Köyhän pitää jättää jopa ilmaiset pikkujoulut väliin. Kyllä harmittaa!
Hetki haaveiltiin että oishan se mahtavaa mennä kun puolisolla Avec kutsu. Vaan sitten jysähdettiin taas maanpinnalle. Ei ole varaa maksaa lastenhoidosta. Kummallakaan ei ole mitään juhlavaa muistuttavaakaan vaatetta saati kenkiä. Työvaatteita kaikki. Eikä ole varaa ostaa kun lapsille ostettiin. Kirppareita tasan yks ja siellä ei ollut mitään. Kunnon illallinen ja linse kyyditys. Vituttaa kun ei pääse edes ilmaselle illalliselle!!!
Kommentit (527)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 18:26"]
Mä luin tänään tän töissä aiemmin vaikka kuinka monta kertaa että "Köyhän pitää jättää jopa ilmaiset pikkuhousut väliin." Mietin mielessäni monta kertaa että mahtaa olla pervo ketju.
:D
[/quote]
Ollos hyvä:
[/quote]
Oho ok no täytyypä lukea
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:36"]
Ja aiemmin jo kirjoitin että ei täällä ole ruokajonoja! Että olen liian ylpeä mennäkseni paikkaan jota ei ole!? Kerran vuodessa jaetaan avustuspaketteja. Se siitä ylpeydestä. -AP-
[/quote]
MENE TOISEN PAIKKAKUNNAN RUOKAJONOON. Ja sitä ruokaa saa myös diakonissalta (kai teillä joku srk siellä on?), Vapaaseurakunnalta, Helluntaiseurakunnalta, työttömien yhdistyksestä, Pelastusarmeijalta yms yms yms.
[/quote] Oletteko te tosiaan noin tyhmiä? Ei meilläkään tietääkseni ole mitään ruokajakelua, ja luulen että säästö on kyseenalainen kun toisen paikkakunnan jonoon on matkaa yli 50 km.
Minä en voi ymmärtää av-mammojen sisälukutaitoa, viesti toisensa jälkeen urputetaan samoja asioita. Ketjussa on jo kerrottu ettei poste restanteen voi laittaa nimimerkillä, siellä kysytään paperit.
Ja ei kai kukaan kirkkoon kuulumaton ole niin pöljä lammas että pitää "nimiäiset" kun ei ole ristiäisiä. Aika wt:tä.
Lopettakaa neuvojen tuputus! Homehtukoon mökissään, aivan sama!
Onko aloittajalla tai hänen miehellään sisaruksia, joilta ehkä voisi lainata vaatteita tai jotka voisivat avittaa lastenhoidossa? Sama juttu lastenne kummien kanssa, olisiko heistä mitään apua?
Ja helvetti nämä ämmät kitisevät monta kertaa vuodessa miehelleen ettei heillä ole mitään päällepantavaa, lyönpä vetoa.
Huh, onneksi vaikka elämäni on kurjaa, voin olla ainakin ylpeä siitä että osaan olla myötätuntoinen, enkä raukkana seuraa sivusta kun jotain kiusataan. Useinhan siitä on tosin saanut paskaa niskaan, niin palstoilla kuin oikeassa elämässäkin.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 18:38"]
Minä en voi ymmärtää av-mammojen sisälukutaitoa, viesti toisensa jälkeen urputetaan samoja asioita. Ketjussa on jo kerrottu ettei poste restanteen voi laittaa nimimerkillä, siellä kysytään paperit.
Ja ei kai kukaan kirkkoon kuulumaton ole niin pöljä lammas että pitää "nimiäiset" kun ei ole ristiäisiä. Aika wt:tä.
[/quote]
En ole kertaakaan väittänyt, että Poste Restante osoitteen voi avata nimimerkillä! Mutta henkilön oikeaa kotiosoitetta ei lähettäjä tiedä. Eli osoitteen perusteella ei pääse av- palstan tappajat jäljille.
Monet kirkkoon kuulumattomat pitävät nimenantojuhlat, nykyään kai kutsutaan nimiäisiksi.
Primadonnat kiukuttelee ja uhriutuu. Mun täti kiukutteli että ei voi tulla siskonsa häihin. Ja kielsi lapsiakin. Kunnes vanha äiti osti pienestä eläkkeestä rintaliivit, sukkahousut, mekon, kengät...Kun ei oo mitään päällepantavaa.
Tässä ketjussa tarjottiin apua vaatteiden löytämiseen ja jos oikein ymmärsin, niin joku oli valmis niitä jopa toimittamaan aloittajalle. Jos isommat lapset voivat katsoa sitä pienintä tenavaa sen aikaa, että pääsette syömään ja vähän miehesi kanssa yhdessä ulos. Ja jos sellainen ei sovi, niin mieti mielessäsi kaikki tutut ja sukulaiset olisiko ketään jolta voisit palvelusta pyytää. Eikä rahaa tarvitse olla suuria summia lähteä, jos ruoka on jo ilmainen juhlissa. Ja kannattaa muistaa vanhempiesi kommenteista huolimatta, että on erittäin tärkeää hoitaa myös parisuhdetta, kun niitä lapsia on. Toivon, että pääsette kuitenkin lähtemään yhdessä sinne juhliin.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 02:57"]
Ketjun lukwnut miettii että miksi aapew saa näin paljon paskaa? Heillä ei ollut vara maksaa hoidosta joten siksi kai yrittivät isovanhempien apua. Ja en mää ainakaan edes miettisi vaatteita jos ei hoitajaa sais. Sitten haukutaan kun ei anna lasta vieraan hoitoon. Minä ainakin käytän neljä vuotiaalla vain sellaisia hoitajia jotka tuntevat lapsen. Isommille ehkä vois olla sellainen hoitaja joka vaan "on paikalla varalta". Sitten kun ovat tarpeeksi isoja sellaiseen..ja mistä muuten saa hoitajan joka ei maksa mitään?
[/quote]
Jos olisi hankkinut esimerkiksi yhden ainoan kaverin elämässään, niin ehkä hän voisi hoitaa lasta ja jopa ilmaiseksi.
[/quote] Aivan kuin ne kaverit olisivat vain "hankkimisesta" kiinni. Tuntuu pahalta ihmisenä joka on aina yrittänyt, ja ollut ystävällinen kaikille ja koettanut jutella ujoudestaan huolimatta, mutta ei vain ole ystäviä saanut. Tuskin olen ainoa maailmassa, kenties aapeella sama homma.
terv. se koulukiusattu hullu (joka ilmeisesti oli kiusattu ihan syystä kun täälläkin haukutaan)
[/quote]
Tosiystäviä ei noin vain hankita, mutta ainakin tuttavia kertyy väkisinkin, jos on jollain tavalla tekemisissä ihmisten kanssa. Kaikkien ihmissuhteitten ei tarvitse olla sellaisia, että jaetaan koko elämä. Ap voisi esimerkiksi itse laittaa lapun kaupan ilmoitustaululle ja tarjota edullista lastenhoitoa. Muutaman tunnin jälkeen olisi sen verran rahaa, että saisi ostettua uudet housut ja puseron. Vai onko hän itse sellainen "vieras", johon ei kannata luottaa?
Ei myöskään kannattaisi luovuttaa huonojen kokemusten takia. Ap ei luota enää mm. nettiin tai MLL-lastenhoitajiin, kun molemmista on yksi huono kokemus. Melkein kuulostaa kuin hän haluaisikin pettyä ihan kaikkeen lopullisesti.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:33"]
Mä oon järkyttynyt, ettei enää nykyään ole jokaisella normaalilla ihmisellä edes yhtä siistimpää vaatekertaa ihan just sitä varten, jos joskus tarvii johonkin. Oli sitten kuinka vanha, korjailtu ja epämuodikas housupuku, jakkupuku, pikkumusta, suorat housut, kauluspaita, mitä tahansa. Mihin tämä maailma on menossa?? Mitä te laitatte päällenne, jos tulee jotkut hautajaiset? Tai kutsu oikeuteen todistamaan? Tai vanhempainilta? Tai koulun joulujuhla? Tai rippijuhlat, häät, mikä tahansa, mihin laitetaan jotain muuta kuin verkkarit?
[/quote]
Vaikka kutsu tulisi, niihin ei voi mennä kun ei ole sopivaa vaatetusta eikä sellaista pysty mitenkään mistään hankkimaan. Sekin tuli mieleen, mihin aloittajan kaltaista ihmistä ylipäänsä kukaan kutsuisi, kun hänen asennevammansa ja-ongelmansa paistaa läpi jo pelkästään hänen kirjoittamastaan tekstistä.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 01:47"]vinkkejä annetaan, eikä ymmärretä ettei aplla rahaa ole. Se kirpparin parin euron kotelomekkokin voi viedä yhden päivän aterian koko perheeltä.
[/quote]
Täysin totta. Kun rahaa ei ole, sitä ei vaan ole laittaa euroakaan turhaan
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 01:47"]vinkkejä annetaan, eikä ymmärretä ettei aplla rahaa ole. Se kirpparin parin euron kotelomekkokin voi viedä yhden päivän aterian koko perheeltä. [/quote] Täysin totta. Kun rahaa ei ole, sitä ei vaan ole laittaa euroakaan turhaan
[/quote]
Ja samaan aikaan näillä "rahaa ei ole euroakaan laittaa hukkaan" -tyypeillä löytyy aina rahaa viinaan, tupakkaan ja auton polttoaineeseen..
Täytyy olla järjenköyhyyttä jos ei yhtä pikkujoulua pääse käymään. Jonninjoutavaa narinaa, jossa taitaa olla ihan muut syyt kuin rahan puute...
Meillä jo kansaneläke mahdollistaisi ap:n tapaksessa sellaiset tulot, jotta muutaman euron mekon voisi ostaa (jos se raha ei mene tupakkaan tai viunaan)...
Ja täysin rahattomankin pikkujouluihin on edellä annettu jo vinkkejä. Ap ei taida ottaa edes huomioon sitä tosiasiaan, jotta pikkujoulujen aikana ei tarvitse itse tehdä ja MAKSAA kotona tehtyä ruokaa.
Onko Suomessa tosiaan noin tiukkaa, noissa pukeutumisasioissa?
Olen asunut USA:ssa 20 v ja juhla kuin juhla, osa porukasta on viimosen päälle pukeutunut ja aina joukossa on joku jolla nyt vaan ei ole ollut tarvetta pukeutua ja kukaan ei katso kieroon ja kaikilla on ihan yhtä hauskaa.
Erikseen toki oikeen viralliset pippalot, mutta joku pikkijoulu ei todellakaan ole sellainen, vaikka olisi hienossakin paikassa.
Koettakaa nyt pikkasen hellätä!!!
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:45"]Onko Suomessa tosiaan noin tiukkaa, noissa pukeutumisasioissa?
Olen asunut USA:ssa 20 v ja juhla kuin juhla, osa porukasta on viimosen päälle pukeutunut ja aina joukossa on joku jolla nyt vaan ei ole ollut tarvetta pukeutua ja kukaan ei katso kieroon ja kaikilla on ihan yhtä hauskaa.
Erikseen toki oikeen viralliset pippalot, mutta joku pikkijoulu ei todellakaan ole sellainen, vaikka olisi hienossakin paikassa.
Koettakaa nyt pikkasen hellätä!!!
[/quote]
Meillä on suomessakin oman firman kekkereissä oltu kuka missäkin vaatteissa. Mutta meillä on muutenkin ilmapiiri hyvä ja rento. Sitten vaan on niissäkin juhlissa oltu joissa mammat kyllä katsoo kieroon jos ei iltapukua päällä ole.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:45"]Onko Suomessa tosiaan noin tiukkaa, noissa pukeutumisasioissa? Olen asunut USA:ssa 20 v ja juhla kuin juhla, osa porukasta on viimosen päälle pukeutunut ja aina joukossa on joku jolla nyt vaan ei ole ollut tarvetta pukeutua ja kukaan ei katso kieroon ja kaikilla on ihan yhtä hauskaa. Erikseen toki oikeen viralliset pippalot, mutta joku pikkijoulu ei todellakaan ole sellainen, vaikka olisi hienossakin paikassa. Koettakaa nyt pikkasen hellätä!!! [/quote] Meillä on suomessakin oman firman kekkereissä oltu kuka missäkin vaatteissa. Mutta meillä on muutenkin ilmapiiri hyvä ja rento. Sitten vaan on niissäkin juhlissa oltu joissa mammat kyllä katsoo kieroon jos ei iltapukua päällä ole.
[/quote]
Voi kuinka ahdistavaa >_<*
422 lisää: Olin kai eka joka ehdotti Poste Restantea ja kävin nukkumaan. Joku muu ehdotteli että laittaa nimeksi jotain lottovoittajaa tms. Mutta nimimerkillä ei tosiaan ole enää mahdollista.
Mutta hyvä idea olisi ollut tuo, että laittaa sen lähikaupungin postiin.
Pikkujouluista yleensä ja ap:llekin vinkkinä, että näinä työttömyysaikoina kannattaisi kyllä käydä työpaikan juhlissa. Pomothan sielläkin on paikalla. Olisi ehkä miehellesi eduksi näyttäytyä siellä, että kuuluu niinsanotusti "jengiin". Eli miehesi voisi mennä, että edes jollakin on kivaa. Tekosyynä sinun poisjäämiseen kävisi juurikin lastenhoito-ongelmat.
Ja jos vain tämä kuukausi on huono taloudellisesti, Olisiko voinut kiristää muutama kymppi ja tilata vaikka postimyynnistä jos kerran ensi kuukausi taas parempi?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 18:38"]
[/quote]
En ole kertaakaan väittänyt, että Poste Restante osoitteen voi avata nimimerkillä! Mutta henkilön oikeaa kotiosoitetta ei lähettäjä tiedä. Eli osoitteen perusteella ei pääse av- palstan tappajat jäljille.
Monet kirkkoon kuulumattomat pitävät nimenantojuhlat, nykyään kai kutsutaan nimiäisiksi.
[/quote]
No jos minä esim. ilmoittaisin nimeni niin ei ole koko paikkakunnalla kyllä täyskaimaa, tuskin koko maassa, ja osoitteen saisi selville numerohausta ihan googlella jollen olisi sitä hitusen aiemmin estänyt.
Enkä olisi huolissani siitä että av-mamma tulee ovelleni, vaan lähinnä siitä että se av-mamma joka täällä haukkuu ap:ta saattaisi kyllä kertoa nimeni eteenpäin. Ja ehkä olla jopa hyvinkin läheltä minua tai sukulaistani.
Minusta ei olisi ongelma jossain myyntipalstallakaan kertoa nimeä ja osoitetta, mutta hulluhan pitäisi olla jos tällaisen ketjun yhteydessä yhtään mitään tietoja jollekin ilmoittaisi. Mutta ettehän te osaa ajatella järjellä omalle kohdallenne.
Minusta tuntuu että ap voisi aivan hyvin asua vaikka samalla paikkakunnalla kuin minä, päätellen noista joistain kertomistaan jutuista, täällä on tosiaan vuokra-asunnot kalliita eikä jaeta ruokaa missään säännöllisesti tietääkseni.
Minäkin voisin tarjota sitä lastenhoitoapua tällaisessa tilanteessa, tosin se tuskin monellekaan täällä kelpaisi. Mutta ymmärrän täysin ettei ap voisi luottaa niin että tässä ketjussa vaihtaisi tietojaan ja kertoisi nimeään minulle. Minähän voisin olla yksi ilkimyksistä joka alkaisin arvostella että naapurin pirkko se vaan netissä kerjää eikä kyllä ansainnut tuota apua kun on varaa noin uuteen autoonkin tms.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:45"]
Kyllä pitää melkoista sontaläjää kahlata teidän neuvoja ja "auttamista" lukiessa!
[/quote]
Ketjua ei ole pakko lukea. Maailmassa lienee vielä muutakin tekemistä.
[/quote]
Luin ikävä kyllä ne sinunkin juttusi: ei olisi pitänyt:(
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 18:26"]
Mä luin tänään tän töissä aiemmin vaikka kuinka monta kertaa että "Köyhän pitää jättää jopa ilmaiset pikkuhousut väliin." Mietin mielessäni monta kertaa että mahtaa olla pervo ketju.
[/quote]
Ollos hyvä:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4311813/ketju/koyhan_pitaa_jattaa_jopa_ilmaiset_pikkupoksyt_valiin_kylla_harmittaa