6/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa lytätä ennakkoon, ettei vois onnistua!

Tunnen muutamia ihmisiä vastaavanlaisilla eri diagnooseilla, jotka ovat tarpeeksi mielenkiintoisen työn löydyttyä saaneet kanavoitua esim. ylivilkkauden edukseen tai suitsittua jotain piirrettä, kun kerrankin on tarpeeksi kiinnostava juttu, johon keskittyä.

Vierailija
7/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen miehen joka oli koko peruskoulu ajan rasavilli yms. eli ADHD. Nykyään tekee tatuointeja, ja hyviä sellaisia. Uskon että tekee ihan hyvää tehdä työtä mihin pitää keskittyä ihan kokoajan ja joka on pikkutarkkaa. Ei pääse turhautuun.

Vierailija
8/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD rauhoittuu teini-iän ja aikuisuuden myötä monilla melkein apaattisuudeksi tai flegmaatisuudeksi. Ihan taatusti ADHD-ihminen voi olla kultaseppä, heillä on monest suorastaan "autistisia" kykyjä keksittyä johonkin pieneen askarointiin lumoutuneena. Eikä kultasepän tarvitse olla asiakaspalvelija, hänhän on käsityöläinen omassa verstaassaan :O

MInun ADHD-poikani (diagnoosi peruttiin myöhemmin) rentoutuu tekemällä origameja. Kun käsillä on tekemistä, pää lepää.

Vierailija
9/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:43"]

Tue poikaa täysillä! Usko häneen sataprosenttisesti! Se on sun tehtävä äitinä.

[/quote]

Näin minäkin ajattelen! Se on ihan kauheaa että omat vanhemmat joskus vievät nuoren uskoa itseensä eivätkä tue sitä.

Itsellenikin kävi niin, että vanhemmat yrittivät suostutella amikseen, koska olivat varmoja että minun järkeni ei riitä lukioon saati opintoihin siitä eteenpäin. Yläasteen jälkeen oli keskiarvo vain 6,4 joo, mutta itse tiesin ettei se järjestä ollut kiinni vaan oli vähän levoton nuoruus vaan... Vanhempieni suoranaisesta pilkasta ja ivasta huolimatta menin lukioon, suoritin sen ja nykyisin olen diplomi-insinööri. Valitettavasti monella muulla nuorella sisu ei riitä taistella vanhempia vastaan, vaan he uskovat sen jos vanhemmat ja esim. opo väittävät ettei ole johonkin mahdollisuuksia. Vaikka hyvinkin voisi olla kun motivaatiota on ja yrittää! 

Vierailija
10/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ADHD/ADD-ihmisillä on keskittymisvaikeuksien lisäksi ns. ylikeskittymistä omiin mielenkiinnon kohteisiin. Kultaseppä kuulostaa loistavalta ammatinvalinnalta!

Vierailija
11/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan valinta voi olla onnistunutkin, työ vaatii tietysti keskittymistä, mutta ei se ole mikään mahdottomuus vaikka onkin adhd, tuossa voi käydä ihan päinvastoin ja pystyykin keskittymään mielenkiintoiseen asiaan ihan eri tavalla.

Vierailija
12/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin oikeasti kiinnostaa, niin siihen jaksaa keskittyä. Tsemppiä pojalle ja toivottavasti pääsee haluamalleen alalle.

Vierailija
13/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori ja ADHD ei oikein pysynyt kurissa, vanhemmat ostivat minulle pienoismalleja koottaviksi. Oli kuulemma perheneuvolassa ihan suositeltu, kun siinä kehittyy kärsivällisyys ja keskittyminen tms. Ilmeisesti minua auttoi, kun kuitenkin minun ADHD oli keskivaikeaa luokkaa ja koskaan en mitään lääkkeitä syönyt yms.
T. Olen suurimman osan ajasta normaali maisema suunnittelija

Vierailija
14/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulun bilehile, jolle kunnon tytöt nauroivat, tekee nyt kovempaa uraa kuin kukaan niistä hissukoista. Niin se elämä heittelee.

Vierailija
15/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiva että uskotte että voi onnistua. Mietin itse vaan että sillä alalla sählääminen tulee kalliiksi. Ehkä poika sitten rauhoittuu vuosien saatossa, toivotaan näin. Onko noihin opintoihin vaikea päästä, tarvitseeko kovasti nostaa vielä keskiarvoa?

Vierailija
16/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ADHD:han vasta jaksaakin keskittyä kun on jotain häntä kiinnostavaa tekemistä. Silloin kun ahdh on kiinnostunut jostain, koko maailma katoaa ympäriltä ja keskittyy vaan siihen yhteen juttuun.

Itse olen adhd:na oppinut puhumaan vieraita kieliä paljon muita koulukavereitani paremmin koska olen jaksanut opiskella ja päntätä kuukausia putkeen lähes tauotta. Todellakin kannustat poikaasi nyt siihen kultasepän hommaan!!

Vierailija
17/17 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:52"]

Monella ADHD/ADD-ihmisillä on keskittymisvaikeuksien lisäksi ns. ylikeskittymistä omiin mielenkiinnon kohteisiin. Kultaseppä kuulostaa loistavalta ammatinvalinnalta!

[/quote]

Komppaan tätä. En osaa ajatella, että ADHD automaattisesti ei voisi menestyä tarkkuutta, keskittymistä, materiaalituntemusta ja esteettistä silmää vaativassa, hienossa ammatissa. 

Ap tuntuu ajattelevan kultaseppää kultakaupan myyjänä, mä taas korujen tekijänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä