Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä 40v työttömästä naisesta joka asuu vanhempien luona?

Vierailija
03.11.2014 |

Ei ole juurikaan töitä tehnyt elämänsä aikana. Opiskellut itselleen ammatin jolla ei juurikaan töitä löydy.
Muutti kotiin jouduttuaan muuttamaan vuokralämpästään.
Mitä mieltä tällaisesta ihmisestä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään. Toivottavasti auttaa vanhempiaan vastineeksi asunnosta? Ennen oli ihan tavallista että vanhapiikatytär jäi lapsuuskotiinsa vanhempiaan auttelemaan.

Vierailija
2/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkemmin tunne tapausta, mutta yleisellä tasolla Ei kai hän sen huonompi ihminen ole kuin muutkaan. Kyllä hän varmaan muuttaisi mielellään omaan asuntoon, jos se olisi mahdollista.  Elämässä voi kuitenkin ajautua tilanteisiin, joita ei itselleen haluaisi. Täytyy toivoa, että hän osallistuu perheen jollakin tavalla perheen elatukseen eikä passauta itseään vanhemmillaan vaan pyrkii elämään mahdollisimman itsenäisesti. Toisaalta vanhemmista voi olla hyväkin, että tytär  asuu heidän kanssaan ja on vähän apunakin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä... miehiä tiedän paljonkin, mutta naista en taida tietää tuon ikäistä yhtään.

Tosin jossain tapauksessa talo on siirretty pojan nimiin, joten asuvatko vanhemmat sitten pojan peräkammarissa...

Vierailija
4/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa aikas outoa- Tiedän kyllä äidin ja tyttären jotka ovat asuneeet keskenään ikänsä. Se tytär varmaan jo yli 40v.

Vierailija
5/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut varmaan musta. Olen siis sairaslomalla ja tuloni 500 euroa, omaisuuden vuoksi en saa sossustakaan mitään. Sairaanhoitokuluni 150 kuussa(tukien jälkeenkin), ei tässä omassa vuokrakämpässä asustella niin pitkään kun sairastan.

Vanhempani ovat jo tosi iäkkäitä joten tavallaan toimin myös omaishoitajana sen minkä voimiltani pystyn(tai pakko on joskus enemmänkin kuin voimat riittäisivät).

Olen jo 20 vuotta joutunut huolehtimaan vanhuksistani sillä he alkoivat tuolloin sairastelemaan. 

Saat toki ihmetellä minua, mutta minä ihmettelen niitä 4-kymppisiä jotka pesettävät ikkunansa äidillänsä ja ottavat vanhemmiltaan apua pikkuasioihinkin eivätkä selviä asioista itse. Joulunakin mennään äidin valmistamaan pöytään. Kääntäkääpä joskus toisinpäin, peskääpä te ne ikkunat äidillenne, siivotkaa te äidillenne avuksi ja tehkääpä te äidillenne joulupöytä ja ruoat muinakin juhlapyhinä. Ja vaihtakaapa te isällenne talvirenkaat ja poimikaa marjat vanhemmillenne eikä toisin päin. 

Ja anteeks vaan, mulla on  3 ammattia ja töitä varmaan löytyy kunhan paranen.

En ole monellekaan puhunut sairaslomastani, pitäisi varmaan jotteivat luule että loisin. Mut en varmaan jaksa, ei kiinnosta mitä muut ajattelevat.

Juu, lähdenpä tästä siivoamaan vanhempieni jälkiä(ulostesotkuja ym.) ja sitten teen heille ruokaa. Huominen menee heitä kuskatessa ja avustaessa. 

Vierailija
6/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi.... kuka tuollaisen ottaisi jos mies joutuu täysin elättämään jos menee suhteeseen.  

mies maksaa joka raflan, ruoat, sähkön, etelänmatkat, vaatteet jne...  

jos ei maksa niin naama mutrussa eikä minnekään pääse  

Vierailija
7/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni olisin kotiin minäkin jäänyt mutta jo 16v jouduin pois kotoa muuttamaan. Kateeksi käy, helppoa se olisi tuolla lailla elää. t.ammattivalittaja

Vierailija
8/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään mieltä. Omapa on asiansa.

Vierailija
9/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla mitään mieltä toisten elämästä ja onko sillä  mielipiteellä mitään väliä kenellekkään? Muita alaspäin polkemallako oma elämä näyttää jotenkin paremmalta.

Vierailija
10/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyyppi ei maksa kotiin mitään, hyvä jos pyykit pesee. Äitikin laittaa ruoan ja kattaa sen neidille nenän eteen. Jopa lämmittää mikrossa jos neiti myöjästyy ruoka-ajasta.

Uhan terve on, samoin vanhemmat. Vanhemmat hieman yli 60v ja hyväkuntoisia.

Jos multa kysytään, niin loisii. Nukkuu puoleen päivään ja jos jotain pitää tehdä, niin se on NIIIINNN RANKKAAAAA.

Pyysin häneltä kerran apua kun lasta piti viedä lääkäriin ja töissä tiukka paikka. Pyysin menemään koululle vastaa ja tuomaan lasta tk:n eteen. Aikaa häneltä olisi mennyt koko reissuun kotoota ja takaisin kotiin alle tunti. Ei millään jaksanut kun piti mennä tyyliin shoppailemaan. Tarjouduin jopa maksamaan tästä ajasta "palkkaa".

Apua tarviin ehkä kerran kaksi vuodessa juuri tällaisiin asioihin.
Ap

Vierailija
11/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:38"]

Tämä tyyppi ei maksa kotiin mitään, hyvä jos pyykit pesee. Äitikin laittaa ruoan ja kattaa sen neidille nenän eteen. Jopa lämmittää mikrossa jos neiti myöjästyy ruoka-ajasta. Uhan terve on, samoin vanhemmat. Vanhemmat hieman yli 60v ja hyväkuntoisia. Jos multa kysytään, niin loisii. Nukkuu puoleen päivään ja jos jotain pitää tehdä, niin se on NIIIINNN RANKKAAAAA. Pyysin häneltä kerran apua kun lasta piti viedä lääkäriin ja töissä tiukka paikka. Pyysin menemään koululle vastaa ja tuomaan lasta tk:n eteen. Aikaa häneltä olisi mennyt koko reissuun kotoota ja takaisin kotiin alle tunti. Ei millään jaksanut kun piti mennä tyyliin shoppailemaan. Tarjouduin jopa maksamaan tästä ajasta "palkkaa". Apua tarviin ehkä kerran kaksi vuodessa juuri tällaisiin asioihin. Ap

[/quote] Olisipa minunkin elämäni tuollaista. t.ammattivalittaja

Vierailija
12/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette, jos 25-vuotiaalla tuo sama tilanne? Itse en siis omillani ole asunut koskaan, en ole mieleltäni mitenkään vajaa, mutta asuntojen vuokrat on ihan tajuttomia. Koitan säästää mahdollisimman paljon, tosin työttömänä se on vaikeaa ja hidasta. En maksa mitään asumisesta (eikä vanhempani mitään minulta haluakaan), omat hankintani kustannan tietenkin itse. En oikeastaan edes häpeä tilannettani, kun tiedän, ettei tämä johdu siitä, ettenkö osaisi huolehtia itsestäni. Voin jopa vitsailla itsestäni, olenhan minä tällainen vanhapiika, joten mihin sitä "omaa rauhaa" eses toisaalta tarvitsisin? -N25

Vierailija
13/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:47"]

Mitä mieltä olette, jos 25-vuotiaalla tuo sama tilanne? Itse en siis omillani ole asunut koskaan, en ole mieleltäni mitenkään vajaa, mutta asuntojen vuokrat on ihan tajuttomia. Koitan säästää mahdollisimman paljon, tosin työttömänä se on vaikeaa ja hidasta. En maksa mitään asumisesta (eikä vanhempani mitään minulta haluakaan), omat hankintani kustannan tietenkin itse. En oikeastaan edes häpeä tilannettani, kun tiedän, ettei tämä johdu siitä, ettenkö osaisi huolehtia itsestäni. Voin jopa vitsailla itsestäni, olenhan minä tällainen vanhapiika, joten mihin sitä "omaa rauhaa" eses toisaalta tarvitsisin? -N25

[/quote]

Sullahan on asiat hyvin kun vanhempasi antavat asua kotona.t.ammattivalittaja

Vierailija
14/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
15/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa kirjottaa siskostaan, kun noin hyvin kuviot tietää.

Vierailija
16/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 18:38"]

Ap taitaa kirjottaa siskostaan, kun noin hyvin kuviot tietää.

[/quote] No varmaankin, ei kai se nyt vierailta ihmisiltä sentäs "pyydä apua 2 kertaa vuodessa".

Vierailija
17/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän haikea, koska omat vanhemmat on kuolleet aikoja sitten. Toisaalta harmittaa toisen puolesta, jos kokee, että elämä jää elämättä.

Vierailija
18/18 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että hän uskaltaa tehdä asioita vaikka muut tuomitsevat ja arvostelevat. Mikä velvollisuus hänellä on auttaa sinua? Pyydät jotain toista henkilöä, sellaista joka haluaa oikeasti auttaa sinua. Kai aikuinen ihminen saa itse valita missä asuu? Sen sijaan sinä ap vaikutat ahdasmieliseltä, sellaiselta jonka on saatava kaikki tungettua samaan muottiin. Valjastettaviksi sinun tarpeisiisi, oli sitten 2 kertaa vuodessa, mutta kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme