Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän pitää jättää jopa ilmaiset pikkujoulut väliin. Kyllä harmittaa!

Vierailija
04.11.2014 |

Hetki haaveiltiin että oishan se mahtavaa mennä kun puolisolla Avec kutsu. Vaan sitten jysähdettiin taas maanpinnalle. Ei ole varaa maksaa lastenhoidosta. Kummallakaan ei ole mitään juhlavaa muistuttavaakaan vaatetta saati kenkiä. Työvaatteita kaikki. Eikä ole varaa ostaa kun lapsille ostettiin. Kirppareita tasan yks ja siellä ei ollut mitään. Kunnon illallinen ja linse kyyditys. Vituttaa kun ei pääse edes ilmaselle illalliselle!!!

Kommentit (527)

Vierailija
441/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä tuppukylässäkin voi olla ihan ilman kavereita. Se että tuntee toisen nimeltä, ei tarkoita kaveria. Olin eka porukoista joka vakiintui ja muutama vuos siitä saimme vauvan. Kun en baariin päässyt heidän mukaansa niin pikkuhiljaa unohtivat mut. Yritin kyllä soitella ja viestitellä mutta näin vaan kävi. Joka vuosi muistin kaikkien merkkipäivätkin ostamalla jotain tai muuten muistamalla. He eivät muistaneet mua. Miehellä on kavereita paljonkin, mutta ne ei käy koskaan puolison kanssa että voisin yrittää tutustua.

Vierailija
442/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä oo kuitenkaan sitä tunkkia lainaan. Antaa olla koko juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin kyllä tarjouksen. Mutta en voi enkä uskalla netissä laittaa mitään osoitteita. Kiitti 9.

Vierailija
444/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun miehesi työpaikkako ne järjestää? On outoa, että jos mies on sellaisessa työssä, että palkka on niin huono, ettei ole varaa parin euron kirpparivaatteisiin, niin siellä järjestettäisiin noin hienoja pikkujouluja.

Koska ap tyrmää kaikki ehdotukset, ja esittää marttyyriä, niin enpä pidä koko juttua totena.

Vierailija
445/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
446/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä aplikaatio ei oo ratkaisuja

Vierailija
447/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
448/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kahden firman pikkujoulut samassa! Eli isompi ja sitten tää pienempi aliurakoitsija jossa mieheni töissä. Ja palkka on oikeasti surkea. Vain 1400e kuussa. Että sen isomman firman mukaan nämä pikkujoulut menevät.

Vierailija
449/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että jotku kommentoi lukematta ollenkaan mitä on aikaisemmin kirjoitettu.

Vierailija
450/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 02:59"]Huomasin kyllä tarjouksen. Mutta en voi enkä uskalla netissä laittaa mitään osoitteita. Kiitti 9.
[/quote]

Luo uusi sähköpostiosoite ja lakkauta se tämän jälkeen. Mutta kerro ensin se koko.
9/10

Vierailija
451/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin myös lähettää ilmaiseksi vaatetta, jos kerrot koon. Olen viemässä juuri kirppikselle, ja kasasta löytyy kyllä esim. sievä musta pitsimekko kokoa n. 40/42 ja miehelle pari kauluspaitaa ja housut, miehen kokoa en nyt muista. Voin postittaa ilmaiseksi. Luo se anonyymi sähköpostiosoite.
Nyt reippaasti luomaan sitä sosiaalista verkostoa. Molemmat kysyvät töissä (jos kerran kavereita ei ole) että onko kellään tuttua sukulaisteiniä, joka haluaisi tulla katsomaan lapsia.

