Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** SYYSKEIJUJEN VIIKONLOPPU ****

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minä edelleenkin =)

Oon aivan väsynyt. Viime yö meni taas valvoessa ja nyt sitten väsy on aika moinen. Poitsu tuli meijän sänkyyn nukkumaan joten ei juuri ollut tilaa ja koko ajan sai vessassa juosta.

Sukulaiset soittelee koko ajan. Laitan kohta puhelimeni pois päältä ja vastaajaan viestin ettei vauva edelleenkään ole syntynyt.

Halifantin kuulumisia edelleen kaipailen!

Monikohan meistä syyskeijuista on päässyt nyytin haku reissulle nyt viikon loppuna?

Mulla särkee vasenta kättä ihan hirveesti. Hyvä että pystyn edes kättä ylös nostamaan. Ikävää kipua. Alan olee jo ihan raihnainen.

Just tultiin saunasta. Päivällä oltiin ikeassa ostoksilla. Nyt meen kohta nukkumaan tai ainakin sängylle telkkaria katsomaan.

Sori tuli vaan omaa napaa.

Palaan huomenna kun oon pirteämpi.

Hyvät yöt kaikille!

Öttis, poitsu 1v11kk ja masuasukki rv40+3

Vierailija
22/55 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan kivuttomasti!!Onkohan noista mitään hyötyä??Maha vaan kovettuu ja minkäänlaista kipua ei ole...tuskastuttaa,olisin valmis ottamaan vastaan jo ne kipeät supparit!!

Leivoin,siivosin,saunoin ja kunhan mies kotiutuu niin kokeillaan vähän niitä petipuuhia...tuntuu vaan että mitä tahansa teet niin vauva ei vielä halua syntyä...Jotenkin sitä ajattelee ja toivoo joka ilta että tänä yönä se lähtö tulee...ja kuinka pettynyt fiilis onkaan aamulla kun yö on mennyt ihan ilman supistuksia...

Ja mua jännittää kovin myös se että minkäänlaista painoarviota ei tästä vauvasta ole tehty.Kakkonen oli 4500g,syntyi kyllä normaalisti mutta hartioista jäi hetkeksi jumiin.Eikä pojan kokoa oltu osattu arvioida ollenkaan,puhuttiin vain kolme-ja-puoli-kiloisesta-korkeintaan...No kyllä minä sen isonkin vauvelin ulos varmasti saan,mutta olisi kiva vähän ennakkoon tietää minkäkokoinen kaveri on tulossa...

nonniin,nyt tuli vähän kovempi supistus!Jospa tämä tästä vielä iloksi muuttuu!!??

Kovasti vauvan jo syliin haluava Unelias rv 38+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni on kokeillut tuota " rasitusta" muodossa jos toisessa, eikä siitä ole ollut hyötyä, siis synnytyksen alkamiseen. Itse olen huomannut, että tulen vain kipeäksi ja on kurja ja väsynyt olo, jos vähänkään yritän rehkiä niitä ässiä tai muuten, joten olenkin ottanut sen linjan, että yritän vain pärjäillä eteenpäin näine vaivoineni rasittamatta itseäni millään ylimääräisellä. Kyllä se vauveli ennen pitkää maailmaan kuitenkin pullahtaa. Yritän siis lähinnä kerätä voimia synnytystä varten.

fullmoon melkein 38+6

Vierailija
24/55 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin illalla pojan kanssa saunassa. Yhtäkkiä lauteilla istuessa jotakin lorahti: hyvin nopeasti, en ehtinyt oikein reagoida koko asiaan, mitenkään en ehtinyt/pystynyt pidättämään sitä mitä se ikinä olikin. Sen verran tuli, että lattialle lorisi, ainakin puoli desiä tai desi, tosi vaikea arvioida. Kysymys kuuluu, oliko se lapsivettä vai pissaa vai jotain muuta. Pissaa ei ole kyllä ikinä tuommoisia määriä livahtanut, mutta nyt tässä loppuraskaudessa muutama tippa silloin tällöin. Valkovuoto on ollut normaalia, ei mitään lorahtelevaa lajia ollenkaan. Mitään hajua ei jäänyt eikä saunan lattialta voinut sen kummempaa analyysiä tehdä. Saunasta tultua panin siteen, mutta mitään ei ole tihkunut eikä lorahdellut sen koommin. Tk:sta on sanottu, että heti menoksi, jos lapsivettä tulee, mutta tämän perusteella en vielä lähde mihinkään, koska vaikea uskoa että se olisi lapsivettäkään, kun tuli niin vähän. Hohhoijaa. Miksei nyt vaan tapahtuisi jotakin selkeää ja yksiselitteistä, loppuisi tämä arpominen epämääräisten supistusten ja lorahdusten kanssa.

Njoammil 40+3

Vierailija
25/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla linjalla FULLMOONin kanssa: Rehkimiset saavat miut vaan poikki, ei synnyttämään :D Joten siivoan vain siistimmän kodin toivossa, saunon rentoutuakseni ja sekstailen, jos jaksetaan ja mieli tekee.

Ihanaa, anoppi tulee tänne siivoamaan, koska annettiin hälle entinen telkkari :) Imuroi ja moppaa ja puistelee matot. Pitää ensin raivata tuota lattiaa esiin.. Yö tuli taas nukuttua sikeästi, ei herättänyt vessaan. Kuopus tuli viereen jossain vaiheessa aamuyötä, mutta ihan kiltisti kiipesi vaan siihen nukkumaan, eikä aloittanut herätyskitinää.

Eilen kylän S-marketin kassantäti kysäisi, että millos on laskettu aika.. Sanoin, että puolentoista viikon päästä. Kommentti oli, että johan tuo maha näyttää siltä, että ratkeat vai onko sieltä useampikin tulossa..? Hymyilin vaan, että yksi, kiitos. Ihan vaan " pikkusen" pisti ärsyttämään :/ Ja sitten tuli tyypillinen kysely, että mites kesä meni, kun oli niin kuuma, blaablaa.. En vaan ois eilen jaksanu moista siinä kasseja pakatessa.

SYNNYTYS: Samoin mullakin pyörinyt viime aikoina mielessä se, että kukas tämän menee synnyttämään :D Ei millään " jaksais" lähteä siihen koitokseen, vaikka kuinka kypsyttää tää elo. No, minkäpä tälle mahtaa, itseaiheutettua..

-piias- rv 38+6

Vierailija
26/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin.. heräsin sit tietty 7.00. Ylös en kyllä suostunut nousemaan, vaan otin torkkuja 8.30 asti.

Ei oo olo yhtään pirtee. Kädet niska ja hartiat on kipeet siitä eilisestä muutosta.

Siivota täytyis (kuka täällä oikein sotkee?), mut saa nähä jaksanko.

Taitaa vauvakin olla uupunut äidin eilisestä touhuilusta, kun on aikas hiljanen ollu tänä aamuna. Toivottavasti vähän intoutuis möyrimään.

krisikka 37+3 siirtyy aamupalalle.

Vierailija
27/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selkeästi yö oli erilainen kuin ennemmin,alavatsa kipuili ja supisteli moneen otteeseen yöllä.Kellon kanssa en silti vahdannut supistuksien tiheyttä,sen verran harvakseltaan noita tuli.Aamulla on kova möyrintä ollut mahassa,mutta supistukset on loppuneet kuin seinään...

Ässistä vielä,siivousvimma on itselläni ihan hillitön,koko kesä kun meni töiden puolesta niin että en ehtinyt juurikaan kotia ajatella.Nyt vasta äitiyslomalla olen innostunut ja siivonnut kaapin toisensa jälkeen,pessyt koko kodin matot(tosin painepesurilla,en mattolaiturilla...) ja muutenkin ihan selkeästi jonkinlainen pesänrakennusvietti on päällä...Jotenkin tekee mieli saada kodista siisti ja ihana ennen uuden vauvan tuloa...ja kun ennestään on monta lasta,ne osaavat kyllä sotkeakkin ihan kiitettävästi!Joten siivoamista riittää viikon jokaiselle päivälle!!

Ja siivouksesta vielä sen verran että jos sattuu että anoppi tulla lapsenvahdiksi synnytyksen alkaessa,niin tahdon TODELLA että koti on siisti.Inhoan sitä että hän tulee ja kollaa kaapit ja muuttelee järjestystä.Ja kurjinta on se että lastenhoito jää sitten vähälle kun anoppi keskittyy niin täysillä puunaamaan kotia...Nyt olenkin jo miehelle sanonut että en todellakaan halua tänne mitään siivouspartiota sairaalassa ollessani...Siivoilen paljon mielummin nyt etukäteen itse!!!Tulipa taas valitettua anopista oikein kunnolla...

Mutta nyt pitää lähteä lasten kanssa ulkoilemaan,vaikka mies siellä jo niiden kanssa onkin.Tarvitsen nyt aimo annoksen raikasta syysilmaa!Ja syliin pari pörröistä kissanpentua,joita saa rapsutella!

Unelias rv38+2

Vierailija
28/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli melkein turha shoppailureissu eilen. No, tytölle löytyi reilusti vaatetta, itselle vaan yks fleecetakki ja miehelle synttärilahjaksi Viivi ja Wagner-pyjama. Ei tosin " ehditty" käymään kuin Cittarissa ja Prismassa, kun tytöllä meinasi mennä hermo ja äitikin sitten väsähti tytön kiukutteluun... Täytyy ens viikolla koittaa jossain vaiheessa ehtiä paremmilla hermoilla keskustaan, vaikkei siellä tällä hetkellä ole kuin KappAhl ja Seppälä ja tietenkin Anttila. No, ens kuussa pitäis tännekin aueta HenkkaMaukka, joten sitten on valinnanvaraa :)

Ei sitten supistuksen supistusta saanut välillä reipastahtinenkin kauppareissu aikaan :( Eikä muutenkaan mitään oireita lähestyvästä synnytyksestä... Joten yliajalle tässä luultavasti mennään (esikoinen 12 päivää).

Illalla iski joku ihme tarmonpuuska siivota se oma vaatekaappi, vaikka se ensin tuntui ylivoimaiselta hommalta. Raaka käsi kävi ja vaatetta vähentyi ihan kiitettävästi. Vielä kun tuon vaatehuoneen saisi jossain vaiheessa siivottua, mut se onkin koko päivän homma... Ne aikaisemmin hankkimani imetyspaidatkin löytyivät ihan tuolta omasta kaapista :) Löysin myös kadoksissa olleet paremmat mustat äitiyshousuni.

Tänään on ohjelmassa yleinen kämpän siistiminen. Meillä taitaa käydä sama tyyppi sekoittamassa kuin olikos se nyt Kirsikalla? Lakanatkin voisi vaihtaa ja muutaman koneellisen pyykkiä pestä. Kyllä ne hommat siitä suttaantuu, kunhan pääsee alkuun :)

Minäkin olen luopunut jo toivosta, että rehkimisellä saisi mitään aikaan. Mutta meneepähän aika nopeammin, kun tekee koko ajan jotain ja jos tuloksena on siisti kämppä ja siitä hyvä mieli, niin ei kai se ihan hukkaankaan mene.

Jaahas, jos aloittaisi tuon siivoamisen, niin tulis valmistakin :)

Jossu ja Jalmari 38+6 (hui, huomennahan sitä ollaan jo 39 tasan!)

Vierailija
29/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset halusivat äidilleni viime yöksi yökylään, joten vaavilla oli todella hyvä tilaisuus syntyä, mutta eipä käyttänyt sitäkään tilaisuutta hyödyksi :) Ei supistuksen supistusta koko iltana / yönä... vessaankaan ei tarvinnut herätä...

