Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon henkisesti niin loppu ystävääni

Vierailija
18.09.2021 |

Nyt mä en enää jaksa, itkettää nytkin kun oon häneen niin väsynyt. Mun on pakko olla hänestä erillään nyt jonkun aikaa. Mä oon hänen likasanko, terapeutti, mikä lie, se kelle kaadetaan kaikki niskaan. En välittäisi enää kuunnella sitä yksipuolista puheentulvaa. Oireilen jo ihan liikaa, ahdistun ja paniikkihäiriön oireita tullut myös. En nuku kunnolla kun mietin tätä, miten saisin kierteen poikki. Oon liian kiltti. Hän käyttää mua hyväkseen. Ja heikolla hetkelläni hän iskee puukon selkään, koettu sekin. Mä en tiedä mitä tekisin enää.. Tuntuu että pimahdan kohta.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, laita ystävällesi viesti, että olet pitkään jo pohtinut ystävyyttänne ja sitä, ettet koe ystävyyttänne vastavuoroiseksi. Kerro, että olet kuormittunut tästä ja näin ollen et halua olla enää hänen kanssaan tekemisissä, etkä myöskään jaksa nyt käsitellä tätä asiaa hänen kanssaan tämän enempää. Kerro, että toivot hänen saavan apua ongelmiinsa ja hakeutuvan ammattiauttajalle.

Jos hän hyökkää ja vaatii sinua tilille tästä, niin päättäväisesti vain toistat nämä asiat ja jätät lopulta täysin huomiotta.

Ihmisellä on oikeus valita ystävänsä ja olla suostumatta toisen likasankoksi. Kunnioita itseäsi ja pidä rajasi, vain sillä tavalla löydät ja pystyt itse ylläpitämään vastavuoroisia ihmissuhteita.

Lisään viellä, ettet ole mitenkään tilivelvollinen hänelle tästä teosta, joten päätä mitä sanot ja pysy siinä. Ei enempää, ei vähempää.

Vierailija
42/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö ystäväsi terapeutilla?

Pitäisi.

Ei käy. Ap

Veikkaan, että ei itse ymmärrä tilanteensa vakavuutta.

Voisitko puhua hänelle, että hakeutui esim. lääkäriin aluksi. Sieltä ohjaavat eteenpäin.

Monelle terapia on punainen vaate, mutta jos pääsisi johonkin juttelemaan, niin saisi koulutettujen mielipiteitä ja apua.

Sinä et pysty auttamaan, toki voit kuunnella, mutta siinä se.

Omat voimavarasi eivät riitä. Se on ymmärrettävää Sinunkin olisi hyvä ymmärtää myös itseäsi ja osata laittaa sopiva raja, miten paljon pystyt siinä olemaan. Ja miten oppisit suojelemaan itse itseäsi ja, että ystäväsi ongelmat eivät ole sinun.

Kun veljeni kuoli minäkin kuormurin ystäviäni. Se oli heille varmasti raskasta.

Terapiasakun kävin, mutta oli yllä paljon taakkaa.

Suosittelisin sinullekin, että käyt keskustelemassa jossakin. Lääkärin kautta ainakin voi mennä.

Ne henkiset haavat ei vaan näy, mutta ne ovat olemassa.

Ymmärrän täysin sen tuen tarpeen elämän muutoksissa ja kriisitilanteissa. Tämä ystäväni tukeminen alkoikin sellaisesta, olin todella tiiviisti tukemassa häntä ja hän purki tuntojaan päivittäin. Nyt se kriisivaihe on jo takana ja elämä tasoittunut, ajattelin että tuen tarvekin vähenee mutta tämä kuormittaminen vaan jatkuu. Ihan kuin siitä olisi tullut päivittäinen tapa, että mä kuuntelen kaiken. Varmaan mun olisi hyvä vetää rajat siihen, en tosiaan muuten jaksa. Ap

Mulla oli tuollainen ystävä. Hän käytti minua likasankona, ja piti hauskaa muiden kanssa. Face oli aina täynnä mukavia illanviettoja muiden kanssa, vaikka hän tiesi ettei minulla ollut kavareita juurikaan, ja olin monesti pyytänyt päästä myös mukaan hauskanpitoon. Sitten kun oli suru puserossa, niin jo alkoi puhelin laulaa. Ei vissiin halunnut kaataa kriisejään näiden hauskanpitokavereiden niskaan. Minulle olisi kelvannut kaveruus jossa ongelmat jaetaan, ja hauskanpito niin että molemmat tekevät samaa, mutta hänelle kelpasin vain ongelmien kuunteluun. Minun ongelmani eivät häntä kiinnostaneet. Luulin aikani että hänen avullaan pääsen osaksi yhteisöllisyyttä jossa pidetään hauskaa, mutta kun huomasin että roolini on istua kotona kriisipuheluita varten, niin lakkasin enää vastaamasta.

Minulla on myös tuollainen kaveri. Kun viimeisin kriisi alkoi niin laitoin auttavan puhelimen kiinni. Takaisin saa tulla vasta kun elämä on täysin ongelmatonta ja minäkin pääsen osaksi pelkästään kivoista asioista. Ai niin, sitä hetkeä ei tule. No näkemiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähettelee viestejä tai soittelee niin älä reagoi niihin.      Itse en vastaa ikinä puheluihin enkä viesteihin.      OIkein mukavaa elämää saa viettää ihan rauhassa.      Ai että kuin täydellistä. 

En vastaisi vaikka kommari presidentti soittaisi.

Vierailija
44/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimakkaasti narsistisia piirteitä omaavat käyttäytyy juuri kuten ap.n ystävä. Olet hyödyke jolle voi vuodattaa oman pahan olonsa. Ja koska ystävä ei näe omaa tilannettaan mikään ei muutu. Ap on empaattinen ihminen ja narsistit haistaa empaatikot kuin hai veren. Ap ,sanot jämäkästi mutta ystävällisesti mitä mieltä olet "ystävyydestänne". Veikkaus on ettei "ystävällä" ole ollut aavistustakaan mitä koet , hän ei näe omaa käyttäytymistään epänormaalina. Jos puhe ei auta laita estot ja jatka hyvää elämääsi. Tsemppiä toivotan Sinulle : D

Näin varmasti on, että hän ei näe toiminnassaan mitään ihmeempää. Olen antanut tämän mennä liian pitkälle, tähän on tultava muutos. Kiitos sinulle!! Ap

Vierailija
45/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös ettei ystäväsi ikävä kyllä pääse terapiaan, tai jos pääsee, on jonoa, mutta kannattaa yrittää hakea

Vierailija
46/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä sama narina toistuu täällä päivittäin?

Vierailija
47/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, laita ystävällesi viesti, että olet pitkään jo pohtinut ystävyyttänne ja sitä, ettet koe ystävyyttänne vastavuoroiseksi. Kerro, että olet kuormittunut tästä ja näin ollen et halua olla enää hänen kanssaan tekemisissä, etkä myöskään jaksa nyt käsitellä tätä asiaa hänen kanssaan tämän enempää. Kerro, että toivot hänen saavan apua ongelmiinsa ja hakeutuvan ammattiauttajalle.

Jos hän hyökkää ja vaatii sinua tilille tästä, niin päättäväisesti vain toistat nämä asiat ja jätät lopulta täysin huomiotta.

Ihmisellä on oikeus valita ystävänsä ja olla suostumatta toisen likasankoksi. Kunnioita itseäsi ja pidä rajasi, vain sillä tavalla löydät ja pystyt itse ylläpitämään vastavuoroisia ihmissuhteita.

Kiitos paljon vastauksesta! Siinä oli paljon hyviä ajatuksia mitä voin hyödyntää. Tämä on itsellekin oppimisen paikka! Ap

Vierailija
48/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä sama narina toistuu täällä päivittäin?

Ihmiset kestävät hyvin huonosti mitään oman kuplansa ulkopuolelta. On myös paljon väkisin positiivisia, jotka haluavat jakaa vain hyvät hetket. Missään tapauksessa ei olla kykeneviä sanomaan päin näköä, mitä dialogissa tökkii - onhan sitä nyt helpompaa av:lla jauhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi