Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ajattelenko nyt jotenkin kummallisesti muka? Asiaa kaverisuhteesta.

Vierailija
19.09.2021 |

Kaveri kesän alussa veti pystyyn törkeästi erään tapaamisemme. Tämä törkeys ei ole pelkästään minun kuvitelmaani, vaan muutkin ovat sanoneet että onpas sinulla "mukava" ystävä.
Meni monta kuukautta ettei hänestä kuulunut mitään, enkä ottanut itsekään yhteyttä koska en kokenut sen tässä tilanteessa olevan minun osani. No sittemmin kaveri soitti muina miehinä, ja kysyi puhelun päätteeksi olenko päivänä x kotona, että hän tulisi käymään. Lupauduin, koska halusin lopettaa puhelun. Myöhemmin laitoin viestiä että olinkin sopinut kys. ajalle muuta.
Nyt kaveri kyselee että onko joku hätänä, kun en selvästikään halua nähdä.

Minä olen sitä mieltä että hänen tulisi tietää miksi en halua nähdä kyselemättä, eli ymmärtää itse ettei pystyyn vetäminen ollut kiva juttu, ja pyytää ehkä jopa anteeksi sitä.
Toisekseen, olen huomannut tässä kuukausien aikana että on oikeastaan ollut mukavaa kun ei ole tarvinnut nähdä.
Olen huomannut että hän puhuu tosi paljon itsestään, on kysyvinään mitä kuuluu, mutta puhuu kuulumisteni päälle omia juttuja. Soittokin oli vain hänen asioiden listaamista minun kuunnellessa hiljaa.

Mielestäni minun ei tarvitse alkaa selittelemään hänelle mitään, mutta eräs toinen kaverini sanoi että tottakai pitää asiasta keskustella tämän kaverin kanssa.
Kumpi tässä on oikeassa?
Jos lähdetään siitä että minun pitää tehdä niin kuin MINUSTA hyvältä tuntuu, ja kuten itse koen itselleni oikeaksi.
Mielestäni olen oikeassa, enkä saa asian rääpimisestä mitään itselleni, kuin ehkä pahan mielen. En myöskään enää näiden muutaman kuukauden valossa halua olla kaveri tuon ihmisen kanssa. Toisaalta kaveria kohtaan olisi reilua kertoa asia hänellekin.
Silti olen taipuvainen ajattelemaan tässä ensi sijassa itseäni, kuten kaverinikin on tehnyt jo vuosi kausia, mm. kesän alussa, kun veti törkeästi pystyyn.
Näkökulmia?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että tuo kaveri ei huomaa käyttäytyvänsä huonosti, mitään et saavuta sillä että uhriudut ja pidät suusi kiinni vaikka et vastaisuudessa haluaisikaan olla enää kaverisi kanssa tekemisissä.

Ei tarvitsekaan saavuttaa minun sillä mitään. Näen etten ITSE saavuta mitään myöskään sillä että avaisin suuni, kun en kerran aio olla tekemisissä enää.

Vierailija
22/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin merkillistä että vauvislaiset on sitä mieltä että pitäisi vain sietää huono kohtelu toisilta ja sitten vielä pyrkiä auttamaan  huonosti kohtelevia elämässään eteenpäin :D :D :D

Mistäs moinen? 

Jatkaisin hyväksi toteamallani tavalla, enkä lotkauttaisi korvaani muiden mielipiteille. Taitavat olla juuri  tällaisten toisia polkevien mielipiteitä muutenkin ;) ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perin merkillistä että vauvislaiset on sitä mieltä että pitäisi vain sietää huono kohtelu toisilta ja sitten vielä pyrkiä auttamaan  huonosti kohtelevia elämässään eteenpäin :D :D :D

Mistäs moinen? 

Jatkaisin hyväksi toteamallani tavalla, enkä lotkauttaisi korvaani muiden mielipiteille. Taitavat olla juuri  tällaisten toisia polkevien mielipiteitä muutenkin ;) ;)

No ei tarvi, mutta helpommalla sitä varmaan pääsee ihan ITSEKIN (mitä tässä nyt jankutetaan) sanomalla rehellisesti miksi ei kiinnosta enää nähdä, eikä vänkäillä ristiriitaisesti puheiden ja tekojen välillä. Ei sitä tarvitse jäädä sen enempää vatvomaan ja selittelemään, kun sen kerran on sanonut.

Vierailija
24/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kertomasi perusteella oikeutettua suuttua hänen käytöksestään, tosin pliis älä käytä termiä vetää pystyyn enää, kukaa ei tiedä mitä se tarkoittaa :D Mutta hän siis teki oharit, esitti ettei näe viestejä ja teki muuta. Tottakai siitä saa loukkaantua.

Mutta tiedätkö, on lapsellista mököttää suuttuneena ja olettaa että toinen tajuaa siitä mistä hiertää. Jätät koko asian vaan auki ja oikeastaan sulle itselle voi jäädä kalvamaan se, että oisinpa sanonut suorat sanat joskus. Jos et sano, se asia jää turhaan sun mieleen ja raivo kytee siellä. Heti kun sanot kaverille asiallisesti 

"tekemäsi oharit oli tosi törkeät ja loukkaavat, enkä halua olla enää tekemisissä sen kummemmin. " niin se möykky sun sisälläkin katoaa ja et enää haudo tätä asiaa. Ja se on samalla sun ex kaverillekin hyvä opetus. Sun ei *tarvi* miettiä muita elämässä, mutta jos haluut olla hyvä ihminen ja seisoa tekojesi takana ylpeästi, sä kerrot hänelle sen syyn suuttumukseen ennenkun katkot välit.

Vierailija
25/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olisin saattanut jäänyt murjottamaan ja pitämään etäisyyttä. Nykyään toivoisin, että minulla olisi rohkeutta kertoa loukkaantumisestani, mieluiten heti.

Vierailija
26/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kertomasi perusteella oikeutettua suuttua hänen käytöksestään, tosin pliis älä käytä termiä vetää pystyyn enää, kukaa ei tiedä mitä se tarkoittaa :D Mutta hän siis teki oharit, esitti ettei näe viestejä ja teki muuta. Tottakai siitä saa loukkaantua.

Mutta tiedätkö, on lapsellista mököttää suuttuneena ja olettaa että toinen tajuaa siitä mistä hiertää. Jätät koko asian vaan auki ja oikeastaan sulle itselle voi jäädä kalvamaan se, että oisinpa sanonut suorat sanat joskus. Jos et sano, se asia jää turhaan sun mieleen ja raivo kytee siellä. Heti kun sanot kaverille asiallisesti 

"tekemäsi oharit oli tosi törkeät ja loukkaavat, enkä halua olla enää tekemisissä sen kummemmin. " niin se möykky sun sisälläkin katoaa ja et enää haudo tätä asiaa. Ja se on samalla sun ex kaverillekin hyvä opetus. Sun ei *tarvi* miettiä muita elämässä, mutta jos haluut olla hyvä ihminen ja seisoa tekojesi takana ylpeästi, sä kerrot hänelle sen syyn suuttumukseen ennenkun katkot välit.

En koe että minun tarttee olle "hyvä ihminen" sellaisille jotka eivät sitä minua kohtaan ole. En jää hautomaan raivoissani myöskään tätä, kuten en mitään muutakaan asiaa elämässäni ole jäänyt. Mistään ei myöskään ole jäänyt mitään "möykkyjä" kun olen aina tehnyt niin kuin itse parhaaksi koen. En kaipaa opetuksia ex-kaverilleni, ja kaveruus päättyi minun osaltani tuohon tapahtumaan muutamia kuukausia sitten, varsinkin kun mitään ei hänestä temppunsa jälkeen kuulunut kuukausiin. Seison aina tekojeni takana, eikä mielestäni ole minun häpeäni ettei kaverini niin tee. Jos toinen ei tajua "mistä hiertää" vaikka on noin tökerösti toiminut, niin minulle se kertoo ihan tarpeeksi ihmisestä.

Tykkäsin viestistäsi silti, koska kerrot miten itse tekisit, miksi tekisit niin, ja selvästi tarkoitat asiasi hyvällä.

Itse kuitenkin olen erilainen, ja tässäpä avasinkin miten asian itse näen.

En myöskään koskaan olettaisi että tekemieni OHAREIDEN jälkeen voisin muina miehinä palata asialle, kuin en olisi koskaan ohareita tehnytkään. Jos ystävyys olisi minulle arvokas, niin en tekisi ohareita, jos peruisin, niin peruisin hyvissä ajoin, ja hyvästä syystä. Se että on menossa toisen kaverin kanssa rilluttelemaan ei ole hyvä syy edes silloin kun ilmoittaa ettei ole tulossa, jos toinen on jo nähnyt vaivan. Jos jossain ihmeen mielenhäiriössä kuitenkin tekisin niin kuin tämä kaveri, niin vähintä mitä tekisin olisi pyytäminen anteeksi välittömästi tapahtuneene jälkeen.

ap

Vierailija
27/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis jos haluat päättää ystävyyden niin kyllähän se kaveri ymmärtää, että suhteenne on viilentynyt jos vain jätät vastaamatta hänelle mihinkään, mutta aikuinen ihminen kertoisi miksi olet suivaantunut hänelle ja miksi et halua tavata häntä. Hän voisi oppia siitä jotakin ja muuttaa käytöstään. Tai sitten hän ei näe itsessään mitään vikaa ja suivaantuu ja ystävyytenne/kaveruutenne jää siihen. Itse voit aina käyttäytyä hyvin tilanteessa kuin tilanteessa ja tässä tapauksessa voisit sanoa kaverille suoraan miltä sinusta tuntui ja miksi et halua tavata häntä.

Ymmärrän että KAVERILLE tulee parempi mieli, mutta lähden nyt tässä siitä mikä minulle itselleni on parasta. 

En halua enkä jaksa alkaa parantamaan entisen kaverini tulevia suhteita, mielestäni se ei kuulu minulle. Olisi eri asia jos haluaisin meidän vielä olevan ystäviä, jota luulin että halusinkin, mutta viiemiset kuukaudet ovat kirjastaneet ettei suhde ollut minulle kovin hyvä.

Miksi minun pitäisi käyttää aikaani ja mahdollisesti ottaa haukut vastaan tai selitykset jotta HÄNELLÄ olisi seuraaviin suhteisiin enemmän työkaluja? Eihän hänkään ole ollut kummoinen kaveri minulle.

Pystyyn vetäminen tarkoittaa sitä että sovitaan yhdessä jotain, ja sitten toinen ei saavukaan paikalle. Omassa tapauksesani olin käyttänyt paljon aikaa ja vaivaa, eikä kaveri vastannut puhelimeensa, ei viesteihin, eikä saapunut paikalle, ja kuukausia myöhemmin on kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Suuttuisin minäkin, jos kaveri tekisi tuollaiset oharit eikä edes pahoittelisi mitenkään tai edes ottaisi yhteyttä moneen kuukauteen. Olisin varmaan sanonut silloin oharien jälkeen, miten paljon hänen käytöksensä loukkasi minua ja sitten olisin antanut olla, jos ei olisi tajunnut pyytää anteeksi.

Vierailija
28/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis jos haluat päättää ystävyyden niin kyllähän se kaveri ymmärtää, että suhteenne on viilentynyt jos vain jätät vastaamatta hänelle mihinkään, mutta aikuinen ihminen kertoisi miksi olet suivaantunut hänelle ja miksi et halua tavata häntä. Hän voisi oppia siitä jotakin ja muuttaa käytöstään. Tai sitten hän ei näe itsessään mitään vikaa ja suivaantuu ja ystävyytenne/kaveruutenne jää siihen. Itse voit aina käyttäytyä hyvin tilanteessa kuin tilanteessa ja tässä tapauksessa voisit sanoa kaverille suoraan miltä sinusta tuntui ja miksi et halua tavata häntä.

Ymmärrän että KAVERILLE tulee parempi mieli, mutta lähden nyt tässä siitä mikä minulle itselleni on parasta. 

En halua enkä jaksa alkaa parantamaan entisen kaverini tulevia suhteita, mielestäni se ei kuulu minulle. Olisi eri asia jos haluaisin meidän vielä olevan ystäviä, jota luulin että halusinkin, mutta viiemiset kuukaudet ovat kirjastaneet ettei suhde ollut minulle kovin hyvä.

Miksi minun pitäisi käyttää aikaani ja mahdollisesti ottaa haukut vastaan tai selitykset jotta HÄNELLÄ olisi seuraaviin suhteisiin enemmän työkaluja? Eihän hänkään ole ollut kummoinen kaveri minulle.

Pystyyn vetäminen tarkoittaa sitä että sovitaan yhdessä jotain, ja sitten toinen ei saavukaan paikalle. Omassa tapauksesani olin käyttänyt paljon aikaa ja vaivaa, eikä kaveri vastannut puhelimeensa, ei viesteihin, eikä saapunut paikalle, ja kuukausia myöhemmin on kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

No olet aika outo ihminen, kun kuvittelet ystäväsi lukevan ajatuksiasi. Mistä hän saattoi tietää, että olit nähnyt vaivaa tapaamisen eteen? Kysyitkö edes syytä sille, ettei hän tullut paikalle? Jos ette olleet oharien jälkeen tekemisissä, hän ei välttämättä edes muista tapahtunutta. Silti ohareille saattoi olla hyväkin syy.

Tuollainen kuvitelma, että muilla on kristallipallo, on hemmetin lapsellinen. Ja näyt jatkavan samassa tyylilajissa edelleen, kun katsot, että sinun pitää ajatella vain omaa etuasi ja mukavuuttasi, "ei mun tartte mitään selittää".

6

Vierailija
29/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet aika outo ihminen, kun kuvittelet ystäväsi lukevan ajatuksiasi. Mistä hän saattoi tietää, että olit nähnyt vaivaa tapaamisen eteen? Kysyitkö edes syytä sille, ettei hän tullut paikalle? Jos ette olleet oharien jälkeen tekemisissä, hän ei välttämättä edes muista tapahtunutta. Silti ohareille saattoi olla hyväkin syy.

Tuollainen kuvitelma, että muilla on kristallipallo, on hemmetin lapsellinen. Ja näyt jatkavan samassa tyylilajissa edelleen, kun katsot, että sinun pitää ajatella vain omaa etuasi ja mukavuuttasi, "ei mun tartte mitään selittää".

6

Kysymykseesi on vastaus aiemmin ketjussa, joten oletan että käyt sieltä lukemassa.

edellisenä iltana on vielä juteltu tapaamispäivästä, ja silloin olen kertonut että kaikki on valmista, ja mitä olen hankkinut iltaa varten.  Mun mielestä sä olet outo jos sulta pitää muiden kysellä myöhemmin tekemisesi ohareiden perään. Itse en sellaisista kavereista perusta.

ap

Vierailija
30/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä tarkoitat pystyyn vetämisellä.

Mutta aina pitäisi käyttäytyä itse asiallisesti ja rehdisti. Siihen kuuluu minusta suoruus. Jos odotat muilta rehtiä käytöstä, käyttäydy itsekin niin. Eli kerro suoraan, että olet loukkaantunut hänelle näistä ja näistä syistä ja tällä hetkellä olosi on sellainen, että et välitä hänen kanssaan olla tekemisissä.

Saapa ainakin tilaisuuden pyytää anteeksi ja muuttaa käytöstään. Jos välinne menevät, lopputuloshan on täsmälleen sama, mihin suuntaan nytkin olette menossa. Sillä erotuksella, että hän ainakin sitten tietää, mistä välirikko johtuu ja hänellä on mahdollisuus kehittyä ihmisenä.

Jos et kykene sanomaan tuota suoraan, pane tekstari. "Olet ihmetellyt, miksi emme ole nähneet aikoihin. Syynä on edellinen tapaamisemme x.y., olen erittäin loukkaantunut siitä yhä, koska x ja y. Olen sitä mieltä, että jos et pyydä anteeksi ja muuta käytöstäsi, ystävyytemme päättyy."

En tarvitse anteeksipyyntöä jos hän ei ole itse tietävinään mistä viileys johtuu. Siis MINÄ en halua. Mulle kyse on siitä että minun pitäisi käyttää aikaani edelleen häneen, ja varjella jopa hänen tuevia suhteitaan ettei hänelle vain käy huonosti, joten koulutanpa nyt vielä vaikken koe häntä edes kaveriksi enää. 

Lopputulos varmaankin on sama, mutta nyt lopputulos on se että ei vain pidetä enää yhteyttä, joka on MINULLE helpompi tapa, ja toisessa on mahdollisuus vaikka ja mihin, ehkä jopa siihen että levittelee minusta sitten juttuja että olen pikkumainen, tai että yhtäkkiä vain sanoin etten enää halua olla kaveri, jne. tulee riitaa, saan kuulla kunniani, ihan mitä vain ei toivottua MINULLE.

Ymmärrän että kaverille tulee kaikkea hyvää ja kivaa, mutta miksi minun pitää ajatella nyt ensisijaisesti kaverin tulevaisuutta, ja hyvää oloa omani yli?

Tähän siis haluaisin vastauksen.

Siksi, että a) toisin kuin väität, asia on jäänyt sinua kaivelemaan aika lailla, et muuten olisi tuollaista aloitusta rustannut. Jos et sano sanottavaasi suoraan, et pääse asian yli yhtä helposti.

b) suoruus on hyvää ihmisyyttä ja jos vaadit ja odotat muiden toimivan ystävyyssuhteissa hyvin, sinunkin on niin toimittava. Nyt sinä välttelet ja luimuilet. Lopeta tuollainen kynnysmattoilu ja kasvata itsellesi selkäranka!

6

Vierailija
31/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo päättänyt kantasi asiaan, joten miksi enää kyselet?

Vierailija
32/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6

Kysymykseesi on vastaus aiemmin ketjussa, joten oletan että käyt sieltä lukemassa.

edellisenä iltana on vielä juteltu tapaamispäivästä, ja silloin olen kertonut että kaikki on valmista, ja mitä olen hankkinut iltaa varten.  Mun mielestä sä olet outo jos sulta pitää muiden kysellä myöhemmin tekemisesi ohareiden perään. Itse en sellaisista kavereista perusta.

ap

En ole koskaan tehnyt ohareita selittämättä syytä, mutta en myöskään toisaalta kuvittele, että minä olen jotenkin pyhä olento, jonka kanssa on lähdettävä tapaamiseen vaikka mitä tapahtuisi. Ja sanon ihan suoraan, jos loukkaannun jostakin.

Sinä odotat kaveriltai suoruutta, mutta et itse toimi niin. Miksi?

6

Vierailija
33/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs moinen? 

Minä veikkaan, että suurin osa on ap:ta vastaan ihan vain tuo "vetää pystyyn" -fraasin takia. Jos ap olisi käyttänyt järkevämpää ilmaisua, olisivat kommentoijat todennäköisemmin hänen puolellaan.

Vierailija
34/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa vetää pystyyn?

Ei yhtään mitään. Se on aloittajan itse keksimä mukanerokas ilmaisu.

Vierailija
35/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6

ap

Niinpä. Millainen ihminen ei tajua selittää ja pyytää anteeksi ohareita heti kun vain pystyy? Onko sellainen käytös jonkun mielestä hyväksyttävää?

Vierailija
36/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6

ap

Niinpä. Millainen ihminen ei tajua selittää ja pyytää anteeksi ohareita heti kun vain pystyy? Onko sellainen käytös jonkun mielestä hyväksyttävää?

Ei?

Vierailija
37/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs moinen? 

Minä veikkaan, että suurin osa on ap:ta vastaan ihan vain tuo "vetää pystyyn" -fraasin takia. Jos ap olisi käyttänyt järkevämpää ilmaisua, olisivat kommentoijat todennäköisemmin hänen puolellaan.

Minä taas veikkaan, että ihmiset nyt enimmäkseen ovat vaan suoria ja rehellisiä, ja ymmärtävät, että kaikki ihmissuhteet, myös ystävyydet, vaativat hiukan vaivannäköä joskus. Totta kai saa suuttua ohareista, mutta aika outo on ihminen, joka ei siitä kerro, vaan jää sitä märehtimään ap:n tapaan, siinä pelossa, että toinen vähän hermostuu siitä, että häntä kritisoidaan.

Vierailija
38/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta aina pitäisi käyttäytyä itse asiallisesti ja rehdisti. Siihen kuuluu minusta suoruus. Jos odotat muilta rehtiä käytöstä, käyttäydy itsekin niin. Eli kerro suoraan, että olet loukkaantunut hänelle näistä ja näistä syistä ja tällä hetkellä olosi on sellainen, että et välitä hänen kanssaan olla tekemisissä.

Saapa ainakin tilaisuuden pyytää anteeksi ja muuttaa käytöstään. Jos välinne menevät, lopputuloshan on täsmälleen sama, mihin suuntaan nytkin olette menossa. Sillä erotuksella, että hän ainakin sitten tietää, mistä välirikko johtuu ja hänellä on mahdollisuus kehittyä ihmisenä.

Jos et kykene sanomaan tuota suoraan, pane tekstari. "Olet ihmetellyt, miksi emme ole nähneet aikoihin. Syynä on edellinen tapaamisemme x.y., olen erittäin loukkaantunut siitä yhä, koska x ja y. Olen sitä mieltä, että jos et pyydä anteeksi ja muuta käytöstäsi, ystävyytemme päättyy."

En tarvitse anteeksipyyntöä jos hän ei ole itse tietävinään mistä viileys johtuu. Siis MINÄ en halua. Mulle kyse on siitä että minun pitäisi käyttää aikaani edelleen häneen, ja varjella jopa hänen tuevia suhteitaan ettei hänelle vain käy huonosti, joten koulutanpa nyt vielä vaikken koe häntä edes kaveriksi enää. 

Lopputulos varmaankin on sama, mutta nyt lopputulos on se että ei vain pidetä enää yhteyttä, joka on MINULLE helpompi tapa, ja toisessa on mahdollisuus vaikka ja mihin, ehkä jopa siihen että levittelee minusta sitten juttuja että olen pikkumainen, tai että yhtäkkiä vain sanoin etten enää halua olla kaveri, jne. tulee riitaa, saan kuulla kunniani, ihan mitä vain ei toivottua MINULLE.

Ymmärrän että kaverille tulee kaikkea hyvää ja kivaa, mutta miksi minun pitää ajatella nyt ensisijaisesti kaverin tulevaisuutta, ja hyvää oloa omani yli?

Siksi, että a) toisin kuin väität, asia on jäänyt sinua kaivelemaan aika lailla, et muuten olisi tuollaista aloitusta rustannut. Jos et sano sanottavaasi suoraan, et pääse asian yli yhtä helposti.

b) suoruus on hyvää ihmisyyttä ja jos vaadit ja odotat muiden toimivan ystävyyssuhteissa hyvin, sinunkin on niin toimittava. Nyt sinä välttelet ja luimuilet. Lopeta tuollainen kynnysmattoilu ja kasvata itsellesi selkäranka!

6

Tämä asia on pinnalla NYT, joten tottakai se aiheuttaa tuntemuksia, sehän on ihan selvä. Asia ei jää kaivelemaan minua myöhempään elämään. Minua ei haittaa se että minusta tuntuu joltakin tässä tilanteessa nyt. Se menee kyllä ohi, niin kuin kaikki muukin.

En allekirjoita hyvänä ihmisyytenä sitä että kaltoinkohdellun pitää kaltoinkohtelijaansa kohdella sen kummemmin kuin hänkään on kohdellut sinua. Odotan ihmisten ylipäätään toimivan kauniisti ja hyvin, pitävän luoaukset, ja olevan luotettavia, varsinkin kavereiden. Sen sijaan jos kaveri itse kohtelee huonosti, ei ole enää muuta velvollisuutta tätä kohtaan kuin se ettei puhu rumasti, tai levittele mitään kakkajuttuja toisesta. Näin aion myös toimia itse. Eli toimin täsmälleen kuten odotan muidenkin itäseäni kohtaan toimivan. Jos olen törkeä, ymmärrän ettei kanssani haluta olla tekemisissä, varsinkin jos en itse ymmärrä pyytää anteeksi toimintaani.

ap

Vierailija
39/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo päättänyt kantasi asiaan, joten miksi enää kyselet?

Siksi koska minua kiinnostaa ne asiat joita olen kysynyt, ja joihin ihan pari on vastannutkin. Loput ovat silkkaa lätinää vain. Kysymys, perusteltu vastaus, oma kanta vastaukseen. Lisäksi vastauksissa kiinnostaisi eniten se että miten vastaaja kokee vastauksensa palvelevan OMAA elämäänsä jos hän olisi samassa tilanteessa kuin minä. Tähän on moni vastannutkin. Vai onko omalle kohdalle edes sattunut vastaavaa tilannetta? Vai ollaanko vain luulevinaan että itse toimisi hyveellisesti kaikkia kohtaan, vaikka kokisi itsensä ensisijaisesti väärinkohdelluksi?

Nämä kiinnostavat, siksi kyselen. En kysele koskaan siksi että olisin muuttamassa omaa kantaani, ei minun sitä tarvitse tehdä, koska kantani on aina loppuun asti mietitty ja perusteltu omalta kohdaltani. Minua kiinnostaa miten muut ajattelevat, ja miten itse perustelevat itselleen.

Vierailija
40/67 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6

Tämä asia on pinnalla NYT, joten tottakai se aiheuttaa tuntemuksia, sehän on ihan selvä. Asia ei jää kaivelemaan minua myöhempään elämään. Minua ei haittaa se että minusta tuntuu joltakin tässä tilanteessa nyt. Se menee kyllä ohi, niin kuin kaikki muukin.

En allekirjoita hyvänä ihmisyytenä sitä että kaltoinkohdellun pitää kaltoinkohtelijaansa kohdella sen kummemmin kuin hänkään on kohdellut sinua. Odotan ihmisten ylipäätään toimivan kauniisti ja hyvin, pitävän luoaukset, ja olevan luotettavia, varsinkin kavereiden. Sen sijaan jos kaveri itse kohtelee huonosti, ei ole enää muuta velvollisuutta tätä kohtaan kuin se ettei puhu rumasti, tai levittele mitään kakkajuttuja toisesta. Näin aion myös toimia itse. Eli toimin täsmälleen kuten odotan muidenkin itäseäni kohtaan toimivan. Jos olen törkeä, ymmärrän ettei kanssani haluta olla tekemisissä, varsinkin jos en itse ymmärrä pyytää anteeksi toimintaani.

ap

Niin, mikään ei estä tekemästä näin. Teet sitten justiinsa niin, jos kerran haluat. Sinulle nyt vain on perusteltu miksi olisi ehkä ihan järkevää sanoa ääneen kunnolla, jos et enää halua tavata eikä venkoilla eipäs juupasta. Siinäkään ei varsinaisesti ole edes kyse kaverista ja hänen tunteidensa edelle laittoa, vaan minusta se on myös itselle järkevintä. Toki jos olet asiasta eri mieltä ja mieluummin kissa hiirittelet, niin eihän se mikään pakko tietenkään ole.