No, tosrtaina tiedän, että saan nyytin syliini, koska sectio on varattu, mutta haluaisin synnyttää alakautta ja se onnistuu vain, jos lapsi lähtee tulemaan tässä kolmen päivän sisällä. Tämä on ns. hieman hermoja riistävää :) Ei ole täälläkään rasitukset auttaneet ja sauna vie aina loputkin supistukset, kun niitä yritän mennä " vahvistamaan" . Ja sitä yhtä S:ää ukko ei suostu antamaan, kun menin kertomaan, että vaavi on jo niin alhaalla, että lääkäri viimeksi sanoi silittävänsä hänen päätään :) Minä minun suuri suuni... :)

Toivottavasti alkuviikosta tulee paljon vauvauutisia!! Jospa se omakin vaavi sitten innostuisi tulemaan jo maailmaan :)

Supistusrikasta sunnuntaita!!!

sanniina ja poppana rv38+6

Vierailija
30/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas vähän pinoa kurkistamaan, ja omia kuulumisia kertomaan.

Eli meidän pikku poikanen täyttää huomenna jo 2 viikkoa :) Paino on lähtenyt nousuun ihan kivasti, perjantaina oli 2235g, eli hyvin ehtii yli syntymäpainon (2250g) kaksiviikkoiseksi mennessä. Alimmillaan paino oli 2110g.

Syöminen alkaa jo ajoittain onnistua, eli jaksaa imeä itse pullosta, ei tarvitse ihan kaikkea " lypsää" tutista suuhun. Ja osaahan pikku tirppana HUUTAA ruokaansa :) Enää ei ole epäselvää että onko nälkä vai ei unien jälkeen! Ja se on hyvä se.

Masuvaivoja on nyt tullut myös :( Unet jää raukalla välillä vähälle kun 3h välein syö ja ruuan päälle huutaa/on levoton puolikin tuntia ennen kuin nukahtaa. Siis tämä varsinkin öisin (jee..). Päivisin jaksaa seurustella tosi virkeänä pitkiäkin pätkiä, killittelee ja kuuntelee äidin, isin ja sisarusten ääniä. Terhakka pikkumies!

Ja vatsavaivoista vielä; huomenna aloitetaan d-vitamiini, saa nähdä mitä se saa aikaan pienessä masussa.. Keskostippoja on annettu nyt reilun viikon ja vatsanpuruja saattavat nekin aiheuttaa.

Omat rinnanpäät on ihan kipeinä jatkuvasta lypsämisestä, mutta maitoa kuitenkin tulee, juuri tarpeeseen sopivasti. Lypsän aina pojan syömisen jälkeen, toivehan on että saisin tämän vauvan rinnalle ennemmin tai myöhemmin, mieluummin täysimetykselle. Nyt hän käy rinnalla noin kerran päivässä, jossain välissä jos on levoton. " Ruoka-aikana" en voi rinnalle ottaa kun täytyy seurata paljonko maitoa masuun menee. Mutta tässä kunhan varmistutaan että paino jatkuvasti nousee, saadaan vähän enemmän vapautta tässäkin asiassa. Hirveän tyytyväinen hän aina rinnalla on, mieluusti useammin siinä pitäisin..

No niin, tällaista siis meille :)

Paljon supistuksia & hyvinvoivia vauvoja kaikille,

t. Itta + Tirpukka 13vrk

Vierailija
31/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lorahti viime raskaudessa kans jotain kun nousin sohvalta makoilemasta,tunsin kyllä heti mistä rööristä se tuli,ja molemmat housut pikkarit ja päälyhousut kastu.Aattelin heti et lapsivettä ja menin vessaan,mutta siinä oli verta mukana...Ei mitenkään kirkkaanpunaista,vaaleaa enemmänkin.Sairaalaanhan ne käski tietysti tulla.Epäselväksi kuitenkin jäi oliko lapsivettä,verensekaista sellaista,vai vain verta.Vauva syntyi sitten seuraavan päivänä.Kannattaahan se tarkistuttaa,ja kyllähän varmaan sen teetkin!

