**** SYYSKEIJUJEN VIIKONLOPPU ****
Perjantainpino löytyy täältä http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8235511&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (55)
Heräsin aamulla n. 6 tunnin yöunien jälkeen taas aivan tikkana pohtimaan niitä asioita, mitä ptäisi tehdä ja saada aikaiseksi ennen vauvan syntymää ja heti sen jälkeen. On vähän raksaa, pihan perustamista, muuttoa sun muuta pikku aktiviteettia.
Eilinen tuntikausien jalottelu Tampee-cityssä ei saanut aikaseksi muuta kun pientä parannusta imetysvaatekokoelmaan ja lasten housutilanteeseen. Vaikka yhtäjaksoisesti olin jaloillani yli kolme tuntia putkeen, niin ei nippaisua, ei venahdustakaan...
Tänään täytyykin sitten taas vähän rehkiä. Mutta jos sitä vielä hetkeksi tarttuisi romsuun, kun lapsetkin jo jumittivat aamuohjelmien ääreen.
Loofii 38+3
JOSSU: Tuu kertoo mikäli olet vielä " kasassa!" Toivottavasti pääsit yöllä lähtemään nyyttiä hakemaan =)
Vitsi että eilen yöllä ehdin jo ajattelemaan, et josko olis tullut lähtö sairaalaan. Tosi kipeitä suppareita ja selkäsärky oli ihan karsee. Mut ei... Vauvan liikkeet tuntuu tosi inhalta, iltaisin kun innostuu temppuilemaan tuolla masussa. Kyllä huomaa et tila tuolla yksiössä on tosissaa lopussa, ku tekee niin kipeää pienikin liike..erityisesti selässä ja alapäässä.
Onpas sumuinen ilma. Mummolaan tarttis lähteä tytön kanssa, se tietää kilometrien kävelyä. Hyvä näin. Ukko menee töihin ja on kovin toiveikas, että synnytys jo käynnistyisi, jottei joutuisi olemaan 8päivän työputkea työssä ;) Eilen laitettii parveke talvikuntoon ja puhdistettiin vauvan parvekevaunut parvekepäikkäreitä varten. Kiva kun kaikki on tehty ja valmiina vauvaa varten =)
Nyt syömään, ettei laihtumaan pääse =) Palaillaan myöhemmin ja saas nähdä kuin moni keiju lähtee tänään nyytinhakumatkalle!! ;)
-frodo 39+4 ja tyttö 1v 11kk-
Olihan toiveajattelua että sen eilisen pesäpallopelin jälkeen pääsisin hakemaan omaa nyyttiä...Juoksin 4kertaa kentän ympäri,huhdoin ja huidoin...mutta ei ainuttakaan supistusta koko iltana eikä yönä...plääh!!Jalat kyllä on kovasti kipeät kun ilman lämmittelyjä lähti tuollaiseen rääkkiin...mutta kävelemään pääsen sentään jotenkuten..yöllä oli kyllä mielenkiintoista lähteä vessareissulle,kun tuntu että jalat ei kanna yhtään!
No,tänään on edessä leipomispäivä,aattelin sämpylöitä leipoa,niitä lapsetkin tykkää pyöritellä ja syödä!Ja mulla itsellä on joku ihme syömättömyyskausi,normaali perusruoka maistuu jotenkuten,mutta mitkään herkut ei!Paino on tippunut parikiloa vajaan kuukauden sisällä,mutta th sano että johtuu luultavasti tästä tulehduskierteestä(poskiontelo ja keuhkoputkentulehdus).Eikä siis ole huolissaan vauvan voinnista.Ennemmin kyllä suklaa ja kaikki muut herkut,pullat,keksit on maistuneet,nyt ei sitten millään!Noita sämpylöitä alkoi sitten niin kovin tekeen mieli,että on pakko alkaa leipoon!
Meillä isä ei mitä luultavammin tule synnytykseen mukaan.On vaikea löytää noin monelle lapselle hoitajaa,varsinkaan tänne kotiin.Ja itselläkin on luottavaisempi mieli jos iskä on lastenkanssa kotona,ei tartte selvittää mummoille miten ja kuinka lapset toimii...No tilanne voi olla ihan eri jos vakihoitaja sattuu olemaan vapaapäivällä,silloin isäkin pääsee synnytykseen mukaan.Ja mulla nuo synnytykset on olleet niin nopeita,että salissa ei tartte kauaa kärvistellä,kolmosesta ehdin olla sairaalan ovien sisällä 6 minuuttia kun poika oli maailmassa...isä oli isoveljiltä riisumassa kenkiä eteisessä kun kätilö meni onnittelemaan...
Nyt onkin sanottu että ehdottomasti ambulanssi on tilattava mahdollisimman nopeasti,varsinkin kun mies on vuorotöissä,ja hoitajan saaminen isommille lapsille on aina vähän arvoituksellista...
Mutta nyt tekemään sitä sämpylätaikinaa!
unelias rv38+1
Tänään olis edessä veljen häät Turun suunnalla. Vähän on jouduttu jännittämään uskaltaako edes lähteä, mutta ainakin tällä hetkellä olo ok lähtemisen suhteen. Onhan niitä sairaaloita sielläkin suunnalla.. Vähän tosin hirvittää istuminen autossa Tampereelta Turkuun ja takaisin ja lisäksi istuminen hääjuhlassa.. Kai sitä jotenkin selviää. Huomenna vois sitten vaavi vaikka syntyäkin.
Merkit synnytyksestä on kyllä vähentynyt. Supistuksia tulee enää harvakseltaan ja mahakin on alkanut taas toimimaan. Limatulppaa vieläkin tosin tiputtelee ja mulla on myös tuota ruokahaluttomuutta. Mulle ei maistu oikeestaan mikään, mehua menee litratolkulla. Painokin on lähtenyt laskuun, niinkuin edellisten raskauksienkin aikana synnytyksen lähestyessä.
Nyt silittämään häävaatteita ja muutenkin valmistautumaan. Mä voin " luovuttaa" tän päiväiset supparit teille, jotka tänään synnyttäisi mielummin kuin minä.. Huomenna voin sitten ottaa kaksinkertaisen annoksen.. ;)
Andoliniska 38 tasan
Selkäsärky sitten loppui jossain vaiheessa alkuyötä, koska kun mies tuli kotiin rautakaupan asiakastilaisuudesta joskus kahden jälkeen, ei ollu selkäsärystä enää tietoakaan. Joten johtui varmaan huonosta asennosta sohvalla ja neulomisesta. Ihan mielelläni olisin kyllä jo lähtenyt nyytinhakureissuun...
Viime yö menikin sitten taas ihan hyvin. Sen verran heräsin, kun mies tuli kotiin ja selitti vaikka mitä, mitä en kyllä enää edes muista. Kyllä tuo kertoi vahdanneensa puhelinta vähintään vartin välein :). Tänäänkin oli jo lähdössä sinne kalastuskisoihin, kun tuli vielä pihalta takaisin hakemaan puhelinta. Vaikka nyt tuskin mitään tapahtuu, kun isännällä on puhelin mukana, eiks siinä näin yleensä käy...
Me pidetään tytön kanssa tänään shoppailupäivä, kun kerran ollaan kahdestaan. Syksy tuntui tuleen ihan yllättäen ja nyt alkaa tarvitsemaan vähän lämpimämpääkin vaatetta. Itsellekin vois yrittää löytää jotain kivaa vaatetta, jolla sitten kahden pienen kanssa kehtaa lähteä ihmisten ilmoille. Oma vaatekaappi kaipais järjestelyä... Äippävaatteet vois jo vaikka kuvata ja laittaa sit heti sairaalareissun jälkeen myyntiin huutikseen. Jossain vaiheessa huusin itselleni muutaman imetyspaidan, nekin vois kaivaa esille. Ja muutenkin vois karsia omia vaatteita kovalla kädellä, niin olis hyvä syy ostaa uusia :) Oon sen verran säästelly bonuksia, että niillä sais jo monta uutta vaatetta ja uudet kengät sekä itselle että tytölle. Miehelle ei juuri vaatetta tarviikaan ostaa: raksalla työvaatteet (ja niitä vanhoja virttyneitä t-paitoja löytyy ja paljon :)), kotona t-paita ja kalsarit ja kun harvoin johonkin mennään, niin sen verran löytyy siistiä vaatetta. Tosin miehellä on huomenna synttärit, joten voishan sitä jotain kivaa hänellekin ostaa perinteisten kalsareiden ja sukkien tilalle.
Vauvalle ei kyllä tarvii yhtään mitään enää, kaapit jo ihan täynnä ja eilen voitin huutiksessa huudot paristakin äitiyspakkauksen haalaria pienemmästä toppahaalarista. Ja toisessa paketissa tulee sitten taas paljon muutakin ihanaa vaatetta...
Joo, mut me lähdetään valmistautumaan päivän shoppailukierrokselle...
Jossu ja Jalmari 38+5 sekä Sara-esikoinen 2 v kohta 2 kk
Viimeksi olen tainnut pinoutua täällä joskus kesän alussa... mutta nyt meille saatiin kotiin netti, niin ehtii varmaan useamminkin!!!
Olipas ihanaa lukea heti aamutuimaan, että alkaa noita syyskeijuja syntymään :D Onnea kaikille jo vaavinsa saaneille!
Itsellä on tänään ihana aamu, saa ihan rauhassa heräillä ja nauttia kahvia. Esikoinen on yökylässä isovanhemmilla ja meillä rauha maassa... Mieskin painui jo pihalle... Enpä muistanut, että näin hiljaistakin voi olla, kun yleensä tuo esikoinen (1v 10kk) on kotona ja pitää meteliä :D
Ja sitten vähän omaa napaa...
Mahassa on erittäin vilkas asukas ja potkut kyllä alkaa jo tehdä välillä tosi kipeää! Sf- mitta oli viimeksi neuvolassa (rv36) 35cm, esikoisesta ei ikinä ollut näin isoa mittaa eli ilmeisesti isompi tapaus tulossa...
No, tuohon kokoon saa selvyyttä ensi viikolla, kun menen äippäpolille synnytystapa-arvioon. Tuo arvio sen takia, kun esikoinen syntyi sektiolla (kiireellinen sellainen)... Nyt sitten vain tsekataan, kestääkö kohtu alatiesynnytyksen vai häämöttääkö sektio... Itse kyllä olen tuon alatiesynnytyksen kannalla jos vain paikat näyttää kestävän yms.
Muuten koko raskaus on mennyt ihan hyvin. Alkuun oli se yksi vti, mutta onneksi niitä ei sen enempää...
Hieman rankempi tämä raskaus on kuin ensimmäinen. Ehkä se johtuu siitä, ettei paljoa päivisin pääse lepäilemään kun esikoisen kanssa " joutuu" touhuamaan.
Nyt viime päivinä on alkanut tuolla alapäässä vihlomaan, taitaa olla noita liitoskipuja... Taitaa siis oikeasti tuo synnytys lähestyä :D Itse kyllä olen henkisesti valmistautunut siihen, ettei tämäkään lapsi synny ajallaan, koska tuo esikoinenkin meni la:n yli. Mutta toivottavasti yllättää ja tuleekin ajallaan :D Noita supistuksia onneksi tulee toisinaan, ei ne vielä kipeää tee mutta pääasia että niitä joitain edes on!
Nyt taidan lähteä tekemään jotain omia töitä kun vielä saa tehdä ilman pikkukäsien apua :D Ja jatkossa yritän ehtiä pinoutumaan useammin, kun kerran kotona on netti...
Escada ja puuhis 36+5
NUKKUMINEN on ollut vähän hankalaa. Joudun nukkumaan kyljelläni ja ravaan vessassa yön aikana 2-3kertaa. Kyljen kääntämisessä herää ja nouseminen on kivuliasta. Selällä ei voi enää nukkua. LIITOSKIPUJA on täälläkin suht. paljon. Painetta on alhaalla ja niinpä vessasssakin joutuu ramppaan vähän väliä.
Rf-mitta oli viime neuvolassa vain 30cm, mutta vauva oli jo silloin laskeutunut kokonaan lantioon. Oli laskeutunut jo rv 36 kun oli lääkärinaika.
Olinpa eilen sitten saunassa ja enpä mee vähään aikaan uudestaan. Oli ihan mukavaa kyllä saunotella, mutta kun lauteilta astelin pois, huomasin,ettei pikkuvarvasta voinut heilutella eikä se juuri maahan koskenut edes. Huomasin, että mieletön turvotus iski jalkoihin ja käsiin. Oikein kipeetä teki. Nooh, kylmä suihku hieman laski turvotusta. Enpä olis uskonut, että niin nopeasti turvotus voipi iskeä. Ja vielä eilen pidin vihkisormustakin kaupungilla.. HUI! jos sormus olis juuttunut sormeen kiinni... Enpä uskalla enää laittaa, vaikka turvotusta juuri sillä hetkellä ei olisikaan.
Supistuksia on tässä tullut vähän väliä. Niitä on tullut jo kauan, mutta nyt niistä on tullut kipeähköjä. Liitoskivutkin yltyvät aina supistuksien aikana.
ONNEA KAIKILLE NYYTIN JO LUNASTANEILLE!!
Yöt on jotain aivan kamalia:( Kylkeä ei voi vaihtaa muutakuin todella kivuliaasti. Neiti on laskeutunut jo niin alas ettei kävelemisestäkään meinaa tulla yhtään mitään. Jotenki vauva on jo niin alhaalla ettei tarvitse enää vessassakaan juosta öisin...
Vietin kuluneella viikolla 3 päivää Jorvissa. Menin maanantaina järkyttävän päänsäryn vuoksi ja jouduin jäämään sisälle kolmeksi päiväksi. Siinä maanantaina lääkäri totesi, että lapsivettä on liian vähän ja rupesi puhumaan mahdollisesta käynnistämisestä. Vieläkun minulla on neljännen asteen repeämä edesllisestä synnytyksestä niin ei tämä lapsikaan ehtisi kasvaa niin isoksi. Tosin painoarvio on ollut viimeiset 3 viikkoa 2800g... eli ei ole vaavi hirveesti kasvanut... No minäpä menin innoissani maanantaina nukkumaan ja mietin koko yön käynnistystä... tiistaiaamu tuli ja toinen lääkäri tuli ilmoittamaan ettei käynnistystä tehdä, " koska he eivät nää sitä tarpeelliseksi" . Kyllä tuli masennus... Varsinkin, kun pelko uudesta repeämästä on aivan tajuton.. synnyttäisin niin mielelläni pienen lapsen ni se ei olisi henkisesti niin kova pala.
No nyt on seuraava kontrolli tiistaina 5.9. ja sectio 7.9 jos lapsi ei synny sitä ennen... Kaikkeni olen kyllä tehny, että lähtö tulisi. Keskiviikko ja torstai vaikutti jo lupavilta, kun supistuksia tuli 3-5 min välein ja oli jo todella kivuliaita... Mutta loppuivat kuin seinään aina aamuyöstä... Nyt on ollut veto veke eilen ja tänään ja vatsa todella löysällä. Kohdun suu on sisäsuulle asti auki ja limatulppa irronnut... Mutta missä ne kunnon supistukset viipyy...
Nyt esikoinen heräsi päikkäreiltä ja lupasin mennä antamaan namipäivänamit, joten menenpä lunastamaan lupaukseni :)
Supistusrikasta lauantaita kaikille!!!!
Sanniina + poppana rv 38+5
Niin nämä viikot vierii...tuli tänään tuossa sellanen olo et iiiikkk,kohta se synnytys koittaa.Vähän ristiriitaista,et toisaalta ois valmis puottamaan tään mahan,mut toisaalta välillä toivoo et se ei aika ei tuliskaan vielä...
Musta tuntuu et tää mun maha on pudonnut vaan alemmas ja alemmas.Vastahan se pylly tuntu tuol kylkiluiden alla,nyt kämmen mahtuu rintojen alapuolelle,ennen kuin alkaa maha.Vauva edelleen möyryää kovasti ja venyttää vatsan sivua jaloillaan.
Mitenhän höntän synnytys on menny? Jospa me huomenna jo kuulisimme vauva uutiset höntältä, ja muiltakin! :)
Mies tuossa puhui et jos lähtis hanhi metälle ens viikonloppuna,ajattelin et voisin lähtä mukaan,siis en metälle kuitenkaan,mut veljen vauvaa kattoon,samalla reissulla.Meilt on matkaa n.150km,et kyllä kait se menis.Ja kun en usko et vauva viel silloin ois syntymässä,kun ei ole sit vielä viikkoja kuin 38+ jotain...
Jotenkin tääl on nyt niin hiljaista,et jospa moni ois synnyttämässä...Jatketaan me jäljellä olevat!
Lauantain jatkoja syksynmarjatar 37+3
Useamman päivän on jo vaivannut tuo, että kun vaavi liikkuu niin vähän. Ihan satunnaisia liikkeitä joskus tuntuu. Ja sit kun olen pitkällään, niin yleensä mahallaan ollessa vaavi hetkeksi rupeaa liikkumaan, mutta nekin liikkeet on 5 minuutissa ohi. Niinpä sitten tänään lopulta päätin lähteä synnärille. Siellä otettiin ensin sydänäänikäyrää ja se oli erinomaista. Ja kyllähän se neiti intoutui heti liikkumaankin, kun vyöt sen verran hänen asumustaan puristivat.
Lääkäri vielä ultrasi, vaikka kyllähän se vähän turhalta tuntui, kun viimeksi torstaina oli ultrattu ja napanuoran virtaukset todettu hyviksi. Hyvät ne oli edelleen. Nyt mulle selviskin, että mulla onkin kohdun SISÄsuu kahdelle sormelle auki, mutta kanavaa on edelleen jäljellä ainakin 2 cm eli epäkypsä tilannehan siellä on. Siitä huolimatta käynnistys on kuulemma 7.9. Toivottavasti tulis nyt sen verran suppareita, että ainakin tuon kanavan sais pois. Olis helpompi käynnistää. Mutta ei kai tässä kuin torstaita odotellessa.
Hauskaa ja supistusrikasta viikonloppua kaikille!
neronja rv 39+6
Siis kun olen kääntynyt SELÄLLEEN, niin vaavi on hetkeksi ruvennut liikkumaan ;-).
ole päässy tositoimiin kuin mopin kanssa. Eli siivottu on, tuloksena toistaiseksi nolla supistusta.
Mulle iski kuulkaa eilen ihan epäusko, ettäkö ihan tosissaan pitäs synnyttää?? Että huhuuu, mihinkähän mie taas pääni työnsinkään...muistelin nimittäin edellisiä synnytyksiä, jotka on siis olleet ihan ok molemmat, nopsia ja loppujen lopuks hyviä kokemuksia, mutta että taas sinne vihreitä kaakeleita katselemaan....ja vieläpä kohta puoliin!
Tänään olen viettäny päivää lasten kanssa, mies on kalastuskisoissa (täälläkin, jonkun muunkin mies oli..)ja innostuin ajelemaan Suomisoffaan ja Koti Ideaan. Ja olin hieman pettynyt etenkin koti idean tarjontaan. Olin nimittäin katselemassa sänkyä tuolle nelivuotiaalle, muttei heillä ollu ollenkaan sellasta tarjolla. Ja yllättävän vähän muutenkin mitään pienempää sisustus kamaa, jollasta odotin siellä olevan.
Hyvältä tuntui tavata vanha tuttu, joka kehui kuinka hyvinvoivalta ja virkeältä näytän, vaikka olen ihan viimeisilläni, teki kyllä mieli vetästä housun punttia ylös, näyttää nää mummonilkat ja puhua sitten hyvinvoinnista, mutta tyydyin vain hymyilemään auvoisasti ja otin kehut vastaan. Ja siis NAISEN suusta, mikä teki siitä vielä entistä arvokkaamman kohteliaisuuden. Yleensä naistuttavat keskustelee " no on sulla varmasti ollu hankala kesä kun on niin kuumakin ollu" ja " mie muistan kun mie ootin oli kuule kauheeta...." ja " eikö oo ihan hirveetä nuo loppuajat, eikö jo ahista kun ei saa nukuttua tms" . Ja kieltämättä, kyllähän mulla vielä jalka nousee ripsakasti kävellessä enkä hirveesti vaapukaan. Ja hyvinnnukutun yön jälkeen olenkin virkeä ja energinen.
Nyt jos sais vielä pyykit narulle ja tiskikoneen tyhjennettyä ja täytettyä niin vois hyvällä omalla tunnolla olla tekemättä mitään muuta järkevää tänä päivänä.
Minjuska 38+5
kun tuota noin aina lääkäritkin kehottaa sekstailemaan,esim kun mulla nelosesta alkoi vedet lorista muttei tullu suppareita viel,niin polilla käytyä lekuri oli " määränny" meille seksiä ja saunaa!!!!!!!! Mä en siis usko että seksi ois haitaksi,ei voi olla.Mutta nyt on ihmiset ihmetelly,et miten hitsissä lekuri mulle sanoi että tee nyt jotain kivaa viimesinä päivinä,mene vaikka kylpylään....Tätä kylpylä-asiaa kovin moni ihmetellyt.No mä en,onhan ne kloorattuja ne vedet.Ja siis vaikka auki 3cm.Sanoi vaan että muista syyä ja tarkkaile jaksamista,ettei sokerit romakhda kun vedessä kuulema kuluu aika paljon energiaa.Mutta katotaan nyt jaksaako sitä lähtee huomenna,IHANAA olis kyllä.
Tänään mä sitte lähdin oikee tavoistani poiketen urheilemaan rattailla tohon ostoskeskukselle,mä en siis ikinä ajele rattailla sinne! Reilu 2 tuntii meni meno-paluu+kauppapyörähdys...huh.Mutta ei niitä supistuksia näköjään itse aikasiksi saa,kyllä se on tuo kohtu ja vauva ketkä siitä päättää.
Mua ärsyttää nyt vaan kun mä en muista käskettiinkö tulla polille jos koko viikonlopun ylipäänsä plussalla protskut VAI pitikö olla kahdella plussalla...huoh,kun ei kehtais soittaakkaan sinne.Oishan se vähän ironista jos mä nyt viimesessä raskaudessa onnistuisin kehittää sen myrkytyksen...
Mulla muuten kanssa sellanen huh huh fiilari,että oikeestikko MUN pitää synnyttää,koska sen verran on jo noita kipeitä suppareitakin jo tullu,ja eilen käyrällä piirsi vähän yli 50 siihen supistusmittariin,niin kyllä siinä jo vähän ähkiä sai :S ja kun ne synnytyssupparit on kuitenkin tyyliin sata...huiiiiiii....
Femmis ja Pikkarainen 38+4....5 days to go....
Veto pois. Kurkku oli toissayön tosi kipeä ja viime yö meni sitten nenä tukkoisena ja toisaalta räkäisenä. Silmät valuvat ihanasti. Lapsilla on sama tauti, onneksi kohtuullisen lievänä. Onneksi minulla eivät nämä taudit yleensä kauan kestä, että jospa huomenna olisi jo parempi vointi.
Minäkin voisin ilmoittautua tuohon joukkoon, joka ihmettelee, että joudunkos minä tuon pikkuisen tuolta maailmaankin vielä pukkaamaan. Omalla kohdallani en tiedä johtuuko tämä kummastus siitä, että edellisestä " oikeasta" synnytyksestä on jo seitsemän ja puoli vuotta vai siitä, että koko raskaus on tuntunut ylipäätään niin ihmeeltä, mutta jostakin tämä tunne vain kumpuaa. Ehkä syynä on se, että niitä kivuliaita suppareita ei ole tullut. Tosin parina yönä olen herännyt ihmettelemään kipua, jonka olen päätellyt juuri ohimeneväksi supistukseksi (siis vain se yksi). Samalla on tullut kauhun tunne, kun on muistanut, miten voimakasta se kipu ainakin minun kohdallani sitten on, kun synnytyspoltot alkavat. Yritän varmaan työntää tarkoituksella koko synnytyksen pois mielestäni...
Oliko syyskeijuissa muuten muita, joilla on vähän pidempi väli edellisiin synnytyksiin?
fullmoon 38+5
Kävin perjantaina neuvolassa ja tässä tietoja:
-RR:107/62 (! Ei ihme,e ttä on ollut huono olo).
-Painoa tullut 400g viime kerrasta
-Sf-mitta:35
-pissa puhdas
-Hb:tä ei otettu
-terkka yritti " löytää" vauva päätä kun kokeili alavatsaa, mutta ilmeisesti pää on jo niin alhaalla ettei tuntenut sitä.
Tänään tuli täyteen rv 38. Ja alkaa olla hermot kireällä... :/ Ei jaksaisi odottaa enää. Tänään olisin tarvinnut apua esikoisen hoidossa, mutt a mies oli poikansa kanssa jalkapallomatsissa (poika pelaa) kl o13 asti ja kun olen jo ihan rättiväsynyt, niin hermothan siinä ol imennä. Kun minulla ei pahemmin ole enää omaa aikaa ollenkaan. Se on yhtä vaipan vaihtamista, syöttämistä ja nukuttamista. Sitten illalla jaksa enää kl o21 jälkeen katsoa tv:Tä. Mutta tällaistahan tämä on. Ja vielä vähemmän on kohta omaa aikaa.
Tänä aamuna jomotti alavatsaa kivasti, supistuksia varmaan? Miehen äiti soitti,e ttä joko hakevat lapset hoitoon ja kaupasta enemmän ruokaa, mutta sanoin ettei vielä. :)
Jotain muutakin piti kirjoittaa, mutta en nyt muista.
Hyvää viikonloppua kaikille!! =)
T.Rose74 rv 38
Ei varmaan mene enää kovin kauan aikaa. Ei minua näin jännittänyt esikoisen kohdalla, mutta nyt... Kai se on sitten normaalia...?
En miekään osannu esikoisen kohdalla edes jännittää, kun ei ollu aiempaa kokemusta asiasta. Ja vaikka esikoisen synnytys oli ihan melko mukava (tosi mukava monien muiden synnytykseen verrattuna, ei mitään kauhukokemuksia) niin kyllä sen toisen synnytystä jännitti kun tiesi mikä on edessä. JA nyt kolmatta synnytystä odotellessa olo on ihan epäuskoinen, että taasko?? En oikeastaan jännitä sitä, mutta tuntuu että ei huvittas kokea sitä taas, josko vois vaikka naapuri täti hoitaa sen puolen? Kun ei se kuitenkaan mikään maailman autuain olotila ole.
Minjuska, joka sai vielä ikkunatkin ulkoa pestyä jossain ihme tarmon puuskassa, tuloksena supistuksia zero.
Ettei vaan kukaan ehdi huolestumaan :D
Mutta missä ystävämme Öttis??! Vauvaa noutamassa?
Itselle ei erikoista. Matelee aika ja aikaansaamiset. Sauna lämpiää ja jos jaksais vielä petipuuhiakin, huhhuijaa. Koko viikko koetettu jaksaa, mutta aina uni vieny voiton.
YÖJUOKSUT on muuten vähentynyt. Oisko joskus alkuviikosta pitäny nousta varta vasten huussiin. Eri asia, jos muksujen takia on tullut herättyä.
Palailen huomenissa paremmin. Illanjatkoa! -piias- rv 38+5
Tänään muutti velipoika enismmäiseen omaan kotiin :) Pitihän minunkin niitä laatikoita (kevyestä päästä, toiseen kerrokseen) kantaa, jos vaikka sais supistuksia aikaan. Tuloksena ½-1 tuntiin kestänyt " menkkajomotus" . Ei sitten supistuksen supistusta, edes harjoitus sellaista :( Eipä taida meidän poika siis olla vielä " pitkään" aikaan valmis..
Niskan sain kyllä kipeeks ja käsivarret. Ja aikamoisen väsymyksen.
No onneks olen yksin kotosalla, niin saa huomenna nukkua niiiin piiiitkääään kun huvittaa. (Tosin herään sitte varmaan jo ennen seittemää tikkana ylös)
Onko kukaan Keijuista mahtanut tehdä masukipsiä?
Mulle pitäis pakkaus saapua ens viikolla. Pääsee mies kipsaamaan :D
Nyt lyö pää sitten ihan tyhjää.
-kirsikka 37+2- muuttuu sohvaperunaksi.
En tiedä miksei uni maistunut tämän pidempään, vaikka illalla olinkin tosi väsynyt kun muutaman yön nukkunut huonosti mm supistusten takia. Viime yö olikin tosi loistava, heräsin kahdesti vessaan, mutta yhtä ainutta supistusta en tuntenut, ei siis ylimääräisiä herätyksiä tai valvomista!
LIITOSKIVUT on nyt tosi pahana, etenkin iltaisin käveleminen täällä kotonakin vaikeaa, en jaksa/kykene kauaa paikalla seistä ja yöllä nukkuminen hankalaa tai lähinnä tuo kyljen kääntäminen ja vessaan nouseminen, sattuu niin vietävästi!
HÖNTTÄ eilen ilmeisesti noutanut nyyttinsä, toivottavasti kaikki sujunut hyvin! Täällä siis kuulumisia odotellaan... :)
LOOFIIN tavoin mun pitäisi kai ostella edes jotain imetysliivejä, edelliset on aika huonossa kunnossa kahden pitkän imetyksen jälkeen, mutta kun en ole varma onnistuuko imetys tällä kertaa. Vaan yhdet-kahdet liivit jos hankkisi, nousee se maito kuitenkin ja pumpata pitää, ehkä luukkuliivit on silloinkin tarpeen.
NUUSKUNEIDILLE toivotan pikaista synnytystä! Hyvältä kuulostaa tilanne kohdunsuun kannalta!
Monella syyskeijulla SUPISTELEE nyt tosi runsaasti, luvassa siis piakkoin paljon ihania uutisia pikkukeijujen syntymistä! Voi miten mukavaa ja ollaanhan nyt jo meidän omalla kuulla :)
FEMMAMMA ikävää että sinulla oireita raskausmyrkutyksestä ja varmasti siten lisähuolta, mutta onneksi on nyt selvillä päivämäärä, jolloin viimeistään alkaa tapahtumaan ja pian sinulla on oma pikkuinen sylissäsi.
TULEHDUSRISKI kohdunsuun auki ollessa sekstaillessa, en muista yhtään millaisia neuvoja olen aikaisemmin saannut, mutta ainakin toisen odotuksen kohdalla rakasteltiin ilman suojaa ihan loppuun saakka - vähän jo käynnistys mielessäkin - ja silloin kohdunsuu taisi olla jo sisäsuultaankin auki. Täytyykin tiistaina neuvolalääkäriltä kysyä asiasta ohjeita, en kuitenkaan haluaisi alkaa kondomien kanssa pelata tässä vaiheessa... Tottakai, jos se on lapsen parhaaksi niin sitten on niitä käytettävä (mikäli kohdunsuun tilanteella siis jo muutoksia, ulkosuu on ollut sormelle avoinna jo ajat sitten)
Mayella ja Onni 36+3