Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISmasujen viikonloppulöpinät

02.09.2006 |

Pinoa ei vielä viikonloppua varten näkynyt, joten tässäpä sellainen..

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen pienimies herätti taas tänä aamuna kuudelta. Arkena kyllä nukkuisi vaikka kahdeksaan toisina päivinä, mutta kun viikonloppu koittaa niin eihän sitä nyt voi antaa vanhempien nukkua pitkään.

Palasin torstai-iltana koulutuksesta ja eilinen päivä oli ihan mahdotonta kiirettä töissä, kun oli palavereja toisen perään ja " oikeita" töitäkin piti ehtiä jossain välissä tekemään. En ole vielä viikon aikaisia pinoja ehtinyt lukemaan, mutta ehkä tänään olisi aikaa paremmin.

Ultra oli vihdoin eilen! Onse uskomatonta miten voi tuntea ylpeyttä sitä omaa vauvaansa katsoessa sieltä kuvaruudulta " voi miten hieno käsi" tai " katso nyt miten taitavasti se laittaa jo sormen suuhunsa" :D Pituutta vaavilla oli 75mm ja korvienväli taisi olla 23.8mm (jos se nyt oli tuo kortissa oleva b-mitta), muita tähän ei ole merkittykään. Mittojen mukaan oltaisiin nyt 13+4 eli laskettua aikaa ei sitten muutettu, kun oli vain kolmen päivän ero. LA pysyy siis 9.3. Niskaturvotusta taisi olla 2mm joten sekin oli selvästi alle ylärajan. Kaikki osat muutenkin olivat paikallaan, joten kyllä on helpottunut olo! 8 kappaletta kuviakin saatiin muistoksia.

EIlisestä pinosta yritin poimia joitain kysymyksiä:

- Inhokkikotityö: Pakkosiivous eli jos ei oikeasti olisi aikaa eikä huvitusta siivota, mutta on esim vieraita tulossa ja pakko siivota niin se inhottaa. Joskus taas kun tulee sellainen siivousfiilis niin siivoan ihan mielellänikin. Meillä on kyllä käynyt nyt puolisen vuotta siivooja kerran kuussa, niin itselle on jäänyt siinä käyntien välissä vain pintapuolinen putsaus.

- Sukupuolen selvittäminen: Yritetään malttaa odottaa synnytykseen asti, mutta itse olen niin malttamaton kaiken suhteen, että voi olla, että jos rakenneultrassa lääkäri tahtoo sen kertoa niin en laita vastaankaan =)

Voi kun tulisi oikein kylmä ilma tänään niin pystyisi ulkoilemaan :D

Taya 13+1

Vierailija
2/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneessa ollut joku virus, joten en ole pariin päivään päässyt kirjoittelemaan.

Lapsivesipunktio on ma anantaina ja jännittää ihan hirveesti!!

Niskaturvotusta oli siis 2,8 mm, mutta minusta ei otettu mitään verikokeita.

Ultraaja vain kysyi saatuaan mitattua tämän tuloksen, että varataanko aika lapsivesipunktioon. Ikää mulla on 28 v eli sen puolesta en vielä riskiryhmässä olisi. Taitaa käytännöt vaihdella aika tavalla kunnittain.

Täällä oli kyselty inhokki kotityötä ja se on ehdottomasti tiskaus! Onneksi saimme hankittua tiskikoneen jokunen vuosi sitten, mutta se oli melkein koko kesän rikki..Onneksi nyt taas toimii.

Painoakin jossain vaiheessa kyseltiin. Mulle on tullut semmonen 0,5-1 kg vähän vaihdellen. Esikoisen kanssa oli tässä vaiheessa tullut jo 6 kg ja kokonaisuudessaan 30 kg. Sain sen onneksi melkein kokonaan pois, vaan 2 kg jäi kummittelemaan. Nyt yritän pitää syömisen vähän paremmin kurissa..