Mulle iski viime yönä synnytys stressi!! Tuli kamala pelko et mitenhän siinä käy ja miten lastenhoito järjestyy,jos yöllä pitää lähtä ja,ja,ja...Jotenkin tunteetkin nyt herkässä,tekis vaan mieli pillittää...Apua voisko tään vielä jotenkin perua...:( Ei mulla ennen ole tällaista ollut.Mullahan viides synnytys ja kolme viimeisintä ollu tosi helppoja ja nopeita,ilman kivunlievitystä menny ja ei ole ollut kamalaa.Jokaisen synnytyksen alla on tietysti mietittyttänyt,et apua,mutta synnytyksen jälkeen on ollut sellanen Fiilis heti että eihän tuossa ollut mitään,ja vois saman tien mennä uudestaan.Mutta kun aikaa on kulunut ja uusi synnytys lähenee alkaa pelottaan...Mitenhän sitä sais tsempattua sellasen rauhallisen fiiliksen asian suhteen.Se helpottas kummasti...:( nyyh,nyyh...

Pakko ens viikolla heti alkaa järjesteleen näit lastenhoitojuttuja,et ois monta eri vaihtoehtoakin miten toimia,kun lähtö tulee.Sekin jo osaltaan helpottas omaa hermostunutta oloa.Sais alkaa rauhottuun tulevaa koitosta varten.Tällähetkellä toivon kyllä ihan oikeesti et ei syntys ennen la.ta...en varmaan ole ihan kestoverto viimesillään olija...

Kyllä se varmasti ei ole enää kaukana kun näin tunteetkin alkaa jo herkistyyn...leijonaemo taas herää...

Mullakin ne yölliset vessareissut jääny melkeinpä pois,niinku monella muullakin.Mikähän sen selittää! Oisko osaltaan se että kun ilmakin on viilentynyt,huh,muistatteko vielä sen kamalan kuumuuden? Niin,ei tule juotua niin paljoa päiväs aikaan,niin vessassa ramppaaminen on yöllä vähentynyt.Päivällä kun olen pystyssä huomaan et äkkiä elkaa rakkoo vauvan pää painaan.

Nyt toivottelen hyvät sunnuntait,ja jään odottamaan että hönttä ja halifantti tulis kertoon kuulumisia.Siit Halifantin lähdöstähän eikö olekin jo toista viikkoa.Toivottavasti kaikki on äidillä ja vauvalla hyvin.

syksynmarjatar 37+4

Vierailija
32/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilisen energinen olo on tipo tiessään, niveliä särkee, kädet ja jalat (sormet, varpaat, nilkat, ranteet) on kun Michelin miehellä, posket kuin pullapojalla ja silmien alla pussit. Whehey, siis tosi loistava olo. Eilinen meni siis jossakin ihme tarmon puuskassa siivotessa, shoppaillessa, ikkunan pesussa, saunoessa ja jopa sekstatessa. Supistuksia jos olisin noilla oikeesti toivonu saavani niin olispa ollu pettymys, tuloksena nolla.

YÖLLINEN ELÄMÄ on täälläkin vähentynyt, kävin vessassa viimekin yönä vain kerran 23.00-8.30 välillä.

Olo on jotenkin outo, vauva liikkuu eri tavalla nykyisin, joskohan tän sais piankin täältä ulos? Kypsä olo jo.

JAtkan illemmalla tai joskus, nyt anopin lihapadalle syömään, nam.

Minjuska

Vierailija
33/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna jo ajattelin, että tänäänköhän päästään lähtemään, kun aamuyöllä joskus viiden aikaan tuli sellainen kivulias supistus, meni kyllä sitten ohi kun kävin vessassa. Seitsemän jälkeen heräsin taas kivuliaaseen suppariin ja oli sellainen " tämä on nyt tätä" suppari, eli erilainen kuin ennen. En saanut enää nukuttuakaan. TV:tä katsellessa vähän kellotin ja 15 min välein tuli supistuksia... mutta nyt ei taas mitään vähän ehkä mahaa kivistää, ei muuta.

Saapa nyt sitten nähdä edistyykö tästä mihinkään vai ei. Nyt olisi hyvä aika syntyä kun miehellä huomenna vapaapäivä, nyt nukkuu vielä yövuoron jälkeen!

Kyllä vähän jänskättää, kun sitä synnytystapa-arvoitakaan ei ole vielä ehditty tekemään eli aika olisi vasta keskiviikkona.

Minulla on kanssa sellainen fiilis, että apuva, apuva, apuva... mihin sitä on taas itsensä laittanut ja synnytys kyllä pelottaa. Eilenkään en illalla meinannut unta saada kun vain synnytys pyörii mielessä... no, täytyy vain ajatella että kun sen n. 10 h kestää niin se on ohi (toivottavasti ja on vielä hengissä...).

Kiva kun ITTA tulit kertomaan kuulumisia ja HALIFANTILTA ja ÖTTIKSELTÄ:kin uutisia odotellaan...

Ai niin joku kyseli ikäeroa seuraavaan lapseen eli meillä kuopus täyttää helmikuussa 6-vuotta eli jonkin verran on aikaa viime synnytyksestä (tuntuu kyllä kuin olisi ollut juuri...)

t. Tuittu 38+1

Vierailija
34/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en koneelle ehtinyt lainkaan, sen verran oli hulinapäivä. Aamusta käytiin kaupungilla ostamassa tuttavaperheen pojalle synttärilahja, kemut olisi tänään illemmalla. Kolmeksi suunnattiin kirkkoon kaverini häihin ja neljäksi sitten kummityttömme ristiäisiin. Kiva kun sattui kahdet juhlat samalla päivälle, harmitti jättää häät väliin. Mutta onneksi ehdittiin käymään kuitenkin kirkossa katsomassa vihkiminen.

Illalla olin sitten ihan poikki ja turvoksissa joka paikasta, kun piti seisoa ja vetää herkkuja ristiäisissä. Odottelin vähän suppareitakin mutta höpönlöpön, ei mitään tehoa ollut päivän seisomisella. Mutta on niitä suppareita nyt kuitenkin silloin tällöin tullut, vaikkei nyt vielä mitään älyttömän kipeitä ole olleetkaan.

Tänään aamusta meillä alkoi perheuinti, ollaan siis aloitettu pojan ollessa 3 kk vauvauinnilla ja nyt isompana se on jatkunut perheuintina. Poika kyllä tykkää ihan älyttömästi. Suunnitelmissa olisi viedä tuleva vauvakin sitten kevään puolella uimaan. Itse en enää uinut, eikä kyllä olisi uikkari mahtunut päällekään.

Muutamat ovat kertoneet, että yölliset vessassa ravaamiset ovat vähentyneet. Olen huomannut muutamana edellisenä yönä ihan saman, tänäkin aamuna kävin ensimmäisen ja ainoan kerran vasta vähän ennen kahdeksaa. Käytännössä en siis kertaakaan. Njam, herkuttelen tässä samalla vaniljajätskillä... :) Olen kyllä muuten öisin herännyt, varsinkin kun kylkeä kääntää.

Niin, kiva olisi jo kuulla halifantin ym. jo lähteneiden kuulumisia. Toivottavasti kaikki on sujunut hyvin. Ja tietysti lisää niitä muidenkin vauvauutisia odotellaan koko ajan! :) Ja kiva oli lukea myös Itan kuulumisia. Toivottavasti pian päästään tuonne vauvapuolelle turinoimaan kaikki.

Mutta nyt taidan herkutella jätskin loppuun, ennen kuin se sulaa. Tarkoitus olisi vielä leipoa omppupiirakkaa. Tuossa s-ryhmän lehdessä oli makoisalta kuulostava ohje. Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille ja supistuksia!

