Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon henkisesti niin loppu ystävääni

Vierailija
18.09.2021 |

Nyt mä en enää jaksa, itkettää nytkin kun oon häneen niin väsynyt. Mun on pakko olla hänestä erillään nyt jonkun aikaa. Mä oon hänen likasanko, terapeutti, mikä lie, se kelle kaadetaan kaikki niskaan. En välittäisi enää kuunnella sitä yksipuolista puheentulvaa. Oireilen jo ihan liikaa, ahdistun ja paniikkihäiriön oireita tullut myös. En nuku kunnolla kun mietin tätä, miten saisin kierteen poikki. Oon liian kiltti. Hän käyttää mua hyväkseen. Ja heikolla hetkelläni hän iskee puukon selkään, koettu sekin. Mä en tiedä mitä tekisin enää.. Tuntuu että pimahdan kohta.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa ottamasta yhteyttä. Itse kipuilin vastaavan asian kanssa lähes kymmenen vuotta ja lopulta - niin hurmaava kuin ystävä hyvinä hetkinään olikin - hieman vähensin aloitteellista yhteydenpitoa. Se riitti siihen, että minut jätettiin hyvin aggressiivisesti. Ex-ystävän hämmästys oli suuri, kun en yrittänyt madella takaisin, vaan annoin asian olla.

Voimia sinulle, mieti mikä on itsellesi hyväksi!

Vierailija
2/48 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata roikkua ihmissuhteissa, jotka ottavat enemmän kuin antavat. Saattaa tuntua pahalta katkaista välit, mutta oma mielenterveys ja jaksaminen on tultava ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmissuhde ei perustu millekään muulle kuin traumojen jakamiselle tai terapeuttina olemiselle niin se ei ole ystävyyttä vaan jotain ihan muuta. Sen voi aivan hyvin lopettaa, koska mitään yhteistä ei ole muuta kuin häiriöt.

Vierailija
4/48 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö ystäväsi terapeutilla?

Pitäisi.

Vierailija
5/48 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sinä itsellesi apua. Jokin siihen on syynä, että uhriudut ja uhraudut.

Vierailija
6/48 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Eikö tällä palstalla näin aina sanota? Vai koskeeko tuo vain ihmissuhteita miesten kanssa?

Vierailija
7/48 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kuulostaa kamalalta ihmiseltä. erityisherkkä uhriutuja.

Vierailija
8/48 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako hän ammattilaiselta terapiaa?

Vierailija
9/48 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sinullakin mt-ongelmia ja siksi et jaksa kuunnella niitä muualta?

Vierailija
10/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö ystäväsi terapeutilla?

Pitäisi.

Ei käy. Ap

Vierailija
11/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae sinä itsellesi apua. Jokin siihen on syynä, että uhriudut ja uhraudut.

Olen miettinyt tätä paljon, miksi olen suostunut tähän rooliin. Nyt silmät on avautuneet sen myötä kun huomannut itsessä näitä oireita ja tiedostanut mistä ne johtuu,tähän saakka vaan jotenkin sopeutunut ja ajatellut että mun pitää vaan kuunnella ja olla hyvä ystävä. Nyt ei voimat riitä enää siihen. Haluan elää omaakin elämää. Ap

Vierailija
12/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten elät elämääsi. Et ole velvollinen selittämään mitään. Jos jokin seura saa sinut voimaan huonosti tai huomaat että itse poimit huonoja tapoja ja muutut sen vuoksi itse joksikin muuksi kuin mitä olet niin lähde. Olet aikuinen ja vastuussa itsellesi omasta terveydestäsi ja sen suojelusta.

Vierailija
13/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
14/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosi ystävä, niin voit kyllä puhua hänelle tunteistasi ja ettet jaksa. Tosi ystävä kyllä ymmärtää ja haluaa olosi olevan hyvä.

Jos taas sinusta tuntuu, ettet voi puhua hänelle rehellisesti tunteistasi niin luulenpa ettei välillänne ole aitoa ystävyyttä. Mitä järkeä sellaista suhdetta on jatkaa?

Vierailija
15/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähinnä väsynyt ja kuormittunut. Teen töitä ihmisten auttamiseksi ja pidän työstäni. Kuitenkin tämä ystävä on nyt se mikä vie eniten voimiani. Kohta en varmaan jaksa töissäkään jos tämä jatkuu vaan. Ap

Vierailija
16/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvän tähden taas, joka ikinen päivä täällä on sama kitinä! Olkaa jumalauta yksinänne niin ette kuormitu! Elämä nyt vaan on suurimmaksi osaksi kärsimystä, on parempi pysyä omissa oloissaan jos sen jakaminen ei kiinnosta.

Vierailija
17/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähinnä väsynyt ja kuormittunut. Teen töitä ihmisten auttamiseksi ja pidän työstäni. Kuitenkin tämä ystävä on nyt se mikä vie eniten voimiani. Kohta en varmaan jaksa töissäkään jos tämä jatkuu vaan. Ap

Ihan oikeasti nyt, sano suoraan ettet halua olla tekemisissä. Mikä sun on? Rakastat kitistä?

Vierailija
18/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä mitä enää tekisit? No tietenkin otat etäisyyttä näin toksiseen ja hyväksikäyttävään tilanteeseen ja kaveriin. Anna hänen etsiä terapeutin korvikkeensa jatkossa muualta. Ethän sinä voi enää jatkaa perin erikoiseksi luisunutta suhdettanne oman hyvinvointisi kustannuksella. 

Vierailija
19/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tosi ystävä, niin voit kyllä puhua hänelle tunteistasi ja ettet jaksa. Tosi ystävä kyllä ymmärtää ja haluaa olosi olevan hyvä.

Jos taas sinusta tuntuu, ettet voi puhua hänelle rehellisesti tunteistasi niin luulenpa ettei välillänne ole aitoa ystävyyttä. Mitä järkeä sellaista suhdetta on jatkaa?

Jäikö lukematta kohta missä ap mainitsee että tämä "ystävä" on selkäänpuukottaja ja hyökkää kun ap on heikoimmillaan? Ja puhut että ap:n pitäisi nyt olla tosi ystävää tuollaiselle?

Vierailija
20/48 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvän tähden taas, joka ikinen päivä täällä on sama kitinä! Olkaa jumalauta yksinänne niin ette kuormitu! Elämä nyt vaan on suurimmaksi osaksi kärsimystä, on parempi pysyä omissa oloissaan jos sen jakaminen ei kiinnosta.

Elämä ei ole suurimmaksi osaksi kärsimystä. Elämässäsi on kaikki pielessä jos tuolta tuntuu. Kärsimystä on jonkin verran mutta se ei polta loppuun, koska elämässä on myös paljon hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan