Sinä rokottamaton, luuletko ettet tule saamaan koronaa?
Vai miksi et ota rokotetta? Jos rokoteesta saat rajuja oireita, niin itse tauti on sinulle siinä tapauksessa vähintäänkin hengenvaarallinen. Vai luuletko selviäväsi tuurilla, että ei se tauti minulle tule?
Kommentit (104)
En tietenkään luule. Tiedän kyllä, että tuun saamaan sen joskus. Ehkä se on mulla jo ollutkin oireettomana. En aikoinaan sikapiikkiäkään ottanut. Jossain vaiheessa koin vähän rajumman influenssan, ehkä se oli se. Miksi sua ottaa päähän, että jotkut haluaa ottaa taudit vastaan luonnollisena?
Koronarokotteesta ei ole koskaan luvattukaan mitään taudin poistumista maailmasta, vaan että se pelkästään saattaa lievittää oireita ja niitä pitää ottaa koko ajan uudestaan ja uudestaan. Jokainen saa päättää itse mitä asialle tekee.
En ole ottanut, koska rokotetekniikan keksijä itse Robert Malone on sanonut, ettei tämä kyseessä oleva tekniikka ole turvallinen ihmisille.
Jos koronaan keksitään oikea rokote, joka toimii niinkuin rokotteen kuuluukin, eli poistaa taudin tarttumisen ja levittämisen mahdollisuuden, harkitsen uudestaan. Tekniikkaa täytyy olla myös tässä rokotteessa sitten erilainen, joko lievennettyä virusta tai eristettyä viruskuorta, että elimistö saa itse tuottaa vasta-ainetta. Tämä piikkiproteiinituottamiseen perustuva mRNA-pistos ei minusta tutkimusten ja tulosten perusteella ole tehokas.
En ole ajatellut asiaa, saanko koronan. En ole myöskään ajatellut asiaa, saanko joskus influenssan. Tai syövän. Tai oksennustaudin. Aika vähissä kuitenkin tuntuu olevan kaikki edellämainitsemani tässä lähipiirissä, joten uskon että kahden vuoden ajan tekemäni sairastumisen otanta lähiympäristöä täyttää jo melko validin empiirisen tutkimuksen kriteerit.
long covid oireita kun luen, niin lähinnä naurattaa, kun ollut samantyyppisiä oireita viimeiset 10 vuotta...mutta kaikkensa ne yrittää pelotella..
Että ime kuule sykkivää tietoinesi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella pieni riski, että alle 70-vuotiaalla perusterveellä korona kävisi vakavaksi.
On myös todella pieni riski ylipäätään saada korona nykyisessä tilanteessa.
Koko korona-aikana noin 2,5 % suomalaisista on sairastanut koronan. Se tarkoittaa, että tällä hetkellä joitakin promilleja sairastaa. Riski on vielä pienempi Uudenmaan ulkopuolella.
Tiedän kolme koronaan sairastunutta ja näistä kaksi ei ole toipunut taudista vieläkään yli puolen vuoden jälkeen. Kummallakin keuhkojen kapasiteetti todella paljon huonontunut ja toinen ei meinaa jaksaa töissä käydä, kun on koko ajan väsynyt ja vetämätön olo. Molemmat lähtökohtiaan perusterveitä normaalipainoisia ja toinen 23-vuotias, toinen taas 33-vuotias.
Tämä on tietysti ikävää. Mutta yksittäisten tapausten perusteella ei voi päätellä, miten suuret ovat riskit yleisesti. Tilastot koronaan sairastuneista/kuolleista/sairaalahoitoon joutuneista ikäjakautumineen ja alueellisine eroineen ovat kaikkien saatavilla, ja niihin perehdyttyään jokainen voi itse miettiä, kuinka suuria todennäköisyydet omalla kohdalla ovat. Ja tietysti aina jonkun kohdalle se epätodennäköinenkin vaihtoehto iskee.
Lähes jokainen varmasti tuntee/tietää ainakin 100 ihmistä; tämä tarkoittaa sitä, että keskimäärin jokainen tuntee/tietää joitakin, joilla on ollut korona.
Media kertoo että koronan aikainen kuolema on ehdottomasti koronakuolema , mutta rokotteen jälkeinen kuolema on todennäköisesti aina joku monisairaus......mutta tämä monisairaus ei koskaan ole kuoleman syy , koronan aikaisena.
Uskon heti koska olen rivissä.
Sairastin jo koronan. Ei ollut kivaa ja toipuminen vei muutaman kuukauden. Ja voin saada sen uudestaan.
Syyt miksi en ota rokotetta:
1. Rokotteen pitkäaikaisista vaikutuksista liian vähän tietoa. Ja siitä miten mahdolliset haitat hoidetaan. Sikapiikki ei herätä luottamusta asioiden hyvästä ja nopeasta hoidosta ja korvauksista.
Olen saanut lääkkeistä sivuvaikutuksia, myös niitä harvinaisia ja myös niitä vakavia. On kokemusta miten huonosti edes myönnetään että joku johtuu lääkkeestä, tai sitten pitäisi syödä viittä lääkettä sivuvaikutuksiin. En kovin helposti kokeile mitään uusia lääkkeitä.
2. Rokotteen antamasta suojasta ja sen kestosta ei varmuutta.
3. En tarvitse rokotteen tuomaa vapautta, olen aika kotihiiri.
Vierailija kirjoitti:
long covid oireita kun luen, niin lähinnä naurattaa, kun ollut samantyyppisiä oireita viimeiset 10 vuotta...mutta kaikkensa ne yrittää pelotella..
Aina ennenkin flunssista ja influenssoista on voinut jäädä pitkittyneitä oireita. Haju- ja makuaistin menetystä, uupumusta yms. Nyt näistä puhutaan kuin se olisi jokin uusi ihmeellinen juttu ja vain koronaan liittyvä erikoispiirre.
Vierailija kirjoitti:
Muistan vielä possurokotesekoilun kun olin ensimmäistä vuotta korkeakoulussa, mutta silloin ei ollut somevouhotus vielä läheskään samaa tasoa kuin nyt. Se oli vielä vaarallisempi tauti.
Aa niin minäkin muistan! Ammattikorkeassa oli tilattu rokotteita kaikille ja rehtori laittoi viestin kaikille opiskelijoille, joissa kertoi että kaikille halukkaille on rokotetta saatavana. Siinä vaiheessa oli alkanut tulla jo ilmi näitä narkolepsia- tapauksia ja kaikki olivat asiasta tietoisia. Minun luokallani kukaan ei sitä ottanut. Ne jotka otti, ei niistä puhuttu, se oli jokaisen oma valinta ja oma riski.
Muistan kun sikapiikkejä alettiin jakamaan, miten ihmiset tappelivat uutisten kuvissa rokotusjonossa. Muistatteko tällaista uutiskuvaa? Muistan miten ensimmäisenä rokotetut olivat niin pulleina ja ylpeinä saamastaan piikistä, etteivät meinanneet housuissaan pysyä. Itse mietin jo tuolloin heti alkuun, että katsotaanpas hetki millainen sekoilu tästäkin tulee.
Olisinpa nähnyt tähän vuoteen kristallipallosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen jo sairastanut ajat sitten. Lievä oli itselläni.
Niin, mutta kun voit saada deltan ja giblan ja höplän ja höpö höpön ja seuraavat 100 vuotta kiertää erilaisia versioita koronasta ja kuolet niihin kaikkiin. Ota kiltti rokote.
-ap
Mikä v*ttu sua riivaa!!!
Ei näille voi kun nauraa :D
Tää korona on antanut joillekin syyn päteä, saarnata, hyvesignaloida ja "olla oikeassa".
Elämälle löytyi vihdoin tarkoitus kun saa olla hyvä ihminen ja heristää sormea netissä tuntemattomille. Hyvä te! Omg.
Suomalaisista on se 2% sairastanut todistettavasti tähän mennessä koronan. Todennäköisesti toki luku on moninkertainen, mutta silti minun elämäntavoillani (en käy esim baareissa) tartunnan saamiseen menee todennäköisesti monia vuosia, eikä nykyiset rokotteetkaan vaikuta silloin enää mitään. Eli valinta ei ole rokote tai korona, vaan loppuikä säännöllisesti rokotteita tai korona joskus harvakseltaan. Olen aina terve ebkä edes muista milloin olisin viimeksi ollut vaikka flunssassa. Minulla ei ole syytä olla luottamatta immuunipuolustukseni tehoon myös koronan suhteen niin, että sairastan sen lievänä. Vaikka rokotteesta olisi vain pieniä haittoja kuten kipeää kättä, on sekin turha haitta. Olen myös nuori mies ja nuo todetut nuorten sydänlihastulehdukset vähän pelottaa tuossa rokotteessa. Turha riski sekin.
Ap on ollut melko hiljainen sen jälkeen, kun tullut hyviä perusteluja...
Roche basel 1896
Lonza basel 1897
Miten luulet näiden yli 100 vuotiaiden sveitsiläisten lääkefirmojen liittyvän koronakus............
Todella ihmeellistä että media ei puhu mitään näistä koko aikana
John hopkins..........chugai ryhmä....................rovi 1946..........
Ehkä saan, ehkä en. Vakavan version saamisen mahdollisuus on niin pieni etten jaksa murehtia siitä. Kuolema tulee jos on tullakseen, äärettömän epätodennäköisenä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää rokotevastaisten keskimääräinen älykkyysosamäärä. Se lienee suhteellisen matala. Rokotteen ottamatta jättämiselle kun ei ole pienintäkään järkiperustetta. Kuten jo aloituksessa todettiin, jos rokote aiheuttaa voimakkaan reaktion, niin itse sairaus varmasti vie lähelle tuonpuoleista tällaisen ihmisen.
Kaikkein kielteisemmin tähän rokotteeseen suhtautuvat professoritason ihmiset. Ovatko he niitä kaikkein tyhmimpiä ihmisiä?
No ei, vaan essonbaari-tason ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää rokotevastaisten keskimääräinen älykkyysosamäärä. Se lienee suhteellisen matala. Rokotteen ottamatta jättämiselle kun ei ole pienintäkään järkiperustetta. Kuten jo aloituksessa todettiin, jos rokote aiheuttaa voimakkaan reaktion, niin itse sairaus varmasti vie lähelle tuonpuoleista tällaisen ihmisen.
Kukaan ei ole todistanut tuota rokotereaktion voimakkuuden ja itse taudin voimakkuuden yhteyttä. Sairastin koronan ensimmäisten joukossa pienenä kuumeena, rokotteesta vuotta myöhemmin päädyin sairaalaan. Hassu juttu, eikös?
Ehkä oon jo sairastanut sen oireettomana tai lieväoireisesti.
" Rokotetuilla on 27-kertainen riski sairastua koronaan"
Linkki:
https://rapsodia.fi/rokotetuilla-on-27-kertainen-riski-sairastua-korona…
Olen jo sairastanut koronan.
Perus flunssan oireet.
En koe tarpeelliseksi perustella sinulle, tai muille sitä, miksi en ota rokotetta.