T: Anmari rv 37+1 (hui, ihan huomaamatta eilen vaihtui jo viikotkin! )

Vierailija
35/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis ollut oivallinen viikonloppu vaavilla syntyä. Äitini on ollut täällä meillä eli lapsenlikka jo valmiina kotona, mutta kun ei supistele niin ei supistele, voi kettu! Muutenkin eilisen synnärireissun jälkeen on ollut sellainen rauhallinen olo ja tunnen itseni valmiiksi synnyttämään, mutta eihän siitä ilman suppareita tule mitään :-/. Tässä aiemmin synnytyksen ja kivun ajatteleminen jännitti ja tuntui vähän tosiaankin, että taasko minä itseni tähän tilanteeseen hommasin. En tiedä, mistä tämä rauhallinen olo tuli. Tosin saattaahan se olla, että kun äiti tänään meiltä lähtee, niin taas sitä alkaa hermoilla, että milloinkahan se lähtö tulee ja miten se anoppi pärjää täällä kotona lasten kanssa. Ja varsinkin jos joutuu huolehtimaan esikoisen kouluun ja kakkosen eskariin, niin tuleekohan siitä yhtään mitään jne. jne. No, vahvasti kyllä vaikuttaa siltä, että tämä rouva ajelee torstaina itse kaupunkiin ja astelee synnärille käynnistykseen, joten eipähän ole kyydin suhteen murehtimista ;-). Miehen hälyytän sitten jossain vaiheessa töistä sairaalalle. Ja äitini saa käydä tässä välillä kotonaan ja tulla sitten torstaiksi taas tänne.

Eilen puolilta päivin meidän 5-v. tyttö oli alkanut itkeä kauheeta mahakipua. Kuulin itsekin puhelimessa, kun tyttö parkui ihan tuskissaan vessassa. Sittenhän se oli oksentanut sänkyyn ja sen jälkeen on oksennellut näihin hetkiin asti. Tällä hetkellä näyttäis, että mahatauti vois olla ohi. Lisäksi vaikuttaisi siltä, ettei se muihin tulekaan. Se olis kyllä helpotus! Itselläni on nyt kurkku kipeä. Saapa nähdä, onko sitä synnärillä sitten yskäinen ja nuhainen :-/.

Helpottavaa lukea, ettei teillä muilla ole rehkiminen eikä s:t auttaneet suppareitten suhteen. Itse en ole paljoa nähnyt vaivaa. Eilen kävin kyllä koiran kanssa kävelemässä ja silloin oli sellainen tosi tiukka kestosuppari koko kävelylenkin ajan päällä, mutta heti kun tulin sisälle, niin supistus loppui. Kyllähän tällaisena sadepäivänä olisi voinut vaikka synnärillä olla, mutta ei auta kuin norkoilla täällä sisällä ja huokailla pitkästymistään.

Toivottavasti moni pääsee vielä tämän päivän aikana synnärille tosi toimiin!

neronja rv 40+0

Vierailija
36/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Ittan kuulumisia! Tulee jotenkin todemmaksi, että itselläkin on kohta nyytti hoivailtavana.

Kohtuullisen väsynyt olo tänään, kun viime yökin oli tosi tukkoinen tämän nuhan vuoksi eikä tämä päivä näytä tuovan yhtään helpotusta. Yhdet pikku päikkärit ehdin jo tuossa ottaa ja varmaan toisetkin tänään ovat tarpeen. Onneksi nuo lapset nauttivat, kun saavat touhuilla kaikessa rauhassa eikä tarvitse lähteä mihinkään, niin ei ole itselläkään paineita sen suhteen. Vähän kyllä tylsyttää tämä saamattomuus, mutta toisaalta kuten eilen mainitsin, yritän ottaa asian levon ja valmistautumisen kannalta. Kunhan tämä tauti vain menisi ohi ennen synnytystä.

fullmoon 38+6

Vierailija
37/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tekemistä ja mulla hermot ihan kireellä. Oon äksyillyt miehelle koko aamun ja oon todella itkuherkkä, kaikki itkettää tällä hetkellä. En vaan jaksais olla kotona. Jotenkin ahdistaa tää kotona oleminen, koko ajan pitäis olla johonkin menossa tällä hetkellä.

Siivota kyllä pitäis mutta siihen en oikein löydä motivaatiota mistään. Asunto on kyllä sen verran sotkuinen että pakko se on siivota. Mies ei meillä oo mitenkään innokas siivoaja. Pyysin kyllä että sillä aikaa kun oon vauvan kanssa sairaalassa niin siivoaa ennen meijän kotiin tuloa. En ensimmäisenä halua siivous hommiin ryhtyä.

Ei oo taaskaan supistellut. Saas nähdä montako päivää vaavi antaa itseään vielä odottaa. Poitsu syntyi rv41+5 ja nyt on menossa vasta rv40+4. Poitsua odottaessa en ollut näin kypsä olo tilaani.

Viime yönäkään en saanut oikein nukutuksi. Poitsu kömpi taas yöllä meijän sänkyyn nukkumaan. Aamulla alkoi sitten miljoona eri ajatusta pyörimään päässä ja ei unta enään saanut.

Tiistaina ois viimeinen neuvolassa käynti. Pitää varmaan tiistaina sitten soitella kättärille ja varata se aika sinne yliaikaiskontrolliin. Tehdäänköhän kättärillä yliaikais kontrolleja viikonloppusin, ens lauantaina on raskaus mennyt yli sen 10 päivää (ja lääkäri silloin kättärillä sanoi että 10 päivää yli lasketun ajan jos menee niin silloin on yliaikaiskontrolli). Naikkarilla mulla silloin 04 oli se yliaikais kontrolli sunnuntaina.

Oon jo asennoitunut siihen että oon vielä ens viikonloppunakin yhtenä kappaleena.

Nyt meen syömään.

Öttis, poitsu ja masuasukki rv40+4

Vierailija
38/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski viime yönä ihan mieletön hartiakipu tonne lapaluun tuntumaan. Ekalla vessareissulla en vielä tuntenut mitään, mutta seuraavalla keikalla kipu alkoi tuntumaan ja on jatkunut vaikka mies tuossa yrittikin hieroa. Ihmejuttu miten noin yllättäen iski ja se ei ole mitään sellaista yleistä särkyä vaan ihan selkeä kipeä alue.

Kipeitä suppareita tuli muutama aamuyöstä. No sen verran ne sai aikaiseksi että piti käydä veskissä, mutta sitten ne lopahti. Mä jo toiveikkaana ajattelin pääsiskö tänään synnyttämään, mutta ei se nyt siltä näytä enää. Nyt vaan ottaa hermoon toi hartiakipu ja vähän pelottaakin että jos se tosta vielä pahemmaksi yltyy niin miten saan sitten vauvaa hoidettua. Hieronta aikaakaan ei viitsis tilata tässä vaiheessa.

Mukavaa sunnuntaipäivää

rv 39+6

Vierailija
39/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tännekään ihmeitä. Vatsa löysällä, kipeitä suppareita ajoittain tulee ja valkovuoto lisääntynyt. Toiveikkaana odotan, et pääsis lähipäivinä synnyttää...

Tsemppiä kaikille ja saataisiinpa lisää vauvauutisia! Nyt tytön kanssa touhuamaan ennen kuin on kaikki hyrskyn myrskyn.

-frodo 39+5 ultran mukaan, 39+3 kuukautisten mukaan-

Vierailija
40/55 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ikionnellinen Hönttä kera pikkuisen tummakutrisen prinssin!

Perjantainahan se vauva sit tosiaan syntyi klo 11.16, 3865gr ja 51cm oli miehellä mittaa. Tänään pääsimme kotiin ja täällä opetellaan taas elämään vauvantuoksuisessa arjessa,en raaski näitä ekoja hetkiä tuhlata koneella,mutta palaan teitä tsemppaamaan kunhan tässä muutama päivä vanhetaan :D

Halituksin Hönttä ja Jesse 2 vrk