Täälläkin pikkumies heräsi kuudelta!! Viikolla tosiaan herätään vasta vähän yli seitsemän. Mutta nyt pitää mennä viihdyttämään samaista pikkumiestä.

pirriäinen, poju melkein 2 v, rv 14+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taya!Se b-mitta on reisiluun mitta!

Vauvaksi!!!!!!Mitä lääkärissä kävi?Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!!!)))halaus!(((

Omaan napaan ei uutta,ei ihmeellistä.Odottelen päivien kulumista!

SukupuoliG:

Aiomme kysyä rakenneultrassa.Väliä ei ole kumpi tulee(3 tyttöä ja 2 poikaa kun jo on),mutta haluan tietää valmiiksi.Laitan sitten olemassa olevat vauvan vaatteet järjestykseen.Pakkaan kaappiin ne joita en sukupuoleen nähden tarvitse;)Pieni tyttö olisi toki ihana näin viimeiseksi palleroksi,ja tyttö olostahan tässä olen maininnut;)Mutta niin ikään ihana olisi pieni pojan vintiökin,sitten olisi jaot tasan=D

Lauantaihin,Leanna ja sissi rv 11+ ja ipanat

Vierailija
4/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tässä pitkään aikaan joutanut kirjoittelemaan,mutta nyt ajattelin istahtaa koneelle. Eilen tuli sitten aloitettua työt. Koulutuksessahan tässä pari-kolme päivää menee, ku ollu yli vuoden pois. Illalla oli kyllä niin pää pöllyssä kaikista asioista että. Ei juuri koneelle jaksanut, ku oli sitä 8 tuntia tuijotellu. On yrittäny pysyä kärryillä mitäs teille kaikille kuuluu. Siis yrittäny lueskella jossakin välissä.

Ai muuten, onko kukaan tuntenut vauvelin liikkeitä? Minä olen parina iltana tuntenut nukkumaan alkaessa muljahduksia. Niistä ei voi erehtyä. Olen edellisiltäkin tuntenut tosi aikaisin. Ihanan tuntusta. Tuntuu olevan kova pyörimään. Päivällä en liikkeitä tunne, mutta tosiaan illalla kun rauhoittuu selinmakuulle, niin jo alkaa kuperkeikan heitto.

Joku kyseli sukupuolesta. En ole ajatellut vielä, mutta viimeksi tiesin viikkoa ennen synnytystä, että poika tulossa. Synnytyksestä siis puuttui se jännityksen tunne, että kumpi tulee. Sitä jäin kaipaamaan. Ehkä en haluakaan tietää etukäteen, vaan että jännitys säilyisi loppuun saakka. Tyttöä kyllä olen mielessäni toivonut. Mutta saa nähdä.

Painosta on kyselty: Juu vajaa parisen kiloa on nyt jo kasassa. Taitanut tulla herkuista. Pitäis rajoittaa, ettei tulis kauheasti liika kiloja.

Mutta pikkumies vaatii ruokaa, joten lopetan tähän.

äitiliini74 rv 13+6

Vierailija
5/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

En ole pitkään aikaan taas ehtinyt kirjoittelemaan, mutta seurannut olen pinoja aina kun aikaa on ollut. Eka raskaus kun on niin tuntuu että tiedonjano on loputon.. Mukava siis lukea kokemuksianne täällä.

Alkuviikon pinoissa oli keskustelua kotidoplerista ja minäkin intouduin sen tilaamaan, ja se tulikin lähipostiin jo eilen! Olen nyt 2 kertaa yrittänyt kuunella ääniä, mutta mitään ei kuulu joten kova huoli painaa. Viikko sitten sydänäänet kuului ekassa neuvolassa ihan hyvin ja ultrallakin näkyi pikku sydän pompottelevan. Toivon että en vain osaa kuunnella laitteella oikeasta kohdasta, ettei siellä nyt mitään hätää olisi!

Ihanan raikas syyspäivä näyttäisi tulevan, joten mikäs sen parempaa tekemistä tälle päivälle kuin ulkoilu! Olen kyllä vähentänyt lenkkeilyä aika paljon, kun on ollut väsynyt olo. Nukuminen onkin suosikkipuuhaa nykyään.

Mukavaa syyspäivää kaikille!

Lilia 10+5

Vierailija
6/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole huolissaan. Minä kävin torstaina neuvolassa ( rv 13+4 silloin) ja terkkari ei saanut doplerilla kuulumaan sydänääniä, vaikka kuinka etsiskeli. Vauveli oli niin kovasti liikekannalla ja sellaisessa asennossa, ettei vaan saatu kuulumaan. Sitten katsottiin ultralla ja siellä sydän pompotti mainiosti ja vauveli tosiaankin oli jumppatunnilla. Esim. jos vauva liikkuu kovasti tai on sijainniltaan lähempänä äidin selkää, niin ei välttämättä kuuluu doplerilla. Sen verran vauveli on vielä pieni, että voi kätkeytyä tuossa vaiheessa. Näin sanoi ainakin minun terveydenhoitaja minulle. En sitten tiedä kuinka luotettavia ne kotilaitteet on. Ei ole niistä minkäänlaista kokemusta.

Mutta joka tapauksessa yritä olla murehtimatta, vaikka vaikeaa varmaan on. Tiedän itsekin. Valoisaa viikonloppua!

äitiliini74 rv 13+6

Vierailija
7/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-mitasta: minäkin olen aina kuvitellut, että se on pään mitta korvasta korvaan, vai onko se päänympärys. Esikoisen kuvia ultrakatsoessani näkyy tähdet korvasta korvaan (eli merkitty mitattu alue) ja reunassa lukee BPD 21,9mm ja äityskorttiin on merkitty tuo lukema B-mitan kohdalle. Siitä olen päätellyt sen tarkoittavan päänmittaa.

Tänne ei kuulu ihmeitä. Flunssa alkaa hellittää, vaikka yöt menee yskiessä. Onneksi muut eivät ole vielä ainakaan tulleet kipeeksi. Kumpa ei lapsi ainakaan...

Viikonlopun jatkoja kaikille.

rimma 12+3

Vierailija
8/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

FL= reisiluun mitta

BPD/B=pään ympärys mitta.

Sori sekaannus!!!

Eihän sitä näköjään muista edes kuudennella kerralla*nolo*

L

Vierailija
9/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä kyllä poistun sekoilemasta;D

L

Vierailija
10/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilia-76 Älä ole huolissasi yhtään! Minä sain ensikertaa dopperilla kuulumaan jotain viikolla 11> kokeile ihan häpyluun kohtaan ihan siintä mihin luu loppuu ja vähän vasemman käden puolelta, siinä hiljaa liikuttelet ja kuuntelet tarkkaan! Jos vauva tosiaankin ihan siellä syvällä niin ei se aina kuulukkaan! Mutta se miten saat vauvasi liikkeelle niin juo lasi vaikka tuoremehua ja hetkenpäästä vauvasi pyörii innoissaan! Ja tosiaankin se pitää olla ihan kohdilla muuten ei kuulu eli liikutat kerralla joku 0.5cm ja kuuntelet taas!! Ilmoita sitten kuinka onnistuit!!

Oma napa: Uskokaa tai älkää mutta laitoin tänään päälle mammalappikset ja vatsapussi täyttyikin ihan kokonaan... Voiko olla mahdollista....edellisessä raskaudessa laitoin nuo kyseiset housut vasta kun olin kuukausissa 6 !!!! Kilot on kuitenkin ollut pitkään nuo 4.5kg eikä siintä yhtään noussut mutta vatsa pullottaa jo ihan rintojen alta!! Aupua olenko ainoa ankka?????

Liikkeitä olen tuntenut ja kämmenellä myös tuntenut jo nelisen päivää...

Dopperilla joka aamu kuuntelen asukin sydäntä ja siellähän se viuhtoaa niin että ei tahdo kiinni saada...varsinkin jos olen aamupalan kerinnyt syödä!

Eilen en kirjoitellut koska menin tosi hämilleni vauvaksi ilmoituksesta!!!

Kovasti usko vielä elää että kaikki olisi hyvin! Ajattelin että onko tämä maaliskuu jotenkin kirottu kun joka neljäs tippuu kyydistä!! Voin vain kuvitella miltä heistä tuntuu!!!

kata-72- & 13+4

Vierailija
11/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna :D

Minäkin olen sekoillut noiden mittojen kanssa, ihan kuin ei olisi koskaan kuullutkaan mitä mikäkin tarkoittaa. Kummasti nuo asiat (kaikki muukin raskauteen liittyvät) unohtuu vaikka esikoinen on vasta 1v3kk :-O

Taya

Vierailija
12/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katalle vielä, että täällä on kohtalotoveri! Tähän mennessä 2kk kestäneen jatkuvan pahoinvoinnin takia ruuan määrä tuntuu kolminkertaistuneen normaalista ja liikunta loppui kokonaan, seurauksena olen onnistunut keräämään jo 4 kiloa..huh. Nyt kun ilmat ovat vähän viilenneet ajattelin kokeilla jos kävelyllä pystyisi käymään.

Maha on tosiaan samaa luokkaa kuin esikosta puolessa välissä ja jouduin töissäkin kertomaan jo 10 viikolla, kun työkaverit rupesivat onnittelemaan :) Normaalit vaatteet jäivät kaappiin jo jossain 8 viikolla..

Taya rv 13+1

Vierailija
13/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAYA;

onnea vaan hienosta ultra kokemuksesta :) oli se vaan niin hienoa nähdä se oma pikkunassikka siellä liikkumassa..

LILIA;

mä olen kuullut että nuo kotidoplerit ei olis iahn yhtä tehokkaita pelejä kun ammattilaisten vastaavat...se selittäis jo jonkun verran miksei kuulu. Ja niinkun muutkin on jo sanonu niin on varmaan tosi vaikeeta löytää se oikee kohta kun nassikka pyörii niin vimmatusti ja pakenee...eli älä huoli, kyllä ne varmaankin sieltä vielä löytyy.

KATA ja ÄITILIINI;

Jutskailitte liikkeistä..mä tunnen myös iltasella jonkinlaisia muljahduksia ja " särinää" , voikohan ne olla liikkeitä? Yhtenä iltana kun painoin vatsaa kämmenellä, tuntui kun joku olisi puskenut vastaan (ihan kun olis joku sormella tökännyt), olisko se voinut olla vauva joka kunnolla otti kohdun seinämästä vauhtia? Voiko liikkeitä tosiaa tuntea näillä viikoilla (12+6)?

KATA, onko tää sun eka raskaus? kuulostelin että olis tosi harvinaista tuntea ekassa raskaudessa minkäänlaisia liikkeitä näillä viikoilla..aiemmin raskaana olleet kai tuntee vähän aiemmin?

Uuh, olin aamusta lähtien vapaapäivän kunniaks mökillä juoksuttamassa koiria metsällä..ajuri keksi lähteä rusakon perään ja tietä pitkin suuntaan missä linnuntietä n.5km;n päässä kulkee junarata...ihan äkkiä en ole niin kovaa juossut, kun nyt juoksin toisen koiran kanssa toisen perään huutamaan ja pysäyttämään. Onneks se sitten hukkas pupun ja palaili takasin päin..saakutin retale.

Vähänkö tuntui taas kiristelyä kohdun tienoilla, luulen niitä kyllä yhä vain kohdun kasvukivuiksi, jotka nyt vaan sattu tulemaan justiinsa sillon kun lakannu juoksemasta.

Sanokaapa viisaammat onko se kohdun kasvua kun tuntuu semmonen " tylppä vihlominen" ja jomotus aina jossain kohtaa niilläpaikkein missä oletan olevan kohdun " rajojen" ?

Jos ne on kasvukipuja niin onko liitoskipuja sitten ne jotka välillä viiltää ihan tuolla häpyluun tietämillä ja nivusissa? Vai mitä ne nyt sitten on? Auttakaa tyhmää ja kertokaa kun kuitenkin tiedätte :)

jooh, äsken vetelin sitten kolme neljännestä kaupan pannupitsasta ja nyt väsyttää ihan sikana kun lähdettiin metsälle jo joskus kuuden jälkeen...joten taidan painua pehkuihin joksku aikaa.

Tappert ja Puksu 12+6

Vierailija
14/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain ekan neuvolan vasta ens vkon perjantaille, jolloin viikkoja jo 14+1.

odotan innolla, näyttää siltä että kaikki muut maalismasut ovat jo neuvolassa käyneet..

tosin asun ulkomailla, tääl ei oo neuvolapalvelut lähellekkään samaa luokkaa kuin suomessa! esikoista odottaessa neuvolassa ei otettu pissanäytettä kertaakaan! painoakaan ei otettu ollenkaan. ultraan sentäs pääsin rv 24. ja lääkärintarkastusta ei ollut kertaakaan. ja kaiken huippuna vielä jälkitarkastus jäi mulle tekemättä. en saanut aikaa, ja itse hoksasin liian myöhään..

että nauttikaahan suomalaisesta neuvolapalvelusta! :)

shei rv 13+2

Vierailija
15/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kotidopplerit ei oo kovin tehokkaita, joten on ihan normaalia, ettei sydänääniä kuulu kovin alussa. Näin olen kuullut minäkin.

Tappert: mulla ainakin tuntuu liitoskivut juuri häpyluun ja nivusten seudulla. Nyt ei oo ollu moneen päivään, mutta niitä takuulla tulee vielä. Välillä ne vihloo, välillä jomottelee.

Leanna: onneksi et ole ainoa joka täällä joskus sekoilee =D

Onko muuten tietoa, kuka listaamme nyt päivittää??? Mä en ainakaan osaa.

Esikoinen nukkuu, mies on töissä, siivottu on, mitähän tekis vielä. Ai, koiran kynnet pitää leikata. Taidan samalla leikata kisujenkin kynnet vähän tylpemmiksi.

rimma

Vierailija
16/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIMMA; sähän olet ruvennu oikeen laihikselle!! Aijai :) jos et keksi mitään tekemistä niin täältä löytyy siivoomista ja koirankoulutusta (ei noi kyllä jaksa eväänsä heilauttaa) ja ruuan laittoa ja...

miks muilla putoo ja mä oon saanu jo ainaki 3kiloa vaikka yritän kattoa mitä suuhuni tungen, onneks nyt viimeviikosta ei o kai paino heilahtanu mihinkään. No, kai sen kestää...kun tietää mitä siitä saa :D

nukuin parin tunnin päikkärit äsken, ja näin ihan levottomia unia, ehkei pitäis nukkua päivällä, sillä silloin;

Leanna ilmaantui mun neuvola-ajalla tänne ja päätti sitten synnyttää potran pojan siinä neuvolan tutkimuspunkalla, mun piti vaan istuksia käytävässä odottelemassa omaa vuoroa päästä neuvolaan. Ja sitten mun vuoron jälkeen Äitiliini tuli meidät autollaan hakemaan ja lähdettiin kaikki neljä kaupunkiin synnyttelemään lisää vauvoja...sitte koira hyppäs sänkyyn ja herätti enkä nähnyt kumpia tuli lopuista vauveleista...

Ilmeisesti palstalta lähdettyä ei pidä mennä heti nukkumaan tai henkilöt alkaa hyppiä uniin :) Tosi huvittavaa!!

Tappert ja Puksu...tylsistyy eikä kyllä jaksa siivota.

Vierailija
17/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voisin tullakin, olo on aika energinen. Paitsi etten halua tartuttaa flunssaa. Ja laihis tosiaan! Kun ei tee mieli mitään ja pakko on vaan vähän väliä syödä jotakin, joko hedelmiä tai jotakin epäterveellistä, kuten lihapiirakkaa. Mut kyllä tää tästä. Esikoista odotellessa paino putosi 5 kiloo mut nousi kyllä heti kun pahoinvointi loppui. Nyt ei enää kauheesti oo pahoinvointia, mutta ruokahaluttomuus vaivaa. Niihinkin ruokiin, joita tykkään tänään syödä, ällöttää jo huomenna. Kuvitella miten hoikka olisin, jos mulla olis aina näin surkee ruokahalu.

Miltäs Leanna ja Äitiliini(kö se oli) näyttivät? :D Ja että ilkeskin sun neuvola-ajalla synnyttää! Johan on kummaa porukkaa!

rimma taas

Vierailija
18/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt sentään näissä asioissa etuile;)

Sekopoltsi unia raskausaikana muillakin,kivaa!

Iski tajuton väsymys kahden aikaan ja nukahdin.Heräsin kuola poskella=)

Juuri nyt sataa kaatamalla,hieman ennen ehdin kuopuksen pukea ulos ja nyt kun alkoi sade, huudolla sain pojan sisään.Hän niin nautti sateesta,kurja äiti kun huvin kielsi(en ihan heti heti kuitenkaan sisälle ottanut vaan annoin nauttia sateesta)Kummallinen vesipeto=)

Leanna ja viisikko ja se sissi rv 11+

Vierailija
19/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäkääkin mielessä että mun neuvola-ajalla ei sitten synnytetä! :)

RIMMA; Leanna oli SUUURI-vauva-masuinen vaalea pitkähköhiuksinen, pirtsakka nainen. Sinne se vaan lappas mun hukilla suoraan sisään, kellahti punkalle ja totes että mä aion nyt synnyttää- hushus. Mun piti vaan odottaa käytävässä..Äitiliini oli tummahiuksinen polkkatukkannen ja isomahanen sekin...synnyttämää me sitten lähettiin sillä farmarikaaralla, sinisellä..ihmettelin vaan kun mulla ei sitä mahaa vielä ollu...mutta synnyttämää piti päästä!! Tosi huvittavia unia, kyllä mahto mun neuvolatätin naama venähtää...niih, ja lähtiköhän Leanna sitten synnyttämään vielä toistakin kun mukaan tahto..en kyllä muista oliko masu yhtä iso kun tullessa..

Tappi taas

Vierailija
20/48 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert kyselit onko ensimmäinen raskauteni, ei oo minulla tytär 1v 3kk joten siksi liikkeetkin tuntuvat kovasti.Saas nähdä pyöritäänkö kärrynpyörää illalla kun menen remua katsomaan =)......

Koti doppereista vielä....Uskallan melkein väittä niitä tehokkaimmiksi kun neuvolan dopperit. Ainakin minä kuulin äänet aikaisemmin kun neuvola,tietysti riippuu myös missä asennossa vauva on.Mutta viikosta 11 lähtien olen ne kuullut joka kerta etsimällä ja aikaakaan ei ole kulunut viittä minuuttia enempää. Paras aika koti dopperilla on iltaisin ja aamuisin milloin vauva on enemmän hereillä.

MINUA VIELÄKIN JÄRKYTTÄÄ TÄMÄ VATSAN KOKO! Vaikka paino on nyt kuukauden pysynyt siinä mikä tuli 4.5 kg niin vatsa on melkein kun olisin jossain 7 kuulla!!!

Ajattelin etten töihinkään vielä kerro asiasta,vasta rakenneultran jälkeen,mutta kyllä kiinni jään ei ole enään mitään telttoja millä pystyisi peittelemään! Kuulin että muillakin on vähän sama ongelma

mutta tosiaankin niin iso???

No ehkä tämä toinen raskaus sen tekee... Tukkakin lähtee päästä kohta kokonaan, ensimmäisen kanssa lähti vasta imetyksen aikana, hurjaa kohta olen kaljukin.....=(

kata-72 & 13+4