Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika kuuli, kun puhuttiin miehen kanssa meidän tiukasta rahatilanteesta. Haluaa lopettaa futiksen.

Vierailija
19.09.2021 |

Pari viikkoa oli tosi hankala. Sanoi, ettei voi mennä treeneihin, kun on maha tosi kipeä ja läksyjäkin on paljon. Kysyin häneltä, että onko tässä nyt jotain muutakin kun vain mahakipu, koska ennen tykkäsit siellä käydä. Lopulta sanoi, että kuuli kun puhuttiin iskän kanssa rahasta. Sanoi, että ei halua käydä enää treeneissä, koska se on kallista ja mulla ja iskällä ei ole varaa tehdä mitään. Hän oli sitä mieltä, että myy omat harrastuskamppeet, että saataisiin rahaa... Yritettiin sanoa, että meillä on kyllä varaa maksaa hyvinkin hänen ja siskonsa harrastukset, että ei ole mitään hätää, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole nyt varaa. Kuitenkin torstainakin treeneihin meno oli tosi vaikeaa ja oli sitä mieltä, ettei tykkää pelata enää... Kamalaa, kun poika oli tästä kuullut, ei 12-vuotiaan pitäisi vielä aikuisten raha-asioita murehtia. Mulla on henkilökohtaisesti tästä niin hirveän paha mieli. Musta tuntuu, että muutenkin viime aikoina poika on ollut mua ja isäänsä kohtaan paljon kiltimpi. Ihan kun hän haluaisi hyvitellä meille hänen harrastuskulujaan tai hän jotenkin säälisi meitä.. :/

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te olette kyllä rikkaat vanhemmat, kun teillä on tuollainen aarre poikana.

❤️ Kiitos. Ihanasti sanottu!

Ja mitä tuohon harrastamiseen tulee, niin ennen on mennyt mielellään treeneihin ja kotonakin selittänyt innoissaan treenijuttuja. Heti sen jälkeen kun oltiin puhuttu miehen kanssa asioista, pojalla alkoi tuo "mahakipu" ja kova läksytaakka... Tunnen poikani, hän tykkää kyllä pelata, mutta nyt suree huonoa rahatilannetta. Ap

Te olette nyt selittäneet hänelle, että rahaa ei säästy yhtään, vaikka hän lopettaisi heti. Normaali 12-vuotias kyllä ymmärtää asian. Siitä huolimatta mahakipu (joka on voimakas psykosomaattisinen oire) jatkuu ja treenit ahdistavat. Joten eipä se muu auta kuin että lapsi lopettaa nyt sen jalkapallon, olipa syynä sitten rahatilanne tai jokin muu treeneissä tapahtunut asia.

Hän voi jatkaa harrastustaan myöhemmin sitten kun häntä ei enää ahdista.

Vierailija
62/70 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena mutta, teillä on ihanan hyväsydäminen lapsi, ap ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku pääsi, meillä oli sama tilanne vuosi sitten. Olen ihan varma että poika lopetti jalkapallon sen takia kun kausimaksut nousivat ja tietää että rahasta on tosi tiukkaa. Kysyin monta kertaa että miksi lopetat, että ei nyt ainakaan rahan takia, se raha etsitään jostain. Kiukuttaa niin paljon kun kaikesta on aina pulaa.

Vierailija
64/70 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten aikana ei pidä valittaa köyhyyttä. Aina pitää olla rehellinen ja sanoa, että pärjätään kyllä. On selvääkin selvempää, että lapsi haluaa auttaa perhettään. Yhdessä perheessä tyttö halusi palauttaa joululahjat kuultuaan ettei niitä tuonutkaan joulupukki vaan vanhemmat. Itselläkin on samanlaisia kokemuksia lapsuudesta ja muistan miten ahdistunut olin, kun äitini oli niin epätoivoinen.

Minä kasvoin myös perheessä, jossa rahaa oli vähän ja sen vähyyttä kirottiin ääneen. Olin lapsena tosi pahoillani, että miksi joulupukki ei tuo ikinä mitään kivaa minulle, vaikka olen ollut kiltti, kun koulun häirikkö-öykkärit saa kalliita, hienoja lahjoja. Kummasti helpotti, kun tiesi, että lahjat tulevat vanhemmilta,  mutta samalla siinä kyllä katosi tietynlainen lapsen haaveilu. Turha haaveilla, ei siihen ole varaa, pyydä lahjaksi suklaata.

Olen nyt nelikymppinen ja olen kulkenut ihan jumalattoman polun rahan käytön suhteen. Tuloni ovat olleet vakaat jo pitkään ja silti stressaan, että jos rahat loppuvatkin. Jokainen iso ostos on edelleen tosi kova henkinen haaste.

Vierailija
65/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saatte asianne selvitettyä. Lapsen ei pidä tästä huolta kantaa.

Vierailija
66/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot pojalle, että voi  maksaa takaisin sitten, kun pääsee jalkapalloammattilaiseksi, tai ainakin johonkin hyvään duuniin.

Kerro myös, että harrastuksiin voi saada tukea, joten kaikki kulut eivät ole poissa teidän taloudestanne. Ja selvitä, onko se oikeasti mahdollista. Kaikki mahdolliset kummien ja mummien lahjat kannattaa pyytää lasten harrastusten kustannuksiin, jotta lapsilla ei tule sitä tunnetta, että heidän harrastuksensa vie pois jotain vanhemmilta.

Lapsilisä on tarkoitettu huoltajille, mutta monet vanhemmat käyttävät sen suoraan lasten tarpeisiin, vaikka harrastuksiin.

Vierailija
67/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullisesta nuoresta siis kyse. Ymmärtää muutakin kuin oman napansa. Todella hienoa.

Jätätte nyt maksulliset jalkapallojutut väliin hetkeksi että rahatilanne paranee.

Ei ole lapsena helppoa sanoa että "haluaa tästä harrastuksesta pois", varsinkin kun tietää että vanhemmat ovat tehneet paljon uhrauksia asian suhteen. Siitä varmaan mahakivut johtuvat.

Vierailija
68/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkapallo kuuluu turhimpiin lajeihin mitä on.       Välillä kun käy juoksulenkillä kasvattaa kuntoa riittävästi mutta

shakki ja kirjojen lukeminen voisivat olla parhaimmat harrastukset kehittää päätä.

Pitäiskö sun nyt sitten pikkuhiljaa katella jostain shakkilauta ja käväistä kirjastossa?

Vierailija
69/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkapallo kuuluu turhimpiin lajeihin mitä on.       Välillä kun käy juoksulenkillä kasvattaa kuntoa riittävästi mutta

shakki ja kirjojen lukeminen voisivat olla parhaimmat harrastukset kehittää päätä.

Lapselle harrastus tekee hyvää. Juosta, lukea ja shakkia voi pelata siinä sivussa.

Vierailija
70/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia pojalle sugardaddy niin oppii itse tienaamaan rahaa.