Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** SYYSKEIJUJEN VIIKONLOPPU ****

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut höntälle minultakin!

Vierailija
42/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämelliset onnittelut Höntälle pienestä pojasta!Eikun nauttimaan vauvan tuoksusta!!!

Leanna ja viisikko kera sissin rv11+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen! Pääsin peräti aloittamaan pinon alkuviikolla ja sitten ukkonen rikkoi koneen!!! Mutta nyt taasen kuvioissa ;D

Oma (.): Nyt on viimeisen vuorokauden aikana supistellut todella kivuliaastikin ja kaikenmaailman limoja vuodellut (yöh), Juuri huomasin että pikkareissa oli valkovuodon reunoilla vaaleanpunaista (?) tai sitten olen katsonut väärin... Lauantain ja sunnuntai välisenä yönä meinasin jo herätellä miestä tekemään itselleen eväitä, mutta maltoin mieleni ja kummasti ne supistukset siitä sitten hiipuivat ;) kuinka ollakkaan. Pari yötä täällä ollaan nyt valvottu enempi ja vähempi.

tänään sain leipomisvimmankin! Leivoin pakkaseen korvapuusteja, suklaamuffineita, omenapiirakan (toinen on syötäväksi nyt) sekä omenasosetta. Eipä tarvitse vähään aikaa leivoskella.

Lopuksi ONNEA kaikille vauvautuneille!

nyt tämä mamma menee tekemään iltapalaa pojille...

*tiitiäinen rv.37+5 (38)

Vierailija
44/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ihmeellistä ei kuulu tännepäin. Kälyni oli käymässä viikonloppuna ja vietimme rauhallisia kotipäiviä. Supistuksia ei ole juurikaan tullut ja muutenkin olo on ihan ok, kutinatkin vähentyneet.

Huomenaamulla on kuitenkin se äitipolikäynti. Sinne pitää ottaa kaikki synnytysvehkeet mukaan, jos ovat sitä mieltä, että käynnistellään. Saattaa siis olla, että iltapäivällä on sitten suuri hetki! Tuntuu käsittämättömältä.

Tunteet ovat samanlaiset kuin monella muullakin teistä - pelotttaa ja jännittää se kipu. Synnytykseni ovat olleet nopeita enkä ole mitään erikoisia puudutteita ehtinyt ottamaan enkä myöskään uskaltanut. Epiduraalin laitto tuntuu ylivoimaiselta, toisilla kuulemma se sattuu niin paljon. Ammeeseen menosta ajattelin kysellä. Jos se vaikka auttaisi.

Tsemppiä ja supistuksia kaikille. Tulen huomenna ilmoittelemaan, jos päästävät vielä kotiin.

Kalaäiti 38+0

Vierailija
45/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut Höntälle ja kaikille muillekkin vaavinsa saaneille!

Täällä olis tänään laskettu aika ja oon koko viimeyön ja tän päivän odotellut äksöniä, vaan eihän se kukko käskien laula:)

Huomen aamulla olis tarkoitus mennä äitipolille kontrolliin tuon hieman korkeahkon verenpaineen vuoksi, vaan enpä usko että käynnistävät vielä.. ehkä viikon kuluttua, jollei mitään oo siihen mennessä tapahtunut. Uskon kyllä että tämäkin masukki tulee ulos piakkoin, esikoinen syntyi 40+2. Ja onhan noita supistuksia ollut, muttei oikein sellaisia, että olisin alkanut oikeasti harkitsemaan laitokselle lähtöä. Turhan takia ei viitti ja kun kipukynnys on muutenkin lähes olematon, niin sitten pitää olla suurinpiirtein pää kainalossa, kun mennään..

Meillä piti anoppi tässä pari viikkoa " hoitovapaata" ihan vaan sen takia, että kun vauva syntyy, niin saan joko a) levätä ja valmistautua synnytykseen tai b) jos olisi jo syntynyt, olisi ollut kevyempi pudotus arkeen, kun hän olisi hoitanut esikoista. Noh, esikoinen on kyllä ollut hoidettavana ja hyvin tyytyväinen tilanteeseen ja oon kyllä saanut levättyäkin.. Nyt vaan pistää pientä paniikkia päälle, kun alkaa lomat olemaan loppupuolella, että kuinkas tässä sitten tullaankaan ryminällä arkeen.. Muilla kokemuksia, miten sisarukset suhtautuvat vauvaan, varsinkin pienellä ikäerolla? Meillä siis 1v 2kk reilu..

Nyt sohvaperunaksi odotteleen toimintaa:)

:) Kyllikki & Toukka 40+0

Vierailija
46/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä ennen bb:tä, onnittelut vauvansa lunastaneille! =)

Mulla on suoli tyhjentyny ihan mukavasti koko päivän, en uskalla enää edes syödä mitää! Oliskohan merkkiä jostain..hmm...=) En uskalla edes ajatella! Tai siis toivoo...Just katoin tonne synnytyspuolelle ja siä oli galluppia aiheesta että mitä merkkejä ennen synnytystä, yllättävän monella suoli ruvennu toimiin! No joo, nyt tää menee tähän...

Mä kans mietin synnytystä koko ajan, en osaa pelätä sitä kipua mutta töykeetä kätilöö kylläki...

Pirkko on ollu tosi laiska tänää, ei oo paljo möyriny. Lasketteko liikkeitä? Mä en oo muistanu ollenkaa...

Ihana poltella kynttilöitä, mä rakastan syksyä!! =)

Miisa84 & Pirkko, rv 37+3

Vierailija
47/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä täällä, yhes koos. Tänään on ollut erittäin touhukas päivä, leivoin pullaa, vadelmapiirakkaa ja vadelmakääretortun kermavaahdolla, tietenkin. Siivottiin ja kahvitettiin vieraita ja hoidin 2kk vanhaa vauvaa :) Ihana! Voi, ei sitä omaansa malta oikeast enää odottaa! Se ihana vauvantuoksu ja tuhina...

Höntälle paljon onnea pienestä! Siellä sie jo saat nauttia siitä vauva-ajan ihanuudesta! Oon vähän kade!

Oma (.) Sinne ei mitään uutta, muutama supistus koko viikonlopun aikana. Ei taida tosiaan olla apua mistään S:tä tai lenkeistä, tää tulee täältä kun on tullakseen. Oma olo on vaan jo niin, no, kurja, ettei malttaisi odotella. Mut ei taida muukaan auttaa.

Nyt nelosen elokuvan pariin sohvalle, hyvää illanjatkoa ja yötä kaikille!

Niina ja pyöriäinen rv 38+2

Vierailija
48/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että joku on jo päässyt seuraavaan vaiheeseen...

Olen tänään ollut ihan kaput. Yhden-kaksi päivää kun jaksaa kotitöitä tai muuta virikettä tulee seuraavana päivänä pahasti takapakkia, mutta ei kuitenkaan supistele!!! Eilen ja toissapäivänä vähän ompelin viimeisiä valmisteluja ja siivoilin kevyesti sekä kävin kaupassa. Tänään olen lukenut lehtiä pöydän ääressä, maannut sängyssä tai sohvalla ja valittanut oloani. Viime yöstä en osaa arvioida nukuinko ollenkaan, ainakin tuntui siltä että olisin valvonut pitkiä pätkiä yöstä. Sängyssä olin 22-10 mutta unta ehkä 6 tuntia? Kurkkukin on vähän kipeä ja pelottaa että saan vielä flunssan tähän muun väsymyksen päälle :(

LIIKKEET on muuten vähän vähentyneet ja niinpä olen laskenut, jos iltapäivällä vielä tuntuu että päivän aikana ei ole kamalasti liikuttu. 10 tuli eilen täyteen 20 minuutissa, kun rauhoitun nojatuoliin kädet mahan päällä laskemaan liikkeitä. Suurin osa liikkeistä ei olisi tuntunut jos käsiä ei olisi pitänyt masulla.

SYNNYTYS on minullakin ruvennut vähän pelottamaan, nyt kun olo on muutenkin heikompi ja öistä on tullut rikkonaisia. Varmaan kiva mennä synnyttämään valmiiksi väsyneenä! Nyt pitäisi jostain saada vähän piristystä niin jaksaisi nämä viimeiset viikot! Ensi viikolla onkin sitten raskausviikko 40 mittarissa!

Vierailija
49/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA HÖNTÄN PERHEELLE PIKKUPRINSSIN SYNTYMÄSTÄ! Ihanaa että nyt on jo ihan oikeesti meidän syyskuisten kuu ja näitä sulo uutisia on odotettavissa runsain mitoin!!

olo on jonkin verran piristynyt päivän mittaan henkisesti, mutta turvotus on yhä ihan järkyttävä, ei pyöri kello ranteessa nykyisin...eikä syyskenkien päkiän päällä olevaa vetoketjua tarvitse vetää kiinni, pysyy popo jalassa ihan ilmankin :(

Ystävän luona käydessä juteltiin sitten näistä lasketuista ajoista ja niiden siirtämisestä ja tajusin siinä että mullahan on muuten tiistaina menkoista katsottuna laskettu aika!! Se oli siis 5.9 ennen kuin 12vkon ultrassa siirrettiin 6pv eteenpäin. Ja sit iski se todellisuus: siihenkään ei ole kuin viikko....

Onko teillä muilla kokemusta tuosta lasketun ajan siirtämisestä, että onko siirron jälkeen pitäny miten hyvin sit paikkaansa? Mulla ei aiemmissa raskauksissa ole aikaa siirrelty, esikoinen kasvo koko ajan huomattavasti pienempänä kuin viikot ja siellä olikin pieni istukka ja virtauksissa häikkää joten se käynnistettiin, mutta toinen oli 12vkolla ihan viikkoja vastaava, 20vkolla 4pv jäljessä ja syntyi 40+4. Mietin vaan että voiskohan tuo 11.9 pitää miten hyvin paikkaansa kun sitä kuitenkin ihan siirrettiin...

Oma olo on kyllä sellanen ettei synnytys VOI enää olla kamalan kaukana, olen vaistomaisesti ruvennu seurailemaan kelloa supistuksien tullessa (ovat epäsäännöllisiä), kovotukset on tujakoituneet huomattavasti, vauvan pää on entistäkin alempana (jos vaan mahdollista) ja tuntuu tuolla periksen puolella kaikki tosi helposti ja jopa kivuilaasti. Just sellanen pallo alapäässä olo. Ja Täti pynttä ->hiirenherneen uusin lempinimi- liikkuu jotenkin erilailla.

KOinpa anoppilassa ahdistusta tänään. On saatu nimi ehdotuksia appiukolta koko raskauden ajan (oikeastaan hän koettaa painostaa nimeämään Olliksi, huonompi homma kun tulokas pitäs olla tyttö ;) ) ja nyt anoppi yhtyi kuoroon....hän kun oli löytäny kivoja tyttöjen nimiä..Jotenkin tuntu ettei hei odottakaa nyt sentään että tää syntyy ja teki mieli sanoa että eiköhän me kuitenkin päätetä se nimi ihan itse...En sanonu kuitenkaan, kun ei kovin lujaa painostusta vielä ollu ja ajattelin sit vähä sitäkin etten halua pahottaa sen mieltä kun se saa huomenna ne rintasyöpäkokeiden tuloksetkin..Ja on kuitenkin niin viisas ihminen etten usko sen tosissaan mitään " tehkää tytöstä TILDA" -kamppanjointia edes alottavan.

Juuh, sohvalle.

Minjuska 38+6 Huomenna paukkuu taas uudet viikot!

Vierailija
50/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli vielä tulla vilkaseen et joko olet kotiutunut :) Siellähän on ihan potrahko poika :) Nautihan ihanasta vauvasta,se on niin lyhyt se ihan pikku-vauva aika!

Tää meidän pikku vauva yrittää puskea taas vatsanahkojen läpi,hankala istua...auts...

Meni vähän pitkäks tää ilta ja lasten nukkumaan meno,pitää lähtä peseen niitten hampaita et pääsevät nukkuun.

Huomiseen,syksynmarjatar 37+4...

Vierailija
51/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottelee frodo *kateellisena* =)

Vierailija
52/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää on supistellu koko päivän,ja nyt välil aika napakoita...meinaa välil nii inhottavasti et o saanu vessassaki ravata vähän väliä meinaa olla peräpää aika kipiä. Reisissäki tuntuu painetta. Sectio ois 7 päivä ja huomen aamul 12.00 ois aika jutskaan niitten anestesialääkärien kans ja leikkaavan tohtorin. Nuhaki on. Karsee olo. Saa nähä miten käy päästäänkö sinne suunniteltuu asti. Huomen kirjottelen lisää..

tanja 38 tasan

Vierailija
53/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia jo odoteltiinkin ja nythän niitä sitten tuli. Vauvantuoksuista kotielämää teille. :)

Itselläkin taas supistellut illan, välillä mojovammin, välillä vähemmän. Perääkin kiristi joku aika sitten, mutta eipä enää. No, taidan kömpiä sänkyy, ei tämä väsymys ainakaan tässä koneella helpotu.

Hyvät yöt kaikille!

T: Anmari rv 37+1

Vierailija
54/55 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea onnea höntälle ja koko perheelle pikkuisen prinssin syntymän johdosta.

T: Ocu sekä Tiitu 2 viikkoa

Vierailija
55/55 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan (.) ei kummempaa. Nuppu viihtyy yksiössään, välillä möyryää kovastikin. Masu vielä ylhäällä, ei ole lähtenyt laskeutumaan. Eikä suppareita ole tullut, tai siis kivuliaita. Muutama kivuton silloin tällöin.

Nyt aamusta kasvohoitoon ja kampaajalle. Ihanaa :) Poika lähtikin isän matkassa mummille päiväksi hoitoon.

haliterkuin,

inkuli ja nuppu rv 38+5