Vierailija
452/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 01:19"]

Sen verran tietoa on että erittäin hieno ja kallis ravintola jossa ei olis tullu mieleenkään käydä silloinkaan kun talous olis kunnossa. Ja tosiaan mulla ei ole kavereita ainuttakaan joten en voi lainata vaatteita. Pitää varmaan henkisesti taas valmistautua siihen että kun vilkaisee kelloa lauantaina ja itte vedetään keittoa, toiset istuu syömässä juhla ateriaa hienossa paikassa. Ja vielä enemmän masentaa se, että ei olla miehen kanssa yhdessä oltu missään ilman lapsia viiteen vuoteen. Jospa vielä joskus....

[/quote]

Sitä olisi voinut miettiä ennen lasten tekoa

Vierailija
453/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä skippaan työpaikan juhlat jo siksi että ei minulla ole mitään juhlavaatteita, enkä ala niitä työpaikan juhlien vuoksi ostamaan. En harrasta vaatteilla keikarointia, joten ei minulla ole niille mitään käyttöä.

Vierailija
454/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 03:13"]

Jännä että jotku kommentoi lukematta ollenkaan mitä on aikaisemmin kirjoitettu.

[/quote]

Tietysti, itse laitan usein kommentin heti avauksen luettuani, jos se herättää ajatuksia ja vasta sen jälkeen luen loput kommentit ja kommenton sitä mukaa kun tulee jotain sanottavaa. Ei kai kukaan lue ensin koko ketjua ja kommentoi vasta sen jälkeen!?!

Vierailija
455/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla provo? Jos ei, pilaat mahdollisuuden omalla asenteellasi. Minä sinuna kartoittaisin kaikki mahdollisuudet osallistumiseen, jos köyhänä perheenä saisi noin upean tilaisuuden! Onko esim. vanhemmillasi ompelukonetta, jolla voisit pienentää miehen isot housut? Tai jos ei muuten, ompele vaikka käsin! Illallisellahan istutaan pöydän ääressä, joten täydellistä istuvuutta ei odoteta. Ei pikkujoulut ole mitään muotinäytös, kunhan näytätte siisteiltä! Jos et täällä voi kokoasi ilmoittaa, käy vielä uudestaan kirpputorilla ja käy läpi jokainen mekko: ei ole pakko olla musta (vaikka yleinen väri onkin) ja huomioi myös kokoa suuremmat, jos on sellaista mallia, että voit sitoa vaikka leveän nauhan vyöksi. Siistit kengät, yleensä löytyy kirppikseltäkin. Rukoile isovanhemmat lastenvahdiksi tämän harvinaisen tilaisuuden vuoksi. Väitän, että on järjestelykysymys. Syökää pari päivää viikossa vaikka itse tehtyä hernekeittoa, jotta säästyy muutama euro vielä siinäkin,

PS. Mikä on linse ja tuleeko matkoista teille kustannuksia?

Vierailija
456/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä marttyyri olet, ap!

Todellakin ihmetyttää, että miten ihmisellä ei ole edes yksiä siistimpiä perusvaatteita, mitä laittaa päälle. Minulla meni työpaikan pikkujouluihin osallistumiseen juuri 2,5 Euroa, mikä oli jatkoravintolan narikan hinta. Asuna oli vanhat, mutta hyviksi todetut pikkumusta, korkkarit ja laukku. Sukkahousupaketin ostin uuden, ihan perus ohuita ja halpoja, mitä joutuu muutenkin välillä ostamaan lisää.

Kuulostaa, että ap:n suurin ongelma ei ole nämä pikkujoulut, vaan ylipäätänsä elämänhallinnan, suunnitelmallisuuden ja sosiaalisten taitojen puute. Lapsia käy sääliksi noilla eväillä.

Vierailija
457/527 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 00:36"]

No, ei kaikille kerry niitä tuttaviakaan. Tai ehkä minäkin sitten olen niitä joihin ei kannata luottaa. Aika väheksyvää on tuollainen suhtautuminen meidän yksinäisten kannalta, jotka ovat aina jääneet ulkopuolisiksi riippumatta omasta yrityksestään tehdä jotain sen suhteen.

t.486

[/quote]

Väheksyvää olisi ottaa teidän sanomisenne jumalan totuutena. Kun tuo jankutus aikansa jatkuu, miten kaikkeni olen tehnyt mutta mitään en saa kuin paskaa, ihmiset alkavat oikeasti väheksyä ja jättävät sinut rauhaan, kyselemättä hankalia.

Se vain tahtoo olla aika yleinen kokemus, että kun joku julistaa tehneensä kaikkensa, niin ei todellakaan ole. Se on yhtä luotettava indikaattori kuin se, kun joku julistaa rehellisyyttään - rehelliset eivät niin ymmärrä tehdä, koska itsenstäänselvyyksistä ei ole edes itse tietoinen.

Se on sitten ihan toinen asia, että joidenkin ihmisten kaikki ei todellakaan pitkälle riitä. Heillä on kuitenkin aina olemassa nöyrtymisen mahdollisuus, ja avun pyytäminen - käsi sydämellä, heikkoutensa paljastaen, pelkoaggressiostaan hellittäen. Voi olla, että toiset osaisivat hyvinkin auttaa. Siitähän heitä on alun perin niin suomittukin, että kun heillä on kaikki paremmin.

Aika monella asiat ovat paremmin, koska he osaavat oikeasti auttaa itseään tai pyytää apua ja näyttää mallia, miten se tehdään. Jos he eivät osaa muuten auttaa, he voivat kysyttäessä kertoa, mikä sinussa on niin häiritsevää, jotta voit itse tehdä asialle jotain. Yleensä se ensimmäinen neuvo on, että älä mielistele tai yritä ostaa ystäviä, koska hyvät ihmiset eivät halua pitää toista ihmistä koiranaan. Orjailemalla saa sidottua vain sadisteja.

Niitä ihmisiä on ehkä vähemmän, jotka osaavat auttaa miellyttävän lempeästi ja samalla tehokkaasti. Jotkut kun eivät koskaan laske suojamuuriaan, jos toinen on lempeä. Se lainalämpö käytetään kokonaisuudessaan itsesäälin ruokkimiseen. Alkoholistin ymmärtäjä helposti vain pahentaa tilannetta, ja sama koskee monia muitakin itsesääliin uponneita. Potkiminen persiille on silloin lopultakin ainoa toimiva konsti. Mustelmat voi hoitaa jälkikäteen.

Vierailija
458/527 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lähettää 20 kiloa perunoita, jos ap ilmoittaa jonkin osoitteen.

Vierailija
459/527 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ap on köyhä. Asun Suomen ulkopuolella, Euroopassa kuitenkin, ja täällä köyhät asuvat kadulla omistusasunnon sijaan. Että mua kiukuttaa suomalaisten ¨köyhien¨ valitus! Moni oikeasti köyhä vaihtaisi ilomielin sijaa kanssanne.

Vierailija
460/527 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:00"]Sen takia en anna osoitetietoja edes sähköpostissa koska en vaan halua nimi ja osoite tietojani ilmoittaa kenellekään. Mikä siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Että sokeasti vaan pitäisi luottaa että kyllä se hyvää tahtoo. [/quote] Nyt mun tuli paha mieli. Olis ollut juhlamekkoja hintalappuineen, iltapukuja, kenkiä. Ehkä niistä juhlista tulee kuule paremmat ilman sinua. Hyvää jatkoa. 9

[/quote] No olikohan ap:lta aivan oikea päätös ettei tällaisilta ihmisiltä halua ottaa edes ns. apua vastaan. Haukutaan täällä ja ap:n pitäisi nöyränä kiittää ja laittaa asuinpaikkansa näille ihmisille, vaikkakin sitten sen anonyymin s-postiosoitteen kautta. Tuskin teille oikeasti kelpaisi että jättäisitte vaatepaketin tyrnävän sokokselle ja häippäsisitte.
[/quote]

Meille? En ole me, olen minä. Halusin auttaa, keinot olisi ihan varmasti keksitty.
9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi